Съветът на ЕС ще реши за превозите

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6898645 Съветът на ЕС ще реши за превозите Съветът на ЕС ще реши за превозите www.24chasa.bg

Ето защо там трябва да се

лобира, Европарламентът е

просто съвещателен орган

Постигнахме пълна победа с пакета “Макрон” - той няма да засегне превозвачите. Така побързаха да се похвалят български евродепутати, след като в понеделник комисията по транспорт към Европарламента гласува текстовете относно новите правила за превозите.

Според тях българските фирми няма да плащат в повечето случаи европейски командировъчни на шофьорите си, водачите ще могат да спят в камионите, няма задължително да се връщат на всеки три седмици в родината си.

На пръв поглед наистина изглежда, че сме победили и този конкурентен сектор от икономиката ни няма да бъде съсипан от новите правила.

Но погледното в детайли,

положението

не е чак толкова

розово

Защото бе гласуван текст, според който на всеки три седмици камионът трябва да има поне едно разтоварване и натоварване в държавата, в която е регистриран.

Тоест шофьорът може да не се връща, но камионът трябва. Това гласуване напомня популярния лаф у нас: “Синджирът си идва, козата я няма”. А то има за цел само с няколко думи да опише действие, което противоречи на всички известни закони на логиката, математиката, физиката, химията, икономиката, психологията и каквото още се сетите. Защото е повече от логично да се зачуди човек

как този камион

ще се върне сам,

ако шофьорът

реши да остане

Текстовете за т.нар. каботаж също не са в особена полза за българските превозвачи. Това е превоз, при който след като е доставил стоката от една държава в друга, камионът може да направи друг превоз, но в рамките на последната държава, в която е.

В комисията по транспорт бе прието, че той е разрешен в рамките на 7 дни, но в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава. И при условие, че престоят там не надвишава 48 часа след влизането на нейна територията. Т.е. камионът може да прави каботаж само на път за вкъщи, и то в рамките на 7 дни.

Един вид големите държави от ЕС ни казват - ще либерализираме международния транспорт, а вие трудно ще се вредите за каботаж.

Всъщност

истинското

решение ще се

вземе от

Съвета на ЕС

В него участват министрите от държавите членки по съответния ресор. Гласуването в Европарламента има значение, разбира се, но то е един вид първа цедка. А финалното гласуване ще стане в Съвета на ЕС.

Процедурата по приемането на новите правила не е много сложна. Всички обсъждания и гласувания на съвета са публични. За приемането на решения обикновено се изисква квалифицирано мнозинство - 55% от държавите. В сегашния случай при 28 страни в ЕС 16 трябва да бъдат “за”. Но има едно условие - трябва да представляват поне 65% от общото население на ЕС.

За блокирането на решение са нужни поне 4 държави, които да представляват най-малко 35% от населението на Евросъюза.

Изключение от това правило се прави за чувствителни теми като външната политика и данъчното облагане. Тогава се изисква консенсус - всички страни трябва да гласуват “за”.

Ако обаче една от двете институции отхвърли предложението, тя изготвя изменения и ги предлага на другата, която трябва да гласува отново. Ако отново не се постигне съгласие, се свиква помирителен комитет. Той се състои от равни на брой членове на двете институции. Целта му е да се постигне сближаване в позициите на двете институции и да се приеме закон. Ако за 6 седмици не се одобри общ проект, законът официално не е приет.

Ето защо е важно усилията на българската държава да бъдат насочени в лобиране в Съвета на ЕС. За да се гарантира, че интересите на превозвачите ни наистина ще бъдат защитени.

Защото може да се окаже, че приетите от парламента български предложения са били само прах в очите, а накрая е взето решение, което устройва само големите държави.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Брекзит с отворена граница е фантазия. Тереза Мей обаче продължава да я преследва

За Тереза Мей предпазният механизъм за границата между Република Ирландия и Северна Ирландия е еквивалентът на стената (на границата с Мексико) за Доналд Тръмп. Това е воят на една власт, спъвана от непреклонното противопоставяне на демократично избран законодателен орган. Премиерът Тереза Мей днес отново се изправя срещу депутатите,

Нужни ли са мухлясали забрани в Изборния кодекс?

Мекушавостта към неприложими текстове, като този да не се оповестяват социологически проучвания в изборния ден, удря по престижа и на закона, и на законодателя Официалната и сивата информация делят едно и също пространство - колкото повече място заеме първата, толкова по-малко ще остане за другата Предложението да падне забраната за

Британците били излъгани? А плува ли корабче?

Това е истинска демокрация и тя не прави стратегически грешки Човек трябва да е ударен с паве по главата, за да се изказва пренебрежително за британските политици и политика. Не виждам някой от “експертите” по телевизиите да има травма на черепа, но защо тогава от устата им текат потоци от ирония,

Защо учителката, която не вярва, че на Луната са ходили хора, още не е уволнена

Не искам като данъкоплатец да плащам заплата на обсебени от конспиративни теории лелки That's one small step for man, one giant leap for mankind. Това е знаменитият цитат на Нийл Армстронг, който той произнася след първите стъпки, които прави на лунната повърхност. Учениците от 3-и клас в едно централно столично училище не знаят за тях,

Коментар на седмицата №2 Как Самуил, цар на българите, излиза от прокрустовото ложе на измислиците

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №2 и е събрал близо 73 хил. прочитания. В България нямаме нужда да си измисляме история, но ако някой се съмнява, да си зададе въпроса: срещу кого е воювал византийският император Василий II Българоубиец В края на 2018 г.

Еврогаранция да има за колите 2-а ръка

6 месеца или 5000 километра - толкова да покриват автокъщите след продажбата Очевидно е, че както в България, така и в много други държави в Европа колите втора употреба са най-достъпният начин семействата да имат собствен автомобил. Ето защо за мен е изключително важно тези коли на пазара да бъдат в максимална степен годни и безопасни за хората.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

В 15 общини оценката от матурата е над 4,50. В пет тя е под 3

Резултатите са функция на размера на общината Институтът за пазарна икономика направи изчисления за представянето на учениците на зрелостните изпити по български език и литература по общини. Ето какво показват резултатите: През 2018 г. само пет общини са със средна оценка под среден 3,00 спрямо 8 такива общини преди година.

Доналд Тръмп - шоу и хаос в Белия дом

"Сам съм (горкият аз) в Белия дом". Този изпълнен с ирония туит, написан на 24 декември от Доналд Тръмп, след като се отказа от ваканция в луксозния си частен клуб Мар-а-Лаго във Флорида, резюмира изолацията, но също чувството на неудовлетвореност на един излизащ извън всякакви категории президент на САЩ.

Време е кралицата или гражданите да се намесят за Брекзит

Великобритания има опит в създаването на национално правителство Нещата с излизането на Великобритания от Евросъюза не вървят добре. Трябва нещо много радикално да се случи, за да може страната да се спаси от политическото блато, в което се набута, и да открие работещо решение за Брекзит. Колкото ситуацията да изглежда обречена,

Спас Русев пред "24 часа": Преговарям с Дойче телеком за всичките им балкански дружества

- Г-н Русев, преди часове бе обявено, че сте избран за купувач на албанския мобилен оператор. Какво оттук нататък? - Когато преди време се срещнах със СЕО-то на Дойче Телеком започнахме разговор да придобия всичките им балкански дружества - Албания, Румъния и Гърция. В Румъния те имат две - бившият държавен телеком и отделно мобилен оператор и

Защо нямаме простак на годината? Ощетяваме толкова много българи

Малко преди Коледа в студиото на Дарик радио, където си говорихме за списание “Космос”, на финала водещият Кирил Вълчев ме попита кого бих посочил за политик на годината. Бил съм в много радио - и телевизионни студиа по много теми. Разпитван съм многократно и в полицията, в следствието, в прокуратурата, във военната прокуратура,

Защо Световната банка е важна за Тръмп и може ли дъщеря му да я оглави

Името на Иванка Тръмп беше подхвърлено тия дни като евентуална приемничка на Джим Йон Ким начело на Световната банка. Дъщерята на американския президент имаше пряка роля през 2017 г. в задействането на фонд на Световната банка за насърчаване на предприемачеството сред жените в страните в процес на развитие.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber