Коментар на седмицата №1: Циничната схема “Има ли мърша тази нощ?”

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6590927 Коментар на седмицата №1: Циничната схема “Има ли мърша тази нощ?” Коментар на седмицата №1: Циничната схема “Има ли мърша тази нощ?” www.24chasa.bg

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи през изминаващата седмица. Този е №1 с близо 47 000 прочитания. 

"Има ли мърша тази нощ?” С този въпрос се появявал шефът на една адвокатска кантора сутрин, когато идвал на работа. Адвокатската кантора е специализирана във воденето на дела за обезщетения при автомобилни катастрофи с жертви и ранени. Повече “мърша” – повече приходи.

Като оставим настрана

цинизма и

непукизма по

отношение на

човешката

съдба,

специализираните в обезщетения от катастрофи адвокатски кантори действат по един и същ начин в почти цял свят.

- Установяват се “трайни” връзки в Пътна полиция, включително с операторите, приемащи съобщенията.

- Атакуват се и оператори от спешните телефони.

- Зарибяват се медицински и секретарски персонал в болниците.

- Създават официални контакти с погребалните агенции. Номерът е да се направи бърз контакт с близките на загиналия или пострадалия и със самия пострадал, ако е в състояние да контактува.

Трайно зарибените служители звънят в съответната адвокатска кантора, съобщават за произшествието и дават данни за близките на пострадалите или за самите пострадали, ако са живи. А няма забрана нито за болничния персонал, нито за погребалните агенции, нито за други видове работещи да съобщават за катастрофи на адвокатски кантори. Само по себе си в адвокатската помощ няма нищо лошо.

Застрахователните дружества хич не са щастливи от това, че губят все по-голям процент от делата и че обезщетенията нараснаха до суми 200-250 хил. лв., като има и случаи, при които обезщетенията са и по-големи в зависимост от пострадалия. Естествено, че

когато адвокатът

на пострадалия

взема 30-40% от

обезщетението,

той има икономическия ресурс и личния интерес да спечели делото. За да накарат клиентите им да се съгласят на този процент, адвокатските кантори поемат разноските по водене на делата. Справедливо е пострадалите от катастрофи да получават дължащото им се обезщетение. Но постоянните относително високи приходи на канторите им позволяват да изградят сериозна система на контакти с вещи лица, разследващи катастрофи полицаи и редица други по веригата. А това често пъти води до

изкривяване

на реалното

установяване

на истината Най-неприятното при изкривяването на истината за вината при катастрофите обаче не е по-високото обезщетение, а това, че често участници в катастрофата биват обявени за виновни, без да имат вина. За съжаление, така често се стига до престой в затвора на невинни хора.

Ако застрахователните компании искат да променят ситуацията желателно е те също да започнат да се обръщат към адвокатски кантори при воденето на тези дела и да им създадат съответния икономически стимул. Втората мярка е да създадат

екипи за бързо

реагиране, които

да отиват

колкото се може

по-бързо

на мястото на катастрофата. Някои дружества вече имат такива екипи. Същите препоръки важат и за големите автомобилни компании. Защото повечето доказателства и свидетели се намират непосредствено след катастрофата. Застрахователите би следвало да поставят и въпроса за създаването на система за контрол върху изтичането на информация от полицията и при телефонните оператори.

По какво се различава ситуацията в България например в сравнение със САЩ? В САЩ този род адвокати и адвокатски фирми се рекламират усилено и близките на всеки пострадал лесно могат да установят контакт с утвърден адвокат или кантора. В България официална реклама на адвокати е забранена и поради това привличането на клиенти става основно чрез

работа със

съответните

зарибени хора

в различните звена на държавата, свързани с автомобилните катастрофи.

Другата разлика е, че в цивилизованите държави не е лесно да привлечеш полицаи да ти съобщават за катастрофи. И в САЩ специализираните кантори си създават трайни отношения с болничен персонал, телефонни оператори, погребални агенции и вещи лица.

Изключително важно е за всеки участващ в катастрофа, след като помогне на пострадалите, да потърси свидетели на инцидента, ако знае, че не той е виновен, или ако има съпричиняване и от другия участник в катастрофата. Не се ли направи това веднага, повечето свидетели просто изчезват. А с това изчезват и възможностите за защита.

Едни и същи кантори въртят бизнес за 200 млн. лева от катастрофи

Катастрофи, завършили със сериозна травма или смърт, се превръщат в печеливш бизнес за около 200 млн. лв. на година. Данните са неофициални и за тях съобщи “24 часа” в броя си от понеделник. Те бяха предоставени на вестника ни от юристи, които анализират прогресивно увеличаващите се искове през последните 5 години.

Появяват се едни и същи адвокатски кантори, както и фондации, специализирали се да водят дела за обезщетения от името на пострадалите или техните семейства. В действията им нямаше да има нищо осъдително, ако адвокатът не прибираше 30-40% от размера на обезщетенията.

Става дума за суми, достигащи 200-250 хил. лв. на загинал човек. В схемата освен адвокатските кантори има нотариуси, погребални агенции, болници, морги, полицаи. Само в Софийския градски съд през 2016 г. са гледани 2000 иска за над 25 хил. лв. До октомври 2017 г. делата са към 1550. (24 часа)

Адвокатите с комисия срещу измамите на техни колеги

Специална комисия за проверка на адвокатите, които мамят жертви и роднини на пострадали при катастрофи, е създадена във Висшия адвокатски съвет. Тя се бори както с порочни практики на техни колеги, така и на организации, които се занимават с такива дела.

“Тези “колеги” се възползват от хората и мъката им. Казват им, че ще ги представляват напълно безплатно, и едва при подписването на договора пострадалите разбират, че юристът ще вземе процент от обезщетението. Според сигналите при нас най-често става дума за 30%”, обясни за “24 часа” запознат адвокат.

Няколко организации пък ползвали подобна схема, но вместо дело търсели споразумение със застрахователя.

“Казват им: Защо ти е дело, само ще се бави и точи с години, ще вземем обезщетение веднага. Това е изгодно за застрахователя, защото той плаща по-малка сума. После посредникът отново прибира процент от обезщетението”, каза източникът ни.

Според него, ако човек не се съгласял на схемата, от организациите го насочвали към адвокат, с когото работели. После делели парите наполовина. (24 часа)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Примката около Тръмп се затяга

Презрението и възмущението, макар и заслужени, няма да сложат край на президентството на Доналд Тръмп. Това, от което има нужда, е задействане на закона. И то може би вече наближава. Това, че президентът Тръмп е почти пословичен лъжец, човек, който е безразличен към света, освен ако може да задоволи своите груби непосредствени желания,

Залезът на Ангела Меркел

"Ангела Меркел е бита карта" беше мнение, изказано от медии и политолози още когато тя оглави за четвърти път германското правителство през март, след продължили близо шест месеца трудни политически преговори, завършили със споразумение за нова голяма коалиция между консерваторите и социалдемократите.

Не изхвърляйте бебето с мръсната вода от коритото

Пациентски размисли защо здравеопазването не върви   Преди 2 седмици “24 часа” съобщи, че в двора на бившата правителствена болница ще се строи нова национална педиатрична болница. Една чудесна новина по принцип. Миналата седмица от думите на министъра на здравеопазването Кирил Ананиев се подразбра,

Нинова удари звучно БСП, Станишев и себе си дори с липсата си в Лисабон

Дребнаво, но дали е основателно подозрението, че лидерката е целяла да отнеме минутите внимание и слава на българина, избран за нов мандат на върха в ПЕС? Сериозна, но дали е основателна прогнозата, че Корнелия се обрече на европейска изолация?   Спечели или загуби Корнелия Нинова с бойкота на конгреса на ПЕС в Лисабон?

Дума на седмицата: "Калашников"

Най-смъртоносното оръжие Най-смъртоносното оръжие на планетата. Така експерти описват създадения през 1947 г. в Русия автомат “Калашников”. На 5 декември ГДБОП арестува 7 души с 10 автомата “Калашников”. Службите разкриха, че адвокат е крил огромно количество оръжие, изнесено от завод “Арсенал”, в столичен гараж.

Как да заменим политически коректно животните в крилатите фрази

Новият речник и вечната битка на вегана със здравия разум. Изобщо - пробита лейка чешма сънува Крайно време е да се сложи точка на безразборното плямпане и да се въведат задължителни коректни изразни средства, за да се спре най-сетне бездушното нараняване на фауната. Във века на веганската идеология и Истанбулската конвенция е нетърпимо да се

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Коя е новата лидерка на германските християндемократи Крамп-Каренбауер

Генералният секретар на германския Християндемократически съюз Анегрет Крамп-Каренбауер бе избрана днес за новия лидер на партията, съобщи Франс прес, цитирана от БТА. Почти неизвестна в Германия допреди две години, тази жена, родом от провинция Саар и с почти непроизносимо име, често е наричана с инициалите АКК,

Парижките бунтове - колко е трудно да бориш глобалното затопляне с данъци

"Жълтите жилетки" във Франция разтревожиха зелените по света. Най-лошите бунтове в Париж от десетилетия бяха предизвикани от по-високи данъци върху горивата, и френският президент Еманюел Макрон отговори, като ги отмени в сряда. Но данъците върху изкопаемите горива са точно онова, за което международните преговарящи за климата,

Свободно движение на хора и стоки ли?

Когато е за квалифицирани кадри към по-развитите държави в ЕС - няма проблем, когато е за превозвачите от държави като България - не може?! Франция, Германия и няколко други по-развити икономики решиха да разчистят конкуренцията на държави като България при автомобилните превози. И да премахнат конкуренцията на фирми от периферните и

Националистите зададоха тона срещу пакта на ООН за миграцията

Светкавичната мобилизация на европейските националисти срещу световния пакт за регулиране на миграцията разпали отново политически конфликти от източната до западната част на континента по този все още наболял въпрос, който парализира сътрудничеството между страните. Има опасност документът, договорен под егидата на ООН,

Разделението между Севера и Юга в България

  Тунелът под Стара планина е приоритет от национално и европейско значение От години чакаме изграждането на тунела под прохода Шипка най-после да се случи или поне да започне, но то все остава в бъдещето. През 2013 г. дори имаше осигурено безвъзмездно европейско финансиране по Оперативна програма “Транспорт”,

Логиката е ясна: който цапа, плаща повече данък за кола

3 млрд. евро губи българската икономика годишно заради лошия въздух Ще започна с това, че не съм фен на Бойко Борисов и на ГЕРБ, там където съм могъл и съм смятал, че имам основание като автор на статии и коментари остро съм критикувал премиера и неговото правителство. Фактът, че старите коли замърсяват, е всеизвестен и неоспорим.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber