224 неизвестни животни и растения открити в Югоизточна Азия

https://www.24chasa.bg/novini/article/10732513 224 неизвестни животни и растения открити в Югоизточна Азия 224 неизвестни животни и растения открити в Югоизточна Азия www.24chasa.bg
Сред неизвестните до момента животни е и нов вид маймуна.
СНИМКА: АРХИВ
Сред неизвестните до момента животни е и нов вид маймуна. СНИМКА: АРХИВ

Учени от цял свят, само за една година, са открили 224 неизвестни досега животински и растителни вида в страните по поречието на река Меконг в Югоизточна Азия, съобщава БТА.

Според доклад на Световния фонд за дивата природа (WWF), публикуван днес, в допълнение към 155 вида растения са документирани 35 вида влечуги, 17 вида земноводни, 16 вида риби и един вид бозайник. Той е маймуна, наречена Лангур Попа. Представителите на вида имат характерни "призрачни" бели петна около очите и сивкава козина. От вида, кръстен на планината Попа, издигаща се върху древен вулкан в централната част на Мианма, са останали едва между 200 и 250 екземпляра. Видът е окачествен като критично застрашен.

Общият брой на животинските и растителни видове, открити в Тайланд, Камбоджа, Лаос, Виетнам и Мианма от 1997 г., вече възлиза на 3007, според организацията за опазване на околната среда.

Това без съмнение прави района на река Меконг "глобален първенец" в откриването на нови видове, отбелязва Щефан Зиглер, говорител за Югоизточна Азия от WWF - Германия.

"Той е дом на някои от най-известните и най-застрашени видове в света, като тигъра и гигантския сом от Меконг", казва Зиглер.

По думите му "местообитанията трябва да бъдат защитени и запазени на всяка цена поради огромното биоразнообразие".

"Ако загубим региона на Меконг като биологична гореща точка, губим значителна част от глобалното биоразнообразие", обяснява Зиглер.

Според доклада най-много нови видове са открити миналата година във Виетнам (91), следван от Тайланд (69).

Докладът на WWF обединява работата на стотици учени, работещи за университети, природозащитни организации и изследователски институти.

Специалистите използват измервания и проби от музейни колекции, за да сравняват и идентифицират ключови разлики с характеристиките на новооткритите животни и растения, се посочва в доклада.

Изучаването на тези различия може да помогне за определянето на ареала на видовете и заплахите за тяхното оцеляване.

Новата космическа капсула на Боинг беше изстреляна на изпитателен полет ъм Международната космическа станция СНИМКИ: РОЙТЕРС

Новата космическа капсула на "Боинг" се скачи със станцията

AC313A има функции за визуален и „сляп“ полет . Снимка:Радио Китай

13-тонният граждански хеликоптер AC313A направи първия си полет

Първи тестове и наблюдения в завода на ASA с новия 1.5 м роботизиран телескоп за НАО Рожен.

Първи наблюдения с новия роботизиран 1.5 м телескоп за обсерваторията "Рожен"