Рекламните агенции: Пазарът расте със 17% до 2023 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/10449037 Рекламните агенции: Пазарът расте със 17% до 2023 г. Рекламните агенции: Пазарът расте със 17% до 2023 г. www.24chasa.bg
Рекламните агенции: Пазарът расте със 17% до 2023 г.

10 процента ръст донесе 2021 г. на българския рекламен пазар. Инвестициите в реклама през 2020 г. са 455 млн. лева, а за 2021 г. ще стигнат 502 млн. лева. Така те не само ще надвишат нивата за 2019 г. - отпреди пандемията, но и ще продължат да нарастват, като за 2023 г. се очаква да достигнат 590 млн. лева. Това е увеличение от общо 17% за следващите две години. (Виж таблицата.) Такива са предвижданията на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

Вместо огромен срив заради коронавируса спад от едва 1,4% в рекламата за 2020 г. показват данните на асоциацията. Това се дължи на големия двуцифрен ръст на рекламата в дигиталните медии - 17% спрямо 2019 г., който на практика предотвратява стреса на пазара. Основната част от рекламата онлайн е в социалните медии, показва още докладът на БАКА.

Иначе рекламата през пандемичната 2020 г. спада сериозно, но само в традиционните медии. Най-високият дял от нея през тази година продължава да е за телевизията - 54%, или 247 млн. лв., макар че и тя отчита загуба от 5% спрямо 2019 г. Спадът във всички канали, с изключение на радиото, е в двуцифрени стойности, като в кинорекламата е най-осезаем - от минус 48%.

Оттук нататък прогнозите на БАКА са все оптимистични. С 10% общо нараства рекламата през 2021 г., като дигиталните медии ще очакват увеличение с 13%. Така те ще успеят да привлекат 32% от общите инвестиции за медийна реклама.

Прогнозата за следващите 2 години е пазарът постепенно да расте, като през 2023-а медийните инвестиции ще достигнат близо 590 млн. лв. Ръстът на телевизията ще започне да намалява - от 11% за 2022 г. на 5% за 2023 г. Същевременно дигиталните медии плавно ще увеличават дела си в общия медиен микс до над 32,5% през 2022 г. и ръст с 10% през 2023 г. Очакванията са разходите за реклама в дигиталните канали да достигнат до 198 млн. лв. през 2023 г.

Така и у нас ще се открои световната тенденция рекламата онлайн да става все по-търсена и постепенно да измества останалите медийни канали като най-голям рекламоносител.

Данните за българския рекламен пазар в медиите се основават на експертната оценка на Медийната комисия към БАКА. Данните за инвестиции в дигиталните медии се базират на прогнозата, направена от IAB България.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Българският премиер Бойко Борисов и президентите на Русия, Турция и Сърбия (от ляво на дясно) присъстват на церемония за официалното пускане на газопровода “Турски поток” през януари 2020 г.

Защо Путин не може да спре газа за България - тук държим кранчето на още 5 държави (Графика)

И цената на пшеницата върви нагоре

И цената на пшеницата върви нагоре

Емирът на Катар шейх Тамим бин Хамад ал Тани

Ще стане ли емирът на Катар газовият спасител за Европа?

Уолстрийт откри със спад заради напрежението около Украйна

Уолстрийт откри със спад заради напрежението около Украйна

Германската икономика се свила през четвъртото тримесечие, но тръгва нагоре

Германската икономика се свила през четвъртото тримесечие, но тръгва нагоре

Николай Събев

В три дни транспортният министър се среща с колегите си от Северна Македония, Турция и Румъния

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber