Мегакомета в Слънчевата система е започнала да отделя отровен газ

https://www.24chasa.bg/novini/article/10462782 Мегакомета в Слънчевата система е започнала да отделя отровен газ Мегакомета в Слънчевата система е започнала да отделя отровен газ www.24chasa.bg

Проучване на астрономи от университета на Мериленд, САЩ, разкрива подробности за кометата Бернардинели-Бернщайн (C/2014 UN271), която след 10 години ще "приближи" Земята, пише в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

Бернардинели-Бернщайн, която носи името на откривателите си, е наречена "мегакомета", тъй като е 100 пъти по-голяма от обикновените. Диаметърът й е 100 километра, докато този на други комети е не повече от километър. Масата й е 1 милион пъти по-голяма.

Смята се, че C/2014 UN271 е най-голямата комета, известна на човечеството. За титлата претендира и Сарабат, известна и като кометата на 1729 г. Тя е най-ярката, наблюдавана някога, и се допуска, че е и най-голямата, но размерът й не е документиран. За науката остава неизвестно дали Сарабат ще се завърне някога или ще бъде изхвърлена от Слънчевата система.

Кометата Бернардинели-Бернщайн - гигантска ледена топка, е идентифицирана по-рано през 2021 г. Подобно на други комети, когато приближава към Слънцето, C/2014 UN271 започва да се изпарява и над повърхността й се формира обвивка от газообразен лед и прах (кома). Тя е сред най-отдалечените комети с активна кома.

Според последните наблюдения обаче, Бернардинели-Бернщайн не отделя водна пара, а въглероден оксид - потенциално отровен и смъртоносен за човека газ.

Понастоящем мегакометата се намира на разстояние 2,9 милиарда километра от Слънцето, но постепенно се приближава към него. През март 2014 г. Бернардинели-Бернщайн се е намирала в орбитата на Нептун, а до декември 2022 г. ще достигне тази на Уран.

През януари 2031 г. мегакометата ще прелети на най-близко разстояние до Земята - на около 1,5 милиарда километра от нашата планета. За щастие "близкото й прелитане" не представлява опасност за човечеството.

Китайските технологични гиганти се впускат в метавселената

СНИМКА: ТУИТЪР НА НАСА

Ракета на "СпейсЕкс" напът да се блъсне в Луната и да се взриви на 4 март

Ковид-19

Учени откриха как да прогнозират кои са податливи на дълъг COVID

На астрономите са известни над 2000 неутронни звезди, но може да се предположи, че в Млечния път има десетки хиляди пъти повече неоткрити пулсари. СНИМКА: Pixabay

Астрономи откриха мистериозен обект в Млечния път

Оксфордският университет набира доброволци да се изложат на Ковид-19

Сред неизвестните до момента животни е и нов вид маймуна.
СНИМКА: АРХИВ