Суперотличникът Георги остава в България, за да стане учител по физика

https://www.24chasa.bg/novini/article/6923187 Суперотличникът Георги остава в България, за да стане учител по физика Суперотличникът Георги остава в България, за да стане учител по физика www.24chasa.bg

Руско от отбора шампиони обаче отива в Оксфорд

Най-добрите ни физици тренират с откриване на неизвестно съпротивление

Мерене на период на торзионно махало, завъртане на равнината по поляризация при преминаване през наноматериали, изследване на коефициента на еластичност на пружина, откриване на неизвестно съпротивление и изчисляване на капацитета на кондензатор. Тези опити и експерименти са част от подготовката за международни състезания по физика на петте момчета, които завоюваха медали от Европейската олимпиада по физика (EuPhO) в Москва. На нея участваха състезатели от 23 държави, като всяка изпраща по 5-имата ученици. Концепцията на EuPhO е подобна на реалните изследователски ситуации, с кратко описание на проблемите и много пространство за творчески решения.

Със злато от европейското си тръгна Георги Александров от 11-и клас в СМГ. Най-трудна за него е била задачата по електричество, а най-добре се е справил с механиката. В 7-и клас е първата му олимпиада по физика, а от 2-и клас ходи на състезания по математика. Според него с физиката се стига до истината. “Аз лично съм малко мързелив и задачи решавам почти изцяло на школите, на които ходя веднъж в седмицата”, каза Георги. Той харесва и астрономията и прекарва доста време на компютъра. Обича стратегическите игри и играе до късно вечер. Бъдещето си Георги вижда в математиката или физиката. “Решил съм да остана в България. Около 2/3 от учениците избират да учат в чужбина, но аз още отсега съм избрал да уча в Софийския университет, колкото и някои учители да се опитват да ме разубеждават, няма да успеят. Има голяма вероятност да стана учител, защото знанието трябва да е достъпно за всеки”, разказа Георги.

Таквор Баронян учи в Darbi College и е 12-и клас. От състезанието си тръгва със сребърен медал, трудна му е била теоретичната задача, защото се е занимавал малко с магнетизъм. Миналата година също е бил на европейското и е успял да спечели бронзов медал. “Тогава бях по-доволен от представянето си, защото имах по-малко опит и очаквах по-малко тт себе си”, казва скромно Таквор. От малък е запален по астрономията, а в 9-и клас решава да се занимава с физика. Печели го с точността, защото

при

експериментите

се изисква

най-малко

99,9999%

точност,

за да са успешни. Кандидатства за естествени науки в Кеймбридж. Разпуска с научна фантастика.

Руско Русков печели бронзов медал, затруднява го експериментът. Той е от ПГПАЕ в Бургас и е 12-и клас. Пали се по физиката в 9-и клас, когато учителката му Марияна Анастасова вижда в него потенциал. “Когато започна да ме подготвя за състезанието, видях, че задачите са доста интересни и не е сухият материал, който изучаваме в училище”, каза Руско. Интересна му е връзката между математиката и физиката. Той ще продължи да учи физика в Оксфорд. Обича да спортува, но не му остава много време. Разпуска, като

чете книги за

философия и

политика

“Виждам доста стойности в хуманитарните науки и те са ми много интересни”, казва Руско.

Стефан Иванов също печели сребро, а най-трудна му е експерименталната част. “Авторите се стремят да правят задачите нестандартни и с малко инструкции. Ако човек не е достатъчно съобразителен, не може да разбере какво се иска точно от него. На експеримента се оказа, че само 3-ма души от над 100 имат над половината точки”, разказа Стефан. Той е в 11-и клас в ППМГ “Никола Обрешков” в Бургас. От 2014 до 2017 г. е участвал на международни състезания по астрономия и печелил различни медали. Последно си е тръгнал със злато от международна олимпиада по астрофизика в Тайланд. Абсолютно първо място печели и на международната олимпиада по астрономия в Русия през 2015 г. Преди състезания отделя часове наред за физиката. С физика се занимава от 7-и клас, а най-интересни са му задачите. Освен това момчето участва на състезания по философия, лингвистика, география. Той още не е решил какво ще учи, защото има много интереси.

Иво Петров е от СМГ и е в 10-и клас и печели бронзов медал. “За съжаление, не се представих, както очаквах и се надявах. Задачите бяха много сложни, защото са ни дадени условия и ние трябва сами да се сетим как работи физичното явление”, смята Иво. Това е неговото второ международно състезание по физика. По нея се пали изненадващо в 7-и клас, когато започва да решава сам задачи. Най-интересно във физиката му е да се опита да разбере света чрез нея, защо нещо се случва. Обича да се разхожда с приятели, да гледа филми, да плува. Обмисля да се занимава с компютърно инженерство, но не е взел категорично решение.

“Тази година задачите бяха трудни. Основната идея на европейската олимпиада е задачите да не са толкова трудоемки, а участниците да съобразят участието на един-два ключови елемента. Миналата година отново са завоювани 5 медала, но имаше един сребърен и 4 бронзови”, каза техният учител Виктор Иванов.

Други от България

Руският хакер Настра арестуван във Варна за измама със $ 7 млн. в САЩ

Щатски прокурор и ФБР пристигнаха в морската ни столица, за да помогнат при разследването Александър Жуков имал българска лична карта 38-годишният руски гражданин Александър Жуков, известен в родината си с прякора Настра, бе арестуван във Варна на 6 ноември по искане на американските власти. Той е обявен за международно издирване от ФБР за

Кметовете: Не правителството, а ние искаме по-висок данък за коли, които тровят въздуха

ДАНИЕЛ ПАНОВ ЖИВКО ТОДОРОВ 53 ст. на месец ще е увеличението за 31-годишен опел “Корса” Всички общини в България стоят твърдо зад промяната на данъчната ставка и увеличението на налога за цапащите коли. Затова Националното сдружение на общините (НСОРБ) настоява за среща с президента Румен Радев,

Българите под 6 млн. през 2040 г. според най-мрачния сценарий (Обзор)

БАН с 200 мерки и 3 варианта на прогноза, само раждаемостта не чупи тренда Населението на България намалява с бързи темпове, като най-вероятно ще падне до 6,52 млн. през 2040 г. Това е заключението от проучване на екип от Института за изследване на населението и човека (ИИНЧ) при БАН. В песимистичния вариант се прогнозират 5,86 млн.

Пуснаха движението през пътен възел "Даскалово" и по магистрала "Люлин"

Пуснато е движението през пътния възел "Даскалово" и по автомагистрала "Люлин", съобщи БТА. Протестиращите перничани се оттеглиха. Недоволните граждани настояха за по-висок стандарт на живот, реформи в правителството, спиране разграбването на страната и създаване на условия, които да върнат в родината работещите в чужбина.

Румен Радев се срещна със Стефан Данаилов по повод 2 години от изборната победа

Държавният глава Румен Радев се срещна с председателя на инициативния комитет, издигнал неговата кандидатура на президентските избори през 2016 г., проф. Стефан Данаилов, по повод навършването на две години от спечелената изборна победа. Това съобщиха от прессекретариата на

Недоволни перничани затвориха автомагистрала "Люлин"

С възгласи "Много сме, силни сме" около 300 перничани блокираха автомагистрала "Люлин" непосредствено след пътен възел "Даскалово", съобщи БТА. Движението е спряно и в двете посоки. Недоволните преминаха пеша разстоянието от пернишкия квартал "Изток" до автомагистралата. Те издигат искания за оставка на правителството.

Още от България

Германка, омъжена за грък, е жената, открита мъртва в кола в Петрич, самоубила се

Трупът на 55 годишната бе намерен в автомобила и зад сградата на пожарната в града, вчера следобед Германка, омъжена за грък е жената ,която в късния следобед вчера бе намерена мъртва в автомобила си. 55-годишната, Ангела Майер, е с двойно гражданство и от дълги години живее и работи в Серес, Гърция, съобщава struma.com.

Сблъсък между 3 коли затрудни движението на изхода на Пловдив към Хасково

Движението на изхода на Пловдив в посока Хасково е затруднено, съобщиха от пресцентъра на полицията, цитирани от БТА. Малко след 17,00 часа на моста на река Чая са се ударили три автомобила. По първоначални данни няма сериозно пострадали. До изтегляне на колите движението е временно ограничено.

Румъния ще почиства снега от "Дунав мост" тази зима

Румънската страна ще има ангажимента да почиства снега от "Дунав мост" тази зима. Това съобщиха от областната управа в Русе, цитирани от БТА. През миналия зимен сезон почистването на съоръжението се извършваше от нашата страна. Според подписан протокол между двете държави то се осъществява на ротационен принцип.

Намалявал броят на регистрираните инциденти с ученици

Намалява броят на регистрираните инциденти с ученици през изминалата учебна година, заяви по време на дискусия срещу насилието заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева. Това съобщиха от пресцентъра на МОН, цитирани от БТА. Данните сочат, че намалява и насилието върху деца спрямо предходната година.

Възвръщането на Южна Добруджа било много добре защитен дипломатически ход