Коментар на седмица №1:Ето че и албанският реотан се оказа по-бърз от българския

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7090067 Коментар на седмица №1:Ето че и албанският реотан се оказа по-бърз от българския Коментар на седмица №1:Ето че и албанският реотан се оказа по-бърз от българския www.24chasa.bg

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №1 и е събрал над 71 024 прочитания.

Тъкмо се разчу, че отново ще им вдигат заплатите, и чиновниците веднага ни изненадаха с нови порции глупави решения и безнадеждна липса на инициатива за други - в правилна посока и в интерес на обществото.

Войната по пътищата бушува с пълна тяга, но вместо да се стремят ефективно да я ограничават, междуведомствени работни групи правят ситуацията още по-страшна, като преместват опасностите от пътя върху тротоарите.

Последното смело решение за промяна в Закона за движение по пътищата превръща колоездачите в трамваи, като им дава статут на тотално предимство навсякъде по пътищата. Така от една крайност - да мачкаме колоездачите, където ни падне, и да превръщаме в твърде опасен за тях града, "експертите" ги хвърлят на другия полюс - в директна опасност за пешеходците по тротоарите.

Само който не е бил в Холандия не знае колко нахални и досадни могат да бъдат колоездачите, когато им дадеш повече права и от ходещите пеш. В сега предложената промяна в закона те ще имат предимство дори и по тротоарите, а и върху тотално пешеходните зони, защото, както е известно, те не са обозначени със забрани за велосипедисти.

Идеята на всички тези регулации би трябвало да е да пази по-слабите от по-силните. Както дава права на пешеходеца пред шофьора зад волана на метален автомобил, който тежи тон и половина. Каква е логиката един колоездач, който се е засилил с 20-30 и повече километра в час, да има предимство пред човек, който се движи пеш?

Нали знаете какво става, като се сблъскат? Ако - не, припомнете си велосипедиста, който смаза детенцето в Южния парк. За да не пращат колоездачите деца в спешното отделение, те не трябва да влизат в колизия с ходещите пеш и не трябва да имат предимство пред тях, като изключим обозначените за това велоалеи.

Велосипедистите също така, като получат повече права и защита, трябва и да се научат да спазват стриктно правилата. Защото в момента те се усещат с някакъв смесен статут между пешеходец и колоездач. Вчера един, който караше вдясно от мен, направо по пътя, внезапно (без да подаде какъвто и да било сигнал) зави наляво по пешеходна пътека пред мен, без обаче да слезе от велосипеда, както изисква законът.

Късметът за мен и за него бе, че бях намалил заради пешеходната пътека.

Много силно се надявам, че даването на българския колоездач на тотален статут на трамвай ще се преосмисли, за да не докара нови заплахи на пътя.

В битката със замърсяването обаче не мога да бъда такъв оптимист. Особено след като тази седмица тотално бе разбит митът за албанския реотан. Той може и да е загрявал бавно в годините на социализма. Но в капиталистически условия, дори и извън Европейския съюз албанската държава дава знаци за много по-модерно и напредничаво мислене от най-бедната членка на съюза България.

Тази седмица албанците забраниха вноса и регистрацията в страната на автомобили по-стари от 10 години. Случи в същата седмица, в която Италия обяви, че ще изкара от движение колите със стандарт за вредни емисии Euro 1, 2 и 3, а в някои области и возилата с Euro 4.

Италианците са преценили, че битката срещу мръсния въздух е по-важна за тях от опасността, че 3 милиона души, засегнати от новата забрана, може да им се разсърдят. За Дания въобще мисля да не говорим - там от 2030 година спират продажбата на дизели, дори и да са чисто нови.

Германците също не си поплюват. При тях в градове със силно замърсяване на въздуха като Дюселдорф и Щутгарт спират от движение директно всичко автомобили с Euro 4, а след година въвеждат ограничението и за по-новите модели с Euro 5. Подобни мерки скоро влизат в сила и във Франция и Великобритания.

А нашата държава не само подхожда дразнещо страхливо в ограниченията, но и продължава да се бави с въвеждането на забрани за внос и регистрация за старите автомобили, които сега ще плъзнат към България от всички части на Европа.

Така след като сомалийските пирати ни изпревариха в забраната за използване на найлонови торбички, сега и албанците затвориха границите на страната си за замърсяващите коли преди нас.

Върви обяснявай после колко бърз бил българският реотан...

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Мнения

"Артекс" за апартамента на Цветанов: Сделката е законна и стандартна

Некоректно се явява твърдението, че г-н Цветанов е придобил луксозния апартамент по цена 342 852 лева. Това е данъчната оценка на апартамента, която е посочена в акта като част от задължителното съдържание на всеки нотариален акт. Всъщност г-н Цветанов е придобил апартамент в замяна на други два по-малки апартамента (завършени и добре обзаведени)

Черният петък на г-н Цветан Цветанов бил във вторник

(Това е заглавието, което ми хрумва веднага след първия прочит на една-две от водещите новини, свързани с жилището на известния политик) Публикациите на гражданската организация „Антикорупционен фонд“, извършваща героични анализи в това, как български влиятелни политици са закупили своите жилища, в ситуацията на предизборна кампания се превръща в

Важното е роклите да не остават неизносени, или защо Силвия благодари на Весела Тотева

Силвия Лулчева вдигна прави мъже и жени на церемонията “Вдъхновителки” - това са 18 прекрасни българки, за които “24 часа” и сайтът “Мила” разказват от година. Актрисата благодари на своята вдъхновителка Весела Тотева. Продуцентката от Нова телевизия почина внезапно преди дни на 45 години. Весела преди години се измъква от зависимостта от

България губи по 111 млн. евро годишно при твърд Брекзит

САЩ, Русия и Китай ще спечелят от излизането на Великобритания от ЕС Най-големият губещ от евенутален твърд Брекзит ще е самата Великобритания. Целият Европейски съюз (ЕС) обаче ще претърпи сериозни загуби, а печеливши ще са Китай и САЩ, изчисли немската фондация “Бертелсман”. България също ще понесе щети – 111 милиона евро годишно ще ни струва

Загубите за “Боинг” едва ли ще донесат печалби за “Еърбъс”. Русия се точи на дял от пазара

Самолетните билети поскъпват, ако 737 Макс остане дълго на земята С над 340 убити пътници и екипаж за по-малко от 6 месеца двете катастрофи с най-продавания модел пътнически самолет на “Боинг” остават тъжен епизод в историята на въздушния транспорт. Последиците от трагедиите и заземяването на модел 737 Макс ще струват скъпо на американската

Пленум на БСП за евролистата - виж оживялата карикатура на Ивайло Нинов

Анимация карикатура на седмицата от автора на "Малкия Иванчо". Всяка седмица очаквайте нова карикатура с хумористичния поглед към събитията, представен от Ивайло Нинов. Вижте останалите карикатури

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Мнения

Време е Първата световна да свърши вече

Националната митология на австралийците е много свързана с омразата към турците заради историческата травма от битката при Галиполи   Кървавият атентат на новозеландския Южен остров, при който умопомрачен австралиец стреля напосоки в джамия и уби поне 49 души, е отмъщение за битката при Галиполи отпреди 100 години,

Брекзит като комедия от Шекспир

Ако Тереза Мей бе написала „Ромео и Жулиета“, пиесата още нямаше да е завършена Аз напоследък вечер гледам „Игра на тронове“ и брекзит. А вие? Следите ли международните новини? Сигурна съм, че хвърляте поне едно око на брекзита. То човек не може да не го гледа. Като катастрофа на магистралата е – хипнотизира.

Ангел Джамбазки: България за българите, Европа за европейците (Видео)

Тези с “ценностите” смятат, че сме втора ръка и не заслужаваме качествена храна АНГЕЛ ДЖАМБАЗКИ, ВМРО/ЕВРОПЕЙСКИ КОНСЕРВАТОРИ И РЕФОРМИСТИ Просветен патриотизъм, родолюбие, Европа на отечествата и нациите, християнска, солидарна и разумна защита на българските интереси, връщане към националните традиции и консерватизма.

Андрей Ковачев: Боря неравенствата при здравните услуги в ЕС (Видео)

Завърших успешно инициативите за целите Западни Балкани и да се учи истината за комунизма АНДРЕЙ КОВАЧЕВ, ГЕРБ/ЕВРОПЕЙСКА НАРОДНА ПАРТИЯ (ЕНП) Работя за ясна европейска перспектива за Западните Балкани и повече сигурност и просперитет за региона, а по този начин - и за България и за ЕС, в качеството ми на член на ръководството на Групата на

Андрей Новаков: Договорих рекорден бюджет за България от ЕС

Битката за превозвачите ни стана моя лична борба. Преборих се за европроекти бедните общини да дофинансират само 15 вместо 30% АНДРЕЙ НОВАКОВ, ГЕРБ/ЕВРОПЕЙСКА НАРОДНА ПАРТИЯ (ЕНП): Инвестиции в хората и регионите на България Горд съм да бъда вносител, съавтор и преговарящ по правилата на европейските фондове и инвестиции с общ размер от €378 млрд.

Асим Адемов: Искам да върна родителите в училище. За добро

Събрах за мир държавна и духовна власт на целите Западни Балкани АСИМ АДЕМОВ, ГЕРБ/ЕВРОПЕЙСКА НАРОДНА ПАРТИЯ (ЕНП) Kато заместник на Мария Габриел аз станах член на комисията LIBE (Граждански свободи, правосъдие и вътрешни работи) и заместник в комисията AFET (Външни работи) и DROI (подкомисията по човешки права).

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber