Белгийски гофрети по желание на клиента

https://www.24chasa.bg/novini/article/6433587 Белгийски гофрети по желание на клиента Белгийски гофрети по желание на клиента www.24chasa.bg
"Шоколадова мечта"

Лидия Бациева започва бизнеса си с кредит от ББР, след като другите банки отказват да подкрепят стартираща компания

"Живях в Лондон 7 години. Там гофрети се правят на много места, аз ги открих на Оксфорд стрийт. Винаги като вървях по нея, ми миришеше адски вкусно. Видях, че на едно място непрекъснато има опашки и реших и да се наредя. Опитах ги и беше уникално вкусно. Оттогава винаги, когато минавах оттам, си купувах гофрети. Когато се върнах в България и започнах да се чудя с какво искам да се занимавам, реших, че след като толкова много са ми харесали, мога да ги правя и аз. И започнах да проучвам в интернет."

Така започва бизнес историята на Лидия Бациева - собственик на "Бионд Ди Ти Ем" - фирмата произвежда и продава белгийски гофрети. Лидия заминава на бригада в Англия уж само за 6 месеца, за да помогне на двамата си сина - студенти в София. Впоследствие отива при брат си в Лондон и остава там 7 години.
Но с течение на времето, колкото и да се възхищава на града, решава, че е време да се прибере в България. Успява да спести пари от работата си в английската столица, като смятала, че те ще са достатъчни, за да осъществи идеята си с гофретите. Но парите не стигнали, а нямало как да се откаже, след като вече била започнала да развива проекта.

Тръгва да обикаля банките, за да търси помощ, но навсякъде я връщат с препоръка да дойде отново най-рано след 6 месеца, защото ставало въпрос за стартираща фирма. Тогава научава за Българска банка за развитие и Микрофинансиращата институция ДЖОБС. Останала учудена, след като веднага получава отговор "добре" и кредит от 12 000 лева. "Бях много приятна изненада, не можех да повярвам, че ще ми дадат заем. Благодарение на тях станаха нещата, беше много лесно, нямаше никаква бюрокрация", разказва Лидия. И така през октомври 2016 година тя започва бизнеса си.
Белгийските гофрети не са обикновени, а имат специален начин на приготвяне. Историята на гофретите всъщност започва преди повече от 300 години в Китай. Претърпяват много вариации преди да се появят в сегашния си вид някъде към 50-те години на миналия век. Във всички страни те се приготвят по различен начин, има много видове рецепти.

Дори в Белгия се предлагат разновидности - в Брюксел например има специален вид. Но Лидия се спира на така наречените Лиеж Вафли, кръстени на белгийския град Лиеж, където е измислена рецептата им. За разлика от всички останали, те задължително са сладки и се приготвят със специална перлена захар. Тя е във вид на топчета и не се разтваря в тестото, а след като то се изпече, се карамелизира.

Миризмата на карамелизирана захар допълва тази на ванилията, която се слага, и така се получава божествен аромат и вкус. Това тесто не може да се направи от всеки. Лидия признава, че е пробвала, и макар, че гофретите й стават много вкусни - не са Лиеж Вафли. Затова тя внася специалното тесто от Белгия, както правят и всички останали, които ги продават по света. В Белгия има няколко големи производители, специализирани точно в износа на тесто за целия свят, дори в Саудитска Арабия.

Лидия отива два пъти до Белгия, при второто си посещение попада на доставчика, с когото работи в момента. Той я води и в базата, където се произвежда тестото, показва й как се прави и замразява. Налага се да купи и специален гофретник от Белгия, за да се постигне точният вкус. Много е скъп, но Лидия решава да инвестира, ако иска да предлага качествени продукти. "Не исках да правя мои рецепти, след като съм написала, че се предлагат белгийски гофрети, те трябва да са автентични", казва Лидия.

След като осигурява продукта, започва да пише имейли до моловете в София, за да намери място за щанда си. Първи харесали идеята й от мол "Сердика", където и в момента има щанд.

Лидия вече мисли за разширение и иска да отвори заведения и в останалите търговски центрове в София. Една година след началото - през октомври тази година, се очаква появата на втория й ресторант. Но това не е всичко - има намерение да превърне "Бионд Ти Ди Ем" във франчайз, като в момента разработва модела на веригата. Според нея печелившо ще е разрастването по морето и в зимните курорти, където има много туристи. Един от най-големите клиенти на белгийския й доставчик се развива именно в зимни курорти.

"При белгийските гофрети най-важното е, че се пекат на място и се дават веднага на клиента. И разбира се ароматът, който ги привлича", обяснява Лидия. В началото наема по-голяма площ, но това означава и по-голям наем. Затова с времето решава, че ако иска да се разрасне и да създаде франчайз, е по-добре да се ограничи на по-малко място.

И без това всичко, което правя, се събира на 6 до 9 квадратни метра, обяснява Лидия. Това изисква по-малка инвестиция и е по-печеливш модел. А и за момента е необходим само един служител на обект, което също намалява разходите. "Освен гофрети, предлагаме и напитки, които се връзват с вкуса им. Фрешовете са много търсени, искам да започна да правя и домашна лимонада. Но тя ще е индивидуална за всеки, по желание на клиента, и ще бъде с мед вместо със захар. По принцип в модела на белгийските заведения не се предлагат напитки, набляга се единствено на гофретите, така че това, което искам да направя, ще е по-различно", казва бизнесдамата.

Не само напитките са индивидуализирани, а и самите гофрети. Хрумва й, че на клиентите би им харесало десертите да са аранжирани по тяхно желание. Има няколко модела, но с възможност всеки да избере точно какво иска. Стандартно се предлагат гофрети със сметана, с ягоди, сладолед, сладолед и банан, оригинална само с шоколад и шоколадовата мечта. Сега проучва възможността да въведе и гофрета с домашен мед, както и с кленов сироп, който е изключително популярен в Америка, но не толкова разпространен у нас, но се съчетава много добре като вкус с гофретата. В бъдеще може да започне да прави и солени гофрети, които нямат специална рецепта, и ще има възможност да експериментира сама в кулинарството.

Синът й помага не само с аранжировката на гофретите, той внася творческата мисъл в проекта. Измисля логото целия облик на щанда. Занимава се с маркетинг, обмисля и да започне свой бизнес. Лидия е много благодарна и на двамата си сина за огромната помощ и подкрепа, които са оказали още от началото. Макар понякога да се изразява в похапването на гофрети. Но самата тя признава, че също не е загубила апетита си към тях и не спира да ги преоткрива.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

АПИ ще поддържа системите за продажба на електронни винетки

Агенция „Пътна инфраструктура“ ще поддържа системите за генериране и продажба на електронни винетки и маршрутни карти и ще организира разпространяването и поддръжката на бордови устройства, отговарящи на съответните технически изисквания за целите на тол таксуването. Това предвижда проект на постановление на Министерския съвет за изменение и

Банка ДСК ще е новият собственик на Сосиете в България (Обновена)

Управителният съвет на Българската народна банка взе решение за предварително одобрение на прякото придобиване от „Банка ДСК“ ЕАД, София, на акции, представляващи 99.7352% от капитала на „СОСИЕТЕ ЖЕНЕРАЛ ЕКСПРЕСБАНК“ АД, гр. Варна, която при реализиране на придобиването ще стане дъщерно дружество на „Банка ДСК“ ЕАД и част от групата на „ОТП БАНК“

Включете се в „Дигитален маркетинг с кауза 2018“

Благотворителният семинар ще се проведе в гр. София на 29 ноември На 29.11.2018г. в гр. София ще се проведе благотворителната обучителна академия „Дигитален маркетинг с кауза 2018“. Събитието е насочено към маркетинг специалисти и decision-makers, като има за цел да запознае аудиторията с някои от най-основните и важни канали в дигиталния

Работодатели с 50 до 99 работници ще трябва да наемат поне 1 с увреждане

Работодатели с 50 до 99 работници и служители трябва да наемат поне един човек с трайно увреждане, а тези със сто и над сто работници и служители - 2 на сто от средносписъчния си състав. Това предвиждат приети на второ четене от социалната комисия текстове от Закона за хората с увреждания, предаде БТА.

Порожанов: Започваме кампания в подкрепа на българските производители (Снимки)

Производството на български храни бележи ръст през 2018 г. „Желаем в този месец и половина до Коледа да акцентираме върху нашите постижения, върху българското земеделско производство и българските храни. Целта е да надградим постигнатото, за да може да продължим по правилния път.“ Това каза министърът на земеделието,

АПИ: Внесеното искане от БСП за полеви изпитвания е същото от миналата седмица

Внесеното днес от БСП искане за извършване на полеви изпитвания на настилката на участъци от републиканските пътища е същото, каквото постъпи през миналата седмица. Единствената разлика е, че под предишното са се подписали 21 народни представители от парламентарната група на социалистите, а сега от 79.

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

КРИБ се срещна с посланици и дипломати в България на страните от Европейския съюз

Управителният съвет на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) се срещна с посланици и дипломати в България на страните от Европейския съюз на бизнес-закуска днес в Къщата с часовника, съобщиха от пресцентъра на КРИБ. Срещата се проведе ден след представянето на Доклада на Европейската комисия относно напредъка на

България и Турция ще привличат туристи от далечни пазари с общи маршрути и продукти

Двустранното партньорство между България и Турция в туризма и други сфери е изключително важно за нас и добрите отношения между двете страни са вече традиция. Провеждането на първата сесия на смесената комисия за сътрудничество в туризма е доказателство за това, е заявила министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на форума в София,

Китайският боксофис достигна 52 милиарда юана за десет месеца

Общите приходи в боксофиса на Китай са надвишили 52.6 милиарда юана или 7.6 милиарда долара през първите десет месеца на 2018 г. Това представлява близо 10% ръст на годишна база, сочат данни на Държавната филмова администрация. Местните филми са допринесли с приблизително 70% за общия боксофис за периода, с 37% на годишна база.

Предприемачите очакват с 8,7% по-малко инвестиции в промишлеността

Инвестиционната бизнес анкета на Националния статистически институт сред промишлените предприятия през октомври, показва, че предприемачите очакват инвестициите през настоящата година да са с 12.7 на сто по-малко в сравнение с предходната 2017 година, предаде БТА. Според основните производствени групировки най-голям относителен дял в инвестициите

Безработицата намалява с 0,8%

През третото тримесечие на 2018 г. броят на безработните е 168.3 хил., от които 97.2 хил. (57.7 на сто) са мъже и 71.1 хил. (42.3 на сто) - жени. Коефициентът на безработица е 5 на сто и в сравнение с третото тримесечие на 2017 г. намалява с 0.8 процента. Коефициентът на безработица за мъжете е 5.4 на сто, а за жените - 4.5 на сто.

До края на 2018 г. около 66% от територията ни ще е покрита с кадастрална карта

До края на годината около 66% от територията на страната ще бъде покрита с кадастралната карта. Целият процес по преобразуването на картата на възстановената собственост в кадастрални карти е планирано да приключи догодина с включване на 96 на сто от територията на страната. Това обяви заместник-министърът на регионалното развитие и

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber