Как да пътуваме - с кола, самолет или влак

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7567394 Как да пътуваме - с кола, самолет или влак Как да пътуваме - с кола, самолет или влак www.24chasa.bg
Как да пътуваме - с кола, самолет или влак

Плюсове и минуси по сигурност и как стоят нещата в България и по света

По данни на правителствения Национален център за здравна статистика на САЩ за периода 2000 - 2010 г. на един изминат километър в самолет вероятността да изгубим живота си поради самолетна злополука на самолет на авиокомпания, (без малките въздушни таксита), е 750 пъти по-малка, отколкото с кола.

На един час пътуване вероятността да загинем във въздуха с такъв полет в САЩ е 37 пъти по-малка, отколкото ако пътуваме с кола.

Европейската агенция за железопътен транспорт (European Railway Agency) сравнява сигурността в различните видове транспорт за периода 2008-2012 г. Според Агенцията въздушният транспорт, включително и малките самолети, управлявани от непрофесионалисти, на километър е 52 пъти

по-сигурен

за живота

на хората от карането на автомобил. За 1 час пътуване вероятността от смърт при автомобилния транспорт е 3 пъти по-голяма за час полет със самолет. Нека да отбележим, че карането на собствен самолет от непрофесионални пилоти е многократно по-рисково от полетите с големите самолети на гражданската авиация. ЕстественоЫ най-сигурни са редовните линии. А най-надеждни са полетите в САЩ, ЕС, Япония и Австралия.

Както и да се смята, във въздуха е неимоверно по-сигурно, отколкото с кола. Естествено, една самолетна катастрофа може драстично да промени статистиката за кратък период от време, защото самолетните катастрофи, особено в САЩ и Европа, са изключително редки. Например през 2015 г. в САЩ няма нито един загинал в самолетна катастрофа, включително с малки самолети. Статистиката в САЩ сочи, че вероятността да загинеш от самолетна катастрофа е по-малка от тази да загинеш от задавяне при хранене.

Вероятността

да се загине

от мълния

е 4 пъти по-голяма от тази да се загине при въздушен инцидент. Вероятността да ти падне нещо на главата и загинеш също е многократно по-голяма от тази да попаднеш във фатален инцидент със самолет.

В Европа вероятността човек да загине във влакова катастрофа на единица път – например 1000 км - е 2 пъти по-голяма, отколкото в самолетна катастрофа. В автобус е с 65% по-вероятно човек да загуби живота си, отколкото във влак. При шофиране на кола е 15 пъти по-вероятно да загине човек, отколкото в автобус.

Няма как да се пропусне фактът, че пътуването с влак се доближава по сигурност до пътуването със самолет. Европа хвърля все по-големи инвестиции в железопътния транспорт и се очаква той да постигне почти същата сигурност. Все пак да отбележим, че засега казаното за сигурността на железопътния транспорт не важи в същата степен за България. Но пък пред нас е голямото светло бъдеще.

Пътуването с влак има редица предимства. Тръгва се и се пристига на гари, които обикновено са в центровете на градовете. До гарите почти винаги се стига лесно и с метро, и с такси. По този начин пътуването от град до град до 1200 км с влак, който пътува със средна скорост над 150 км/ч става все по-предпочитано.

А вече в много западноевропейски държави, в Япония и между големите градове в Китай влаковете масово пътуват с 250-300 км/ч.

Например да пътуваш с влак между Лондон и Париж, Лондон – Брюксел, Париж – Брюксел, Париж – Лион, между много от немските градове и някои от китайските градове вече е по-бързо и

по-комфортно с

влак, отколкото

със самолет

В Япония вече е в редовна употреба и влак със скорост 581 км/ч, а във Франция – с 574 км/ч Пред пускане са и влакове с много по-висока скорост. Ако в България наистина се изгради бърза железопътна връзка с чисто поддържани влакове между градовете, много хора ще предпочетат железопътния транспорт.

И тогава няма да се налага 80% от приходите на железопътния транспорт да се дотират от държавата. Вече има таксиметрови фирми и в България, които са с читави коли и чистоплътни шофьори, което би направило железопътния транспорт предпочитан в много от случаите след изграждане на нови линии и

закупуване на

нови влакове

А голяма част от приходите от концесията на летище София се предвижда да покрие именно такива разходи.

Пътуването с кола, естествено, няма да изчезне. Много хора си водят децата сутрин на училище тъкмо с кола и това е единственият начин да ги доставят до самото училище с тежката раница и да успеят да отидат навреме на работа. Освен това при семейните почивки на разстояния до 600 км превозът на всички пътници и на багажа е от врата до врата, което е безспорно предимство. Наличието на магистрали по основните туристически направления също улеснява пътуването. А и много хора предпочитат удоволствието от управлението на автомобила и свободата да обикаляш, където искаш.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Кирил Петков за новите 30 години: Как икономиката ни може да се удвои (Видео)

Кирил Петков за новите 30 години: Как икономиката ни може да се удвои (Видео)

Може ли България да постигне ускорено развитие през следващите 30 години? Може, ако формулира дневен ред от силни и работещи каузи. Три десетилетия след началото на демократичните промени е време за поглед към хоризонта на новите 30 години. Национални приоритети, които да привлекат и спечелят интереса и енергията на българите и да служат като

И езерото Байкал няма да помогне, ако безстопанствеността продължава

И езерото Байкал няма да помогне, ако безстопанствеността продължава

Планът за прехвърлянето на вода от Белмекен към Перник показва, че все още на тази територия има инженерна мисъл Идеята вода за Перник да се вземе през 3 планини и около 200 км по въздушна линия очарова с мащаба си и същевременно с изпълнимосттта си. Очевидно в тая държава все още има инженери, не сме още тоталщета

Вотът на недоверие няма да мине - ключовите играчи днес искат да останат още малко

Вотът на недоверие няма да мине - ключовите играчи днес искат да останат още малко

БСП го инициира и ще гласува “за”, както и ДПС, но “Воля” и “Атака” ще пазят сегашното статукво, за да останат в парламента - от всичко това печели ГЕРБ Не виждам основания за съмнение, че този вот на недоверие ще последва съдбата на всички такива процедури, провеждани досега. Забелязвам обаче, че доста хора се упражняват по аритметика

Коментар на седмицата №1: Убиха Андреа и Кристин, а социалните ги няма, те тормозят удобни жертви

Коментар на седмицата №1: Убиха Андреа и Кристин, а социалните ги няма, те тормозят удобни жертви

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №1 и е събрал близо 129 хил. прочитания. Гледам тъжните новини от врачанското село Галиче и се чудя как можаха в края на лятото сливенските роми да се вържат на фалшивата новина, че социалните ще отнемат децата им направо от училище

Проф. Огнян Герджиков

Коментар на седмицата №2: Г-н главен прокурор, вие сте на ход!

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал близо 80 хил. прочитания. На въпрос в банката Х за “произход на средствата, които имам в сметката си”, написах, че съм ги намерил на улицата. Излъгах, т.е. извърших документна измама - тежко престъпление Последния месец на миналата година ми се

Владимир Путин обяви реформа, която  вероятно ще го задържи  в реалната власт и  след 2024 г.
СНИМКИ:  РОЙТЕРС

Путин започва загадъчна реформа

Майките ръкопляскат, коментаторите пият аспирин Сензационните реформи, които руският президент Путин възвести на 15 януари, могат да се сравнят с котката на Шрьодингер, която според квантовата физика може да е хем жива, хем мъртва едновременно – всичко зависи от гледната точка. Според патриотите – путинисти

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Обръщението на Путин се излъчва върху огромен екран  в Москва.
СНИМКА: РОЙТЕРС

Русия в 2024-а: back in the USSR*

Новият тренд, изглежда, ще е силен премиер и слаб президент при връщане на съветската система с ръководната роля на партията Руският президент Владимир Путин изненада в сряда всички - от Москва, през Брюксел и Вашингтон, с програмно вместо традиционно формално обръщение към Федералното събрание. В речта си към парламента той очерта бъдещето

България уби Андреа и Аксел, Норвегия щеше да ги спаси

България уби Андреа и Аксел, Норвегия щеше да ги спаси

При всяко престъпление с деца има обща линия - липсва родител, но и помощ от институциите и хората Над 330 000 деца живеят така и са бъдещите маргинали и изверги, а политиците се занимават с фалшиви новини На 16 март 2001 г. майка с психично заболяване уби детето си, 3-годишния Пепи. Това разгоря огромни протести и като че ли бе първото

Борисов с престолонаследника на Абу Даби и египетския президент на откриването на военната база в Беренис

Защо Борисов стигна и до Червено море

Явно от този бряг се вижда по-добре бъдещето на енергийните потоци в Средиземноморието Присъствието на премиера Бойко Борисов в компанията на египетския президент Абделфатах Сиси и престолонаследника на Абу Даби шейх Мохамед бин Зайед ал Нахаян на откриването на военната база Беренис на брега на Червено море онзиден бе изненада за мнозина

35-о място за България в световна класация по качество на живот

35-о място за България в световна класация по качество на живот

Всяка година US News&World Report, BAV Group и Wharton School на университета в Пенсилвания класират най-добрите държави в света по 9 критерия. В новото издание на индекса са включени 73 държави, които се представят най-добре по комбинация индикатори за развитие, икономика и качество на живот. В цялостната класация България е на 58-а позиция

Доц. Станислав Харизанов за новите 30 години: Българите много ни спъва дефицитът на доверие (Видео)

Доц. Станислав Харизанов за новите 30 години: Българите много ни спъва дефицитът на доверие (Видео)

Може ли България да постигне ускорено развитие през следващите 30 години? Може, ако формулира дневен ред от силни и работещи каузи. Три десетилетия след началото на демократичните промени е време за поглед към хоризонта на новите 30 години. Национални приоритети, които да привлекат и спечелят интереса и енергията на българите и да служат като

Бездомният Валентин се надява да получи покрив.

Валентин и отхвърлените хора - тест човеци ли сме, или бездушни сенки

Дано добри хора му помогнат. А другите знайни и незнайни в подобно положение? Поредният зов за помощ. Мен все още те ме впечатляват. Все още не ги подминавам с досадата “аре пак”. Този случай е в дългата поредица на отхвърлените от живота. Българи. Сънародници. Съпричастници в общото ни битие. Вкратце - нищо ново

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber