Астрономи откриха мистериозен обект в Млечния път

https://www.24chasa.bg/novini/article/10738810 Астрономи откриха мистериозен обект в Млечния път Астрономи откриха мистериозен обект в Млечния път www.24chasa.bg
На астрономите са известни над 2000 неутронни звезди, но може да се предположи, че в Млечния път има десетки хиляди пъти повече неоткрити пулсари. СНИМКА: Pixabay

Австралийски астрономи откриха странен обект в галактиката Млечен път, какъвто не е наблюдаван никога досега, съобщи АФП, като цитира публикация за изследването в сп. "Нейчър".

Обектът, забелязан първо от Тайрън О'Дохърти, студент от университета Къртин, излъчва огромни количества радио енергия в продължение на една минута на всеки 18 минути. Обектът е бил засечен с помощта на телескоп и нова техника, разработена от О'Дохърти, отбелязва Би Би Си. Студентът е част от екип под ръководството на астрофизичката д-р Наташа Хърли-Уокър от Международния център за радио астрономически изследвания в университета Къртин в Бентли, Пърт, допълни БТА.

"Обектът се появяваше и изчезваше в продължение на няколко часа по време на наблюденията", каза д-р Хърли-Уокър. "Това бе напълно неочаквано. За астрономите това е малко зловещо, защото нито един познат досега обект не се държи така".

За астрономите подобни обекти, които се появяват и изчезват, не са напълно непознати, но появата на радиосигнал за цяла минута е "наистина странно" явление, каза д-р Джема Андерсън, астрофизик в университета.
Въз основа на анализ на данни, събирани през годините, екипът учени е установил, че обектът се намира на около 4000 светлинни години от Земята, изключително ярък е и има невероятно силно магнитно поле. Теоретично може да се допусне, че мистериозният обект е неутронна звезда или бяло джудже, но откритието все още е пълна загадка.
"Последващи наблюдения ще кажат на астрономите дали това е рядко единично явление или голяма нова популация, каквато не сме забелязвали досега", каза д-р Хърли-Уокър.

Новата космическа капсула на Боинг беше изстреляна на изпитателен полет ъм Международната космическа станция СНИМКИ: РОЙТЕРС

Новата космическа капсула на "Боинг" се скачи със станцията

AC313A има функции за визуален и „сляп“ полет . Снимка:Радио Китай

13-тонният граждански хеликоптер AC313A направи първия си полет

Първи тестове и наблюдения в завода на ASA с новия 1.5 м роботизиран телескоп за НАО Рожен.

Първи наблюдения с новия роботизиран 1.5 м телескоп за обсерваторията "Рожен"