Хитреци въртят търговия онлайн от името на умрели, НАП търси данъци за 96 млн. лева (обзор)

https://www.24chasa.bg/novini/article/10221510 Хитреци въртят търговия онлайн от името на умрели, НАП търси данъци за 96 млн. лева (обзор) Хитреци въртят търговия онлайн от името на умрели, НАП търси данъци за 96 млн. лева (обзор) www.24chasa.bg
Приходната агенция стартира и информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите.
Приходната агенция стартира и информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите.

Най-големи обороти в интернет се правели с електроника, битова

Хитреци въртят търговия онлайн от
името на умрели, НАП търси данъци
за 96 млн. лева (обзор)

техника и авточасти

НАП започва масирана проверка на онлайн търговците, след като е установила, че има такива с 6- и 7-цифрени приходи, но не са платили нито един лев данък.

Към момента приходната агенция се е фокусирала върху интернет търговците с най-големи доходи, като постепенно обхватът ще бъде разширяван. Вече са инициирани 3500 телефонни обаждания, сред които 1300 към лица с особено високи печалби от сделки в интернет пространството.

При анализа данъчните

се натъкнали на

доста необичайни

практики, с които

се цели

укриването на

данъци

и необявяването на реалните доходи. Оказало се, че има немалко случаи, при които хитреци въртят търговия от името на умрели хора. Засечките на НАП показали, че на лица, починали преди 2 и повече години, се регистрирали търговски профили и на тяхно име се трупали значителни продажби.

В други случаи едни лица фигурират като получатели на наложения платеж, а търговският профил, от който е осъществена сделката, е на безработни. Те обяснявали пред данъчните, че само носят пратките до определен адрес срещу заплащане от 5 лв. на курс.

От установените досега данни данъчните ще търсят дължимите данъци върху близо 96 млн. лв. доходи, реализирани от общо 7000 физически лица, извършвали онлайн търговия. Разминаването излязло наяве след сравняване на данните за осъществени сделки в интернет и придобитите суми от наложени платежи, които били предоставени от куриерските фирми. Тези хора се занимавали основно с продажбата на електроника, битова техника и авточасти.

През септември

НАП включи в

кампанията по

проверките още

2000 лица

Те били подали годишни данъчни декларации по чл.50 от Закона за данък върху доходите на физически лица, но не били декларирали в тях доходи от наложен платеж.

От приходната агенция напомнят, че с данък не се облага само продажбата в интернет на лични и употребявани вещи. Ако например решите да продадете старите си ски обувки или използвано детско столче, няма да плащате данък върху получената сума. Ако обаче става дума за редовни продажби на стоки, които очевидно не са закупени за лична употреба, а с цел търговия и печалба, се дължи и начислява данък. Той трябва да се обяви в годишната данъчна декларация за съответната година.

Продажбите в

интернет, които

са с цел печалба,

се облагат с

данък от 10

или 15%

в зависимост от това каква дейност извършват търговците.

Приходната агенция стартира и информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите. Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане, да насърчи доброволното деклариране на приходи и пазаруването от надеждни търговци.

Чрез фейсбук страниците на НАП “Влез в час с данъците” и “Вземи си касовата бележка” ще бъдат разяснявани правата и задълженията на търгуващите в интернет и техните клиенти, както и възможностите им да подадат сигнал, ако попаднат на некоректен търговец.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Преди дни пътните фирми излязоха на протест заради неизплатените им суми. Министър Виолета Комитова обаче твърди, че ако не се постигне споразумение, с пуснатите обществени поръчки ще се търсят други компании за поддръжката на пътищата.

АПИ не плаща на пътни фирми, но пуска поръчки за 100 млн. лв.

Генералният директор на БТА Кирил Вълчев

МВФ препоръча на България дигитална икономика

Политиките на ЕС, за да стигнат месото и зеленчуците от фермата до пазара

Политиките на ЕС, за да стигнат месото и зеленчуците от фермата до пазара

„Хуауей“ представи HarmonyOS 3.0, пуска я официално в началото на 2022 г.

„Хуауей“ представи HarmonyOS 3.0, пуска я официално в началото на 2022 г.

Делът на китайските марки леки автомобили на вътрешния пазар бележи ръст през септември

Делът на китайските марки леки автомобили на вътрешния пазар бележи ръст през септември

Богомил Николов

Богомил Николов: Цените ще се успокоят до 3-4 месеца

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber