Георг Спартански: Управлението ми е диалог с хората - те са моят работодател

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7453136 Георг Спартански: Управлението ми е диалог с хората - те са моят работодател Георг Спартански: Управлението ми е диалог с хората - те са моят работодател www.24chasa.bg

Чужди компании инвестират 60 млн. евро, строят заводи, казва кметът на Плевен

40 улици са основно ремонтирани - това не се е случвало от 30 г.

Парите за спортните клубове са увеличени двойно

Тролейбусният транспорт е 100% нов и екологичен

- Г-н Спартански, винаги сте казвали, че за да бъде преодоляна разликата между Северна и Южна България, най-важният приоритет е завършването на магистрала “Хемус”. Централната власт обеща “Хемус” да стигне до града ни през 2021 г. Каква промяна ще донесе за Плевен?

- Магистралата означава движение, а движението е напредък. Ето защо през XXI век тя е необходима в северната част на държава от ЕС. Според статистиката сега 75% от брутния вътрешен продукт на държавата се произвежда в Южна България, а в Северна - 25%. Разликата всеки ще я види, ако първо се разходи в Северна, после в Южна България.

- “Хемус” още я няма, а местната власт успя да създаде условия за развитие на бизнеса. Френската компания “Малтери Суфле” инвестира 30 млн. евро в завод за малц в Плевен. Избра го и немската компания “Леони” и вложи 30 млн. евро в завод за автомобилни кабелни инсталации. Как общината стана партньор на тези инвеститори?

- Бизнесът е като водата - търси най-прекия път за реализация на намеренията си.

За да дойдат

инвестиции,

бизнесът трябва

да има доверие

в местните

възможности

Когато вижда партньор в местната власт, нещата се случват по-лесно.

От френската компания бяха инвестирали, преди да стана кмет, но около 2 г. се колебаеха дали неколкократно да увеличат инвестициите. С делата си местната власт демонстрира подкрепа и убеди “Малтери Суфле” да не изтегля инвестицията, а да я развие и да увеличи неколкократно сумите.

“Леони” имаха 4 варианта - Пловдив, Видин, Ловеч и Плевен. За 2,5 г. проведохме доста срещи с нейни представители, в които обясних предимствата на 7-ия по големина град в България.

Вероятно съм бил убедителен - радвам се, че избраха Плевен. Инвестицията се развива добре и

първите 350-400

от бъдещите 2000

работници вече

са назначени и

се обучават

Халетата се изграждат и вероятно пълният капацитет на инвестицията още догодина ще бъде реализиран.

- От правителството дойде новината за възстановяване на Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия. За академичния дух в града ни допринасят Медицинският университет с 4-те си факултета, педагогическият колеж. Какво още не достига на Плевен, за да се утвърди като образователен център в Северозапада?

- Приветствам решението на правителството да възстанови ВВВУ в стария му капацитет и обем. Полезно е не само за съседната община Долна Митрополия, която е само на 15 км от Плевен. Полезно е за отбраната на България, за обучението на пилотите - освен българи и чужденци. Но не съм престанал да мисля, че на Северозападния район, в който влизат Видин, Враца, Ловеч и Монтана, му прилича голям класически университет с много специалности. Плевен има потенциал, база и възможности да развие бъдещия университет. Ако младите получават тук образование, ще намират работа в региона, вместо да го напускат в търсене на препитание.

- Плевен дава много пари за култура. Календарът е пълен с изложби, концерти, оперни спектакли, театрални премиери. Как бихте отговорили, ако ви питат защо не пестим от фестивали и симпозиуми и да харчим повече за улици?

- Горд съм, че

сред 230-те общини

Плевен дава най-много

пари за култура,

издържа културни институции и провежда безброй прояви. Така продължавам традицията на моите предшественици. Защото мисля, че културата ни прави хора и ни отличава от другите биологични видове. Плевен има много здрави традиции - дал е на България огромна плеяда дейци на културата във всичките ѝ направления. Това, което даваш за култура, е инвестиция в бъдещето на града, в хората на Плевен, защото град без граждани е нищо.

- Нови тролеи завършиха транспортен проект за 17 млн. лв., от които европейското съфинансиране е около 14 мл. Преди дни приключи голям проект по “Региони в растеж”, преобразяващ 30 обекта обществено пространство в централната зона. Какво още предстои да се промени в Плевен с европейски пари?

- Плевен получи близо

50 млн. лева целево

европейско

финансиране по

“Региони в растеж”

Парите бяха разделени в 3 направления: образователна инфраструктура, градска среда и интегриран градски транспорт. Започнахме много бързо и по-рано от другите общини да действаме по проектите и вече сме на финала. Това промени облика на града. Транспортът е на 100% тролейбусен, екологичен и нов, какъвто в Европа няма. Най-старите тролеи са на няколко години, най-новите - на месеци. Изградено е ново депо за нощуването им.

Тролейните маршрути са удължени с близо 7 км, 17 линии ги обслужват. 90% контактна мрежа е подменена изцяло. В момента въвеждаме електронна система за таксуване. Видеонаблюдението се разширява с още 16 възлови кръстовища, което подобрява трафика, сигурността и контрола върху пътното движение. Единствената за България водна каскада беше обновена и пусната в пълния ѝ блясък.

Не разчитаме обаче само на европейски пари. Със собствено финансиране ремонтирахме основно доста улици. Предстои пълна подмяна на уличното осветление в цял Плевен с модерно енергоспестяващо. Така ще се подобрят комфортът и сигурността на хората. Ще подновим пешеходната зона от площад “Свободата” до театралния “Стефан Стамболов”. Завършваме проект за реновирането на автогара Плевен, тя е сред лицата на града като входна врата и ще изглежда съвременно и комфортно за пътниците. По линия на туризма подготвяме проект, който ще подобри състоянието на мемориалния Скобелев парк и регионалния исторически музей. Предстои тотална реконструкция на Драматично-кукления театър.

Със спестените милиони от проведените процедури по избор на изпълнители ще направим пълна реконструкция на 2 големи пътни артерии в индустриалната зона и на надлеза, свързващ квартал “Сторгозия” с централната градска част.

- В Плевен непрекъснато виждаме улици, превърнати в строителни площадки. Как успявате да се справите?

- С европейско целево държавно финансиране и с пари от общинския бюджет направихме над 40 улици като нови, което не се е случвало поне 30 години. Работим и по реновирането на тротоарите. В Плевен уличната мрежа е над 180 км, а тротоарите са 360 км - дължината е колкото от Плевен до Каварна. Днес и хората с двигателни затруднения, и майките с детски колички оценяват резултатите от уличните ремонти.

- Заварихте забележителната стара архитектура от края на ХIХ век с падащи куполи и олющени стени на сградите. Повечето вековни къщи, частна собственост, сега блестят обновени. Как общината се намеси, за да запази красивите фасади?

- Първо

излъчихме комисия

и тя оцени състоянието

на всяка архитектурна

забележителност

по централната градска улица, която е много дълга пешеходна зона. После изпратихме писма до собствениците с предписания да приведат сградите в безопасен вид. Освен че са архитектурна ценност, те бяха опасни - с откъртени фасади, комини - недай боже, можеше да се случи нещастие. Повечето собственици предприеха мерки да подобрят безопасността. Продължава работата по реновирането на архитектурното ни наследство.

В началото на 2016 г. започнахме да отстраняваме болни, изсъхнали дървета - не спираме и днес. “Добре, че 2 г. не сте преставали профилактичната сеч, иначе сега щяхте да броите жертви”, оцени МВР министърът след ураганната градушка миналия май. Освен че подобрява състоянието на дърветата и осигурява безопасност, санитарното орязване разкрива нови обеми, скрити за очите, улиците просветват. Хората казват: градът стана по-светъл и голям.

- Кои от поставените цели не успяхте да постигнете през периода?

- В Плевен от десетилетия най-тежък е проблемът със спортната база. Има 2 недостроени спортни зали - едната започната преди 30-40 г., другата - в мандата на моя предшественик. И 2-те стоят като гробници. За довършване на втората са необходими 7-8-10 млн. лв., след като за първия етап бяха реализирани отпуснатите 2 млн. Ще е добре, ако централната власт подкрепи Плевен да възроди спортната си слава. Стадионът също се нуждае от сериозно реновиране.

Плевенският “Спартак” е на прага на професионалния футбол, убедителен лидер е във “В” група, тази година ще влезе в “Б” и остро стои въпросът къде ще играе. Направили сме проект за реновиране на градския стадион. Даваме си сметка, че държавата не може да излее рога на изобилието в Плевен, но град, дал толкова спортни таланти, се нуждае от подкрепа. Местната власт ремонтира спортните зали “Спартак” и “Балканстрой” със собствени средства.

С общинско финансиране увеличихме парите за спортните клубове. В началото на моя мандат бяха около 250 хил. лв. годишно - през 2019 г. станаха 540 хил. Силно разчитам на държавна подкрепа и за завършване на “Арена Плевен”, вече 4 г. вторият етап не се реализира, а атмосферните условия ще разрушат и направеното досега. По комлексни причини не успяхме да изградим и приют за бездомните кучета. Не сме се отказали - продължаваме да работим.

- Приемате ли съвети от гражданите, полезни ли са в работата ви като кмет?

- Сигурно съм най-комуникативният кмет в България, без излишна скромност.

Общувам с хората

буквално всяка минута

- с лични срещи, по

телефона, електронната

поща, през фейсбук

и вайбър. Отговарям лично на всеки сигнал, предложение, жалба. Убеден съм, че не монологът, а диалогът е в основата на общата работа. Гражданите са мой работодател и необходим коректив - съветите им са полезни. Благодарен съм, когато предлагат алтернативи за решение по проблеми.

- Правите ли си лична равносметка за 3,5 г. кметски мандат?

- Моята лична равносметка е функция от равносметката на гражданите. Ако те са доволни от постигнатото - и аз ще бъда удовлетворен. Ако не са доволни от работата ми през тези 3,5 г. - няма как да си пиша по-висока оценка. В личен план мога да кажа, че кметската работа е огромна отговорност и изяжда много време и нерви. Но когато постигнеш резултат, макар и за кратко, изпитваш удовлетворение. В имуществен план, както влязох в общината, така и ще изляза в края на мандата - не съм си позволил да изнеса дори кламер.

- Ще се кандидатирате ли за втори мандат?

- Ще отговоря през август - дотогава има много работа да се свърши. Предпочитам да я свърша и след като чуя оценката на гражданите, ще реша. Аз името си на табелка съм виждал и за мене това не е мечта. Но ще направя най-доброто за гражданите. Ако те преценят, че трябва да продължим заедно, вероятно ще го направя.

- Стана ли Плевен по-модерен и уютен за 3,5 г., откакто го управлявате?

- Нескромно е да си давам оценка. Някои са черногледи, други приемат положително промените в града. Затова нека не се занимаваме с оценката, а да си вършим работата. Много обичаме да цитираме Васил Левски. Но в ежедневието забравяме неговите простички максими да бъдем по-скромни, да работим за общото дело и че резултатът е плод на нашите задружни усилия.

И на черногледите, и на оптимистите пожелавам да вървим заедно. “Заедно можем повече” беше мотото на предизборната ми кампания. В работата ни обединява съвременният девиз на града “Със сърце за Плевен и с Плевен в сърцето”.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Интервю

Красимир Даскалов: Хората в Девин имат повече надежда след направените основни промени

Инвестициите в общината надхвърлят 30 млн. лв. в инфраструктурни обекти, вътрешни улици, водопроводна мрежа, в социалната и образователната инфраструктура, в областта на спорта, казва кметът на града След като бе подменен старият топлопровод за минералната вода, ръстът на туристи е 40% - Г-н Даскалов, туризмът е запазената марка на община Девин.

Николай Мелемов: Смолян се променя към добро - трудно, но много видимо

Когато станах кмет, не съм обещавал чудеса - в администрацията има финансова дисциплина, градът е подреден и приветлив. Мога да гледам съгражданите си в очите и те го знаят Съборът на Рожен се посещава от 300 хил. души. Той запазва традициите и обичаите ни. Сигурен съм, че по-грандиозно събитие у нас няма - Г-н Мелемов,

Ненков: Толсистемата ще измерва и теглото, за претоварен камион ще се плаща повече

Тя ще се ползва и от всички следващи правителства, казва зам.-председателят на регионалната комисия в парламента Александър Ненков - Г-н Ненков, с колеги от ГЕРБ внесохте промени в Закона за пътищата, с които се отлага толсистемата с до 6 месеца. Какво наложи промените? - Две са основните причини.

Яне Янев: Местните феодали се канят да управляват България. Бойко може да ги отреже

Още акценти от интервюто: Котилото на кмета Котев в Сандански не е оставило нито една позиция за човек извън родата или приятелския кръг Всички го виждат че сутрин излиза от хотела и вечер там се прибира, а вика: “Не е мой хотелът!” Местните феодали утре могат да направят и партия, а чувам, че се замисля подобно нещо.

Проф. д-р Веселин Методиев: “Българското чудо” - англичаните наричат така демократичния модел, роден преди 140 г.

Тримата легендарни премиери на XIX век са Каравелов, Стоилов и Стамболов, а на ХХ век - Малинов, Гешов, Ляпчев. Всички те са милеели за България - Отбелязахме 140 години от създаването на първото българско правителство. Стигат ли на българина почти век и половина опит в управлението на държавата, проф. Методиев?

Светлин Наков: Не е лесно да се опази система, до която и лелката на гише в малък град има достъп

Има много начини за изтичане на данни - например през лаптоп, даден за ремонт. А данните във файловете са частични, казва основателят на "СофтУни" - Г-н Наков, как ще коментирате изтичането на толкова много данни от НАП? - Сериозна издънка! Вероятно наистина е хакерска атака. Според мен има неща, които не са направени добре.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Интервю

Томислав Дончев: След вота наесен трябва да обсъдим общинска надбавка върху данъка на доходите

Така ще им дадем средства да финансират развитието си, казва вицепремиерът Има общини, които дори не могат да си назначат главен архитект Служители посрещнаха реформата с “Така е било, така ще бъде. Тези какво си мислят?” - Г-н Дончев, не ви ли шокираха резултатите от проверката на тайните клиенти в администрацията?

Стоян Мавродиев: Няма аргументи за покачване на лихвите до 2020 г.

Очаквам бизнесът да продължи да ползва изгодни кредити, казва главният изпълнителен директор на Българската банка за развитие - Г-н Мавродиев, когато говорим за банки, въпросът, който вълнува най-много всеки българин, е ясен – свършват ли скоро ниските лихви? От лятото на миналата година банкерите говорят,

Росен Желязков: Кой ще е първи за концесията на летище София, ще стане ясно тази седмица

Въпреки инвестициите в нови вагони и мотриси не очаквам билетът за влак да поскъпне, казва министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Важни са ни достоверността и изпълнимостта в предложенията на кандидатите за летището Ако имаме хранилка за БДЖ, колкото и да даваме, пак ще даваме Очакваме новите мотриси да влязат в

Майкъл Болтън: Първият ми хит дойде чак като станах на 34 г.

На концерта в зала 1 на НДК на 18 юли, публиката ще чуе най-известните ми песни, но със симфоничен оркестър - Г-н Болтън, защо избрахте да работите с филхармония за новия си албум А Symphony of Hits? - От много време мечтаех да направя този албум с най-големите си хитове с цял симфоничен оркестър. Може би едно от първите ми и наистина

Иван Бърнев: В Карлови Вари ни аплодираха толкова дълго, че чак ми стана неудобно

Иван Бърнев играе главна роля в победителя от фестивала в Карлови Вари “Бащата”. Образът му е на скептичен фотограф, който се опитва да вразуми баща си. Бърнев има над 20-годишна кариера в киното, като е играл в десетки български и чуждестранни филми. - Г-н Бърнев, как дойде предложението към вас да участвате в “Бащата”?

Проф. Иво Петров: Нищо не ми е дадено наготово – тръгнах от $ 12 заплата, 15 г. сме живели в 1 стая, специализирах със заем и работа на 2 места

В ексклузивно двойно интервю за в. "24 часа" дъщерята на известния лекар д-р Глория Адам казва: Създаваме си поединично живот в розови балони, но ни липсва хъс да направим един голям за всички. Проф. д-р Иво Петров е сред най-утвърдените кардиолози у нас, боготворен от пациентите си. Медицински директор е на “Аджибадем Сити клиник Сърдечно-съдов

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber