Разкриха тайната на Бермудския триъгълник

https://www.24chasa.bg/novini/article/6993052 Разкриха тайната на Бермудския триъгълник Разкриха тайната на Бермудския триъгълник www.24chasa.bg

Учени от университета в Саутхемптън, Великобритания, смятат, че са разкрили тайната на Бермудския триъгълник, пише Sailingscuttlebutt. Изданието припомня, че за последните 100 години в района са загинали повече от 1000 души.

Изследователите са допуснали, че причина за масовите корабокрушения са 100-футови вълни (около 33 м), които са появяват в Бермудския триъгълник, предава БНР.

Вълните са забелязани за първи път през 1997 г. Според учените те се появяват буквално „отникъде“ и са способни да потопят даже много големи плавателни съдове.

Специалистите са направили модел на USS Cyclops – голям кораб, изчезнал в Бермудския триъгълник през 1918 година с 300 души на борда.

Според Саймън Боксъл в Атлантическия океан често се появяват бури, прииждащи от три страни, и сблъсквайки се, създават огромни вълни, които поглъщат корабите.

Учени откриха нов вид кръвоносен съд в костите

Германски учени откриха капиляри, които проникват в твърдия външен слой на дългите кости, кръвоснабдяват ги и пренасят имунни клетки от костния мозък към увредени участъци, съобщи в. "Дейли мейл". Учените от университета на Дуисбург - Есен са направили откритието с мишки, след което са установили, че и хората имат подобно кръвоснабдяване на

Гренландия губи ледовете си по-бързо, отколкото се предполагаше

Загубата на ледове в Гренландия се е увеличила четирикратно от 2003 година насам, констатира проучване, публикувано в изданието Трудове на Националната академия на науките на САЩ. Най-голямото топене на ледената маса в периода 2003-2013 година е било наблюдавано в Югозападна Гренландия. Този регион не беше разглеждан по-рано като важен фактор в

Европейската космическа агенция планира мисия до Луната до 2025 година

Европа може да отиде на Луната - Европейската космическа агенция (ЕКА) възложи на компанията "Ариана груп" да изследва възможността да бъде извършено кацане на Луната до 2025 г., предаде Франс прес, цитирана от БТА. "Убеден съм, че усвояването на космоса е от съществено значение за бъдещето на човечеството.

Крилът от Антарктика се измества на юг

Затоплянето на океана измества на юг към Антарктика местообитанието на ракообразния антарктически зоопланктон, наричан с норвежката дума "крил", което нарушава хранителната верига на пингвините и китовете, предаде Ройтерс. Крилът е подложен на унищожителен лов в промишлени количества от риболовните траулери.

Китай създава закони за борба с незаконните генетични експерименти

Властите в Китай обявиха намерението си да разработят ефективно законодателство, което ще позволи да се предотврати възможността за провеждането на незаконни опити в областта на генетиката, предаде ТАСС. Агенцията цитира Министерството на науката и техниката на КНР, което взе становище във връзка с разследването за раждането на близначки от

Китай изстреля два сателита за мултиспектрални изображения

В понеделник в 13:42 ч. местно време Китай изстреля два сателита за мултиспектрални изображения с ракетата „Чанджън-11" от центъра „Дзиуцюан", които навлязоха в предварително зададената орбита, предава bulgarian.cri.cn. Двата сателита са част от спътниковата група „Дзилин-1" и са разработени самостоятелно от компанията „Чан Гуан Сатълайт

“Фейсбук” и “Туитър” знаят кои сме дори и да нямаме профил

Социалните мрежи “Фейсбук” и “Туитър” знаят кой си и могат да предвидят какво говориш дори и да не си регистриран потребител, сочи ново проучване, предаде Би Ти Ви. Алгоритмите на двете мрежи могат да предвидят мнението ти според хората, с които излизаш. Проучването сериозно подкопава идеята, че личният избор е водещ в борбата за поверителност на

Откриха рядък двуглав гущер в Австралия (Видео)

Рядък двуглав гущер със син език, открит в австралийската пустош, ще бъде подложен на специални грижи в новия си дом в резерват за диви животни, предава ДПА. Служителите в Австралийския парк за влечуги, разположен на около 70 километра северно от Сидни, настаниха и кръстиха странната твар "Лъки" /Щастливец/.

Мъск иска да построи тунел за ускорител на частици на ЦЕРН (Видео)

Европейска организация за ядрени изследвания (по-известна като ЦЕРН) планира изграждането на най-големия ускорител на частици в света. За целта ще е нужно изграждането на огромен тунел с дължина около 100 км. и Илон Мъск иска да го построи, съобщава BusinessInsider. В момента Големият адронен колайдер е, очаквано, най-големият ускорител,

Астрономи изчислиха продължителността на денонощието на Сатурн

Американски астрономи уточниха с данни от космическия апарат "Касини", че денонощието на Сатурн продължава 10 часа, 33 минути и 38 секунди, съобщи сайтът Спейс. Новите изчисления съкратиха денонощието на газовия гигант с няколко минути, предава БТА. Заради особеното магнитно поле на Сатурн, което е по оста на въртене,

Змиорките в Темза са станали хиперактивни заради кокаин във водите на реката

Змиорките в Темза са станали хиперактивни заради високото съдържание на коакин във водите на реката, пише standard.co.uk. Британски учени са взели проба близо до канализационните тръби на зданието на парламента, предаде БНР. Целта е била да се провери има ли ръст в потреблението на наркотика, а освен това да се види как се отразява изтичането на

Хляб със смлени скакалци вече се продава във Финландия (Видео)

Във Финландия бяха пуснати в продажба първите партиди хляб с изсушени и смлени на брашно скакалци, съобщи в. "Мирър", цитиран от БТА. Новото производство е дело на пекарната "Фейзър". В едно хлебче е прибавено брашното от 70 насекоми. То се доставя от ферма в Холандия. С добавката насъщният става по-богат на протеини, твърдят производителите.