Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6988515 Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие www.24chasa.bg

Така нареченото италианско

изпреварване вече трябва

да се нарича българско

Българският шофьор може да е всякакъв, но едно не може да му се отрече - иновативен е.

Той не е някакъв скучен буквояд, който спазва закона от “а” до “я”. Напротив - готов е винаги да прилага творчески всякакви правилници и закони, така че той да е върхът. Последна иновация на този тип шофьори е “законът за левия мигач”.

Ако още не сте го забелязали, докато пътувате, той според въпросните новатори им осигурява пълно и безпрекословно предимство. Дадат ли ляв мигач, това означава, че те могат да се включат веднага в движението, да тръгнат да изпреварват, без да погледнат има ли друга изпреварваща кола, дали тя няма да ги отнесе или удари... И въобще какво има да му мислят, да си правят сметката останалите.

Тази своеобразна бабаитщина на пътя изповядва мантрата:

“Длъжен си да

ме пазиш, ти си отзад,

ти ще си виновен!”

Който кара интензивно по пътищата, със сигурност е забелязал новия тренд на пътя.

Напоследък все по-често виждам безразсъдно “смели” шофьори, които разчитат на левия мигач като на Господ. Пускат мигача и без да чакат дори секунда-две, се шмугват да изпреварват. Глаголът “шмугвам се” тук е особено точен. Защото въпросните любители на “закона за левия мигач” не изчакват, те буквално се вклиняват между две коли, разчитат, че сигналът с мигача им дава някакво космическо предимство пред всички останали леваци на пътя.

Какво е левият мигач? Ами най-просто казано - сигнал, че имате намерение да изпреварите или да се включите в движението. А щом е сигнал, това означава, че трябва да дадете достатъчно време на водачите пред и зад вас да го възприемат и да реагират така, че да не се създава критична ситуация за хората на пътя. Даже и в закона го пише, ама кой днес в България чете законите!

По-модерните любители на левия мигач очевидно смятат, че щом са го подали, това

тутакси и автоматично

им разчиства пътя от

всякакви други навлеци,

и че те, навлеците, са длъжни да набиват спирачки, да правят всякакви сложни и странни маневри, но да им осигурят въпросното предимство и точка!

В началото наблюдавахме явлението “ляв мигач” главно в големите градове - например в София и Пловдив, особено при големи задръствания. Първоначално останах с впечатление, че въпросното действие го практикуват главно млади фабрично руси същества, които по природа първо действат, после мислят, ако въобще познават второто като мозъчна дейност...

После забелязах, че възрастта започва да се вдига, дори хора на по 40, 50 и повече години правят същото. Както и да е, казвах си, в градска среда дори

и да се ударят две-три

коли, щетите ще са главно

по ламарини, брони,

фарове и двигатели, рядко от подобно използване на левия мигач ще се стигне до жерти.

Напоследък обаче и по магистралите тенденцията е същата. Подават мигач и без да им трепне окото, се шмугват в крайната лява лента пред кола, която вече е набрала висока скорост, защото изпреварва.

Не поглеждат, нито забелязват, че зад тях в лявата скоростна лента на магистралата зад него вече изпреварва колона от коли със съответната висока скорост - често много над разрешените 130 километра.

Някога на това му се казваше италианско изпреварване (рязко изнасяне вляво с минимална дистанция от предния автомобил), но то съвсем не изключваше да се огледаш и да осигуриш предимството на колата, която вече е започнала да изпреварва. Сега

очевидно италианското

изпреварване вече

трябва да се нарича

българско

Ако някой мисли, че тази история с левия мигач е дреболия на фона на всички други “български” работи, едва ли ще е прав. Защото последната голяма катастрофа, станала заради идиотско изпреварване, бе тази с автобус на магистрала “Тракия” през април тази година, когато загинаха шестима пътници, а други 23-ма бяха сериозно ранени.

Не е зле дори авторите на “закона за левия мигач” да знаят, че неправилното изпреварване е ужасно опасно начинание. Което в много случаи завършва с пътен инцидент и тежки последствия.

Вероятно затова в Гърция глобата за такова нарушение е 700 евро и отнемане на книжката за 20 дни. В България е друго - тук си имаме “закона за левия мигач”, който “осигурява” предимство за всякакви кифли и батки на пътя.

Е, осигурява го, ама друг път - само докато не стане белята. Голямата беля, след която всички съжаляваме и сме много изненадани защо ли се е случила.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Видеозавещание: Убиецът Полфрийман е пуснат, без дори да е платил кръвнината

Предсрочното освобождаване на австралиеца Джок Полфрийман от затвора логично предизвика възмущение. През 2007 година той уби студент в центъра на София.Това каза в рубриката "Завещание на седмицата" крими репортерът Кирил Борисов. Вижте какво друго каза по темата във видеото: Предсрочното освобождаване от затвора на австралиеца Джок Полфрийман

Хутите ли ни качиха бензина?

Те са добри бойци и стават все по-точни, но ракетите по саудитските нефтени инсталации дойдоха от север Вече пета година хутите в Йемен се целят по Саудитска Арабия. Удрят по градове, летища, въобще по каквото и където сварят. Ние, разбира се, пет пари не даваме за това, тъй като знаем, че Саудитска Арабия през същото това време здраво бомбардира

От кого да защитим “европейския начин на живот” - от мигрантите или от популистите?

Урсула фон дер Лайен е изправена пред труден баланс “Защита на нашия европейски начин на живот” - тези няколко думи отприщиха въпроси и критики, след като бъдещият председател на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен ги предложи като название на нов портфейл в комисията. Гласовете от блоковете на либералите, зелените и социалистите

22 срещу 23 септември

През 1908 г. имаме връх, после идва дългата българска нощ на омразата  Септември е най-добрият и най-лошият месец в българската история. В него е поредицата от дати, които са символ на българския триумф и трагедия. В тях попадат и Денят на Независимостта - 22 септември 1908 г., и 23 септември 1923 г

Шпионски игри по Томислав Дончев

Съветът за административна реформа под вещото ръководство на вицепремиера Томислав Дончев е одобрил в понеделник малко ексцентрична методология за наблюдение на чиновниците по метода “Таен клиент”. Донякъде прилича на “Шеф под прикритие”, но без реквизит Основното е, че министерствата ще могат да задължават със заповед служителите си да действат

Вече се вижда с просто око: властта на Ердоган се разпада

Ердоган има сериозен проблем. През последните месеци стотици хиляди членове напуснаха партията му. Сред тях са множество авторитетни личности. Вече се вижда с просто око: властта на Ердоган се разпада. Дълго време Ахмет Давутоглу беше една от най-влиятелните фигури в турската политика. От 2002 година нататък,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Пловдив - бялата политическа лястовица в местните избори

Опитът да се води разговор и да бъдат разбрани нагласите на хората за промяна е знак за смислена политическа  надпревара В Пловдив се очертава смислена политическа надпревара и добре подготвени кандидати за кметския пост. Осъзнаването от ГЕРБ на необходимостта от промяна в начина на управление и идеите на Здравко Димитров в сферата на културата и

Чакат ни по-високи цени на бензина още утре

Скок ще има и при хранителните стоки, може и на парното и тока, ако цените на петрола се задържат високи Цената на петрола скочи исторически най-високо от 60 до почти 72 долара за барел след дронната атака на най-голямата рафинерия в света в Саудитска Арабия. Поскъпва изходната цена на нефта, а оттам и на всички нефтопродукти

“Файненшъл таймс”: Кристалина Георгиева – упорита и откровена

Има проницателен политически инстинкт и способност да постига консенсус Кристалина Георгиева има необикновено ясен спомен къде и кога открива първата си банкова сметка, пише в анализ “Файненшъл таймс”. Било е през 1987 г., Георгиева е била на 34 г. и току-що е пристигнала като научен сътрудник в Лондонското училище по икономика от родната си

За бедните - не през пенсиите, а чрез социално подпомагане: плюсове и минуси

Общините трябва да започнат да доставят услуги за най-бедните и самотни възрастни Идеята на ВМРО да се отпуска държавна помощ за най-бедните пенсионери, която да допълва и изравнява размера на техните пенсии с прага на бедност, заслужава внимание. Защото, забележете, за разлика от друг път, когато направо се отива на предложение “Увеличете им

Кои производства скочиха и кои се свиха най-много у нас за 10 г.

Заетите в отрасъла на облеклата и обувките намаляха с 1/3 3,5 пъти увеличение на оборотите при производството на велосипеди Новите центрове на експорта - Пловдив, София-област, Стара Загора, Сливен, Габрово Протича дълбока трансформация на българската икономика. В десетилетието след глобалната криза и присъединяването на страната към ЕС

Коментар на седмицата №1: Англия поема към най-тежката зима след Втората световна война

Въпросът вече е дали няма да въвлече в нов конфликт и целия Запад Англичаните много се интересуват от метеорологичната прогноза. Не че очакват да се случат някакви ужасяващи катаклизми на обитавания от тях остров, а защото разговорът за времето е ритуал в техния живот. Някои познавачи на английската народопсихология твърдят,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber