Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само…

https://www.24chasa.bg/novini/article/6409113 Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само… Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само… www.24chasa.bg
Един от най-ефектните модели на "Клошар" е с крила

Българските аксесоари са намирали място в сайта на италианския "Вог"

Едва ли са много хората, които присъстват в социалните мрежи, следят модните тенденции или работата на българските дизайнери и не са попадали на екстравагантните чанти "Клошар". В изработката им задължително присъства грамофонна плоча, а в един от последните модели ще вградят дори книга.
Зад българския бранд стоят Деян Миленков и сестра му Наталия. Първите стъпки прави Деян преди около три години. Работейки като барман, една вечер в заведението среща момиче, което носи чанта с плоча. Оказва се, че само я е изработило, а Деян е сигурен, че сестра му ще я хареса, затова я моли да изработи една и за нея. След известно време получава аксесоара и го подарява на Наталия. Но тя не го носи дълго – подхлъзва се на едно стъпало и чантата се удря в земята. Така плочите биват счупени.
„Реши да си направи собствена. След това нейни приятелки поискаха същите“, разказва Деян.
Той все по-често започва да мисли за чантите и как може повече хора да изразят индивидуалността си чрез тях. През това време сестра му е в Америка, заминава след като е изработила няколко от аксесоарите. Деян прави Фейсбук страница и така брандът „ Клошар“ бележи своя старт в социалните мрежи. До момента страницата им е събрала над 7000 фена, а скоро ще пуснат и новият си онлайн магазин.
??В началото всичко бе на шега, просто опитахме какво ще стане, спомня си той.??
И признава, че първоначалният метод на изработка, не е бил напълно съвършен. Един от приятелите им – диджей Скил, който е сред най-големите колекционери на плочи в България, ги увлича по грамофонните плочи и те решават да сменят метода, за да не развалят целостта на винила.
„Направихме чантите така, че плочите да са предпазени и да могат да се сменят", обяснява Деян.
Така стигат до момента, в който всеки техен клиент може да сменя лесно своята плоча, а дори и да я слуша. Наталия се занимава с цялостната изработка, а Деян е по довършителната част – капси, дръжки, както и цялостното развитие на бранда.
"Името ни описва като начин на живот и е запомнящо се. Все пак имаме дом. Там е като къща-музей – пълно е с плочи и графити“, казват Деян и Наталия. Освен, че името е запомнящо се, то изразява техните виждания за живота и изкуството, но по-важното – носи усещането за свобода
Много от чантите се правят без скица, Наталия си ги представя и просто ги шие. При повечето случаи не знае какво ще се случи накрая, разказва брат й.
Двамата решават да си купят грамофон и преди плочите да се превърнат в чанти, задължително ги преслушват. „Не може да имаме толкова много плочи и да не можем да ги слушаме“ Най-любима на Деян е тази на Джеймс Браун – „Аз съм истински“. Така се влюбват още повече в бизнес идеята си.
Според Деян любов към музиката има у всеки човек, просто е проявена в различен стил. Въпреки че нито единият от родителите им не е ангажиран в тази сфера, влечението у тях се заражда още когато са малки и са слушали плочите на грамофона на баба си.
Сега с плочи се сдобиват от най-различни места – сайтове, приятели, пазари, битаци. "Идеята като завърших финанси беше да вляза в офис, но изгубих интерес. Някои части от специалността, като маркетинга например, в момента са ми от голяма полза. Искам всичко да зависи от нас и да сме впрегнали всичките си усилия в идеята", казва Деян.
Интересното е, че сестра му идва в София с желанието да пробие с музика и започва да учи джаз и поп пеене. А в момента освен чанти, прави собствени проекти с различни изпълнители.
"До там обаче се стига много трудно, особено, ако нямаш пари. Преди да започнем да се занимаваме с чанти, нищо не се получаваше, но след това се запознахме с много хора от музикалните среди", разказва брат ѝ.
Идват от малък град – Силистра, и в стремежа си да успеят в своето начинание, често са влагали всичките си налични средства в материали за чантите. В един момент и двамата напускат работните си места и се отдават изцяло на своя бранд.
Започват да търсят подкрепа и партньори. По пътя към успеха научават за Микрофинансиращата институция "ДЖОБС", част от групата на Българската банка за развитие.
"Едната от служителките в банката, която се занимаваше с нас, вече беше чувала за чантите "Клошар". Освен това очаквахме доста по-тромави процедури, оказа се че сме сбъркали. Естествено, имаше попълване на документи, но по-важното беше отношението, което проявяват към нас. От банката бяха ангажирани с нас 24/7.", обяснява Деян. И казва, че не е попадал на такива условия и лихви, които толкова да ги устройват.
С течение на времето кръгът от фенове се разраства и в момента дори има нещо като последователи на течението "Клошар". Те са от най- различни среди – от музиканти и хипстъри, до адвокати и банкери. Но всички те изпитват любов към изкуството и музиката.
Най-далечните точки, до които са стигали техни чанти, са Южна Корея, Америка, има ги и в цяла Европа.
В момента разработват модел, който ще бъде използван в кампания срещу замърсяването на въздуха. Чантата ще е прозрачна, а към нея ще е свързан противогаз. Във вътрешността си ще има засято цвете И това не може със сигурност да се нарече най-екстравагантната чанта, която дизайнерите са правили.
Всички се изработват в единични бройки и по поръчка на клиента. Паяжини, крила и крокодилска кожа са примесени с космически мотиви и холограмни елементи. Неоновите цветове и рисувани материи също са заложени в моделите, както и неизменната част на бранда - грамофонната плоча.
В края на септември, тяхната приятелка, писателка и актриса Ирена Иванова/ Рене Карабаш открива творческа академия „ Заешка дупка“. В нея екипът на „Клошар“ има за задача да изработи модел раница, като вместо обичайната винилова плоча, ще има вградена книга, която също ще може да се сменя. Тя ще е за победителя в едно от състезанията, което ще е под формата на поетична битка.
Чантите „Клошар“ са толкова завладяващи, че намират място в гардероба на почти всеки. Предимството да се правят по поръчка дава свобода на клиентите да правят комбинации от цветове, подходящи за техния личен стил и визия.
"Определено българите започваме да се развиваме. Има повече такива, които искат да се открояват"
Някои от клиентите притежават по седем чанти и носят единствено марката "Клошар". Феновете им са на различни възрасти – от 16 до 50 годишни, но общото между всички тях е музиката, която никога не остарява, а само се променя.
Двамата предприемачи държат лично да предават чантите поне на клиентите в София. "Реакцията на новия притежател е безценна, защото той е виждал чантата само на снимка, а на живо срещата е още по-вълнуваща“, споделят те.
Надяват се след време да се сдобият с машини, които да им помогнат да изработват изделията от още по-разнообразни материали. Няма обаче да се откажат от предимствата на ръчната изработка, защото така са убедени, че чантата ще е уникална и много качествена.
Със сигурност успехите им ще стават още по-големи. Особено предвид това, че италианският "Вог" постави своя печат върху снимка, на която присъства модел на българския бранд.
"Наистина много се развълнувахме, когато я видяхме. Тя се появи малко след организираното от нас парти по случай 3 години "Клошар бегс" – като закъснял подарък от фотографа Павел Цветков", разказват развълнувани те.
"Успехът идва постепенно.. Всеки ден се случва по нещо малко, а тези неща водят до нещо по-голямо. Толкова много вярваме, че ще се случат нещата. В нито един момент не допускаме, че можем да се провалим, защото вярваме в себе си и в мечтите си", казват младите дизайнери.

Наталия и Деян Миленкови казват, че нито желанието за финанси, нито това да са популярни стоят зад проекта им "Клошар бегс". Те държат на индивидуалността и искат повече хора да имат смелостта да изразят себе си

Виниловата плоча е задължителна част аксесоарите.

Сред почитателите на марката има представители от различни сфери - от арт средите до юристи и бизнесмени.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Британската лира поскъпна след оставката на Мей, вероятно за кратко

Британската лира поскъпна спрямо долара и еврото, след като Тереза Мей обяви официално, че на 7-и юни ще подаде оставка като премиер и лидер на Консервативната партия. Това възходящо движение обаче изглежда краткосрочно, тъй като има реален риск Тереза Мей да бъде наследена от евроскпетичен лидер като Борис Джонсън,

Китай намалява данъците за ИТ компаниите

Китай намалява данъците на компаниите за софтуер и интегрални схеми, докато САЩ налагат контрол върху износа. Наблюдатели от индустрията твърдят, че ако китайските компании успеят да заместят чуждестранните доставчици, вероятно американските фирми ще са на загуба, предава "Радио Китай". Китайското министерство на финансите заяви,

Ангелкова в Тополовград: Очертах нови възможности за популяризиране на древната култура и история в района

Очертах нови възможности, с които да популяризираме древната култура и история в района на община Тополовград. С кмета Божин Божинов коментирахме различни инициативи, за да бъдат привлечени повече български и чуждестранни посетители. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при участието си в честванията на 24 май-Ден на българската

Германската компания Bosch увеличава инвестициите в Китай

Председателят на Съвета на директорите на германската компания Bosch Волкмар Денер заяви пред журналисти, че като голяма транснационална индустриална компания, Bosch е оптимистично настроен към перспективата за дългосрочното развитие на китайската икономика и ще продължи разширяването на инвестициите си в Китай.

Синдикатът на "Шкода": Заводът на "Фолксваген" ще бъде в България или Турция

България е все по-близо до приютяването на най-новия завод на водещия световен автомобилостроител Volkswagen (VW). Турция е единственият останал конкурент на страната ни, твърди синдиката на служителите на Skoda, цитиран в Bloomberg Terminal, пише Investor.bg. Предимствата на двете страни се изразяват най-вече в евтината работна ръка.

Бедното население в Китай продължава да намалява

Заместник директорът на службата за борба с бедността при Държавен съвет Ся Гъншън заяви, че през 2018 г. работата по намаляване на бедното население постигна значителни успехи. Общо 13.86 милиона бедни жители в селските райони са се избавили от бедността. В рамките на 6 години Китай е успял да съкрати броя на бедното население с 10 милиона,

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Индия вече не купува петрол от Иран и Венецуела заради американските санкции

Индия спря да купува ирански петрол, за да спазва американските санкции, заяви вчера посланикът в САЩ Харш Вардхан Шрингла, цитиран от Франс прес. Делхи вече беше намалил покупките на ирански петрол и внесе един милион тона суров петрол през април, преди да бъдат отменени изключенията, които позволяваха на някои държави да купуват петрол от

Вдигат акциза за домашната ракия?

Акцизът за домашната ракия да се вдигне и ставката му да се изравни с тези на останалия алкохол. Другият вариант бил да се освободи изцяло от налог. Това се е обсъждало на последното заседание на ЕКОФИН, става ясно от бюлетина с решенията. Решение в разговорите по темата за подобряване на бизнес средата за акцизните стоки и по специално алкохола и

Преференция за малките производители на ток гарантира възръщането на инвестицията

С промяна в Закона на енергетиката през 2015 г. е определена такава преференциална цена, която да гарантира възвръщането на инвестицията със съответната норма на печалба на малките производители на енергия от възобновяеми източници. Това каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова на пресконференция във ведомството след среща с техни

Ангелкова: 32% ръст на туристите в местата за настаняване отчита Боровец за зимния сезон

Туристите, отседнали в местата за настаняване с 10 и повече места в Боровец през изминалия зимен сезон, нарастват с 32% спрямо година по рано. През периода декември 2018 - март 2019 броят на нощувките е повече от 313 хил., а постъпленията от тях надвишават 18,8 млн. лв., отчитайки увеличение от 7,6 на сто в сравнение със зимния сезон година

Съдът на ЕС отхвърли иск на кредитори срещу намаляването на гръцкия дълг

Съдът на Европейския съюз отхвърли днес иск за компенсация, внесен срещу Европейската централна банка (ЕЦБ) от частни лица, държатели на гръцки държавни ценни книжа, които са понесли щети при "подстригването" на дълга през 2012 г., съобщи гръцката държавна телевизия ЕРТ, като се позовава на АНА-МПА.

Хърватия води преговори с Швеция и със САЩ за покупка на изтребители

Хърватия води преговори с Швеция и със САЩ за покупка на изтребители, за да модернизира военновъздушните си сили, заяви днес хърватският министър на отбраната Дамир Кръстичевич, съобщи Ройтерс. Загреб бе близо до сключване на споразумение за покупка на ескадрила от използвани и ремонтирани изтребители Ф-16 от Израел,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber