Неочаквано висок ентусиазъм сред учениците от горните класове да работят регистрират тази година много столични училища. Младежите масово подавали молби да завършат по-рано, за да се хванат на сезонна работа най-често по-морето.
Така спонтанно житейските решения налагат изводи за връзката между образованието и пазара на труда. Какъв е прагматичният подход?
Надеждата е тук училището отрано да ориентира младите и да им дава професии, които ще са търсени и добре платени. Да получат ясен ориентир за тях още в училище. Важно е също бюрокрацията при започването на работа на младите да бъде намалена. Защото в този порив към труд важно е не само заплащането, но и поощрението. Явлението “Искам сам/а да си изкарвам парите!” в развития свят тръгва от навършването на 15 години. Очевидно учениците в горните класове проявяват зрял подход.