След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7029095 След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол www.24chasa.bg

След трагедията, която се разигра с падналия автобус до Своге, обществото, а и институциите гледат буквално под лупа причините за инцидента. Обсъждат се какви ли не версии. Ясно е, че този път нищо няма да бъде пропуснато - нито с качеството на асфалтовата настилка, нито с мантинелата, нито с проектирането на завоя и евентуалното образуване на аквапланинг, нито с контрола по техническото състояние на автобуса.

Хората искат да знаят кой и в каква степен носи вина и как ще понесе своята отговорност. Оттук нататък обаче институциите имат много работа. Парламентът - да приеме бързо задължителното слагане на колани в автобусите. АПИ - от това да следи много по-изкъсо качеството на пътищата, изсичането на крайпътните храсти, наличието и здравината на мантинелите, опасните свлачища до проектирането на нови пътни трасета. КАТ - да засили контрола по спазването на правилата на пътя. Без всички тези мерки няма гаранции, че драми като тази до Своге няма да се повторят.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Редакционен коментар

И гурбетът не е цвете, по-добре работа в България

Хиляди българи, притиснати от борбата да си осигурят препитание, отиват от години на Запад - търсят работа и добро заплащане. Историята на българските гурбетчии, измамени в Холандия, обаче показва, че и там не всичко е цветя и рози. Езиковата бариера плюс всякакви трикове от страна на онези, които са ги наели за работа,

Защо трябва да вземат книжката на Местан

Заради трагичния инцидент, при който загина шестмесечно бебе, лидерът на ДОСТ остана без книжка. Както и при наложената му парична гаранция, така и със свидетелството за правоуправление се наложи съдът да се произнася по два пъти. При това стечение на обстоятелствата обаче се изясни, че Местан си е обикновен рецидивист нарушител на пътните

Как децата ни да станат добри хора

Този въпрос - как децата ни да станат добри хора, вероятно е сред най-трудните. И за родителите, и за учителите, и за обществото. И съвсем не са празни приказки усилията в тази посока. Затова е и съвсем естествено най-после българското училище да се обърне отново към възпитанието на качества и ценности, с които едно дете може да стане добър човек.

Крадеш, просиш, но един ден алчността излиза във фейсбук

Може да се спори дали просяците от видинското село Дреновец се издадоха от глупост, или пък толкова са си повярвали, че са недосегаеми, та дръзко са демонстрирали имането си във фейсбук. Но да къпеш новичкия си мерцедес с шампанско и да си пожелаваш “още много хиляди крони”, си е наглост отвсякъде.

Бързо с новите правила срещу крадците на ток

Години наред у нас съществува парадокс - да крадеш ток, е по-изгодно, отколкото ако плащаш като съвестен абонат. “24 часа” акцентира върху него още през 2016 г., а преди десетина дни вестникът направи нова дискусия по темата. И на нея стана ясно, че вече бизнесът краде повече ток от циганите. Последният случай от София го доказва.

Да конфискуват и ограбеното от ало измамниците

Тежък удар понася българската мафия с телефонните измами. Дано наистина и прокуратурата да е събрала достатъчно доказателства, така че съдът най-после да им постанови такива присъди, каквито заслужават.  А че те заслужават сурови наказания - спор няма. Защото ограбват по няколко милиона лева годишно от наивни пенсионери.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Редакционен коментар

ЕС да затвори и вратичките за двойния стандарт

Да, първият т.нар. пробив в битката с двойните стандарти може да влезе в графата с добрите новини. Европарламентът заставя производителите да не допускат значителни разлики в съставките и характеристиките на стоките от една и съща марка, които са за Западна и Източна Европа. Но точно с думата “значителни” някой е решил да приложи евтиния номер на

Няма вече майстори и това е проблем на цивилизацията

Няма вече майстори и това е проблем на цялата западна цивилизация. Каквато и да е точната причина за запалването на готическата катедрала на остров Сите в Париж, безспорен факт е, че пожарът започна от скелето, издигнато за ремонта ѝ. Преди 8 века е имало такива майстори, които без железобетон, електричество,

Огледайте местата с много катастрофи, обезопасете ги

След тежката катастрофа с колата, управлявана от Лютви Местан, в която загина 6-месечно бебе, което е било в другата кола, партийният лидер е обвинен в причиняване на смърт по непредпазливост. Факт е, че колата на Местан е излизала от път без предимство, където е имало знак “Стоп”. Разследващите вероятно ще установят сравнително лесно какво

17-те жители на с. Мало Пещене са пример как се отстояват каузи

Умилителна е храбростта, с която 17-те жители на най-малкото врачанско село Мало Пещене решават с референдум дали да бъде разкрита кариера за глауконит в землището му. Те са събирателен образ на обезлюденото българско село, което се бори за запазване на природата и за връщане на хора в него. В избирателния списък фигурират над 40 имена на жители

Надеждата е в младите, важно е да останат тук

Тая драма с демографския срив се развява не от днес и не от вчера. Да, България е сравнително малка страна и всяко изтичане на българска кръв в чужбина веднага се отразява, дава и повод за мрачни прогнози. Вярно е, че ставаме по-малко. Нищо обаче не е загубено, докато има млади българи, които да раждат и отглеждат деца.

Кой запали фитила в Габрово

Голяма беля можеше да гръмне в Габрово, ако ситуацията не беше овладяна навреме.  Защото вече сме гледали какво се случи преди броени години в Катуница, а наскоро и във Воеводиново. Някакви аутсайдери, които никога не са успели да научат какво е позволено и какво не по българските закони, решават, че могад да правят каквото си поискат - да псуват,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber