Без хубави пътища няма как да очакваме да има инвеститори и икономически растеж. Затова е добре,че на дневен ред са проектите за построяване на скоростен път между гръцкото средиземноморско пристанище Александруполис с българския Димитровград и с магистрала “Марица”, както и разширяването на пътя от Комотини през прохода Маказа до Кърджали.
Когато те се осъществят, най-после ще може да се каже, че сме се разделили с наследството на студената война. Точно заради него десетилетия наред между България и Гърция имаше само едно КПП - на Кулата.
И докато студената война издигаше стени и блокираше движението на хора и стоки, в днешно време именно по-лесният достъп до съседните страни стана стимул и за икономиката, и за туризма. В това се убедиха българите, които могат спокойно да избират на кое море да почиват или къде да се разходят през почивните дни.
В същото време и гърците имат ползи от новите възможности - факт е, че Гърция е шестият по големина чуждестранен инвеститор в България, а стокообменът между двете страни е над 3 млрд. евро. Което пък е поредното доказателство, че икономиката следва магистралите.