Без познания по финансова грамотност за младите хора е трудно да управляват ежедневните си разходи или да разпределят джобните си пари. Банкови сметки, парични преводи, осигуровки, данъци, кредити - това са само част от нещата, с които току-що завършилите училище се сблъскват и за чиято употреба повечето млади хора са абсолютно неподготвени. За да им покаже, че управлението на джобните пари не е сложно или трудно стига да имаш основни познания, водещата компания за разплащания Visa в България стартира кампанията Pocket Science, насочена към тийнейджъри от 9 до 11 клас.
Специалният сайт www.pocketscience.bg е създаден като онлайн магазин, в който учениците са изправени пред предизвикателството да тестват знанията си за финансите и да печелят различни точки от всеки тест. В помощ имат на разположение образователни видеа по всяка тема. Натрупаните точки могат да се използват за закупуването на стилни и модерни дрехи и аксесоари с интересни финансови слогани. Освен да си „пазаруват“, учениците могат да подпишат петиция за присъединяването на своето училище към програмата за финансова грамотност „Нашите пари" в своята учебна програма като свободно избираем предмет или като част от час на класния.
Кампанията предизвика истински фурор сред тийновете – само за първите няколко дни регистрациите надхвърлят 1280, направените тестове са над 5140 и са подписани 560 петиции от повече от 330 училища. Общо над 600 са закупените дрехи с финансови знания и в момента се подготвя следващата колекция от дрехи.