Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6988515 Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие www.24chasa.bg
Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие

Така нареченото италианско

изпреварване вече трябва

да се нарича българско

Българският шофьор може да е всякакъв, но едно не може да му се отрече - иновативен е.

Той не е някакъв скучен буквояд, който спазва закона от “а” до “я”. Напротив - готов е винаги да прилага творчески всякакви правилници и закони, така че той да е върхът. Последна иновация на този тип шофьори е “законът за левия мигач”.

Ако още не сте го забелязали, докато пътувате, той според въпросните новатори им осигурява пълно и безпрекословно предимство. Дадат ли ляв мигач, това означава, че те могат да се включат веднага в движението, да тръгнат да изпреварват, без да погледнат има ли друга изпреварваща кола, дали тя няма да ги отнесе или удари... И въобще какво има да му мислят, да си правят сметката останалите.

Тази своеобразна бабаитщина на пътя изповядва мантрата:

“Длъжен си да

ме пазиш, ти си отзад,

ти ще си виновен!”

Който кара интензивно по пътищата, със сигурност е забелязал новия тренд на пътя.

Напоследък все по-често виждам безразсъдно “смели” шофьори, които разчитат на левия мигач като на Господ. Пускат мигача и без да чакат дори секунда-две, се шмугват да изпреварват. Глаголът “шмугвам се” тук е особено точен. Защото въпросните любители на “закона за левия мигач” не изчакват, те буквално се вклиняват между две коли, разчитат, че сигналът с мигача им дава някакво космическо предимство пред всички останали леваци на пътя.

Какво е левият мигач? Ами най-просто казано - сигнал, че имате намерение да изпреварите или да се включите в движението. А щом е сигнал, това означава, че трябва да дадете достатъчно време на водачите пред и зад вас да го възприемат и да реагират така, че да не се създава критична ситуация за хората на пътя. Даже и в закона го пише, ама кой днес в България чете законите!

По-модерните любители на левия мигач очевидно смятат, че щом са го подали, това

тутакси и автоматично

им разчиства пътя от

всякакви други навлеци,

и че те, навлеците, са длъжни да набиват спирачки, да правят всякакви сложни и странни маневри, но да им осигурят въпросното предимство и точка!

В началото наблюдавахме явлението “ляв мигач” главно в големите градове - например в София и Пловдив, особено при големи задръствания. Първоначално останах с впечатление, че въпросното действие го практикуват главно млади фабрично руси същества, които по природа първо действат, после мислят, ако въобще познават второто като мозъчна дейност...

После забелязах, че възрастта започва да се вдига, дори хора на по 40, 50 и повече години правят същото. Както и да е, казвах си, в градска среда дори

и да се ударят две-три

коли, щетите ще са главно

по ламарини, брони,

фарове и двигатели, рядко от подобно използване на левия мигач ще се стигне до жерти.

Напоследък обаче и по магистралите тенденцията е същата. Подават мигач и без да им трепне окото, се шмугват в крайната лява лента пред кола, която вече е набрала висока скорост, защото изпреварва.

Не поглеждат, нито забелязват, че зад тях в лявата скоростна лента на магистралата зад него вече изпреварва колона от коли със съответната висока скорост - често много над разрешените 130 километра.

Някога на това му се казваше италианско изпреварване (рязко изнасяне вляво с минимална дистанция от предния автомобил), но то съвсем не изключваше да се огледаш и да осигуриш предимството на колата, която вече е започнала да изпреварва. Сега

очевидно италианското

изпреварване вече

трябва да се нарича

българско

Ако някой мисли, че тази история с левия мигач е дреболия на фона на всички други “български” работи, едва ли ще е прав. Защото последната голяма катастрофа, станала заради идиотско изпреварване, бе тази с автобус на магистрала “Тракия” през април тази година, когато загинаха шестима пътници, а други 23-ма бяха сериозно ранени.

Не е зле дори авторите на “закона за левия мигач” да знаят, че неправилното изпреварване е ужасно опасно начинание. Което в много случаи завършва с пътен инцидент и тежки последствия.

Вероятно затова в Гърция глобата за такова нарушение е 700 евро и отнемане на книжката за 20 дни. В България е друго - тук си имаме “закона за левия мигач”, който “осигурява” предимство за всякакви кифли и батки на пътя.

Е, осигурява го, ама друг път - само докато не стане белята. Голямата беля, след която всички съжаляваме и сме много изненадани защо ли се е случила.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

1 милион читатели за 1,5 денонощия събра анализ

1 милион читатели за 1,5 денонощия събра анализ

Над 1 милион читатели за 36 часа привлече анализът "Вече официално - втората пенсия изгоря във финансова пирамида" на Виктор Иванов. В него се обяснява защо останаха излъгани надеждите на 200 хил. жени, които трябва да получат вторите си пенсии от частните пенсионни фондове през 2021 г. И защо те ще са само първите с излъгани надежди

Нещастни сме, защото си пречим и сме фиксирани в имането, не в моженето

Нещастни сме, защото си пречим и сме фиксирани в имането, не в моженето

Но българите бързо се учим Кой знае защо никак не съм изненадана, че ние, българите, пак сме на челни позиции по песимизъм*. Това и без да ни го казват, ние си го знаем. Хората и в нашенските изследвания споделят, че никога не очакват нищо добро. Очевидно е. Навсякъде по света сякаш виждаме повече усмихнати хора и приветливи лица

КЗК да защити реалните медии от социалните

КЗК да защити реалните медии от социалните

На депутатите статуквото им харесва, плащат на тролове, което е по-евтино Депутатите пак се заеха да поправят Изборния кодекс. Който във Великобритания или САЩ съществува непроменен от векове. У нас все има нещо за доизкусуряване, което вече граничи с безумие. Крайно време е обаче Комисията за защита на конкуренцията да се произнесе по клаузите в


Изгоненият от България офицер на ГРУ Владимир Русяев

Защо Москва не гони реципрочно български дипломат

- Българските служби имали доказателства за шпионската дейност на Владимир Русяев, а Русия мрази провалите в разузнаването - Вместо да скастри София, руският външен министър Лавров обявил на посланика ни в Москва, че чака с нетърпение да дойде в София Два шпионски скандала, свързани с Русия, изгонен първи секретар на посолството на Москва и

Вече официално - втората ни  пенсия изгоря във финансова пирамида*

Вече официално - втората ни пенсия изгоря във финансова пирамида*

Социалният министър и частните фондове 2 г. координирано пазят тишина, вместо да информират хората за дадената от финансовия министър възможност за прехвърляне към НОИ - така всеки бъдещ пенсионер може да избегне опасността парите му от държавата да бъдат намалени с 20%, а частната пенсия да не покрие тази разлика Най-интересните неща

Тротинетките на ток с правила, а велосипедите?

Тротинетките на ток с правила, а велосипедите?

Предлага се ограничение от 25 км./час, но много от тротинетките нямат скоростомери В проекта за промени в Закона за движение по пътищата индивидуалното електрическо превозно средство се определя като такова, което може да има всякакъв брой колела и може да развива скорост над 6 км в час. Но никъде не се предвижда каква е максималната му скорост

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Румен Радев върна избора на 7 ноември.

Може ли Радев да не назначи Гешев след второто гласуване? Според Конституционния съд - не

Най-висшите съдии вече са казали, че “ВСС е оперативно самостоятелен”. Включително и “да гласува повторно, без да се съобразява с неодобрението на държавния глава” Как да постъпи Висшият съдебен съвет (ВСС), след като държавният глава върна на кадровиците кандидатурата за главен прокурор? Може ли Румен Радев да откаже повторно подписване на указа

Бийте чинелите, революционери!

Бийте чинелите, революционери!

10 ноември беше революция, но наопаки През есента на 1989 г. в Източна Европа станаха 2 принципно противоположни типа революции. В България се случи така наречената революция от горе. Което означава, че промените у нас бяха дело на елита и в полза на елита. И обратното - събитията в Полша, Чехия, Унгария бяха “революции от долу”

Еманюел Макрон

Какво може да очаква Сърбия от Макрон?

Няма съмнение, че Сърбия, Северна Македония и Албания ще имат пълната подкрепа на френския президент Еманюел Макрон по отношение на инициативата "мини Шенген", смята директорът на Центъра за глобализация Деян Милетич. Сръбският президент Александър Вучич се среща днес с Макрон, от когото, както обяви, ще поиска подкрепа за "мини Шенген",

Йотова: Добре е, че “24 часа” започва дискусия за новите 30 г. - това е  големият разговор за България

Йотова: Добре е, че “24 часа” започва дискусия за новите 30 г. - това е големият разговор за България

Грешката за тези години е, че не казахме кои са нашите 3, 4, 5 основни икономически приоритета и да заложим всичко на тях Това е големият разговор за България - какво да се прави в следващите 30 години. Много е добре, че една българска медия - “24 часа”, започва тази дискусия. Това каза вицепрезидентът Илияна Йотова по БНР

Еманюел Макрон

Еманюел Макрон предаде Балканите

Още от падането на Берлинската стена преди 30 години западните лидери постоянно подчертаваха, че на Европейския континент няма проблем, който да не може да бъде решен с помощта на Европейския съюз или с разширяване на европейския проект. Но дългосрочното решение изглежда се променя, като това се приписва на вътрешните проблеми в самия Европейския

СНИМКА: Pixabay

Климатични избори? Британските избиратели искат партиите да се заемат с кризата

В момент, когато климатичната криза е на челно място сред грижите на британските избиратели, както установи неотдавна социологическо проучване, Зелената партия направи миналата седмица драматично предизборно обещание да похарчи 100 милиарда паунда за справяне с климатичните промени. Макар че продължаващата битка за Брекзит остава основна тема на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber