България да следва примера на Англия и Дания за дигитализирано училище

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6996796 България да следва примера на Англия и Дания за дигитализирано училище България да следва примера на Англия и Дания за дигитализирано училище www.24chasa.bg

-  На Острова рисуват по стените, експериментите оживяват

- SELFIE помага за самооценка, създаден е от ЕК

Учениците от столичното 18-о средно училище “Уилям Гладстон” с удоволствие работят в новия дигитален център. СНИМКА: димитър Кьосемарлиев

- DOMINO е чешко национално състезание

за креативни методологии

Образование 4.0” е съвместна кампания на в. “24 часа” и VIVACOM за дигитализацията на българското образование.

Инициативата стъпва на разбирането, че българските ученици са много активни в интернет, което вместо пречка е възможност за подобряване на учебния процес. Техните навици за онлайн комуникация могат да бъдат използвани като база за постепенно пренасочване на учебния процес в новата дигитална среда.

Името на кампанията е заимствано от “Четвъртата индустриална революция”, която вече се случва.

“Образование 4.0” се осъществява в партньорство с Министерството на образованието и науката, Столична община и Дигиталната национална коалиция.

За международния опит в областта на дигиталното образование разговаряме с Гергана Паси, председател на Дигиталната национална коалиция.

“В успешните модели на дигитално обучение в училище технологиите не са самоцел. Търси се не просто образованието да стане цифрово и модерно, а чрез такава трансформация да се подобрят показателите в класната стая” - това казва Гергана Паси, председател на Дигиталната национална коалиция. Когато такива технологии успешно се въвеждат, виждаме веднага, че има повишаване на резултатите в час, по-добра комуникация учител-ученик, учител-родител и засилен интерес към образованието. Това е и целта на инициативата “Образование 4.0” – за VIVACOM образованието е кауза, за която компанията работи от години и то е засегнато в почти всички нейни дейности.

“Вярваме, че инвестицията в образованието е не само дългосрочен ангажимент, но и основата за просперитет на обществото и икономиката”, казва Веселка Вуткова, директор Корпоративни комуникации на VIVACOM. “В тази сфера водим постоянна и целенасочена политика - както в социалноотговорните ни кампании в полза на обществото, през постоянното обучение на служители и разнообразни стажантски програми и сътрудничества с университети и училища за образоване на млади специалисти, до чисто технологичната сфера и решенията ни за умно училище, които сме внедрили в над 200 училища и 80 детски градини.” Компанията следи най-новите тенденции и успешните модели, които могат да се намерят в по-голяма част от водещите дигитални държави в Европа като Финландия, Естония, Ирландия и подкрепя различни инициативи и проекти, насочени към децата във всяка възраст и етап на образователната система.

След много внимателен педагогически анализ във Великобритания в училищата Bohunt се въвежда т.нар. challenge-based education или изследователски подход в образованието, при който училището се превръща във виртуална действителност. Децата имат свои умни устройства, които още в момента, в който влизат в лабораториите в училището, се свързват със сензорите. Всичките физически и химически експерименти се правят през тази технология.

Въведена е т.нар.

обърната класна стая

Целта не е просто лекторът да предаде под формата на теория материала, а децата да влязат в час предварително подготвени. Процесът в класната стая залага основно на практически експерименти върху наученото преди това. Интересното там е, че може да се пише по самите стени на класната стая, а чиновете са на колелца. Ситуативната промяна в класната стая и групирането по екипи подпомага експерименталния модел в образованието, разказва още Гергана Паси.

SELFIE e инструмент за самооценка, създаден от ЕК, целящ да помогне на училищата сами да оценят дали използват пълния потенциал на дигиталните технологии. SELFIE не се опитва просто да проследи присъствието на дигитални технологии в училищата, а да улови цялостната картина как те се използват за обучение и преподаване.

SELFIE е безплатен инструмент, съдържащ редица въпроси към училищното ръководство, учителите и учениците.

Той дава възможност за самооценка на всяко едно училище, осигурявайки анонимност на всички участници.

В края на самооценката всяко училище получава своя персонализиран доклад селфи, показвайки къде се позиционира учебното заведение в контекста на цифровите технологии за обучение. Докладът посочва силните и слабите страни на даденото училище и местата, където е необходимо подобрение.

Пилотната фаза

на SELFIE приключи,

като в момента инструментът е в процес на усъвършенстване и превод. Като част от Плана за действие в областта на цифровото образование, публикуван по-рано тази година от Европейската комисия, SELFIE ще бъде достъпен на всички европейски езици и готов за употреба във всички държави от ЕС и Западните Балкани от началото на следващата година. Целта е до края на 2019 инструментът да достигне до 1 млн. потребители, включително и в България.

ProgeTiger project (PTP) е проект, основан през 2012 г. в Естония, с цел подобряване цифровата грамотност и компетентност на учениците. РrogeTiger е насочен към предучилищното, начално и професионално обучение, целейки да интегрира технологичното образование в учебната програма, като предоставя на учителите образователни материали и обучения и осигурява финансова подкрепа на детски градини и училища за придобиване на програмиращи устройства. ProgeTiger се фокусира върху дейности, насочени към интегрирането на три тематични групи – инженерни науки, дизайн и технологии и информационни и комуникационни технологии (ИКТ) – в преподаването и изучаването на различни учебни предмети и извънкласни дейности.

DOMINO е чешко национално състезание за креативни методологии на преподаване чрез цифрови технологии. Започнала през 2011, инициативата се фокусира върху добри практики и усилия

да се намали

тежката подготовка

на учителите

Проектите, участващи в DOMINO, са малки части от целия образователен пъзел и могат да бъдат използвани във всяка част на урока.

C.R.A.F.T. е датски проект, който събира заедно ученици от прогимназиалното образование, учители и местната власт с цел развитие на дигиталните им умения.

В рамките на една година ученици, учители и представители на местната власт се обединяват да потърсят решения на реални проблеми чрез използване на дигитални технологии, да разширят кръгозора си и да научат повече за дидактиката, педагогиката и как да използват получените умения в XXI век. В рамките на ежегодния Датския фестивал на образованието общини и училища се състезават какви умения на XXI век владеят и накрая обявяват датския шампион по дигитални умения.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Образование

Депутатът Станислава Стоянова: 9 100 ученици са върнати обратно в клас

Заради натрупани отсъствия са спрени помощите за деца на повече от сто хиляди семейства 1 239 екипа у нас са ангажирани със съвместната работа по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. На територията на страната това са общо 10 030 учители, директори, социални работници,

МОН въвежда асистиращи технологии за приобщаващо образование до 2 години

През следващите две години Министерството на образованието и науката ще финансира въвеждането на асистиращи технологии за приобщаващо образование, с които да се улесни комуникацията и обучението на децата със специални образователни потребности. Инвестициите ще са част от проект за дигитализацията на българското образование,

Стипендии за обучение в по хотелиерство и туризъм в Швейцария

Четири от най-добрите колежа по туризъм и хотелски мениджмънт в Швейцария, обединени в Swiss Education Group, организират серия от семинари на тема: „Обучение в Швейцария – път към успешна кариера в хотелиерството и туризма“. Събитието е организирано съвместно с агенция за образование „Скай Лайнс“ и ще се проведе в следния график: - 15.

Възражение на доклада на комисията по академична етика към Министъра на образованието и науката

С промените в Закона за развитие на академичния състав в Р България от месец май т.г. бяха въведени редица законови норми, касаещи констатирането и санкционирането на плагиатството в научните трудове на преподавателите. На тяхна база бившият Ректор на ТУ-Варна – проф. Фархи и бившият Ръководител на Центъра за развитие на академичния състав в

Над 9 000 деца са допълнително записани в образователната система в началото на тази учебна година

Над 9 000 деца са допълнително записани в образователната система в началото на тази учебна година. Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев на брифинг в Министерския съвет след заседанието на Координационното звено по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици

Учениците: Интересни и важни уроци на таблети и в облак правят училището интересно (Видео)

Таблети да заменят тежките хартиени учебници от по няколкостотин страници, уроците и домашните да са в облачно пространство и достъпни за всеки, а самите уроци да бъдат направени интересни и да са полезни за живота, а също така и най-сетне написани на достъпен език. Тези главни препоръки за промяна в училищното образование направиха над 120

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Образование

“24 часа” и Vivacom събират “Ученици за дигитално образование” на кръгла маса

Възрастните ще изслушат гледните точки на децата Кръгла маса “Ученици за дигитално образование” организира днес вестник “24 часа” и Vivacom. Целта на дискусията е да покаже гледните точки, нуждите и проблемите в учебния процес на най-пряко засегнатата страна - учениците. Тяхното мнение, и то на различен тип ученици - както на тези,

Десислава Цокова: Учители, преподаващи компютърно моделиране, могат само да си четат пощата

-  Нужни са подкрепа и обучение за преподавателите, защото им е трудно - повечето са над 50 г., не са работили с компютри и не знаят чужди езици - С новите технологии децата се научават да учат Образование 4.0” е съвместна кампания на Vivacom и в. “24 часа” за дигитализация на българското образование.

30-то юбилейно издание на международния форум за компютърни изкуства „Компютърно пространство“ 2018

www.computerspace.org Форумът за компютърни изкуства Computer Space („Компютърно пространство“) се провежда 30 години и е най-голямото събитие за компютърни изкуства в Югоизточна Европа. Форумът се организира от Студентското общество за компютърно изкуство /СОКИ/ в партньорство с редица организации и институции.

ТУ - Варна и университетът Ovidius в Румъния ще си сътрудничат по стратегията "Син растеж" на Европейската комисия

Ректорите на Технически университет - Варна и Университета Ovidius в Констанца, Румъния, подписаха петгодишен меморандум за сътрудничество. Меморандумът беше подписан в Констанца от проф. Росен Василев, ректор на ТУ – Варна, и проф. Сорин Руджина, ректор на университета Ovidius. На церемонията в аулата на университета,

Наближава крайният срок за подаване на кандидатури за стипендии YES

https://ais.americancouncils.org/yesДо края на октомври ученици от 9 и 10 клас могат да кандидатстват за обменна програма YES (Kennedy Lugar Youth Exchange and Study). Програмата дава възможност на гимназистите да прекарат една учебна година в Съединените щати като младежки посланици на България. В рамките на 10 месечния престой те ще учат в

Престижно обучение по икономика и право в Tilburg University, Холандия

Tilburg University е един от водещите университети в Холандия, доказан лидер в обучението по икономика, бзнес науки и право. От 22 до 24 октомври представители на учебното заведение ще госуват в България, за да се срещнат с кандидат-студенти, които се интересуват от възможностите за обучение на английски език в Холандия.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber