Коментар на седмицата №3: Пенсиите са най-безопасните шофьори, стига сте ни мачкали!

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7448489 Коментар на седмицата №3: Пенсиите са най-безопасните шофьори, стига сте ни мачкали! Коментар на седмицата №3: Пенсиите са най-безопасните шофьори, стига сте ни мачкали! www.24chasa.bg

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №3 и е събрал 56 180 прочитания.

Къде гледат правозащитните грантоеди?

Желанието на КАТ да принуди възрастните водачи на МПС да се явяват на медицински преглед и да си вадят нови книжки на всеки 2 г. е не само грубо нарушение на човешките права, но и странна липса на познания по темата. Миналата година МВР се мотивира със статистика, че възрастните жертви на катастрофи са се увеличили – загиналите били 179, а ранените – 1297. Но това са жертви, а не виновници! Истината е, че възрастните водачи много рядко предизвикват произшествия, почти никога.

Очевидно е, че основният мотив са приходите. Ако на всеки 2 г. свидетелствата се преиздават, ще има повече за заплати и премии за служителите на КАТ. Но въведе ли се за възрастните, рано или късно бюрокрацията ще се сети да го въведе и за младите, защото те катастрофират 10 пъти по-често.

Чиновниците многократно са доказвали способността си

да създават

бюрократична

лудница

пред гишетата, която после е водила до загуба на избори за управляващите. Не е ли време политиците да се сетят какво ги сваля от власт? Разумно ли е да настройват срещу себе си 2-3 милиона избиратели? Мислете!

Тъкмо възрастните хора са най-примерните водачи. Те нямат излишъци на тестостерон като младежите, не се друсат с кокаин, не пафкат марихуана, не карат къркани до козирката и не се надуват пред гаджетата. Те са единствените, които спазват знаците!

Ако КАТ публикуваше статистики за причинителите на катастрофите по възрастови групи, а не само на жертвите, истината щеше да лъсне. Ако тогава трябва да отнемат някому правата за управление, това са младите хора от 18 до 30 г., защото те са опасните. Но на никой пенсионер не би му хрумнала подобна фашистка идея.

Новата шефка на агенцията “Безопасност на движението по пътищата”, която също припява на тази дискриминация, очевидно няма познания по темата. Тя по-скоро е повлияна от своите катаджийски съветници и от рекламите за разните лимонади, дъвки, вафли и мобифони, които се опитват да продават на консуматора усещането за младост, като го насъскват срещу старостта. За целта понякога те показват възрастните хора като злобни и алчни хищници, а тийнейджърите – като ангели небесни.

Но истината е тъкмо обратната - поради естествената промяна в хормоналния баланс възрастните хора са много по-внимателни и добродушни. В нормалните държави подобни реклами просто не се допускат. Къде гледат, питам аз, правозащитните грантоеди? Готови са да умрат на барикадата заради миналите под дъгата, а не си мърдат и пръста заради тези, които са ги сътворили в мигове на греховна хетеросексуална страст!

Огромното предимство на възрастните водачи (с изключение на тези, които карат от скоро) е в огромния опит. Опитът е хиляди пъти по-важен от светкавичните рефлекси на младежта, защото ако работата опре до гол рефлекс, значи вече е късно. В такива случаи младият и неопитен водач се паникьосва и вцепенява. Докато опитът реагира автоматически. Ако

безопасността

на движението

зависеше от

рефлекса,

всички МПС-та би трябвало веднага да се забранят. Мога да препоръчам на уважаемата шефка на агенция съответната психологическа и антропологическа литература, макар че тя би трябвало да я познава, преди да заеме този пост.

Опитният водач не разчита на бърз рефлекс, защото той предчувства конфликтната ситуация много много преди тя да настъпи. Когато човек е зад волана вече пето десетилетие, какъвто е случаят с вашия скромен репортер, той просто усеща какво иде зад ъгъла. Нищо и никога не го изненадва. Но и да го изненада, заработва човешката автоматика.

По какво познаваме, че един водач е неопитен и още е опасен? По това, че той постоянно ругае другите автомобили – типично за младежта. Всички пред него и зад него са идиоти, а най-големи идиоти са старците, защото те спазват ограниченията на скоростта. Това е така, защото младият шофьор е винаги изненадан и паникьосан, защото кара на ръба на възможностите си. И обратното, когато човек навърти над 1 млн. километра, вече нищо не го дразни, защото знае и очаква всичко, включително и метеорит да падне от небето. Ако навъртате по 20 хиляди на година, до 1 млн. стигате за 50 г.

Тъй като съм точно от тази набедена възрастова група, аз съдя по себе си. Вероятно на младини съм имал по-бързи рефлекси, но със сигурност бях много по-опасен.

През живота си не съм имал никакво ПТП, но именно на младини няколко пъти съм минавал на косъм от катастрофата и после съм си правил изводите. Така човек трупа мъдрост и предпазливост.

Ще призная, че в далечното минало се е случвало да седна зад волана след една-две ракии. Който няма този грях, нека пръв хвърли камъка. Но аз помня, че в началото алкохолът ме правеше по-самоуверен. Като понатрупах опит и мъдрост, стана точно обратното – ако пийна, карах 10 пъти по-предпазливо. После изобщо спрях да пия, като карам.

Причините за катастрофите нямат нищо общо с проблемите на третата възраст и не са нужни никакви медицински, камо ли психологически тестове, защото

възрастният

човек сам знае

кога трябва

да се откаже

Покойният Богомил Нонев (не Бонев) в миналото бе известен писател, дипломат и журналист, активен деятел на автомобилния туризъм.

Автомобилът беше важна част от творчеството му, но в един момент сам слезе от волана. “Не съм имал произшествия, но усетих, че вече ставам опасен”, каза ми той на чаша кафе в махалата.

Когато усетя, че вече съм опасен, и аз ще спра да карам. И не е нужно да ми го казва поредният пишман администратор.

Но питам аз - кога млад човек е имал подобно усещане, преди да смачка колата си и да убие цялата компания?

Истината е, че никоя прослойка не е получавала уважение и справедливост, преди да се организира и да се бори за правата си. Време е и ние, пенсионерите, да се организираме! Стига са ни мачкали!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Защо отношенията на Русия с Г-7 рухнаха

Тази седмица държавният глава на САЩ Доналд Тръмп ще посети Франция, за да присъства на срещата на върха на Г-7. Въпреки това, вместо да планира срещите си със световните лидери в югозападния френски курорт Биариц, американският лидер се съсредоточи върху страна, която няма да бъде представена на форума

Къде са лидерите? И защо не искат столицата?

В политиката битка не се пропуска. Ако вярваш, че предлагаш добър продукт, излизаш Нормално ли е някой, когото хората не разпознават, като го видят на улицата или по телевизията, да очаква, че ще бъде избран за кмет на столицата? Да, съгласна съм, че право да се кандидатира има всеки български гражданин, навършил 18 г

Тръмп е продукт на нарцистична медийна епоха

Неотдавна гледах телевизионния дебат от 1980 г. между тогавашния президент демократ Джими Картър и републиканския му съперник и бивш губернатор на Калифорния Роналд Рейгън. От дистанцията на времето този дебат впечатлява, не заради някакви запомнящи се крилати фрази (рейгъновото "Хайде пак почнахте" почти не се класира), а заради тон и съдържание

Адв. Иван Тодоров: При убийствата по особено мъчителен или жесток начин да е необходимо съгласие на прокурора за съкратено съдебно следствие

Няма съмнение, че убиец, който е убил по особено жесток и мъчителен начин и изнасилил жена, а още повече дете, заслужава възможно най-тежкото наказание. А ако убиецът е рецидивист, това показва и безнадеждността на превъзпитанието в затвора. Важен въпрос е дали в подобни случаи да се допуска така нареченото съкратено съдебно следствие.

Днес Кристин. А вчера Виктория, Мирослава, Вероника... Още колко убийци ще помилваме?

Ако започна да пиша с какви глупости се занимават българските депутати, това със сигурност ще е най-дългият и забавен текст в живота ми. Любимото ми е как приемат някакъв закон и после го поправят 50 пъти, като първият поправителен идва месец-два след като са го гласували в пленарната зала. Разбира се, няма да крия, фаворит ми е изборният закон

Как можех да направя един измамник политически герой

Технологията на разбунване на либералните духове във фейсбук Представете си малка павирана уличка в широкия център на София в късния следобед, тишина, коли минават все по-рядко, няколко жени пушат и бърборят пред фризьорски салон и козметично студио. По тротоара точно срещу нашия вход върви отблъскваща фигура - двуметров мъж с огромен корем,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Защо коренякът софиянец хем е антикомунист, хем има носталгия по комунизма

Страда дълбоко, без да си признава, по онова време, което покрай жителството го даряваше с признание за неговата “изключителност” Коренякът софиянец, обикновено с корен, не по-дълбок от този на хортензия или мъх, има един особен и тежък шизофренен комплекс - скрита много по-дълбоко от корена му носталгия по комунизма,

Убийството на Кристин: след две присъди - още по-голяма жестокост

Как затворът да променя насилниците, не да ги ожесточава Според прокуратурата заподозреният за убийство Мартин Трифонов е направил пълни самопризнания за изнасилването и убийството по особено жесток и мъчителен начин на Кристин. Което заедно с другите известни обстоятелства в досъдебното производство прави Мартин почти сигурен извършител.

Защо рокът губи избори

И защо балканската музика ги печели Най-новото проучване на “Тренд” показва, че която политическа сила разчита на рок концертите, няма голям шанс да бие на изборите у нас. В бъдеще шансът още ще се спихва, тъй като младите хора до 30 г. си падат по чалгата, наречена попфолк. А между балканската чалга и американския рок зее пропаст,

Тръмп размахва чука на санкциите, експерти се чудят до какво ще доведе това

Да я наречем дипломация на принудата. Администрацията на Тръмп агресивно прилага икономически санкции като първостепенен инструмент във външната политика до степен, невиждана от десетилетия, или дори може би никога досега. Мнозина изказват съмнения за резултатите, макар че чиновниците настояват, че наказанията постигат целите си.

Коментар на седмицата №1: Мощен износ + автомобилен завод - дали ставаме една нова Словакия?

Трябва ново гориво, за да стане българският експорт солиден двигател на икономиката Износът за полугодието нараства с 6,3% спрямо година по-рано и надхвърли 27,8 млрд. лева, макар през юни да се отчита спад. Данните заслужават поне пет коментара: 1. Износът достигна 27,8 млрд. лева и ако динамиката се запази до края на годината, през 2019 г.

Коментар на седмицата №2: Какво е да си беден в САЩ и в България

Чиновници ползват статистиките за бедност за политики, които водят до повече бедност Понятието бедност е по-скоро чувство, отколкото обективен измерител. Ако сложите американец с 500 000 долара годишна заплата и 3 милиона долара спестявания в Бел Еър, Лос Анджелис, много е вероятно той да ви каже не просто че не се чувства богат и финансово

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber