След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7029095 След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол www.24chasa.bg

След трагедията, която се разигра с падналия автобус до Своге, обществото, а и институциите гледат буквално под лупа причините за инцидента. Обсъждат се какви ли не версии. Ясно е, че този път нищо няма да бъде пропуснато - нито с качеството на асфалтовата настилка, нито с мантинелата, нито с проектирането на завоя и евентуалното образуване на аквапланинг, нито с контрола по техническото състояние на автобуса.

Хората искат да знаят кой и в каква степен носи вина и как ще понесе своята отговорност. Оттук нататък обаче институциите имат много работа. Парламентът - да приеме бързо задължителното слагане на колани в автобусите. АПИ - от това да следи много по-изкъсо качеството на пътищата, изсичането на крайпътните храсти, наличието и здравината на мантинелите, опасните свлачища до проектирането на нови пътни трасета. КАТ - да засили контрола по спазването на правилата на пътя. Без всички тези мерки няма гаранции, че драми като тази до Своге няма да се повторят.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Редакционен коментар

Поне хляба да опазим от ментета

Какво ли не ментосаха търсачите на бързи и лесни печалби - сиренето и кашкавалът с палмово масло, киселото мляко може да трае с месеци, маслото спори с маргарина вътре в него, а за колбасите да не говорим, защото никой не знае какво има в тях. И хлябът наш насъщен от години е обект на агресия - избелени брашна, набухватели, консерванти...

Защо е важно да няма резки скокове в цената на тока

Спор няма, че трябва да има свободен пазар на електроенергията, така както има за всички стоки. Проблемите идват от резките скокове на цената на тока на борсата. Това, естествено, води до несигурност за потребителите от индустрията, защото те не могат да планират разходите си в близко бъдеще. По веригата съответно това положение се отразява и

Брекзитът опря до тоалетната хартия

Хората във Великобритания се видяха в чудо - запасяват се с какво ли не преди Брекзит. Трупат запаси вкъщи, защото може да стигнат до дефицит не само на белгийския шоколад, а и на тоалетната хартия. Е, тогава вероятно мнозина британци ще се замислят по-сериозно по въпроса искат ли Брекзит, или не. А междувременно могат да се обърнат към близката

Западняшкият егоизъм стъпва накриво

Западняшкият егоизъм удари страни като България, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Хърватия и Малта, защото все пак бяха приети повечето от идеите в т.нар. пакет за мобилност. Вярно, има отстъпки за превозвачите от периферните страни, но в крайна сметка Германия, Франция, Австрия и Италия наложиха своите интереси за сметка на страните от Източна

Разделете застраховката на две - за шофьора и за колата

Най-добре е застраховката “Гражданска отговорност” да се раздели на две - половината за лице, половината за вещ. Казано по-просто, шофьорската книжка да не важи, ако няма “Гражданска отговорност” на шофьора, и да има отделна “Гражданска отговорност” за автомобила. Разбира се, общата цена трябва да е равна или по-малка от досегашния процент,

Как шестицата може да стане по-точна

Кое е по-важно - знанието или оценката за него? Отговорът на този въпрос не е без значение, той вълнува и учениците, и техните учители и родители. Прави са тези педагози, които смятат, че скалата от 2 до 6 не е достатъчна да се оценяват по-справедливо учениците. И никак не е лоша идеята за промяна - досегашната скала да се смени с оценки от 1 до

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Редакционен коментар

Обсъждане не се “качва” на сайт, то се комуникира

Всички са убедени, че трябват реформи, но тръгне ли която и да е власт да променя закон или дори нещо дребно, цели партии, браншови организации или дори само няколко будни граждани атакуват с критики. И се прави крачка назад. Понякога скандалът и натискът са полезни. Но от шума на поредния скромен протест се загубва смисълът на поисканата промяна.

Заплатите равнис по IT сектора

Средна заплата от 2700 лева и стандарт, който се равнява с този на същия бранш в Германия и Англия. Това отчита българският IT сектор. Че програмисти и други, заети в този бранш, са добре платени, не е изненада. В съвременната икономика това са едни от най-търсените специалисти и е нормално заплатите да са високи.

Таксиджиите дали знаят, че няма социализъм

Общината в София да въведе минимални цени за таксиметровите превози, поискаха таксиджии, че дори си спретнаха протест. При това новата тарифа трябвало да е с близо 30% по-висока от тази, на която возят сега.  Вярно, изискването за минимална цена е записано в закон. Но нищо не пречи на превозвачите сами да вдигат тарифи, ако смятат,

Заплатите равнис по IT сектора

Средна заплата от 2700 лева и стандарт, който се равнява с този на същия бранш в Германия и Англия. Това отчита българският IT сектор. Че програмисти и други, заети в този бранш, са добре платени, не е изненада. В съвременната икономика това са едни от най-търсените специалисти и е нормално заплатите да са високи.

А защо дрехи, вместо да се образоваме

Българите се оказаха сред отличниците по пазаруване на дрехи онлайн. От една страна, добре - защото това показва, че хората се модернизират и търсят по-изгодни оферти. И вместо да се оставят на всякакви търговци да им продават стоки с необосновано висока надценка, намират изгодното. Но това, че хората у нас пазаруват по интернет основно дрехи,

Още 2 години без визи до Лондон, а след това?

След 20 месеца преговори Европа подписа с Лондон споразумението за Брекзит, но дали наистина това е “възможно най-добрата сделка” (по Юнкер), резултат на “блестяща дипломация” (според Меркел), европейците ще разберат след 2 г. Защото дотогава се запазват и пътуването без визи, и правата за пребиваване, работа,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber