Петко Ангелов, шеф на Камарата на автопревозвачите: Излизаме на протест в защита на Ивайло Московски

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7039918 Петко Ангелов, шеф на Камарата на автопревозвачите: Излизаме на протест в защита на Ивайло Московски Петко Ангелов, шеф на Камарата на автопревозвачите: Излизаме на протест в защита на Ивайло Московски www.24chasa.bg
Петко Ангелов.

Не бива министър-председателят да се поддава на уличния натиск и на опозицията

Дори в най-голямата си трагедия, министърът на транспорта не ни остави за миг

Петко Ангелов е председател на Камарата на автомобилните превозвачи в България. В нея членуват 95 фирми с над 2000 камиона. Камарата излезе с декларация на 2 септември в подкрепа на министъра на транспорта Ивайло Московски. Нейни представители са категорични, че той трябва да остане на поста. На същото мнение е и самият Ангелов, който повече от 25 години е в бранша и ръководи фирма с над 500 камиона и 100 автобуса за градски транспорт в Пловдив.

Г-н Ангелов, защо Камарата на автомобилните превозвачи се хвърли да брани Ивайло Московски при положение, че оставката му я поиска премиерът? Не оказвате ли натиск върху министър-председателя?

- Ни най-малко бихме искали да притискаме премиера Борисов. Изразяваме позицията на нашите членове. Веднага след като научихме, че е Ивайло Московски е подал ставка, се събрахме в Камарата, за да обсъдим ситуацията. Категорични сме, че той не трябва да си ходи.

- Защо?

- Не може под натиск на улицата да се жертват министри. За другите двама не мога да говоря (Валентин Радев и Николай Нанков – б.а.), тъй като нямам преки наблюдения върху работата им. Но за Ивайло Московски съм убеден, че той е ценен и трябва да остане. За нас не е правилно да бъде пожертван. Той си върши работата перфектно и е един от успешните министри.

- Съгласете се, че няма незаменими хора. С какво евентуалният му заместник би бил по-лош?

- Не е така. Московски се е доказал във времето като изключително подготвен. Ако дойде друг министър на транспорта, ще му трябва време да навлезе. А проблемите в бранша са толкова належащи, че е нужно веднага да се действа. Само един пример ще ви дам. В най-тежкия момент, когато Московски беше сполетян от голяма лична трагедия в семейството, въпреки болката, той намери сили и продължи да работи. Не ни изостави нито за момент. Представям си какво му е коствало. Колко са хората, които в такава драматична ситуация могат да бъдат полезни за бранша? Затова с цената на всичко сме готови да го браним и няма да позволим да бъде пожертван.

- Не говорите ли твърде емоционално в момента?

- Не бих казал. От 8 години той е министър. Твърдя, че е от най-подготвените министри на транспорта в най-новата история на страната.

- Има предположения, че може да го наследи Николина Ангелкова, която вече е била служебен министър на транспорта. Тя няма ли да ви съдейства?

- Да, няма незаменими хора. Сигурно и тя би била ефективна. Но Московски е изключително на мястото си. Запознат е с всеки детайл от работата си на това огромно министерство. Опасяваме се, че ще е нужно време на един нов министър, а ситуацията в сухопътният транспорт не търпи отлагане. През септември в Европейския парламент отново влиза на дневен ред пакетът „Мобилност” 1 и 2. Приеме ли се, за българските превозвачи е равносилно на смърт. Московски има отлични контакти с колегите си от Европа.

- Какви други качества има той, че толкова държите да остане?

- Наблюденията ми от срещите с него показват, че е и добър като човек. Колкото пъти сме ходили при него, винаги е откликвал и е съдействал. Моментът е много важен за нас. Наблюдаваме разделяне на Закона за движение по пътищата на три. Убедени сме, че точно сега Московски трябва да си бъде на поста. Според нас, превозвачите, тепърва ще имаме сблъсъци с новата нормативна уредба. Промените предвиждат регистрациите на МПС да не се правят в КАТ, а в министерството на транспорта. И това е съвсем логично. Така е в целия Европейски съюз. А контролът по пътя се прехвърля изцяло на пътната полиция. Неминуемо при въвеждането на тези корекции, докато заработят, ще възникне напрежение. Браншът разчита на този министър да тушира евентуални конфликти.

- Говори се за единен контролен орган. Какво означава?

- Когато бъдем спирани по пътищата не трябва да ни проверяват веднъж КАТ, втори път ДАИ, трети път АПИ. А контролът да бъде извършван от един орган.

- Добре, но да речем, че оставката на Ивайло Московски бъде приета. Какво ще правите?

- Това ще бъде не добре. С колеги обсъждаме да излезем на протест.

- Какъв, с камиони да блокирате страната, както направихте при визитата на Еманюел Макрон у нас?

- Не, не. Колеги от всички фирми ще излезем пред Министерския съвет, за да защитим позициите си.

- Вие сте дългогодишен превозвач. Каква според вас е отговорността на министъра на транспорта при катастрофата край Своге?

- Московски няма никакви вина с този инцидент. Има зам.-министър, който отговаря за сухопътния транспорт, има изпълнителен директор на „Автомобилна администрация”, има КАТ. Това са службите, които контролират на пътя. Какво? Да излезе министърът и да регулира движението?

- Така или иначе има жертви.

- И какво е можел да направи в случая министърът на транспорта? Не разбираме каква отговорност трябва да носи. Има служители, които трябва да си изпълняват задълженията. Изпълнителен директор на „Автомобилна администрация” по време на катастрофата край Своге е Дамян Войновски. Той и шефът на ДАИ би било логично да носят отговорност. А не министърът. Той ръководи на друго ниво. Пак казвам – не сме съгласни Московски да си ходи. Не е добре г-н Борисов да се поддава на уличен натиск. И на този от опозицията. Реалният бизнес сме ние, обединени сме. Формираме 17 млрд. лева в бюджета. И казваме: „Искаме си министъра!”

- А смятате ли, че в екипа на Московски има хора, които не са си на мястото?

- На своите заместници може да даде оценка единствено той или коалиционният съвет. За първи път има зам.-министър, който отговаря за сухопътния транспорт. Той и изпълнителният директор на „Автомобилна администрация” е редно да излязат и да кажат: „Ние сме виновни!”. Най-лесният вариант е за всичко да се обвинява министърът. Няма едно доказателство, че Московски е участвал в нещо нередно.

- Но ако все пак си тръгне…

- Автомобилният бранш изпадаме отново в девета глуха. През септември-октомври на дневен ред влиза законът „Макрон”. 16 000 български фирми пътуват в чужбина. Всички те фалират. Това е.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Интервю

След арест на румънска банда телефонните измами намаляха с 33 процента

Имаше няколко сигнала за двамата убити край Негован, но не стигнахме до следа, казва заместник-директорът на Главна дирекция "Национална полиция" старши комисар Николай Хаджиев - Старши комисар Хаджиев, в последните дни работите по намерените двамата убити край с. Негован. Какво може да кажете за разследването

Доц. Даниел Вачков: Българо-македонската комисия се обедини за цар Самуил, за Гоце Делчев разговорите не са лесни

Надявам се да стигнем до решения, които да са исторически коректни и същевременно да са приемливи за двете общества, казва директорът на Института за исторически изследвания при БАН - Доц. Вачков, член сте на българо-македонската комисия, която трябва да обсъди общата история и образователните програми.

Проф. Генчо Начев: Предлаганият здравен модел е стъпка в правилната посока, но ако се въведе изведнъж, има риск да фалира цялата система

Без остойностяване на медицинските услуги, въвеждане на критерии за качество и жесток контрол всеки допълнителен лев за здраве само ще потъне, казва директорът на УМБАЛ "Света Екатерина" Още 2005 г. можехме да въведем диагностично свързаните групи. Изчисленията тогава показаха, че разходът ще се качи с 50%, и тази стъпка не се предприе

Шефът на Пътна полиция: Заснехме 10 746 шофьори с превишена скорост над 50 км/ч

Издали сме 950 370 акта, фиша и електронни фиша за първите 7 месеца на годината, казва Росен Рапчев - Комисар Рапчев, август месец традиционно е най-тежък откъм катастрофи. Какви мерки вземате това лято? - Не само август, а трите летни месеца – юни, юли и август, са най-натоварени и с най-сериозен пътен травматизъм. 78 са загиналите през август м

Николай Вълканов: За бизнеса е важно да има стабилност в управлението за 4 г. Като правиш 300 млн. лева инвестиции, а се промени рамката, ще настъпи катастрофа

От две години има спад на цените на металите с 30%, въпреки товаинвестираме и увеличаваме заплати, казва председателят на Българската минно-геоложка камара и зам.-председател на КРИБ  Още акценти Слава богу, че правителството на г-н Борисов не се поддаде на спекулативни искания, той обеща, че за целия мандат няма да се увеличат данъците,

Нанси Шилър: Дарихме 221 млн. долара в 886 проекта

Повече от половината от тези средства са отпуснати от Фондация “Америка за България” за образование в страната, казва президентът на Фондацията Част от екипа на “Америка за България”, отговарящ за проектите на фондацията заедно с президентката Нанси Шилър, разказват за някои от най-успешните ѝ инициативи

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Интервю

Проф. Антоний Тодоров: С Мая Манолова за първи път има условия за пробив в управлението на ГЕРБ в столицата

Още акценти от интервюто: Тя в момента не е изпълнителна власт, за да решава проблеми. Нейната работа като омбудсман е именно да говори И Фандъкова, като е започнала като кмет, не е имала по-голям опит от нея. Хората се учат Нинова развърза ръцете на градската организация да подкрепи кандидатура на обществения защитник в София Резултатите

Марта Вачкова: Баща ми страдаше от Митко Бомбата. А аз се радвам, когато ме сочат: Виж, мамо, сестра Жекова!

Актрисата отпразнува 60-ия си юбилей на морето заобиколена от приятели, както в детството си - Г-жо Вачкова, това лято отпразнувахте 60-ия си юбилеен рожден ден на морето, нали така? - Да, като в детството ми. Когато бях малка, винаги прекарвах рождения си ден на морето. От една страна, като ученичка страдах, че не съм със съучениците си

Асен Александров: Най-сетне на учителя се дава свобода той да е царят в клас, а не учебната програма

Атестирането е добър подход, трябва да се мисли и за стимули на тази база - сега разликата между най-добрия и най-лошия преподавател е до 30 лв. на месец, казва директорът на столичното 51-о средно училище "Елисавета Багряна" - Г-н Александров, защо трябва учителите да бъдат атестирани - за първи път се въвежда редовно оценяване на всеки 4 години

Кирил Добрев: Дребнавостта не отива на БСП и ако нещо е добро за София - като Мая Манолова, няма проблем да го подкрепим

Още акценти от интервюто със зам.-председателя на БСП: Само ние имаме вроден инстинкт да оставяме на заден план тяснопартийните си интереси. Изискваме обаче уважение и принципност В тази кампания ще изненадаме избирателя с изцяло ново поколение политици в БСП, готово да влезе сега в местната власт.

Румяна Коларова: Мая Манолова изчаква септемврийската социология и е нервна - името й се коментира прекалено рано

Още акценти от интервюто: Местните избори са вододелът - оттях зависи както бъдещето на ГЕРБ, така и на лидера на БСП Номинациите ще тръгнат след 15 септември. До тогава може да има промяна в нагласите България има нужда от конструктивна лява алтернатива. Иначе дясното ще започне да предлага социалните решения Слави Трифонов е пред

Емил Нешев: Единствени в ЕС сме без хеликоптер линейка, а ни трябват поне 5 за реакция в “златния час”

Още акценти от интервюто: Лятно време спасяването е само на ръце, колата стига, докъдето има път, казва шефът на Планинската спасителна служба Губят се хората, които подценяват планината Само през миналата седмица имахме 10 спасителни акции  Издирването на туристи може да струва и 150 хил. евро Тръгвайте към върховете с уважение и респект В

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber