Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6988515 Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие www.24chasa.bg

Така нареченото италианско

изпреварване вече трябва

да се нарича българско

Българският шофьор може да е всякакъв, но едно не може да му се отрече - иновативен е.

Той не е някакъв скучен буквояд, който спазва закона от “а” до “я”. Напротив - готов е винаги да прилага творчески всякакви правилници и закони, така че той да е върхът. Последна иновация на този тип шофьори е “законът за левия мигач”.

Ако още не сте го забелязали, докато пътувате, той според въпросните новатори им осигурява пълно и безпрекословно предимство. Дадат ли ляв мигач, това означава, че те могат да се включат веднага в движението, да тръгнат да изпреварват, без да погледнат има ли друга изпреварваща кола, дали тя няма да ги отнесе или удари... И въобще какво има да му мислят, да си правят сметката останалите.

Тази своеобразна бабаитщина на пътя изповядва мантрата:

“Длъжен си да

ме пазиш, ти си отзад,

ти ще си виновен!”

Който кара интензивно по пътищата, със сигурност е забелязал новия тренд на пътя.

Напоследък все по-често виждам безразсъдно “смели” шофьори, които разчитат на левия мигач като на Господ. Пускат мигача и без да чакат дори секунда-две, се шмугват да изпреварват. Глаголът “шмугвам се” тук е особено точен. Защото въпросните любители на “закона за левия мигач” не изчакват, те буквално се вклиняват между две коли, разчитат, че сигналът с мигача им дава някакво космическо предимство пред всички останали леваци на пътя.

Какво е левият мигач? Ами най-просто казано - сигнал, че имате намерение да изпреварите или да се включите в движението. А щом е сигнал, това означава, че трябва да дадете достатъчно време на водачите пред и зад вас да го възприемат и да реагират така, че да не се създава критична ситуация за хората на пътя. Даже и в закона го пише, ама кой днес в България чете законите!

По-модерните любители на левия мигач очевидно смятат, че щом са го подали, това

тутакси и автоматично

им разчиства пътя от

всякакви други навлеци,

и че те, навлеците, са длъжни да набиват спирачки, да правят всякакви сложни и странни маневри, но да им осигурят въпросното предимство и точка!

В началото наблюдавахме явлението “ляв мигач” главно в големите градове - например в София и Пловдив, особено при големи задръствания. Първоначално останах с впечатление, че въпросното действие го практикуват главно млади фабрично руси същества, които по природа първо действат, после мислят, ако въобще познават второто като мозъчна дейност...

После забелязах, че възрастта започва да се вдига, дори хора на по 40, 50 и повече години правят същото. Както и да е, казвах си, в градска среда дори

и да се ударят две-три

коли, щетите ще са главно

по ламарини, брони,

фарове и двигатели, рядко от подобно използване на левия мигач ще се стигне до жерти.

Напоследък обаче и по магистралите тенденцията е същата. Подават мигач и без да им трепне окото, се шмугват в крайната лява лента пред кола, която вече е набрала висока скорост, защото изпреварва.

Не поглеждат, нито забелязват, че зад тях в лявата скоростна лента на магистралата зад него вече изпреварва колона от коли със съответната висока скорост - често много над разрешените 130 километра.

Някога на това му се казваше италианско изпреварване (рязко изнасяне вляво с минимална дистанция от предния автомобил), но то съвсем не изключваше да се огледаш и да осигуриш предимството на колата, която вече е започнала да изпреварва. Сега

очевидно италианското

изпреварване вече

трябва да се нарича

българско

Ако някой мисли, че тази история с левия мигач е дреболия на фона на всички други “български” работи, едва ли ще е прав. Защото последната голяма катастрофа, станала заради идиотско изпреварване, бе тази с автобус на магистрала “Тракия” през април тази година, когато загинаха шестима пътници, а други 23-ма бяха сериозно ранени.

Не е зле дори авторите на “закона за левия мигач” да знаят, че неправилното изпреварване е ужасно опасно начинание. Което в много случаи завършва с пътен инцидент и тежки последствия.

Вероятно затова в Гърция глобата за такова нарушение е 700 евро и отнемане на книжката за 20 дни. В България е друго - тук си имаме “закона за левия мигач”, който “осигурява” предимство за всякакви кифли и батки на пътя.

Е, осигурява го, ама друг път - само докато не стане белята. Голямата беля, след която всички съжаляваме и сме много изненадани защо ли се е случила.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Британците били излъгани? А плува ли корабче?

Това е истинска демокрация и тя не прави стратегически грешки Човек трябва да е ударен с паве по главата, за да се изказва пренебрежително за британските политици и политика. Не виждам някой от “експертите” по телевизиите да има травма на черепа, но защо тогава от устата им текат потоци от ирония,

Защо учителката, която не вярва, че на Луната са ходили хора, още не е уволнена

Не искам като данъкоплатец да плащам заплата на обсебени от конспиративни теории лелки That's one small step for man, one giant leap for mankind. Това е знаменитият цитат на Нийл Армстронг, който той произнася след първите стъпки, които прави на лунната повърхност. Учениците от 3-и клас в едно централно столично училище не знаят за тях,

Коментар на седмицата №2 Как Самуил, цар на българите, излиза от прокрустовото ложе на измислиците

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал близо 73 хил. прочитания. В България нямаме нужда да си измисляме история, но ако някой се съмнява, да си зададе въпроса: срещу кого е воювал византийският император Василий II Българоубиец В края на 2018 г.

Как да говорим за политика, без да разбираме

Едно време международната политика беше скучна за широката публика. Спомням си времената, в които снимка на Клаудия Шифър с кратък текст за времето в Дортмунд във вестника събираше повече четения от осем статии за американския Конгрес. За да привлечеш вниманието на аудиторията към някоя важна световна новина,

Еврогаранция да има за колите 2-а ръка

6 месеца или 5000 километра - толкова да покриват автокъщите след продажбата Очевидно е, че както в България, така и в много други държави в Европа колите втора употреба са най-достъпният начин семействата да имат собствен автомобил. Ето защо за мен е изключително важно тези коли на пазара да бъдат в максимална степен годни и безопасни за хората.

Доналд Тръмп - шоу и хаос в Белия дом

"Сам съм (горкият аз) в Белия дом". Този изпълнен с ирония туит, написан на 24 декември от Доналд Тръмп, след като се отказа от ваканция в луксозния си частен клуб Мар-а-Лаго във Флорида, резюмира изолацията, но също чувството на неудовлетвореност на един излизащ извън всякакви категории президент на САЩ.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Време е кралицата или гражданите да се намесят за Брекзит

Великобритания има опит в създаването на национално правителство Нещата с излизането на Великобритания от Евросъюза не вървят добре. Трябва нещо много радикално да се случи, за да може страната да се спаси от политическото блато, в което се набута, и да открие работещо решение за Брекзит. Колкото ситуацията да изглежда обречена,

Спас Русев пред "24 часа": Преговарям с Дойче телеком за всичките им балкански дружества

- Г-н Русев, преди часове бе обявено, че сте избран за купувач на албанския мобилен оператор. Какво оттук нататък? - Когато преди време се срещнах със СЕО-то на Дойче Телеком започнахме разговор да придобия всичките им балкански дружества - Албания, Румъния и Гърция. В Румъния те имат две - бившият държавен телеком и отделно мобилен оператор и

Защо нямаме простак на годината? Ощетяваме толкова много българи

Малко преди Коледа в студиото на Дарик радио, където си говорихме за списание “Космос”, на финала водещият Кирил Вълчев ме попита кого бих посочил за политик на годината. Бил съм в много радио - и телевизионни студиа по много теми. Разпитван съм многократно и в полицията, в следствието, в прокуратурата, във военната прокуратура,

Защо Световната банка е важна за Тръмп и може ли дъщеря му да я оглави

Името на Иванка Тръмп беше подхвърлено тия дни като евентуална приемничка на Джим Йон Ким начело на Световната банка. Дъщерята на американския президент имаше пряка роля през 2017 г. в задействането на фонд на Световната банка за насърчаване на предприемачеството сред жените в страните в процес на развитие.

Тръмп губи Сирия. Ще загуби ли и целия регион?

След като комунистите начело с Мао Цзедун спечелиха тяхната революция, републиканците във Вашингтон нададоха вой: "Кой загуби Китай?" Сега, толкова години по-късно, републиканците задават същия въпрос за Сирия. И техният отговор е: Барак Обама. Моят отговор е, че и двамата - бившият президент Барак Обама и президентът Тръмп - споделят вината,

Макрон 2.0: чрез национален дебат се опитва да даде ново начало

За съюзниците му писмото на Еманюел Макрон до французите, с което се започва дебат за националната политика, бе смело упражнение по демокрация. За неговите критици неделното послание беше кух, многословен жест на надменния "крал Макрон", решен да запази основните икономически реформи. Каквато и да беше първоначалната им реакция,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber