Решението да се дават по 500 лв. допълнително към заплатата на учители, които сами пожелаят да работят в училища в проблемни области или да обучават деца с ниски резултати и от бедни семейства, е и правилно, и навременно.
Защото учителите наистина трябва да бъдат мотивирани за трудната си мисия да работят в т.нар. лоши училища, които постигат слаби образователни резултати. Няма как само с голи призиви да се върнат отсъстващите от клас деца, нито пък да се научат неграмотните да пишат и да четат. Трябват и финансови стимули. Дадените допълнителни средства със сигурност няма да бъдат похарчени напразно.
На бизнеса все повече ще му трябват грамотни, можещи и знаещи млади хора. Но ако те ходят формално на училище, ако не получават качествени знания, винаги ще бъдат в графата “риск от бедност”. Нещо повече - без квалификация и знания ще бъдат бедни цял живот. Затова битката срещу неравенството започва още от училище. Колкото по-малко “лоши” училища, толкова по-малко неравенство и бедност ще има.