Малайзия твърди, че е открила люк и нови отломки, Франция отрича
Останки от изчезналия полет 370 на Малайзийските авиолинии ще бъдат търсени и на остров Мадагаскар, съобщи АП. Край него минават същите течения в Индийския океан, които стигат и до остров Реюнион.
Малайзийският премиер Наджиб Разак потвърди в тв обръщение към нацията, че намерената част от крило на Реюнион е от изчезналия на 8 март 2014 г. “Боинг- 777” с 239 души на борда.
Властите в Мадагаскар обявиха, че военни и полиция започват да търсят възможни отломки от самолета по брега на острова. Населението е призовано също да помага.
Стъкло от илюминатор и възглавнички от седалки са открити
на остров Реюнион, съобщиха изненадващо в четвъртък властите в Малайзия. Заради новите отломки обаче малайзийските власти и френските експерти влязоха в спор. Според министъра на транспорта на Малайзия Лиоу Тионг Лай те са били открити преди дни от изпратените на Реюнион малайзийски експерти и са предоставени на френските власти, за да проверят дали става дума за части от “Боинг-777”.
“Намерихме илюминатор, листове от алуминий и възглавници от седалки”, каза министърът.
Никаква нова останка от самолета, открита на Реюнион, не ни е била предадена, категорични са французите.
Намереният на Реюнион флаперон - част от подвижната част на самолетно крило - е първото
сигурно доказателство, че полет МН370 се е разбил
над океана, каза в сряда вечерта премиерът на Малайзия Наджиб Разак. Самолетът с 239 души на борда излетя от Куала Лумпур за Пекин на 8 март 2014 г. и се изгуби от радарите. Повече от 17 месеца от него нямаше следа и това събуди всякакви конспиративни теории.
Прокуратурата в Париж, която също води разследване, обяви, че има “много сериозни доказателства” останката да е от изчезналия боинг. Парижкият зам.-прокурор Серж Маковяк отбеляза, че е нужна допълнителна експертиза на намерения фрагмент преди окончателните изводи.
Съобщението за големия напредък в разгадаването на мистерията около самолета обаче не успокои роднините на жертвите. “Сега искам да разбера къде е корпусът, за да бъдат извадени оттам пътниците и черната кутия и да се разбере какво се е случило”, заяви пред АФП Жакита Гонсалес, чийто съпруг е бил част от екипажа.
“Има още толкова много празни петна в пъзела”, каза и Ли Ким Фат, съпруг на стюардеса. Много роднини не вярват, че самолетът се е разбил, и отказват да приемат, че едно парче може да е доказателство за гибелта му.
Още няма обяснение на много факти, посочва в. “Индипендънт”. Например защо самолетът се е отдалечил толкова от курса си, когато е бил засечен за последен път над Андаманско море, извън планирания маршрут? Дори да стане ясно къде е паднал боингът, то едва ли някога ще се разбере какво точно се е случило на борда. Без черните кутии завинаги ще остане мистерия и защо комуникационната система на машината е била изключена и дали пилотите имат нещо общо с това.
Френските експерти са се съсредоточили върху търсенето на улики, които могат да разкрият дали самолетът се е разпаднал във въздуха, или при удар върху повърхността на океана, заявиха от прокуратурата в Париж.
Според изследователи видът и възрастта на черупчестите организми върху флаперона могат да помогнат да се посочи колко време парчето от самолет е престояло във водата, каква е била температурата ѝ и през какви райони е преминало. Това ще помогне да се прецизира зоната на издирването.