Коментар на седмица №1:Ето че и албанският реотан се оказа по-бърз от българския

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7090067 Коментар на седмица №1:Ето че и албанският реотан се оказа по-бърз от българския Коментар на седмица №1:Ето че и албанският реотан се оказа по-бърз от българския www.24chasa.bg

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №1 и е събрал над 71 024 прочитания.

Тъкмо се разчу, че отново ще им вдигат заплатите, и чиновниците веднага ни изненадаха с нови порции глупави решения и безнадеждна липса на инициатива за други - в правилна посока и в интерес на обществото.

Войната по пътищата бушува с пълна тяга, но вместо да се стремят ефективно да я ограничават, междуведомствени работни групи правят ситуацията още по-страшна, като преместват опасностите от пътя върху тротоарите.

Последното смело решение за промяна в Закона за движение по пътищата превръща колоездачите в трамваи, като им дава статут на тотално предимство навсякъде по пътищата. Така от една крайност - да мачкаме колоездачите, където ни падне, и да превръщаме в твърде опасен за тях града, "експертите" ги хвърлят на другия полюс - в директна опасност за пешеходците по тротоарите.

Само който не е бил в Холандия не знае колко нахални и досадни могат да бъдат колоездачите, когато им дадеш повече права и от ходещите пеш. В сега предложената промяна в закона те ще имат предимство дори и по тротоарите, а и върху тотално пешеходните зони, защото, както е известно, те не са обозначени със забрани за велосипедисти.

Идеята на всички тези регулации би трябвало да е да пази по-слабите от по-силните. Както дава права на пешеходеца пред шофьора зад волана на метален автомобил, който тежи тон и половина. Каква е логиката един колоездач, който се е засилил с 20-30 и повече километра в час, да има предимство пред човек, който се движи пеш?

Нали знаете какво става, като се сблъскат? Ако - не, припомнете си велосипедиста, който смаза детенцето в Южния парк. За да не пращат колоездачите деца в спешното отделение, те не трябва да влизат в колизия с ходещите пеш и не трябва да имат предимство пред тях, като изключим обозначените за това велоалеи.

Велосипедистите също така, като получат повече права и защита, трябва и да се научат да спазват стриктно правилата. Защото в момента те се усещат с някакъв смесен статут между пешеходец и колоездач. Вчера един, който караше вдясно от мен, направо по пътя, внезапно (без да подаде какъвто и да било сигнал) зави наляво по пешеходна пътека пред мен, без обаче да слезе от велосипеда, както изисква законът.

Късметът за мен и за него бе, че бях намалил заради пешеходната пътека.

Много силно се надявам, че даването на българския колоездач на тотален статут на трамвай ще се преосмисли, за да не докара нови заплахи на пътя.

В битката със замърсяването обаче не мога да бъда такъв оптимист. Особено след като тази седмица тотално бе разбит митът за албанския реотан. Той може и да е загрявал бавно в годините на социализма. Но в капиталистически условия, дори и извън Европейския съюз албанската държава дава знаци за много по-модерно и напредничаво мислене от най-бедната членка на съюза България.

Тази седмица албанците забраниха вноса и регистрацията в страната на автомобили по-стари от 10 години. Случи в същата седмица, в която Италия обяви, че ще изкара от движение колите със стандарт за вредни емисии Euro 1, 2 и 3, а в някои области и возилата с Euro 4.

Италианците са преценили, че битката срещу мръсния въздух е по-важна за тях от опасността, че 3 милиона души, засегнати от новата забрана, може да им се разсърдят. За Дания въобще мисля да не говорим - там от 2030 година спират продажбата на дизели, дори и да са чисто нови.

Германците също не си поплюват. При тях в градове със силно замърсяване на въздуха като Дюселдорф и Щутгарт спират от движение директно всичко автомобили с Euro 4, а след година въвеждат ограничението и за по-новите модели с Euro 5. Подобни мерки скоро влизат в сила и във Франция и Великобритания.

А нашата държава не само подхожда дразнещо страхливо в ограниченията, но и продължава да се бави с въвеждането на забрани за внос и регистрация за старите автомобили, които сега ще плъзнат към България от всички части на Европа.

Така след като сомалийските пирати ни изпревариха в забраната за използване на найлонови торбички, сега и албанците затвориха границите на страната си за замърсяващите коли преди нас.

Върви обяснявай после колко бърз бил българският реотан...

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Мнения

3 причини да падне забраната за анкети в изборния ден

Вместо измислени данни ще излизат числа на агенции, които се ползват с доверие Вече близо две десетилетия живеем в напълно различен информационен свят, в който можеш да се сдобиеш с всякакъв тип информация, и то за секунди. Промяната в информационните източници чрез навлизането на електронните медии и най-вече на социалните мрежи направи

Като няма анкети в деня на вота, суверенът е ощетен

Спирането на информация отприщва слуховете и спекулациите Наличието на информация е основата на всяка демократична система. В този смисъл свободата да се огласява каквато и да било информация в деня на изборите е път към демократизацията на обществото. Още повече че на тази плоскост съществува определена неравнопоставеност.

Като развод между хора, които вече не помнят защо са се оженили, но имат огромно богатство

В Брекзит всеки търси плячка - няма как да се роди разбирателство Разбира се, доста хора ще кажат сега как Тереза Мей е глупава жена, която не си разбира от работата, не знае какво прави и е напълно некомпетентна. Други пък ще обвинят цяла Великобритания, всички британци, британската заблуда за ролята им в света и ще се провикнат как целият този

Възможно ли е чудото втори референдум

Британските граждани вече са толкова по-добре информирани, колкото подведени бяха при първия референдум Brexit лошо се препъна. ЕС едва ли ще направи отстъпки за едно ново споразумение, което да получи мнозинство в Лондон. #Wild Brexit е изключително травматично решение - и за Обединеното кралство, и за Европа.

САЩ да ни дадат самолети безвъзмездно

Аз предлагам да възложим на българското правителство да преговаря с всички държави, които имат някакво предложение към нас (да ни доставят изтребители - бел. ред.) В тях включваме и нашите европейски партньори. Чухме аргументи, че някои от тях може да останат засегнати. Ние не искаме никой да остане засегнат,

Стената - виж оживялата карикатура на Ивайло Нинов

Анимация карикатура на седмицата от автора на "Малкия Иванчо". Всяка седмица очаквайте нова карикатура с хумористичния поглед към събитията, представен от Ивайло Нинов. Вижте останалите карикатури

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Мнения

Защо никой не смее да каже истината за американските изтребители

Тези самолети по същество са подарък от Вашингтон. Благодарение на правителството на САЩ България има приход от 1,5 млрд. от износ на оръжие Българското общество влезе в един измислен дебат какъв изтребител да купи. Активните русофили много държаха на шведския “Грипен”, но в крайна сметка правителството получи мандат да преговаря за американски

Арабските страни вървят към реабилитиране на Асад

Той оцеля на власт след осем години война и милиарди долари под формата на финансови средства и въоръжение, дадени, за да бъде свален. Сега сирийският президент Башар Асад се готви да бъде допуснат обратно в организацията на арабските страни - постижение, смятано за немислимо някога, когато той смазваше бунта срещу управлението на семейството си.

Помпейо балансира в Рияд между запазването на съюза и заявената твърдост

Държавният секретар Помпейо днес е в Рияд, за да съгласува две привидно противоречиви цели: да запази съюза със Саудитска Арабия, смятан за приоритетен, и същевременно да покаже под натиска на американската политическа класа известна твърдост след убийството на журналиста Джамал Кашоги. Този еквилибристичен номер трябваше да насочи погледите към

Дума на седмицата: Циганин

Окончателно решение няма Миналата седмица две момчета пребиха жестоко военен, част от експедиционния ни корпус. Човек, обучен да воюва, в когото данъкоплатците са инвестирали, за да може да застрелва хора, дадено му е оръжие и той позволи на две необразовани пишлемета да го надвият. Това е друга тема, нападнали са го изненадващо и в гръб,

Доналд Тръмп в „Красно село“

Или как освободих блокадата на американското правителство Доналд Тръмп се нанесе у нас. Ще попитате как се стигна до тук ли? Ами нали блокира работата на американското правителство в оня спор кой да плати за стената по границата с Мексико, сигурно сте гледали по телевизията. Заинати се и йок. Администрацията е в неплатен отпуск.

Коментар на седмицата №2: Как Матьо и Даниел ми върнаха документите и вярата в доброто възпитание

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал над 60 хил. прочитания. История с двама младежи и един портфейл, намерен на улицата Когато човек си загуби портфейла, най-големият проблем обикновено не са парите в него, а документите за самоличност, банкови карти и всякакви други късове хартия или

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber