24 chasa.bg – най-успешната медиаморфоза в България, "24 часа" - най-добрата кросмедия

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7401188 24 chasa.bg – най-успешната медиаморфоза в България, "24 часа" - най-добрата кросмедия 24 chasa.bg – най-успешната медиаморфоза в България, "24 часа" - най-добрата кросмедия www.24chasa.bg
Данка Василева Снимка: Десислава Кулелиева

Днес вестникът има над 10 цифрови канала и всички носят позитивите на най-добрия всекидневник

10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно

Думата медиаморфоза е измислена от американския теоретик и практик Роджър Фидлър. Тя описва преминаването на съвременната журналистика в ерата на глобалните комуникации и интернет. Ето и определението му: “Медиаморфозата е трансформация на средствата за комуникация, обикновено протичаща под въздействието на сложни взаимодействия между осъзнати нужди, конкурентен и политически натиск, социални и технологически нововъведения. Медиаморфозата не е толкова теория, колкото обобщен начин на мислене за технологичната еволюция на средствата за комуникация.”

Използвайки това определение, можем уверено да кажем, че “24 часа” преживя най-успешната медиаморфоза в България -

най-тиражният

всекидневник създаде

най-четения сайт

10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно. През март 2018 г. онлайн изданието на “24 часа” стана най-големият новинарски сайт в България. През януари 2019 г. се наредихме на второ място по посещаемост сред всички сайтове в страната, като от първия ни делят само 200 000. Изпреварихме платформи за видеосподеляне, за пазаруване, за метеорология и куп други амбициозни проекти.

В духа на медиаморфозата мобилният сайт на “24 часа” също е на второ място сред всички подобни в страната и на първо – сред новинарските. Това сочат данните на метричната система Gemius.

Реално читателите на “24 часа” онлайн са с 20 % повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg влиза от чужбина.

Тези резултати не се дължат на купен трафик, което може да бъде доказано с пълни статистики от самото създаване на сайта преди 10 години.

На какво се дължи тази

успешна медиаморфоза?

В началото сайтът на “24 часа” служи само като платформа за рекламиране на съдържанието на печатното издание. Постепенно той се засилва и със собствено съдържание. Резкият скок обаче настъпва, когато вестникът и сайтът започват да работят на принципа на кросмедията и качественото съдържание на вестника преминава в сайта и обратното.

Понятието кросмедия теоретиците дефинират като прехвърляне, преминаване през различни платформи на едно и също или на части от едно и също медийно съдържание.

Кросмедията

“24 часа”

включва

електронна и

печатна медия,

които се

поддържат

една друга

със своите

силни страни

Това съдържание е широкодостъпно за аудиторията - разпространява се на различни устройства, компютри, мобилни телефони и т.н.

Към момента съдържанието на “24 часа” и на другите издания от “Медийна група България” се разпространява през над 50 онлайн канала.

Най-много медийни канали има брандът “24 часа” – включително десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.

Сега “24 часа” и 24 chasa.bg са до голяма степен интегрирани. Сайтът разработва темите от деня по часове, вестникът ги обобщава вечерта, което обобщение отново се появява на сайта като обзор на темата и нейното развитие.

Вестникът прави разследвания и разработки по основните теми от обществения дневен ред, за което сайтът няма времеви ресурс, но те намират място и в електронното издание.

Журналистите от двете медии работят заедно и осигуряват материали и за двете според спецификата им.

Така сайтът на “24 часа” получи силата на марката на вестника, възползва се от неговия авторитет на обективна медия, в която няма фалшиви новини, от опита на репортерите и редакторите в хартиеното издание, в чийто професионализъм никой не се съмнява.

Така че освен най-успешната медиаморфоза в България, може да се каже, че вестникът, сайтът и неговите многобройни цифрови канали създадоха и една от най-успешните кросмедии у нас, която се конкурира на равна нога с телевизионните и радиоплатформи. Въпреки че те разполагат с много по-големи възможности и аудитории, 24 chasa.bg успя да изпревари техните сайтове и видеоплатформи.

Така “24 часа” е медията с най-голяма, но и най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са образовани хора в активна възраст.

“24 часа” е и една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития, без да разчита на български или чуждестранни донори. В този процес активно участват всички канали на “24 часа” на базата на кросмаркетинга, което води до успешна реализация на продуктите ни.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Механичните турци на българската политика

Вместо да будалкате народа с богове от машина, защо не сложите камери? Трагикомедията с машините за гласуване напомня знаменития през ХVIII и ХIХ век “Механичен турчин” – машина, която майсторски играела шах. Тя обиколила редица кралски дворове и светски салони, като навсякъде пожънала успехи. Сред победените от нея били велики личности като

Каква власт ще получи румънката Кьовеши, ако стане главен прокурор на ЕС

Тя ще може директно да преследва наказателно и да обвинява в 22 страни за престъпления срещу бюджета на ЕС Ще има колегия от прокурори от всички участващи държави Как бившата баскетболистка стигна до финала на това състезание Премиерът Бойко Борисов ще подкрепи кандидатурата на румънката Лаура Кьовеши за поста европейски главен прокурор.

Американски войски в Саудитска Арабия: възможен ли е нов конфликт в Залива?

Това се случва за първи път, откакто те напуснаха Саудитска Арабия през 2003 г.: американските войски ще се завърнат в петролното кралство в Залива на фона на силно напрежение с Иран и нови инциденти в региона. Това ще е първото подобно разполагане от изтеглянето на американските войски от саудитска територия,

Борис Джонсън и Джереми Хънт - 2-ма консерватори готови за Брекзит без сделка

И двамата кандидати за приемник на министър-председателката Тереза Мей - Борис Джонсън и Джереми Хънт, искат процесът на Брекзит да приключи, дори с цената на напускане без споразумение, макар и с някои нюанси. Извън Брекзита обаче вижданията на двамата не са много сходни. Ето кратко обобщение на позициите им: Борис Джонсън ============= Възраст:

Защо хората са за орязана субсидия, като знаят, че така партиите ще са по-зависими

Дори сред червените избиратели доминира одобрение за намалената субсидия Данните от юлската вълна от проучването на “Тренд” по поръчка на вестник “24 часа” не регистрират изненади. Инерцията на резултатите от европейските избори продължава да дава своето отражение, а летният отпускарски сезон ни кара да гледаме и с малко повече оптимизъм.

Борисов с 36% рейтинг, Каракачанов - с 29%, Нинова - с 24%

Убедените, че кабинетът ще изкара мандата, са 3 пъти повече от предвиждащите предсрочен вот, показва проучване на изследователски център "Тренд" по поръчка на "24 часа" Увеличава се делът на убедените, че правителството ще изкара пълен мандат. Борисов продължава да е най-одобряваният партиен лидер.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Коментар на седмицата №1: Защо толкова се “любим и мразим” със сърбите?

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №1 и е събрал над 38 608прочитания Български разузнавачи работели в Косово? Дай боже, нашето разузнаване да е излязло от летаргията Последните дни сърбите взеха да говорят за нас така, все едно сме се върнали в 1913 година,

Коментар на седмицата №2: Айтитата - млади хора с над 3000 лв. заплата, без да са на висока позиция

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал над 23 836прочитания Най-динамичният сектор - 8000 нови работни места от 2017 г. насам. Концентриран е в София, Пловдив и Варна През последните 10 години българската икономика търпи сериозни промени. Най-големият ръст на наетите лица в единичен сектор

Коментар на седмицата №3: А защо го въведохте бе, главанаци? Машинното гласуване - една напред, две назад

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №3 и е събрал над 22 264 прочитания Изборният ни кодекс е от 2014 г. досега е променян, цифром и словом, 16 пъти!?! По правило - в навечерието на всеки пореден избор. Типично по български. Той въведе и машинното гласуване като “модерен и технологичен” начин за

Как да пътуваме - с кола, самолет или влак

Плюсове и минуси по сигурност и как стоят нещата в България и по света По данни на правителствения Национален център за здравна статистика на САЩ за периода 2000 - 2010 г. на един изминат километър в самолет вероятността да изгубим живота си поради самолетна злополука на самолет на авиокомпания, (без малките въздушни таксита),

Ще рискува ли Ердоган с операция в Сирия?

Кризата между Турция и САЩ заради покупката от Анкара на руски системи за противовъздушна отбрана С-400 може би изтласка в ъгъла за известно време турската заплаха за военно нахлуване в Северна Сирия срещу кюрдските Сили за защита на народа (СЗН). Темата обаче се върна в дневния ред в момент, когато Анкара засилва военното си присъствие по

Ако ще протестирате, защо по сутиен?

Родните феминистки плахо имитират “Фемен”, украинките по цици Тези дами, които протестират срещу “Направи го сега” - кампанията на Иван и Андрей за насърчаване на раждаемостта, – всъщност й помагат да бъде успешна. Обяснявам. Това е кампания с двойно възвратно действие. Тя провокира, за да предизвика мисловен процес Много ясно,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber