Държавата ли да казва на шофьорите: Има дъжд, пуснете чистачките!

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7286894 Държавата ли да казва на шофьорите: Има дъжд, пуснете чистачките! Държавата ли да казва на шофьорите: Има дъжд, пуснете чистачките! www.24chasa.bg

След поредната верижна катастрофа, разминала се с една жертва и 14 ранени, по традиция заваляха упреци към АПИ. Досега слушахме, че пътищата са убийци. Сега чуваме, че модерната система на новия участък от магистрала “Струма”, където 30 коли се нанизаха една в друга, не давала информация за мъгла.

Категорично има лоши и опасни пътища, за чието състояние са отговорни държавата или общините, на които се плащат данъците и винетките. В същото време да се прехвърля отговорността за кървавите катастрофи само и единствено на държавата, като събирателен образ на всички институции е неправилно. При всяка трагедия винаги първо вината се хвърля на държавата.

Сигурно има чиновници, които не са си свършили работата, има и пътни знаци и маркировка,

поставени незнайно по

каква логика,

има допуснати грешки от страна на държавата, но често човешката грешка се подценява. Така е и в случая с верижната катастрофа. Пак заваляха обвинения, че държавата има вина, което точно при тази трагедия е нелепо. Пътят нямал работеща сигнализация за метеорологичните условия.

Не, пътищата невинаги са убийци! Това е все едно да се каже - пушката убива. Не!

Убива човекът, в чиито ръце е попаднала. Така и пътищата не убиват. Убиват хората, които шофират самонадеяно, не спазват правилата, не се съобразяват със състоянието на пътя, с метеорологичните условия и с останалите участници в движението.

Сега се повдигна въпросът дали работи интелигентната транспортна система и защо не дава информация за мъгла по пътя. Би ли могло това да стане? Дори и да има такава сигнализация, не съм сигурна доколко това би имало ефект.

По поречието на река Струма мъглата е обичайно явление.

Често

се появява на

талази

В разстояние от метри от ясно време се навлиза в мъгла и обратно. Пада и се разсейва понякога за кратко време. Сигурно е добре да се постави такава предупредителна система, но тя би трябвало да е като някакъв своеобразен бонус към новите магистрали, а не основно предпазно средство срещу катастрофи.

Струва ми се, че все още КАТ не дава книжки на незрящи шофьори. Макар преди дни да се разбра за такъв случай, но той може да мине като “всяко правило си има изключение”. Братята от Плевенско, които по документи са 100% слепи, карат скъпи лимузини по пътищата.

Явно нещо от ТЕЛК са се объркали и са ги “ослепили” по невнимание. Хайде, те да направят золум на пътя, да си кажем “ами нали са слепи по документи”.

А останалите? Не би ли трябвало всеки зад волана да види падналата мъгла? Пълен абсурд е да се твърди, че водачът не я забелязва, но, видите ли, ако има някаква светлинна сигнализация на табло над шосето, ще я прочете и ще се съобрази с предупреждението. Колкото се съобразяват с непрекъснатата линия, забраняваща изпреварването на завой!

Виждат, че няма видимост заради завоя и натискат газта, за да минат с една кола по-напред.

Мъглата не е стационарно явление, ту се появява, ту се вдига. Каква ще да е тази подвижна система, която да се мести заедно с природното явление и през минути да актуализира информацията за настъпилите промени на всеки двайсетина метра от пътя.

Нелепо е да се говори, че държавата трябва да ни казва кога има мъгла над шосето, за да караме внимателно. Може би трябва и да ни казва, че вали дъжд или сняг, та да пуснем чистачките и намалим скоростта!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

"Тренд": 1/4 от решилите да гласуват още не са сигурни за кого

Най-важно е новият главен прокурор да е честен и неподкупен, показват данните от проучване на изследователския център “Тренд” по поръчка на “24 часа” С приближаването на местните избори желанието за участие във вота се увеличава. Над половината от тези, които имат намерение да гласуват, вече твърдо са избрали за кого ще дадат своя вот

Икономиката ни расте сред глобален спад. Какви са сценариите?

Двигателят е вътрешното потребление МВФ намали очакванията си за глобалния растеж за 2019 и 2020 г. Прогнозата за 2019 г. е за нарастване на световния БВП от 3% (най-ниска стойност след кризата от 2008-2009 г.) и 0,4 процентни пункта по-ниска от предвижданията, представени в априлския преглед. Растежът за 2020 г

“Алфа рисърч”: Всеки трети в Пловдив ще гласува за Здравко Димитров (Обзор)

Кандидатът на ГЕРБ в Пловдив - Здравко Димитров, убедително води с 29,9% пред основния си опонент Славчо Атанасов от НФСБ, подкрепата за когото е 22,2%. Димитров е удвоил дистанцията с Атанасов в сравнение с началото на кампанията. Днес почти всеки 3-и пловдивчанин, решен да гласува на 27 октомври, ще пусне бюлетина за Димитров

Шестте ни региона се развиват по-бързо от Румъния и Гърция

- Според най-новия индекс за конкурентоспособност в ЕС за 2019 г. всички части на България стават по-привлекателни за фирми и граждани през последните 3 години - Северозападът вече не е последен, изпреварва 4 гръцки, един испански, Френска Гвиана и Майот Българските региони стават по-привлекателни за граждани и фирми през последните 3 години

"Патриотични игри"

На изборите в София съществува един политически залог, който сякаш остава в периферията на обществения интерес на фона на сблъсъка между Фандъкова и Манолова. Става въпрос за това как ще бъде поделено т. нар “патриотично пространство”. Защо този въпрос е важен? Първо, той касае структурата и функционирането на управляващото парламентарно

По македонския въпрос и за пайдушкото хоро

Скопие трябва да бъде поканено за преговори за влизане в ЕС преди Белград и това е патриотизъм Разбира се, че комиксовата история, която си измислиха в Скопие, е повече от смешна. Но въпреки това България трябва да престане да се репчи на режима в Скопие и да направи всичко по силите си република Северна Македония и Албания тутакси да влязат в

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Коментар на седмицата №1: На 18, с мощна кола, без опит, нощем. Кой ти дава право да убиеш 5-има и да самоубиеш себе си?!

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №1 и е събрал близо 218 000 прочитания. Няколко въпроса към обществото, преди да изсъхне вестникарското мастило и да забравим поредната касапница на пътя Малцина ще се сетят за поета Николай Хрелков, от чиято “Балада за три сестри” вземам назаем “Нощ лежи над село

Коментар на седмицата №2: Ердоган влезе в капана

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал над 192 000 прочитания. Възникна надежда наистина да правим фаувета  Когато през 1990 г. Саддам Хюсеин нахлу в Кувейт, той бе останал с погрешното впечатление, че Вашингтон няма нищо против. После се оказа,

Коментар на седмицата №3: За “българския” и “английския” расизъм

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №3 и е събрал близо 32 500 прочитания. Расизмът няма етнос, злото и тъпотията не са национални понятия. България преживява един от най-срамните моменти в новата си история. Българите са определени като расисти, нацисти. Не отделни тъпанари, а цялата нация.

Дума на седмицата: Расизъм

Белите цигани от “Люлин”, които ни изложиха пред цял свят България бе опозорена пред цял свят като расистка нация заради група хулигани, които се подиграват на чернокожите футболисти от отбора на Англия, викайки “У-у-у”, както правели човекоподобните. Иначе българите няма как да са расисти по простата причина, че и на нас не ни е чист косъмът

Путин с 62% рейтинг сред българите, Макрон - с 32%

От 4 на 29% са се увеличили доволните от живота за 30 г., но 57% смятат, че преди икономическото положение на хората е било по-добро 40% от българите смятат, че децата им ще живеят по-богато от родителите си. Този оптимизъм е значително по-нисък във Франция - 16%, и Гърция - 26 на сто. 57% от поляците обаче вярват в по-доброто финансовото бъдеще

Макрон да се върже за мачтата на обединена Европа

Макрон все по-очевидно изоставя идеята за обединена Европа - обединена в рамките на нейните географски и културни граници. Причините за това не се коренят в трудностите за управление на настоящата многообразна конструкция на ЕС след голямото разширяване от предходното десетилетие. Тези трудности са факт

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber