БВП стигна 92,6 млрд. лв., 3,4% е ръстът за 2016 г. (обзор)

https://www.24chasa.bg/novini/article/6098502 БВП стигна 92,6 млрд. лв., 3,4% е ръстът за 2016 г. (обзор) БВП стигна 92,6 млрд. лв., 3,4% е ръстът за 2016 г. (обзор) www.24chasa.bg

България е на 4-о място в ЕС по увеличението му

Българската икономика е с ръст от 3,4% за 2016 г., съобщи Националният статистически институт. Брутният вътрешен продукт е достигнал до 92,635 млрд. лв. На човек от населението се падат по 12 967 лв., или 6630 евро.

С тези данни България е четвърта по икономически растеж в ЕС. Повече се увеличава БВП само в Румъния, Хърватия и Словения.

2016 е седмата поред година с ръст на икономиката у нас, като за 2015 г. той беше 3 на сто. Резултатът от 3,4 на сто за миналата година надвишава очакванията на финансовото министерство и Европейската комисия. Те бяха съответно за 3,2 и 3,1% нарастване на БВП.

Основен принос за добрия ръст имат потреблението и износът. Те се увеличават с 1,7 и 6,8 процента на годишна база.

Индустриалният сектор създава 28% от добавената стойност на икономиката, което е с 0,1 процентни пункта повече от 2015 г. Услугите са с най-висок дял - 67,6%, а аграрният сектор - с 4,4 на сто.

IT браншът продължава да е водещ. В сектора, към който се води - “Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения”, брутната добавена стойност се увеличава със 7,3%. В селското стопанство пък ръстът е с 5,3 на сто.

Според други данни на НСИ и производителността на труда у нас се увеличава на годишна база, но темпът на нарастване на тримесечна база се забавя. За октомври-декември 2016 г. БВП на един зает е с ръст от 2,9%. За третото тримесечие обаче показателят беше по-висок - 4,2 на сто. Най-висока е производителността на труда в услугите - 17,80 лв. на човекочас при 14,60 лв. за индустрията и едва 3,80 лв. за аграрния сектор.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

3,8% ръст на рекламата през 2019 г., 6,9% - за България

Дигиталните медии отново най-важни за глобалните рекламни инвестиции Два пъти по-голям ръст на рекламата в България, отколкото по света - това предвиждат пазарни анализатори за 2019 г. Звучи оптимистично, макар че очакваната прогноза е, че растежът ще е по-малък, отколкото е бил през 2018 г. Рекламните инвестиции в световен мащаб се очаква да се

“Спящите акции” втора серия

Държавата прави нов опит да ги раздвижи Бонови книжки, собственост на над 2,5 милиона души за 2-3 млрд. лв. да излязат от регистрите на Централния депозитар, да започнат да носят доход на притежателите си и да раздвижат капиталовия пазар. Това е идеята, записана в Концепция за личните сметки, която финансовото министерство обяви за обществено

Показват дрон пръскачка на агроизложение в Пловдив

Комплексни решения за селското стопанство предлага международната изложба "Агра 2019", която ще се проведе от 20 до 24 февруари в Пловдив. Тя ще бъде по-мащабна от миналогодишната, тъй като изложителите ангажират по-големи площи, за да представят повече новости в бранша. Компаниите от света на агробизнеса променят тренда на предлаганите изделия.

Как се купува реклама с програматик

Не просто реклама за всички, а само за онези, които имат нужда от нея в точно определен момент - това е един от най-новите начини за дигитално и автоматизирано купуване на реклама, наречен програматик. И тъй като все още е нещо ново и недобре познато, “Диджитъл маркетинг груп” организира втора конференция с български и чужди специалисти - The

Фитнес център подготвя шампиони по културизъм

Треньорите изготвят хранителни и тренировъчни режими Фитнес в Добрич подготвя шампиони по културизъм на световно ниво. За това разказва Деян Роев, който е един от собствениците на спортните зали My fitness. Със съдружника му Станимир Стоянов отварят първата зала през 2011 г. Роев споделя, че в основата на успеха им е екипът от хора,

Започна конкурсът Young Lions Bulgaria 2019 - Film

Младите бълтарски рекламисти отново имат шанс да стигнат до най-престижния световен рекламен фестивал в Кан - Cannes Young Lions, през юни. Пътят до него минава през конкурса Young Lions Bulgaria 2019 - Film, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции. Срокът за регистрация е до 19 февруари 2019 г.

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Живодар Терзиев: Горивата няма да поскъпнат с новия закон

От отлагането му губят тези компании, които инвестираха в спазването на изискванията му, и тези, които затвориха доброволно. Печелят онези, които не направиха нито едно от двете въпреки риска да са извън закона, казва членът на управителния съвет на Българската петролна и газова асоциация - Очаквахте ли Законът за горивата да бъде отложен с 6

Парк “Пирин” ще брои вредните насекоми с обществена поръчка

Национален парк “Пирин” ще брои вредните насекоми на своята територия и за целта е обявил обществена поръчка. Срещу 183 хил. лв. избраният изпълнител ще трябва да определи кои са основните вредни насекоми на територията на парка, да изгради площадки за изследването им, да отчете данните и да анализира резултатите от теренните наблюдения,

“Дисни” представя новата си стрийминг услуга през април

Американската компания “Уолт Дисни Ко.” ще представи новата си услуга за стрийминг “Дисни+” на среща на инвеститорите на компанията на 11 април. Новата платформа, която ще бъде ориентирана предимно към семейството, се очаква да се превърне в конкурент на “Нетфликс”, съобщава “Блумбърг”. Услугата ще включва оригинални филми и тв програми на

Париж отрече да е предлагал на Токио сливане на "Рено" и "Нисан"

Френският министър на икономиката Брюно Льо Мер отрече днес появилите се в японски медии съобщения, че представители на френската държава са поискали сливане на компаниите "Рено" и "Нисан", предаде Франс прес, цитирана от БТА. Не се обсъжда сценарий за обединяване на двете автомобилостроителни компании, заяви днес пред журналисти министърът,

6,669 млрд. лева, или 28%, са реално платените пари по европрограми

6,669 млрд. лв. са реално разплатените пари по всички европейски програми за програмния период 2014-2020 г., показва справка за изпълнението им към 20 януари. Това прави 28,03% от общата сума, която е 23 789 747 243,07 лв. Сключените договори са за 15,576 млрд. лв., което е 65,47% от определените за България пари в този програмен период.

Фирмите ще плащат по-малко данъци, ако правят наука

Министърът на икономиката Емил Караниколов предлага двукратно намаляване на данъчната основа с разходите за наука и развойна дейност Намаляване на данъците с разходите за научно-изследователска и развойна дейност предлага министърът на икономиката Емил Караниколов. Това става ясно от негово писмо до председателя на Комисията по икономическа

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber