Завод за коли в България трябва да върви с бонуси за покупката им

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/9971989 Завод за коли в България трябва да върви с бонуси за покупката им Завод за коли в България трябва да върви с бонуси за покупката им www.24chasa.bg

Най-често срещаният официален мотив, за да няма в България стимули при покупката на нова кола, е липсата на достоверна информация каква е средната възраст на колите по категории. Макар че такава би могла да се събере от КАТ.

Неофициално обаче битува едно друго мнение - че нямаме собствена марка кола или поне завод, в който да се произвеждат автомобили. Поради това всеки стимул за покупка на ново превозно средство ще е субсидиране на чужди икономики.

Е, този аргумент вече може да отиде в историята, защото днес се подписва споразумение с германския инвеститор за изграждане на завод за електрически коли в България. (Виж 2-а стр.)

Той трябва да заработи от 2023 г. Тоест в рамките на не повече от 2 години държавата може да измисли механизми, с които да стимулира покупката на нови коли.

Да не говорим за това, че българските производители на компоненти за автомобили дават 11% от БВП. Което означава, че такава мярка ще помогне на икономиката ни, макар и индиректно.

В противен случай България пак е на път да се подреди на опашката в ЕС и изоставането ни ще е с дела на новите коли. Всичко това на фона на намеренията на Европа да спре само след 15 г. завинаги дизеловите и бензиновите автомобили, а ние тук спорим дали да има екостикери, с които ограничават движението на цапащите.

А за стимули за нова кола и дума не се обелва, докато в Европа навсякъде увеличават облекченията, а бонусите се вдигат двойно и в някои държави стигат до 10 000 евро.

Та е дошло времето за истински стимули за нова кола, а не само за едно безплатно паркиране. Иначе все така ще се купуват стари, замърсяването от които директно се отразява на здравето и качеството на живот. И тогава спестените уж пари за бонуси ще се окажат похарчени за здравеопазване, при това в пъти повече.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Редакционен коментар

Защо не бива закони да се променят “пет за четири”

Защо не бива закони да се променят “пет за четири”

Нов национален стадион – крайно време беше

Нов национален стадион – крайно време беше

Агресия вместо аргументи: крясъци заглушават гласа на разума

Агресия вместо аргументи: крясъци заглушават гласа на разума

Можем ли да бягаме по-бързо от румънците

Можем ли да бягаме по-бързо от румънците

Опасно за живота: млад и самонадеян зад волана на мощна кола!

Опасно за живота: млад и самонадеян зад волана на мощна кола!

От пържолите до Зелената сделка - 10 пъти мери, преди да режеш

От пържолите до Зелената сделка - 10 пъти мери, преди да режеш

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber