Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само…

https://www.24chasa.bg/novini/article/6409113 Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само… Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само… www.24chasa.bg
Един от най-ефектните модели на "Клошар" е с крила

Българските аксесоари са намирали място в сайта на италианския "Вог"

Едва ли са много хората, които присъстват в социалните мрежи, следят модните тенденции или работата на българските дизайнери и не са попадали на екстравагантните чанти "Клошар". В изработката им задължително присъства грамофонна плоча, а в един от последните модели ще вградят дори книга.
Зад българския бранд стоят Деян Миленков и сестра му Наталия. Първите стъпки прави Деян преди около три години. Работейки като барман, една вечер в заведението среща момиче, което носи чанта с плоча. Оказва се, че само я е изработило, а Деян е сигурен, че сестра му ще я хареса, затова я моли да изработи една и за нея. След известно време получава аксесоара и го подарява на Наталия. Но тя не го носи дълго – подхлъзва се на едно стъпало и чантата се удря в земята. Така плочите биват счупени.
„Реши да си направи собствена. След това нейни приятелки поискаха същите“, разказва Деян.
Той все по-често започва да мисли за чантите и как може повече хора да изразят индивидуалността си чрез тях. През това време сестра му е в Америка, заминава след като е изработила няколко от аксесоарите. Деян прави Фейсбук страница и така брандът „ Клошар“ бележи своя старт в социалните мрежи. До момента страницата им е събрала над 7000 фена, а скоро ще пуснат и новият си онлайн магазин.
??В началото всичко бе на шега, просто опитахме какво ще стане, спомня си той.??
И признава, че първоначалният метод на изработка, не е бил напълно съвършен. Един от приятелите им – диджей Скил, който е сред най-големите колекционери на плочи в България, ги увлича по грамофонните плочи и те решават да сменят метода, за да не развалят целостта на винила.
„Направихме чантите така, че плочите да са предпазени и да могат да се сменят", обяснява Деян.
Така стигат до момента, в който всеки техен клиент може да сменя лесно своята плоча, а дори и да я слуша. Наталия се занимава с цялостната изработка, а Деян е по довършителната част – капси, дръжки, както и цялостното развитие на бранда.
"Името ни описва като начин на живот и е запомнящо се. Все пак имаме дом. Там е като къща-музей – пълно е с плочи и графити“, казват Деян и Наталия. Освен, че името е запомнящо се, то изразява техните виждания за живота и изкуството, но по-важното – носи усещането за свобода
Много от чантите се правят без скица, Наталия си ги представя и просто ги шие. При повечето случаи не знае какво ще се случи накрая, разказва брат й.
Двамата решават да си купят грамофон и преди плочите да се превърнат в чанти, задължително ги преслушват. „Не може да имаме толкова много плочи и да не можем да ги слушаме“ Най-любима на Деян е тази на Джеймс Браун – „Аз съм истински“. Така се влюбват още повече в бизнес идеята си.
Според Деян любов към музиката има у всеки човек, просто е проявена в различен стил. Въпреки че нито единият от родителите им не е ангажиран в тази сфера, влечението у тях се заражда още когато са малки и са слушали плочите на грамофона на баба си.
Сега с плочи се сдобиват от най-различни места – сайтове, приятели, пазари, битаци. "Идеята като завърших финанси беше да вляза в офис, но изгубих интерес. Някои части от специалността, като маркетинга например, в момента са ми от голяма полза. Искам всичко да зависи от нас и да сме впрегнали всичките си усилия в идеята", казва Деян.
Интересното е, че сестра му идва в София с желанието да пробие с музика и започва да учи джаз и поп пеене. А в момента освен чанти, прави собствени проекти с различни изпълнители.
"До там обаче се стига много трудно, особено, ако нямаш пари. Преди да започнем да се занимаваме с чанти, нищо не се получаваше, но след това се запознахме с много хора от музикалните среди", разказва брат ѝ.
Идват от малък град – Силистра, и в стремежа си да успеят в своето начинание, често са влагали всичките си налични средства в материали за чантите. В един момент и двамата напускат работните си места и се отдават изцяло на своя бранд.
Започват да търсят подкрепа и партньори. По пътя към успеха научават за Микрофинансиращата институция "ДЖОБС", част от групата на Българската банка за развитие.
"Едната от служителките в банката, която се занимаваше с нас, вече беше чувала за чантите "Клошар". Освен това очаквахме доста по-тромави процедури, оказа се че сме сбъркали. Естествено, имаше попълване на документи, но по-важното беше отношението, което проявяват към нас. От банката бяха ангажирани с нас 24/7.", обяснява Деян. И казва, че не е попадал на такива условия и лихви, които толкова да ги устройват.
С течение на времето кръгът от фенове се разраства и в момента дори има нещо като последователи на течението "Клошар". Те са от най- различни среди – от музиканти и хипстъри, до адвокати и банкери. Но всички те изпитват любов към изкуството и музиката.
Най-далечните точки, до които са стигали техни чанти, са Южна Корея, Америка, има ги и в цяла Европа.
В момента разработват модел, който ще бъде използван в кампания срещу замърсяването на въздуха. Чантата ще е прозрачна, а към нея ще е свързан противогаз. Във вътрешността си ще има засято цвете И това не може със сигурност да се нарече най-екстравагантната чанта, която дизайнерите са правили.
Всички се изработват в единични бройки и по поръчка на клиента. Паяжини, крила и крокодилска кожа са примесени с космически мотиви и холограмни елементи. Неоновите цветове и рисувани материи също са заложени в моделите, както и неизменната част на бранда - грамофонната плоча.
В края на септември, тяхната приятелка, писателка и актриса Ирена Иванова/ Рене Карабаш открива творческа академия „ Заешка дупка“. В нея екипът на „Клошар“ има за задача да изработи модел раница, като вместо обичайната винилова плоча, ще има вградена книга, която също ще може да се сменя. Тя ще е за победителя в едно от състезанията, което ще е под формата на поетична битка.
Чантите „Клошар“ са толкова завладяващи, че намират място в гардероба на почти всеки. Предимството да се правят по поръчка дава свобода на клиентите да правят комбинации от цветове, подходящи за техния личен стил и визия.
"Определено българите започваме да се развиваме. Има повече такива, които искат да се открояват"
Някои от клиентите притежават по седем чанти и носят единствено марката "Клошар". Феновете им са на различни възрасти – от 16 до 50 годишни, но общото между всички тях е музиката, която никога не остарява, а само се променя.
Двамата предприемачи държат лично да предават чантите поне на клиентите в София. "Реакцията на новия притежател е безценна, защото той е виждал чантата само на снимка, а на живо срещата е още по-вълнуваща“, споделят те.
Надяват се след време да се сдобият с машини, които да им помогнат да изработват изделията от още по-разнообразни материали. Няма обаче да се откажат от предимствата на ръчната изработка, защото така са убедени, че чантата ще е уникална и много качествена.
Със сигурност успехите им ще стават още по-големи. Особено предвид това, че италианският "Вог" постави своя печат върху снимка, на която присъства модел на българския бранд.
"Наистина много се развълнувахме, когато я видяхме. Тя се появи малко след организираното от нас парти по случай 3 години "Клошар бегс" – като закъснял подарък от фотографа Павел Цветков", разказват развълнувани те.
"Успехът идва постепенно.. Всеки ден се случва по нещо малко, а тези неща водят до нещо по-голямо. Толкова много вярваме, че ще се случат нещата. В нито един момент не допускаме, че можем да се провалим, защото вярваме в себе си и в мечтите си", казват младите дизайнери.

Наталия и Деян Миленкови казват, че нито желанието за финанси, нито това да са популярни стоят зад проекта им "Клошар бегс". Те държат на индивидуалността и искат повече хора да имат смелостта да изразят себе си

Виниловата плоча е задължителна част аксесоарите.

Сред почитателите на марката има представители от различни сфери - от арт средите до юристи и бизнесмени.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Шведският посланик за самолетите „Грипен”: Офертата ни ще се вмести в бюджета

„Направихме оферта, която да осигури всички поискани елементи от страна на България и те могат да бъдат доставени навреме и да се вместят в бюджета”. Това каза в студиото на „Плюс Минус” по нова телевизия посланикът на Швеция в България Луиз Бергхолм. Тя обаче не смята, че сделката за изтребителите би могла да се превърне в ябълката на раздора

Стартира обществената поръчка за надзора на пътя Мездра - Ботевград

Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществените поръчки за надзор при изграждането на 33 км от път I-1 Мездра - Ботевград. Проектът ще се финансира със средства от републиканския бюджет. Кандидатите могат да подават оферти до 17:30 ч. на 10 януари 2019 г. Индикативната стойност на поръчката за надзор при допълнителното проектиране и

Велико Търново се представя на есенното туристическо изложение в Букурещ

Велико Търново се представя на есенното издание на най-голямото събитие в Румъния, посветено на туристическата индустрия - ROMANIAN TOURISM FAIL (TTR). Четиридесетото издание на изложението се провежда от 15 до 18 ноември 2018 г. в “РОМЕКСПО”- Букурещ на площ от от 15 300 квадратни метра. Един от акцентите на българския информационен щанд на

ВМЗ - Сопот ще произвежда дронове

ВМЗ Сопот подписа договор за сътрудничество и трансфер на технологии с израелската компания Aeronautics Group, на базата на който ще започне производство на безпилотни летателни апарати /дронове/. Това е станало на среща на министъра на икономиката Емил Караниколов с представители на израелската компанията в Министерство на икономиката,

До 5 години специализирани карти към кадастъра ще дават абсолютно всяка информация за имота

До 4-5 години ще завърши изработването на специализираните карти в най-различни инвестиционни сфери като надграждаща информация на кадастралната карта. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Валентин Йовев, който участва във форума „Моят град, моят дом, моят бизнес“.

Ангелкова: България с послание за създаване на световна дестинация „Древни цивилизации”

Българският министър откри конгреса за историческите маршрути, организиран от СОТ, цитира ръст от 31% на чуждестранните туристи у нас спрямо 2015 г. Ще отправим предложение към Световната организация по туризъм (СОТ) за създаване на световна дестинация „Древни цивилизации”. Такава инициатива би допринесла за по-доброто опознаване на световното

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Запазват размера на пенсиите в Гърция

Без възражения е завършила дискусията в Европейската работна група по отношение на искането на Гърция за съгласие да запази размера на пенсиите от 1 януари, съобщава "Катимерини". Гърция пое ангажимент да намали пенсиите от 1 януари 2019 като едно от условията за успешното приключване на последната спасителна програма.

ЕС инвестира над 290 млн. евро в българския жп транспорт

290.4 млн. евро ще бъдат инвестирани в по-модерни, бързи и безопасни железопътни връзки между градовете Пловдив и Бургас, свързващи някои от най-големите градове на страната с Черно море, съобщават от пресцентъра на Представителството на ЕК в България. ЕС цели инвестицията да допринесе за изграждането на високоскоростната железопътна линия по

Може ли Русия да влезе в клуба на петте водещи икономики в света към 2024 година?

Властите обещават Русия да стане една от петте водещи световни икономики, но дори и техните цифри сочат, че изоставането продължава. Правителството на Русия иска към 2024 година страна да влезе в клуба на петте най-големи икономики в света, "като гарантира темпове на икономически растеж, които са над световните",

Фандъкова: В началото на 2019 г. ще одобрят първите проекти за подкрепа на стартиращите предприятия в София

В началото на следващата година се очаква да бъдат одобрени първите проекти по програма за подкрепа на стартиращите предприятия в София. Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на четвъртото издание на Startup Europe Summit. Програмата, развита по инициатива на кмета на София, е специализирана гаранционна схема на Общинския

Агенцията по заетостта: Рекордно ниска е безработицата за последните 10 г.

Най-ниското равнище на безработицата през октомври за последните 10 години отчете административната статистика на Агенцията по заетостта. Стойността на показателя през месеца е 5.9 на сто, като толкова ниско ниво за този период от годината не е отбелязвана от 2008 г. Това съобщават от пресцентъра на Агенцията по заетостта.

Извънредна среща за цените на горивата в Министерски съвет

Извънредна среща за цените на горивата се проведе в Министерския съвет. Вицепремиерът Томислав Дончев обсъди с представители на Петролната и газова асоциация предложенията на бизнеса за намаляване на цените, предаде bTV. От петролния бранш бяха лаконични – поевтиняването на горивата от последните дни не било резултат от протестите,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber