Да свърнеш встрани от добре начертания път на успял финансист, за да започнеш от нулата като дизайнер. Това не се случва често и изисква смелост и вътрешна убеденост. Белгиецът Ален Жил обаче прави точно тази решителна стъпка преди десетина години и днес е сред успешните имена на европейската дизайнерска сцена.
Ален Жил не става финансова акула, защото разбира, че неговият свят не е този на числата и рисковите операции. След петгодишна работа в международни институции от класата на “Джей Пи Морган” белгиецът с диплома по политически науки и маркетинг мениджмънт се отказва от сигурната си кариера. С уверението, че никога няма да се върне към нея. Подкрепен морално от съпругата си, заминава за Франция да учи индустриален дизайн.
След кратък стаж в Милано при един от известните съвременни автори Ксавие Луст основава през 2007 г. свое студио в Брюксел, където е роден през 1970 година. Характерният почерк и усетът му към детайла бързо са уловени от големи европейски марки и скоро Жил започва сътрудничество с тях. Най-много успешни проекти има с италианската Bonaldo – преобладават масите, все запомнящи се модели като трапезарните Welded, Trakcs, Gap, както и ниските маси Tectonic. Неговата Big table, създадена през 2009 г., отново за Bonaldo, печели през същата година авторитетния приз Good Design Award на Чикагския музей за архитектура и дизайн.
През 2012 г. е обявен за дизайнер на годината от престижното биенале за интериор Kortruk в Белгия. Наградата е за проекта Buzzispace, който включва различни мебели за екстериор и интериор, насочени към по-функционалната и естетически издържана работна и градска среда – от телефонна кабина до офис бюра, кътове за отдих и т.н.
За новия френски бранд Qui Est Paul? Ален Жил работи отскоро, има реализирани работи с Casamania, Vessel, Zee, за която прави красивия и практичен външен душ Levantine. След многото проекти на маси най-новите му изкушения са в тежката категория на меката мебел. През 2015 г. показа две колекции – за Bonaldo Structure Sofa и X Ray Sofa Collection за La Chance. И в двете конструкцията е от метал с видими части в плътни цветове. При Structure Sofa е приложил и популярния принцип “тон сюр тон” – преливане на зеления нюанс от краката в тапицерията. Жил обича и твори в цвят – пъстри са динамично разработените крака на много от неговите маси, телефонната кабина и др.
“Дизайнът е вторият мой живот – признава белгийският автор. – Щастлив съм, че много от идеите, които се появяват в ума ми, се превръщат в реалност.” Но винаги внимава да не се увлича самоцелно по формата. Нещата не бива да губят своята функция само защото са красиви и интересни, убеден е той. И допълва също, че те винаги трябва да са добре разбираеми от зрителя и потребителя, да се “четат” от различни ъгли. “Да разказват повече от една история.” И това наистина се случва с мебелите на Жил.