Двуцифрен ръст в рекламите за фармация, храни и козметика до края на годината

https://www.24chasa.bg/novini/article/6466746 Двуцифрен ръст в рекламите за фармация, храни и козметика до края на годината Двуцифрен ръст в рекламите за фармация, храни и козметика до края на годината www.24chasa.bg
Десислава Стоянова, директор "Медии" в "Публисис Груп България"

Прогнозата на “Публисис Груп България” за новия есенен сезон

Как ще изглежда новият сезон на рекламите, който започва тази есен?

“24 часа” стартира поредица, в която покани едни от най-големите имена в рекламната индустрия да представят своите прогнози.

Всички те отговарят на следните въпроси:

1. Какви ще са новите реклами, които ще се появят през този сезон? Телевизионният есенен сезон започна, в него са предвидени нови риалити програми, чиято основна цел е да привличат повече зрители и съответно повече реклами.

2. Икономисти твърдят, че кризата е едва ли не отминала и има икономическо оживление в страната. Рекламите винаги са били лакмус за това - ако са повече, става очевидно, че бизнесът се стабилизира.

Според вас какви други индустрии се очаква да се рекламират този сезон - т.е. да не са само мобилни оператори и препарати срещу гъбички по ноктите?

3. Носталгията ще продължи ли да е водещ мотив в голяма част от рекламите? Защо е толкова експлоатирана?

4. Ще се увеличат ли българските реклами - и на български производители, а и рекламите, произвеждани у нас за чужди компании?

5. Какво модерно от световната реклама ще може да се види и у нас?

6. Какво ново се очаква в рекламата в интернет?

Ето прогнозите на Десислава Стоянова, директор “Медии”, и на Милин Джалалиев, директор “Комуникации”, в “Публисис Груп България”.

1. Посоката е рекламите да бъдат все по-близки до хората, базирани на човешки истини и показващи реалната полза на продукта/услугата.

2. По принцип ръстът в икономиката се отразява пряко на рекламните инвестиции. България не прави изключение от тази зависимост.

У нас до края на годината очакваме сериозен двуцифрен ръст в тв инвестиции от страна на следните индустрии: фармация, храни и козметика. Останалите FMCG категории (от англ. - бързооборотни потребителски стоки - б.а.) също бележат ръст, но доста по-скромен, като той се “стопява” допълнително от наложената инфлация на пазара през 2017 г.

3. Носталгията не е експлоатирана, похватите, с които се представя, обаче са. Сама по себе си тя е логична реакция на хората, които в сложния и постоянно променящ се свят търсят нещо стабилно, познато и разбираемо. Затова се обръщат и към миналото. Част от брандовете разглеждат носталгията като тренд и копират вече видени похвати. Други обаче разбират своята роля и създават автентични продукти и комуникация, които дават на хората това, от което имат нужда - стабилност.

4. Българските брандове излизат от пубертета (повечето са на около 20 г.) и започват да се държат по-зряло. Това се отнася и за представянето им и затова очакванията са да се увеличи тяхното присъствие. Относно рекламите, произвеждани в България за чужди компании - за това е необходимо целенасочено действие, а до момента има само епизодични усилия и пробиви.

5. Посоката е real (реалност, автентичност - б.а.) във всяка фаза на кампанията - участници, заснемане, реализиране и проследяване на резултати.

6. Интернет пазарът в България ще продължи своето интензивно развитие и в рамките на 2018-а. Инвестициите ще нарастват при някои клиенти с по-големи темпове, при други - с по-малки, в зависимост до каква степен дигиталните медии и решения са засегнали бизнеса им и процесите на неговото случване. Автоматизираното купуване е доста експлоатирана тема, но неговият пик предстои тепърва. За да има работещ механизъм, трябва всички страни в медия купуването да са готови за случването му. До момента това не беше така и реално през 2017-а беше реализирано по-мащабното разгръщане на този тип купуване. Ако текущо има няколко агенции, които работят с програматик платформи, то медиите не бяха готови. Тази година това започна да се променя. Говорим за създаване на конкурентна среда и право на избор, а именно тези компоненти могат да движат пазара напред.

Целият фокус върху сегментирането и прецизното таргетиране е логичен, но също толкова логично последва и “отговорът” на институциите. Вече всички знаем, че през месец май 2018 г. влиза в сила регулация за използването на данни при интернет купуването. Тепърва ще се запознаваме с това до каква степен тази регулация ще засегне работата на дигиталните специалисти в България, а и по цял свят. Също така очакваме и действията, които ще предприемат глобалните платформи като Google, Facebook и т.н.

Мненията и на други известни рекламисти ще бъдат публикувани в следващи издания на рубриката ни “Реклама и маркетинг”.

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Вдигат акциза за домашната ракия?

Акцизът за домашната ракия да се вдигне и ставката му да се изравни с тези на останалия алкохол. Другият вариант бил да се освободи изцяло от налог. Това се е обсъждало на последното заседание на ЕКОФИН, става ясно от бюлетина с решенията. Решение в разговорите по темата за подобряване на бизнес средата за акцизните стоки и по специално алкохола и

Преференция за малките производители на ток гарантира възръщането на инвестицията

С промяна в Закона на енергетиката през 2015 г. е определена такава преференциална цена, която да гарантира възвръщането на инвестицията със съответната норма на печалба на малките производители на енергия от възобновяеми източници. Това каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова на пресконференция във ведомството след среща с техни

Ангелкова: 32% ръст на туристите в местата за настаняване отчита Боровец за зимния сезон

Туристите, отседнали в местата за настаняване с 10 и повече места в Боровец през изминалия зимен сезон, нарастват с 32% спрямо година по рано. През периода декември 2018 - март 2019 броят на нощувките е повече от 313 хил., а постъпленията от тях надвишават 18,8 млн. лв., отчитайки увеличение от 7,6 на сто в сравнение със зимния сезон година

Съдът на ЕС отхвърли иск на кредитори срещу намаляването на гръцкия дълг

Съдът на Европейския съюз отхвърли днес иск за компенсация, внесен срещу Европейската централна банка (ЕЦБ) от частни лица, държатели на гръцки държавни ценни книжа, които са понесли щети при "подстригването" на дълга през 2012 г., съобщи гръцката държавна телевизия ЕРТ, като се позовава на АНА-МПА.

Хърватия води преговори с Швеция и със САЩ за покупка на изтребители

Хърватия води преговори с Швеция и със САЩ за покупка на изтребители, за да модернизира военновъздушните си сили, заяви днес хърватският министър на отбраната Дамир Кръстичевич, съобщи Ройтерс. Загреб бе близо до сключване на споразумение за покупка на ескадрила от използвани и ремонтирани изтребители Ф-16 от Израел,

Пета година “24 часа” търси малки фирми с големи амбиции

Конкурсът, който отличава стартъпи и иновативни предприемачи, започва днес, а крайният срок за регистрация е 31 май За пета година “24 часа” търси най-добрите малки фирми в България. Срокът за участие в конкурса “Големите малки” започва да тече от днес, а крайният срок за регистрация е 31 май. Малкият и средният бизнес са гръбнакът на

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

"Аурубис” придобива белгийско-испанската група „Метало“ за 380 милиона евро

Групата ,,Аурубис” (Aurubis AG) подписа договор за закупуване на акции за придобиването на белгийско-испанската група „Метало“ (Metallo Group). Така най-големият медодобивен концерн в Европа ще продължи активно да следва стратегията си за рециклиране. „Метало“ е технологичен лидер в рециклирането и рафинирането,

НСИ: Ръст на оборотите в услугите

Ръст на оборотите през първото тримесечие, както на тримесечна, така и на годишна база, отбелязва секторът на услугите в България. Така например оборотите в услугите в сектор „Транспорт, складиране и пощи“ нарастват с 10,6% в сравнение със същото тримесечие на 2018 година. Това показват предварителните данни на Националния статистически институт

Влошен до 5-годишно дъно бизнес климат в Германия през май

През май бизнес нагласите в Германия се влошиха рязко за втори пореден месец в резултат на доста слаба оценка за текущите бизнес условия, показва последно проучване на немския икономически институт Ifo. Това сякаш предполага, че водещата европейска икономика отново започва да губи скорост през второто тримесечие след изненадващо добрия растеж в

"Панасоник" спира да работи с "Хуауей"

Японският гигант в електрониката "Панасоник" обяви на 23 май, че спира да работи с китайския технологичен гигант "Хуауей", който е включен в черния списък от Вашингтон. САЩ обвиниха ""Хуауей" в шпионаж в полза на Пекин. „Спряхме транзакции с "Хуауей" и неговите 68 филиала, които са под забрана от американското правителство”, каза за АФП Джо Флин,

Борисов отвори движението по нови 6.5 км по АМ "Струма" (Видео, снимки)

Премиерът Бойко Борисов, министрите Владислав Горанов и Томислав Дончев и зам.-министърът Николай Нанков минаха първи по новото 6.5 км трасе на АМ "Струма" край Благоевград. Борисов бе посрещнат от над 5000 души, които издигаха плакати от благодарност към него за стрежа на магистралата. Трасето се пуска предсрочно,

Оборотите в транспорта и пощите се увеличават с 6.3% през първото тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт през първото тримесечие на 2019 г. общият индекс на оборота за сектор "Транспорт, складиране и пощи", изчислен от сезонни данни, се увеличава с 6.3 на сто спрямо четвъртото тримесечие на 2018 година. Най-значителен ръст се наблюдава при "Воден транспорт" - с 12.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber