„24 часа” е медията с най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са млади, образовани специалисти, висши мениджъри, студенти, любители на компютри и всякаква техника, хора, които обичат да ходят на културни събития, да пътуват и да се забавляват
Mобилната версия на „24 часа“ за първи път е мобилен новинарски сайт номер 1, показват новите данни на Gemius - за юли (Виж данните тук).
Причина за това е новият, рекорден за лятото ръст на мобилният сайт на "24 часа" - m.24chasa.bg (над 13% на месечна база). Така той изпревара конкуренцията в категория мобилни новинарски сайтове.
Необичаен за лятото ръст бележи и целият сайт 24chasa.bg на месечна база от +6%, а на годишна база расте с 22.40%.
Близо милион уникални потребители е имал сайтът на вестник "24 часа" през юли (Виж пълните данни тук).
Реално читателите ни са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg, влиза от чужбина.
В статистика на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на годината съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 30 000 читатели всеки ден.
Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме наскоро с Google, където вече четат над 20 000 уникални потребители всеки ден.
За огромния ръст в мобилния сайт на "24 часа" има три основни причини:
1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).
2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.
2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии.
Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.
При "24 часа" мобилните потребители са вече 50%, но продължават да растат с голяма динамика и, особено през уикенда, надвишават по брой читателите от компютър. Интересното е, че огромният ръст в мобилната версия се постига без спад в десктоп версията, потребителите на която продължават да се увеличават.
Мобилната аудитория на "24 часа" е близка като състав до десктоп юзърите, но има и разлики. Преди всичко мобилните ни читатели са по-млади и активни, включително при обратната връзка с редакцията.
80% от читателите на m.24chasa.bg са от България, а останалите - основно от Великобритания, Германия, САЩ и Испания, според статистиката на Google Analitics.
Половината ни мобилни читатели са от София, а втората най-голяма група са тези, които са влизали в сайта докато са били на път между градовете. Третата най-голяма група читатели са от Пловдив, следват Варна, Бургас, Лондон, Русе, Стара Загора, Велико Търново и Плевен.
75% от мобилните ни читатели ползват мобилна система Android, 20% са с iOS, а останалите - Windows.
Най-масово читателите ни ползват устройства на Apple, Samsung, Huawei и Lenovo.
Всеки ден средно 200 000 уникални потребители посещават 24chasa.bg и m.24chasa.bg, показват и данните на Google Analytics.
Сериозен ръст бележи и нашият информационен канал във Viber, където друга хилядна аудитория следи новините ни, както и видео канал в YouTube.
Освен лидер на пазара на печатните издания, „24 часа” е медията с най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са млади, образовани специалисти, висши мениджъри, студенти, любители на компютри и всякаква техника, хора, които обичат да ходят на културни събития, да пътуват и да се забавляват.
Това показаха данните от изследване на технологичната компания Crimtan за сайта 24chasa.bg.