Включването на децата в занимания по интереси може да бъде използвано за гражданското и интеркултурно образование. Участието им в различни дейности допълнително ги подготвя да бъдат добри граждани, да са толерантни, да имат богатството да живеят в общество с различни култури. Така министърът на образованието и науката Красимир Вълчев обобщи днес ефекта от проекта "Заедно" на конференцията "Гражданско и интеркултурно образование - добри практики", съобщи пресцентърът на МОН.
В Сърница учители от областите София, Пазарджик, Смолян, Кърджали и Благоевград са споделили полезни практики от различни форми за включване на учениците в дейности, които ги подготвят да познават правата и отговорностите си.
Министър Вълчев е отбелязал, че партньорствата между училища и институции са ценни за възпитанието на учениците. Проектът "Заедно" е реализиран от Втора английска езикова гимназия "Томас Джеферсън" в София и от Средното училище "Св. Паисий Хилендарски" в село Абланица. Той се финансира от Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства.
На форума е била подчертана ролята за използване на училищните пространства за социално общуване и дигитална комуникация. Като добра практика е била посочена симулацията на работата на европейски и български институции чрез ролеви игри. Сред акцентите в дискусията са били също работата с родителите и включването им в извънкласни занимания, което допринася и за по-добрите резултати на учениците в обучението, както и за задържането им в училище.
Учители от Средното училище "Св.Св.Кирил и Методий" в Сърница са акцентирали върху дейностите по проекта "Твоят час". В момента в училището има четири групи за обучителни затруднения и 16 по интереси. В района няма необхванати деца, са заявили от колектива, в който преобладават младите учители. Според тях работеща мярка за задържане на учениците е въведеното дуално обучение в паралелката с професията "Хотелиер-ресторантьор", в специалността "Организация на хотелиерството". Тя е създадена в партньорство с местния бизнес и общината. Отбелязано е било, че родителите виждат професионалната реализация на децата си в рамките на община Сърница. Друга добра практика по механизма за обхват на учениците в училище е свързана със строгата система за контрол на отсъствията, посочват от МОН.