В 2 часа се забърква тюрлюгювеч, в който КГБ ни завещава през 1989 г. 9-годишния тогава Пеевски да управлява мафията у нас, а румънката Моника Маковей дава интервю, мислейки си, че е отвлечена
През 2015 г. новият американски мъж на Цеци Красимирова води в София режисьора, за когото всичко е голяма конспирация
Лентата неочаквано свърза емоционално синовете на Недялко Йорданов - единият обиден, че брат му руши държавата заедно с Цветан Василев
Другият - Асен Йорданов, е представен като борец срещу мафията и КГБ, залагайки живота си от масата на банкера беглец в Сърбия
КГБ си тръгва от България на 10 ноември 1989 г., но поставя Ахмед Доган и Делян Пеевски да управляват. Правят го от тогава досега. Какво от това, че вторият по онова време е бил на ...9 г.
Сотир Цацаров тайно се среща с руския главен прокурор Чайка, което доказва дългия пръст на Путин. Какво от това, че двамата имат официална среща през 2017 г., снимана от медии, качена на сайтовете на институциите. Щом са се снимали заедно, има нещо подозрително. Тези два детайла са част от
една голяма
конспирация,
забъркана в двучасов филм “Сенките на София”, сниман през 2015 г. и пуснат в мрежата 4 г. по-късно - в средата на юли. На постера за лентата, която е истински обидна за българите с памет, се виждат изображенията на депутата Делян Пеевски, на действащия премиер Бойко Борисов и на... Владимир Путин, гушнал българско овчарско куче.
Вече месец различни медии се занимават с разпространявания в онлайн платформата Vimeo и в iTunes филм, където може да бъде гледан срещу 5 долара. Авторът Кевин Буут го нарича дарение, но без него филмът не се отваря.
“Медиапул” и “Офнюз” съветват къде и как може да се гледа “Сенките на София”, а
интимно близкият
до банкера
Цветан Василев
сайт
“Фрогнюз” въздига “Сенките на София” до висотите на ювелирната документалистика.
“Телеграф” и “Монитор”, чийто издател е Делян Пеевски - името, което често е споменавано във филма, критикуват лентата емоционално.
Най-лична обаче е позицията на издателя на ПИК Недялко Недялков, който приема “видяното във филма лично”, защото пред камерата “застават негови близки хора”, които седят на една маса в Белград с Цветан Василев “под общата кауза да рушим тази страна”. Авторът не споменава, че основният герой на Буут освен банкера беглец, е брат му Асен Йорданов от сайта “Биволъ”. И двамата са синове на големия български поет Недялко Йорданов.
Всъщост другият съдружник в “Биволъ” - Атанас Чобанов, рекламира най-активно “Сенките на София”.
“Капитал” запазва деликатно мълчание, тъй като през 2015 г. , когато американецът Кевин Буут идва в София да снима тази лента, седмичникът с доза ирония представя странната фигура на режисьора, известен с един-единствен филм за противоречивата тема за легализацията на марихуаната и корупцията около нея в САЩ.
Действително в американската уикипедия за Буут пише, че е спонсориран от различни компании да прави филми за медицинската полза от марихуаната.
Възможно е заради “Сенките на София”
Кевин Буут да
се окаже
по-известен тук,
отколкото в
Холивуд
Информацията за него е лаконична в американските специализирани сайтове. Роден през 1961 г. в Кънектикът. Влече го музиката и свири в рок банди. По-късно се занимава с кино. Снимал е обсадата на ФБР в Уейко на сектата “Клонка Давидова”, основана в САЩ през ХХ век. Оригиналното заглавие на филма за марихуаната е American Drug War: The Last White Hope.
Буут се озовава в България по покана на свой приятел тук - Майк Страматус, предприемач, работещ и у нас, мултимилионер, по-известен като един от “кралете” на Instagram заради любовта си към разголени момичета, частни самолети и забавления, пише още “Капитал”.
Неговата фирма Advanced Nutrients произвежда хидропонни добавки и торове, но зад сложното понятие се крие… канабисът – компанията на Страматус изследва различни начини, по които той влиза в употреба легално в бита и индустриите.
“Майк Страматус се влюби в това място. Опитва се да направи някакви положителни промени, да помага на бедни хора”, хвали го пред “Капитал” Кевин. Въпросният Майк Страматус е по-известен у нас като Майкъл Струмейтис, който през май т.г.
се ожени на
пищна сватба
за Цеци Красимирова – бившата изгора на Косьо Самоковеца. Контрабандистът бе застрелян в Амстердам, а куршумът мина и през нея и тя едва оцеля.
От същата статия в “Капитал” става ясно, че Буут е привлякъл в София Надя Толоконникова от провокативната руска пънк група Pussy Riot. “Когато Надя дойде, заяви: Уау, тук е точно като в Русия. Не беше идвала преди”, разказва Буут през 2015 г. По онова време не му било ясно каква роля ще даде на тази секси дама в иначе документалната лента.
По същия случаен начин във филма попада бившата румънска правосъдна министърка Моника Маковей, с която сега той се рекламира.
Тя се оказва в България, когато Буут и екипът му започват снимките. Предлагат да я закарат до летището, за да я интервюират, тъй като тя е прекалено заета по време на престоя си у нас.
“Седнахме отзад във вана, а хората отпред решиха да минат по по-дълъг маршрут до летището. Така по време на интервюто тя си мислеше, че я отвличаме. Беше много смешно. Гледаше павираните пътища и изведнъж каза: Не си спомням да съм минавала оттук на път за летището. Докато се опитваше да измисли как да избяга, ме погледна и
попита
“Кой сте вие?!”,
а аз й отговорих: “Кевин Буут, дадох ви визитката си.” Дори не бях разбрал, че си мисли, че я отвличат”, разказва режисьорът от Тексас пред “Капитал” през 2015 г.
От 2012-а Буул сътрудничи с няколко компании, които финансират негови филми в подкрепа на легализирането на марихуаната. Затова и около филма “Сенките на София” се появиха основателни предположение, че спонсорът сега е Цветан Василев. Дори самият режисьор отговаря на критиките, че е прекалено ласкав към банкера беглец с обяснението, че е искал да влезе в историята.
За какво се
говори във филма
След падането на комунизма КГБ оставя в България отгледаната от него мафия да управлява страната. Това е червената нишка, която минава през цялата лента. Единственият, който е подведен, че участва в истинска, реална лента, е Симеон Сакскобургготски. Разказва се историята на баща му Борис ІIII, който бил отровен от Хитлер, защото отказал да депортира 60 000 евреи. После Симеон разказва за преврата на 9 септември, накрая Буут го пита дали е вярно, че КГБ е оставила в България внедрена мафия, на което Симеон отговаря: А вие на тяхно място не бихте ли?
Във филма се появяват лица от “Протестна мрежа” и следователят Бойко Атанасов.
После Буут казва драматично: Имахме нужда от вътрешен човек и ни посочиха независимия журналист Асен Йорданов. Окичват Асен с кабели и синът на Недялко Йорданов се качва в колата, за да ги развежда из мафиотските места на България. Първото от тях във филма на Буут, е “Лукойл Нефтохим”, а последното е пищен обяд в Белград, даден от Цветан Василев за Асен Йорданов и Буут.
Във филма
банкерът беглец
е големият герой
Банката му е срината от Делян Пеевски, който се оплакал, че Василев готви убийството му и така предизвикал паника. Цветан Василев не говори за източените милиарди, а говори много за “Булгартабак”, представя своите схеми, които многократно са се появявали по личната му страница и по сайта му.
Междувременно Буут се опитва да събуди заспалия български народ, да обедини разделените протестъри и да организира голям протест пред парламента. За тази цел вече дава роля на Надя от Pussy Riot. Тя държи плюшено прасенце пред Паметника на Съветската армия, където фигурите са маскирани с плетиво с дупки за очите.
Започват да се появяват картини на протести от времето на премиера Орешарски и управлението на БСП, като се внушава, че това са протести срещу правителството на Борисов.
Самият Борисов според лентата на Буут печели изборите с измама, като е напечатал фалшиви бюлетини в едно градче край София (Костинброд не се споменава по име).
Нищо, че това
се оказа лъжа,
раздухана от Мая Манолова и Николай Бареков. В “Сенките на София” това отсъства.
От филма не се разбира изобщо, че България е имала и други правителства при демокрацията. Несменяемият Борисов присъства винаги.
Накрая във филма се явява и Олег Калугин, за да каже, че българското соцуправление е било най-вярното на СССР.
“Сенките на София” е построн по законите на конспирацията. През цялото време се внушава, че животът на героите е застрашен, но те се жертват въпреки това.
Асен Йорданов обяснява, че животът му няма смисъл, след като държавата се управлява от премиер контрабандист на цигари, а родният му град (Бургас - б.р.) - от друг престъпник – контрабандист на сухо мляко от Русия. Преди време “Труд” публикува успешната бизнес схема на семейството на Асен Йорданов в морските общини, която не е опровергана досега. Собственикът на “Биволъ” “разследва” кметове, а съпругата му след него им предлага пиар услуги и сайт за положителни морски новини от брега.
“Сенките на София” е един тюрлюгювеч в американски стил, в който са объркани събития и дати, но за незапознатия със събитията чужденец би минал за автентичен.
Режисьорът говори зад кадър със съчувствие към поробения българин и с огромно желание да вдъхне своя американски бунтарски дух на малцината българи около него, които се борят срещу мафията на КГБ, залагайки живота си.