Георги Терзийски: Започваме разширението на околовръстното от “Младост” до началото на “Тракия” още в края на септември

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7640745 Георги Терзийски: Започваме разширението на околовръстното от “Младост” до началото на “Тракия” още в края на септември Георги Терзийски: Започваме разширението на околовръстното от “Младост” до началото на “Тракия” още в края на септември www.24chasa.bg
Георги Терзийски СНИМКА: Румяна Тонева

По-големият бюджет догодина ще позволи на пътната агенция да обърне повече внимание на второкласните пътища в страната, казва председателят на Управителния съвет на АПИ

Натрупаните под мостовете отпадъци създават опасност и от наводнения

- Господин Терзийски, ще видим ли изпитване на прословутия 62-и километър на магистрала “Струма”, където имаше пожар, направено с тежко натоварени камиони? Така поискаха някои експерти, преди участъкът да се пусне в експлоатация.

- Вече направихме такова изпитване на носимоспособността на съоръжението в определени ленти и след това пуснахме движението по тях. То бе извършено по строго определена процедура – монтират се датчици на определени места в конструкцията и върху платното се разполагат натоварени камиони.

Потвърди се прогнозата, че платното за София може да понесе натовареност, и затова пуснахме движението реверсивно – в една и в две ленти в посока в различните дни. След приключването на ремонта пак ще правим такива тестове.

По прогнози ремонтът ще продължи 4 месеца, но се надяваме движението да се пусне изцяло по-рано.

- А какво ще правим с тези много сметища и площадки за отпадъци под мостовете?

- АПИ предприема всичко, което е в правомощията ѝ, за да премахне боклуците и суровините там, където не са установени собствениците им.

От общо над 3800 съоръжения по републиканските пътища под 120 бе установено

струпване на отпадъци. Те създават възможности и за наводнения, особено там, където съоръженията са над водни обекти. Когато се натрупат отпадъци, това затруднява оттока на реката и могат да причинят запушване и наводнения.

Разбира се, ние ще си търсим правата по Закона за пътищата – там, където има установени виновници, има глоби.

- Колко пари ще трябват за справяне с този проблем?

- Не по-малко от половин милион лева, за да приведем съоръженията в добър експлоатационен вид. Искаме да призовем и за промяна в самосъзнанието от пътуващите. Пространството под мостовете не място за изхвърляне или складиране на битови и сторителни отпадъци.

- Едва ли ще могат да се натрупат такива огромни купчини само от хвърляне на боклуци през прозорците на колите.

- Да, по пътищата всеки хвърля сравнително малко боклук, но той се натрупва. А

под мостове някои изхвърлят и цялата си покъщнина. И накрая идва този, който сваля стъклото и хвърля недогорялата си цигара върху всичко това.

- А какво ще се прави с прословутата “Феникс Дупница”, която си поиска отпадъците обратно и се наложи вие да ги върнете, макар и малко по-встрани от моста?

- Именно заради този казус преди дни имаше среща при областния управител на Кюстендил. Реши се всяка институция в рамките на своите правомощия да вземе мерки по отношение на такива регламентирани или нерегламентирани площадки.

Не знам подробностите, но има съдебни спорове между община Дупница и “Феникс Дупница” за това чия е площадката за депониране на вторични суровини. Тя е със статут на предоставена за ползване на фирмата от доста време. РИОСВ по принцип трябва да издаде акт на собственика на площадката и разчистването ѝ да стане за сметка на този собственик.

- Какво стана с искането на БСП да им се предостави документацията за голям брой пътни обекти и да се вземат проби от асфалта, за да се види колко е качествен? Наскоро Георги Свиленски от БСП се оплака, че не им ги давате.

- Напротив, всичко което беше поискато като техническа документация им беше предоставено, но в продължение на месец никой не се заинтересува от документите, които самите народни представители бяха поискали по Закона за достъп до обществена информация.

Наши служители положиха немалък труд да изваждат документи, свързани с изграждането на 46-та участъка, за които те поискаха пълната информация. Те са строени по различно време, някои даже и преди 1989 г.

Става въпрос за огромно количество документи, на практика всичко, което се съдържа в един проект: задание, технически чертежи, проектно-сметна документация.

Предоставихме им пълен достъп до всички документи в периода 30 май - 27 юни в специално отделена стая тук в управлението на АПИ. Никой не пожела да дойде да ги погледне.

- Вие не контактувахте ли с тях, не ги ли питахте защо?

- Ние поддържаме официална кореспонденция, защото в случая те подадоха искане по Закона за достъп до обществена информация. В него подробно се описва кой точно ще дойде да ги чете. Бяха определили общо 11 човека.

Мога само да се досещам какви са мотивите на това поведение. Темата просто беше

удобна в предизборната кампания за евроизборите. Сред заявителите са Георги Свиленски и Елена Йончева, която сега е евродепутат. Сега идват други избори и вероятно затова темата отново възниква.

- А какво стана с пробите от асфалта? Те твърдят, че им създавате проблем с лабораторията, която ще ги изследва.

- От БСП заявиха, че ще дадат пробите на избрана от тях акредитирана лаборатория, която да направи независима експертиза. Но и досега не са посочили тази лаборатория.

- Ами вие им дайте пробите, пък те нека си търсят лаборатория...

- Няма как да правим такова нещо. Има си ред и правила за вземане на проби: отива се на място заедно с тези независими експерти, които те посочват, пробите се вземат по определен начин в наше присъствие и се носят в тази лаборатория. Не може да пуснем някой да отиде да копае асфалта така, кажи-речи нелегално.

- Какво стана с магистралата Русе-Велико Търново, чието изграждане затъна в съдебни спорове?

- Всички съдебни инстанции се произнесоха в наша полза и до края на годината

предвиждаме да стартираме първите 75 километра от трасето. Това е от Русе до Бяла и обходният път на Бяла, което е всъщност най-критичният участък от гледна точка на безопасността на движението.

Като казвам стартираме, имам предвид да обявим обществена поръчка за избор на изпълнител.

- Наближава времето за съставяне на бюджета за 2020 г. На какви пари ще разчита пътната агенция, като се има предвид, че влизат в сила толтаксите, а приходите от винетки ще намалеят?

- Агенцията е второстепенен разпоредител на бюджетни средства. И за 2020 г. основният източник на финансиране ще бъдат приходите от смесената система за таксуване.

По предварителни разчети през 2020 г. приходите от толтакси ще бъдат 500-600 млн. лв. От винетките, с които в момента се облагат и леките коли, и тежките камиони, към момента са събрани 310 млн. лв. Догодина тази сума ще намалее на 250 млн. лв.

- Но заедно с толтаксите глобалната сума всъщност нараства на 850 млн. лв., а за 2019 прогнозата беше за общо 420 млн. лв. Т.е. нараства двойно. Какво ще правите с толкова много пари?

- Парите за поддържане на пътищата никога няма да достигат. Ако достигаха, кабинетът нямаше да ни отпуска целево средства за един или друг нов пътен обект, нито щеше да ги има парите от европейските фондове.

850 млн. лв. все още не означават, че ще има достатъчно пари за поддържане на пътищата.

Но все пак увеличението на средствата ще ни позволи да обърнем по-голямо внимание на пътищата втори и трети клас. Както по отношение на тяхното състояние като настилка и експлоатационно състояние, така и за почистване и системи за безопасност. 

Например състоянието на мантинелите по нашите пътища не е добро

Ние правим необходимото да ги подменяме, но един по-голям бюджет ще ни даде възможност да ги приведем в съответствие с нормите.

Ще има пълна подмяна на осветлението в тунелите. То и сега се подменя със съвременно, защото разходът за електроенергия е доста голям, но парите ще ни позволят да разширим тази дейност. Поне на всички тунели, които са по международните пътища.

Продължаваме с инфраструктурните проекти. Вярно, че те се финансират от европейските фондове, но това няма да продължава вечно и ще дойде момент, в който да се финансират от собствени приходи.

- Кабинетът отпусна вече средствата за довършване на южната дъга на софийското околовръстно между “Младост” и началото на “Тракия”. Но какво ще правим със западната дъга – този невероятно тесен вход към столицата?

- В напреднала фаза сме на утвърждаване на проекта за тунелните съоръжения там, тъй като те са свързани с много сериозни отчуждения.

Решението е взето отдавна, но заедно със Столична община в момента го оптимизираме, така че да скъсим дължината на съоръжението. Тунелът ще е в района на пресечката между булевард “Цар Борис Трети” и булевард “Никола Петков” и ще отвежда движението от околовръстното с едно ухо към бул. “Цар Борис Трети”. Разбира се, проектът за западната дъга на околовръстното предвижда и разширение на пътя до “Люлин”.

- Кога ще можем да стигнем поне до обявяване на обществена поръчка за тази западна дъга?

- Все още не мога да кажа, в момента сме се концентрирали върху южната дъга. Строителството ще започне още в края на септември, тъй като вече сме готови с процедурите.

- Вие лично какви статистически данни за състоянието и качеството на пътищата в България ползвате? Откъде знаете точно къде качеството им е добро, средно или лошо?

- Ние ползваме емпирични данни, но оценката все пак се прави по методология. Всяка година се прави доклад по области, в който се посочва по колко километра са оценени като добри, средни, лоши или в критично състояние. Този доклад е публичен.

Къде точно се намират конкретните пътища и участъци с определени качества се знае в съответните областни пътни управления. Когато се стигне до ремонт на определен път, се прави по-подробна оценка.

 

CV

l Роден е на 1 септември 1971 г.

l Завършил е икономика в УНСС и право в Русенския университет “Ангел Кънчев”

l Работил в инспектората на Националната служба по заетостта от 1996 до 2002 г.

l От 2002 до 2009 г. работи в Главна инспекция по труда, като заема длъжности от главен инспектор до директор на дирекция “Инспекция по труда” в Ловеч

l Бил е управител на предприятие за производство на метални изделия от 2009 до 2014 г.

l Последователно е зам. областен и областен управител на Ловеч

l От 31 януари 2019 г. е председател на Управителния съвет на АПИ

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Интервю

Райна Кабаиванска: Днес искат главната героиня в “Травиата” да е слаба, за да я съблекат по бикини на сцената

Още не съм видяла случай консерватория да създаде готов певец, казва оперната прима - Госпожо Кабаиванска, позволете първо да ви честитя наградата “Мария Калас”, която ви връчиха наскоро в Италия. - Благодаря. Хубава награда, защото става дума за един връх в оперното изкуство, какъвто беше Калас. - Но вие сте в момента единствената българска

Андрей Иванов: С Бойко Борисов спряхме заменките в София през 2007 г.

Още акценти от интервюто с общинския съветник на ГЕРБ в София: В листите за съветници трябва да има баланс между нови и утвърдени имена Няма място за обиди - ГЕРБ ще реши кого да подкрепи  От 2010 г. правят кампании срещу мен - десетки данъчни и прокурорски проверки отхвърлиха обвиненията - Г-н Иванов

Волен Сидеров: Ще бъда принуден, по-скоро призован, да се кандидатирам за кмет на София

Още акценти от интервюто: Комитет предлага да изляза за столицата, за да се справя с подигравката с традиционните ценности И Каракачанов, и Симеонов години ми завиждаха, че пробих и се задържах, след като 10 пъти ме погребваха Как да ви кажа дали подкрепям властта, като аз не съществувам? Аз съм фантом, изтрит от Искрен

Тодор Попов: За последните 4 години в Пазарджик са разкрити 4218 нови работни места

Имаме модерно сметище, изграждаме компостираща и сепарираща инсталация, в края на месеца ще изберем изпълнител за рекултивацията на старото сметище, казва кметът на града - Г-н Попов, на финала сте на третия ви пореден мандат сте като кмет на община Пазарджик. С каква равносметка го завършвате? Изпълнихте ли ангажиментите,

Проф. д-р Мария Иванова: Ваксина против африканска чума можем да изработим, трябва финансиране

Фризерът не унищожава вируса в месо от болно прасе През 1990 г. заради липса на пари унищожихме единствената генна банка на редки породи български свине Трудно ще се справим с тази зараза - разпространява се чрезфураж, вода, контакти, въздух, птици, от движението на човека Човек не може да се зарази от африканска чума - този вирус е специфичен за

Искрен Веселинов: Минималната пенсия трябва да се изравни с прага на бедност - 340 лева

Пенсионерите ще получават повече, отколкото сега, с ново социално плащане Още акценти от интервюто: Разликата от 100 лева трябва да се покрива от държавата, това би струвало 1 млрд. лв. годишно Не очаквам в края на мандата минималната пенсия да бъде повече от 250-260 лв., защото не сме сами в управлението В случаите на тежки убийства и телесни

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Интервю

Кинорежисьорът Милко Лазаров: Ако бизнесът ни подкрепи, “Ага” може и да се пребори за “Оскар”

Успехът зависи от скъпа рекламна кампания - Честита българска номинация за “Оскар”, г-н Лазаров! Има ли “Ага” шансове да вземе наградата за чуждестранен филм, след като спечели толкова много награди на кинофестивали по цял свят - Оскарите са обратно на фестивалите. На фестивалите искат премиери, филмът да не е показван никъде

Симеон Пешов: Не сме лакоми да изяждаме печалбата, инвестираме в компанията

Спартански съм възпитавал децата си. Минали са от ниските нива до управлението на компанията, казва президентът на "Главболгарстрой" 32 г. работя в тази компания, в 29 от тях съм неин ръководител. Главното в целия ми период на управление е грижа за хората и за младите  - Г-н Пешов, казвали сте, че сте благословен с двама синове и с дъщеря

Десислава Кръстева: Първолак стоя под чина цял срок, във втория се научи да сяда

Педагози, родители и деца трябва да са един екип, казва учителката вдъхновителка - Гостопожо Кръстева, родители ви определят като педагог вдъхновител. Какви по-различни методи от колегите си използвате, за да запалите интереса на децата към училище? - Всеки един учител е вдъхновител и може да изгради собствена система за работа с децата

Калоян Паргов: Подкрепа за Мая като граждански кандидат дава шанс за първия от 30 г. пробив на БСП в София

Още акценти от интервюто с лидера на БСП - София: Целта ни е да сме решаващ фактор в следващото управление на столицата Този път надпреварата в столицата ще е доста оспорвана - между едни от най-рейтинговите политици в държавата, каквито са и Манолова, и Фандъкова Декларацията на МВнР и  шпионският скандал хвърлят петно върху отношенията ни с

Бетина Жотева: Онлайн медиите ще бъдат регулирани от 2020 г., тогава влиза в сила и европейска директива

Сайтът на “24 часа” е по-добър от БТА Брюксел ще даде алгоритъм за наблюдението в интернет през ноември Когато сайт пуска порнографски снимки, това е въпрос на морал. Няма регулация за това Явно лобитата на телевизията и на радиото са много силни, за да не може сайтовете до този момент да получават евросредства - Г-жо Жотева

Д-р Иван Иванов: С 43 млн. лв. инвестиции променихме Севлиево за 8 г. и това се усеща

Всички училища и детски градини са ремонтирани. Инвестираме в младите, казва кметът на града Общината е без задължения и с рекорден бюджет Имаме 1200 компании, които влагат средства в производствата си и в градската среда - Д-р Иванов, на финала на втория управленски мандат какво отчитате като най-сериозен успех за Севлиево

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber