Фейсбук пуска инструмент за различаване на фалшиви новини

https://www.24chasa.bg/novini/article/6159252 Фейсбук пуска инструмент за различаване на фалшиви новини Фейсбук пуска инструмент за различаване на фалшиви новини www.24chasa.bg

Фейсбук (Facebook) пуска инструмент, който да помага на потребителите да разпознават фалшивите новини и подвеждащата информация в социалната мрежа, предаде Асошиейтед прес.

Нововъведението е под формата на съобщение, което ще се появява над секцията за новини на страницата на потребителя на Фейсбук в продължение на няколко дни. Когато се кликне на това съобщение, то отвежда ползвателя до съвети и информация как да бъдат "залавяни" фалшивите новини и какво да се прави с тях, предава БТА.

Сред съветите е и препоръката да се гледа внимателно адресът на сайта, за да се види дали той не имитира адреса на известни новинарски сайтове.

Инструментът ще бъде пуснат в 14 страни, включително САЩ.

Първата степен на "Фалкон хеви"не можа да кацне успешно на платформата в океана

Първата степен на ракетата "Фалкон хеви" на компанията "Спейс екс" не можа да кацне успешно на платформата в Атлантическия океан, след изстрелването тази сутрин, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.  Първата степен оборудвана с четири разгъващи се опори, трябваше да кацне на платформата "Разбира се,

"Спейс екс" изведе в орбита 24 спътника и атомен часовник

Ракетата-носител "Фалкон хеви" на компанията "Спейс екс" изведе в орбита 24 спътника, изследователска лаборатория и атомен часовник, предаде ТАСС, цитирана от БТА.  Стартът се състоя в 9: 30 часа българско време. След няколко минути бе регистрирано отделянето на двата странични ускорителя, а след това и на първата степен.

Солариум за кокошки увеличава четири пъти витамин D в яйцата им

Много хора страдат от недостиг на витамин D, в резултат на което са изложени на повишен риск от трошливи кости и респираторни заболявания, пише БТА. Птичите яйца са естествен източник на витамин D и едно от средствата да се компенсира поне частично този дефицит. Екип от диетолози и учени от Германия е открил нов начин да повиши съдържанието на

Чисти енергии ще захранват всички съоръжения на зимната олимпиада в Пекин през 2022г.

Зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г. ще бъдат първите в историята на Олимпийските игри, по време на които всички съоръжения ще бъдат захранвани от чисти енергии, информира Радио "Китай". От 1 юли първите седем от тях, сред които Националния стадион и Националния център за водни спортове, ще започнат да използват екологично електричество от

Астронавти се приземиха в Казахстан след шестмесечна мисия в космоса

Американска астронавтка, канадец и руски космонавт се приземиха тази сутрин в степта на Казахстан след мисия на Международната космическа станция, продължила повече от шест месеца, предаде Франс прес, цитирана от БТА.  Американката Ан Макклейн, руснакът Олег Кононенко и Давид Сен-Жак - който счупи досегашния рекорд на канадец за престой в космоса

Учени създадоха отблъскващо течности покритие

Технологии като слънчеви батерии и светоизлъчващи диоди изискват материали за покритие, които отблъскват вода, мръсотия и мазнина, и същевременно пропускат достатъчно светлина. Интересът е голям и към гъвкави материали с потенциално приложение в производството на завеси, дрехи, хартия. Всички тези свойство обединява нов материал,

Япония с мисия до една от малките луни на Марс през 2024 г.

Японската космическа агенция ще изстреля роувър към една от малките луни на Марс – Фобос или Демос, през 2024 г., съобщи Ню сайънтист. Апаратът ще бъде построен съвместно с Германия и Франция, предаде БНР. Мисията ще изучава и двата естествени спътника. Върху кой ще кацне роувърът, още не е решено. По план космическият апарат трябва да навлезе в

Китайските астрономи ще търсят къде ще се родят нови слънца с радиотелескопа „FAST"

Колко нови слънца могат да се появят в Млечния път в бъдеще? Плановете на китайските астрономи са да използват най-големия в света радиотелескоп „FAST", за да търсят места, където е възможно да се родят нови слънца, за да разберат по-добре как се образуват звездите и живата материя, предаде "Радио Китай".

Марсоходът "Кюриосити" откри високо съдържание на метан на Марс

Марсоходът на НАСА "Кюриосити" е открил в атмосферата на Марс високо съдържание на метан, което може да е свидетелство за присъствието на живи организми на Червената планета, съобщи в. "Ню Йорк таймс", цитиран от БТА. Образци от въздуха на Марс са били взети в сряда, а още в петък учените са направили редица експерименти.

Китайски учени разработиха 3D роботизирана ръка за шиене

Традиционният начин на шиене, който разчита на човешка ръка или шевни машини, много скоро ще се промени драстично, благодарение на изследователи от провинция Джъдзян, които създадоха 3D роботизирана ръка, предаде "Радио Китай". Тя е с размерите на човешка ръка, може бързо да сканира парчета плат с лазер,

Гигантският телескоп Мауна Кеа ще бъде построен на свещения хавайски връх (Видео)

След дългогодишните протести и проточил се съдебен спор, хавайските власти обявиха подновяването на строителните работи за 30-метровия телескоп на Мауна Кеа, съобщи Асошиейтед прес. През октомври миналата година Върховният съд потвърди, че строежът на телескопа е законен. Строителните работи ще започнат през лятото.

Биолози: Тюлените могат да имитират човешката реч и песни