Как да пътуваме - с кола, самолет или влак

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7567394 Как да пътуваме - с кола, самолет или влак Как да пътуваме - с кола, самолет или влак www.24chasa.bg

Плюсове и минуси по сигурност и как стоят нещата в България и по света

По данни на правителствения Национален център за здравна статистика на САЩ за периода 2000 - 2010 г. на един изминат километър в самолет вероятността да изгубим живота си поради самолетна злополука на самолет на авиокомпания, (без малките въздушни таксита), е 750 пъти по-малка, отколкото с кола.

На един час пътуване вероятността да загинем във въздуха с такъв полет в САЩ е 37 пъти по-малка, отколкото ако пътуваме с кола.

Европейската агенция за железопътен транспорт (European Railway Agency) сравнява сигурността в различните видове транспорт за периода 2008-2012 г. Според Агенцията въздушният транспорт, включително и малките самолети, управлявани от непрофесионалисти, на километър е 52 пъти

по-сигурен

за живота

на хората от карането на автомобил. За 1 час пътуване вероятността от смърт при автомобилния транспорт е 3 пъти по-голяма за час полет със самолет. Нека да отбележим, че карането на собствен самолет от непрофесионални пилоти е многократно по-рисково от полетите с големите самолети на гражданската авиация. ЕстественоЫ най-сигурни са редовните линии. А най-надеждни са полетите в САЩ, ЕС, Япония и Австралия.

Както и да се смята, във въздуха е неимоверно по-сигурно, отколкото с кола. Естествено, една самолетна катастрофа може драстично да промени статистиката за кратък период от време, защото самолетните катастрофи, особено в САЩ и Европа, са изключително редки. Например през 2015 г. в САЩ няма нито един загинал в самолетна катастрофа, включително с малки самолети. Статистиката в САЩ сочи, че вероятността да загинеш от самолетна катастрофа е по-малка от тази да загинеш от задавяне при хранене.

Вероятността

да се загине

от мълния

е 4 пъти по-голяма от тази да се загине при въздушен инцидент. Вероятността да ти падне нещо на главата и загинеш също е многократно по-голяма от тази да попаднеш във фатален инцидент със самолет.

В Европа вероятността човек да загине във влакова катастрофа на единица път – например 1000 км - е 2 пъти по-голяма, отколкото в самолетна катастрофа. В автобус е с 65% по-вероятно човек да загуби живота си, отколкото във влак. При шофиране на кола е 15 пъти по-вероятно да загине човек, отколкото в автобус.

Няма как да се пропусне фактът, че пътуването с влак се доближава по сигурност до пътуването със самолет. Европа хвърля все по-големи инвестиции в железопътния транспорт и се очаква той да постигне почти същата сигурност. Все пак да отбележим, че засега казаното за сигурността на железопътния транспорт не важи в същата степен за България. Но пък пред нас е голямото светло бъдеще.

Пътуването с влак има редица предимства. Тръгва се и се пристига на гари, които обикновено са в центровете на градовете. До гарите почти винаги се стига лесно и с метро, и с такси. По този начин пътуването от град до град до 1200 км с влак, който пътува със средна скорост над 150 км/ч става все по-предпочитано.

А вече в много западноевропейски държави, в Япония и между големите градове в Китай влаковете масово пътуват с 250-300 км/ч.

Например да пътуваш с влак между Лондон и Париж, Лондон – Брюксел, Париж – Брюксел, Париж – Лион, между много от немските градове и някои от китайските градове вече е по-бързо и

по-комфортно с

влак, отколкото

със самолет

В Япония вече е в редовна употреба и влак със скорост 581 км/ч, а във Франция – с 574 км/ч Пред пускане са и влакове с много по-висока скорост. Ако в България наистина се изгради бърза железопътна връзка с чисто поддържани влакове между градовете, много хора ще предпочетат железопътния транспорт.

И тогава няма да се налага 80% от приходите на железопътния транспорт да се дотират от държавата. Вече има таксиметрови фирми и в България, които са с читави коли и чистоплътни шофьори, което би направило железопътния транспорт предпочитан в много от случаите след изграждане на нови линии и

закупуване на

нови влакове

А голяма част от приходите от концесията на летище София се предвижда да покрие именно такива разходи.

Пътуването с кола, естествено, няма да изчезне. Много хора си водят децата сутрин на училище тъкмо с кола и това е единственият начин да ги доставят до самото училище с тежката раница и да успеят да отидат навреме на работа. Освен това при семейните почивки на разстояния до 600 км превозът на всички пътници и на багажа е от врата до врата, което е безспорно предимство. Наличието на магистрали по основните туристически направления също улеснява пътуването. А и много хора предпочитат удоволствието от управлението на автомобила и свободата да обикаляш, където искаш.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Отлага ли се Брекзит, или умира?

Великобритания повлича и ЕС в сложен правен казус За първи път през този век британските депутати работиха в събота. Последният път, когато това им се наложи, бе през 1982 г., за да изпратят войски за спасяването на Фолкландските острови от аржентинска инвазия. Сега война не се задава, но пък това, което трябваше да решат, не бе по-лесно

По македонския въпрос и за пайдушкото хоро

Скопие трябва да бъде поканено за преговори за влизане в ЕС преди Белград и това е патриотизъм Разбира се, че комиксовата история, която си измислиха в Скопие, е повече от смешна. Но въпреки това България трябва да престане да се репчи на режима в Скопие и да направи всичко по силите си република Северна Македония и Албания тутакси да влязат в

Коментар на седмицата №1: На 18, с мощна кола, без опит, нощем. Кой ти дава право да убиеш 5-има и да самоубиеш себе си?!

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №1 и е събрал близо 218 000 прочитания. Няколко въпроса към обществото, преди да изсъхне вестникарското мастило и да забравим поредната касапница на пътя Малцина ще се сетят за поета Николай Хрелков, от чиято “Балада за три сестри” вземам назаем “Нощ лежи над село

Коментар на седмицата №2: Ердоган влезе в капана

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал над 192 000 прочитания. Възникна надежда наистина да правим фаувета  Когато през 1990 г. Саддам Хюсеин нахлу в Кувейт, той бе останал с погрешното впечатление, че Вашингтон няма нищо против. После се оказа,

Коментар на седмицата №3: За “българския” и “английския” расизъм

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №3 и е събрал близо 32 500 прочитания. Расизмът няма етнос, злото и тъпотията не са национални понятия. България преживява един от най-срамните моменти в новата си история. Българите са определени като расисти, нацисти. Не отделни тъпанари, а цялата нация.

Путин с 62% рейтинг сред българите, Макрон - с 32%

От 4 на 29% са се увеличили доволните от живота за 30 г., но 57% смятат, че преди икономическото положение на хората е било по-добро 40% от българите смятат, че децата им ще живеят по-богато от родителите си. Този оптимизъм е значително по-нисък във Франция - 16%, и Гърция - 26 на сто. 57% от поляците обаче вярват в по-доброто финансовото бъдеще

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Макрон да се върже за мачтата на обединена Европа

Макрон все по-очевидно изоставя идеята за обединена Европа - обединена в рамките на нейните географски и културни граници. Причините за това не се коренят в трудностите за управление на настоящата многообразна конструкция на ЕС след голямото разширяване от предходното десетилетие. Тези трудности са факт

Голям джангър и ник'ва конспирация

За какво им беше на англичаните да спретват расистки гейт баш на България В България всяко чудо е за три дни, най-голямото за девет. На Волен мегафонът още не беше заглъхнал от тротоара пред БНТ, когато се развихри расисткият скандал с англичаните. Не остана фактор в държавата, който да не се е изказал по проблема с агитките

За “българския” и “английския” расизъм

Расизмът няма етнос, злото и тъпотията не са национални понятия. България преживява един от най-срамните моменти в новата си история. Българите са определени като расисти, нацисти. Не отделни тъпанари, а цялата нация. Аз обичам английския футбол. Гледам само английски мачове, защото те не приличат по нищо на нашите мачове, но това

Турската инвазия предизвиква криза в НАТО, но изключването й е малко вероятно

Турската инвазия в Северна Сирия, заедно с критиките и заплахите със санкции, които отправят партньори в НАТО към Анкара заради офанзивата й, е близо до това да предизвика криза в най-големия военен съюз в света. Но въпреки високото политическо и военно напрежение, твърде малко вероятно е Турция да бъде изключена от 29-членния съюз

Фракции в агитките ползват расизма като инструмент за рекет

Става дума за няколко десетки души Като говорим за расизма днес, да си припомним 2015-2016 г., когато се появи темата за радикализацията. Тогава възникна дискусията за ислямски тероризъм и търсехме къде в България има база за десен тероризъм. Във фокуса на нашия интерес бяха футболните агитки. Това, което направи впечатление тогава, бе

Рекордно читателско гласуване в анкетата “Кого харесвате за кмет” на сайта на “24 часа”

Кого харесвате за кмет? На сайта си “24 часа” пусна електронна анкета, в която читателите могат да отбележат кандидита, когото харесват за кмет, във всеки един от 27-те областни града на България. Към вторник следобед - само ден след като анкетата бе пусната на сайта, участието е рекордно - десетки хиляди читатели вече се включиха

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber