В Европа удвояват бонусите за коли на ток, в България единствен стимул е безплатно паркиране

https://www.24chasa.bg/avto/article/9972649 В Европа удвояват бонусите за коли на ток, в България единствен стимул е безплатно паркиране В Европа удвояват бонусите за коли на ток, в България единствен стимул е безплатно паркиране www.24chasa.bg
В цяла Европа бонусите за покупка на нова кола се увеличават, а за електрическа достигат и до 10 000 евро.
В цяла Европа бонусите за покупка на нова кола се увеличават, а за електрическа достигат и до 10 000 евро.

Асоциацията на автодилърите настоява за 10 000 лева държавна екосубсидия за електрически автомобил и връщане на стар за скрап

България е може би единствената страна в Европейския съюз, която не предлага никакви стимули при покупка на нов автомобил на ток, хибрид или с бензинов и дизелов двигател.

Ползата за притежателите на чисто електрически автомобил е безплатното паркиране в зелена и синя зона в големите градове. А екологичните данъци у нас не възпират купуването на остарели и замърсяващи околната среда автомобили.

Всичко това е на фона на готвените в Европа още стимули при покупка на електрически коли и план за това, който се прави от еврокомисарят Франс Тимерманс. Предложенията включват и срок за постепенно спиране на коли с двигатели с вътрешно горене.

Брюксел ще представи поредица от мерки, за да гарантира, че ЕС ще успее да намали средните емисии на CO2 с 55% до 2030 г. в сравнение с 1990-а. Производителите на автомобили ще трябва допълнително да плащат за замърсяващите двигатели с вътрешно горене. Това означава, че автомобилите с бензинови и дизелови двигатели

ще станат

по-скъпи заради

допълнителните

екотакси

Брюксел обмисля 100% намаление на средните емисии на CO2 в новите автомобили до 2035 г., което на практика е краен срок за последните бензинови и дизелови автомобили, които ще се продават в ЕС.

За да не изостава България от европейските и световните тенденции, от Асоциацията на автомобилните производители в България (ААП) на няколко пъти

предложиха

до 10 000 лева

екологичен бонус

да получават тези, които купят нова кола и върнат старата за скрап, ако е на над 15-годишна възраст. Това е предложение на асоциацията към правителството за стартиране на т.нар. скрапинг програма. 10-те хиляди лева са предвидени при покупка на електрически автомобил, а 7500 лв. на хибрид.

Има и искане за бонус в размер на 5000 лева за автомобил с двигател с вътрешно горене с бензин или дизел с екостандарт Евро 6.

За разлика от нашите политици правителството на Румъния е определило най-големия бюджет досега както за класическата програма за скрап на автомобили, наречена “Рабла”, така и схема, насочена към стимулиране на продажбите на електрически превозни средства (“Рабла плюс”).

В северната ни съседка ще получите директно намаление от 10 000 евро от цената на чисто електрически автомобил. Ако си вземете нов плъгин хибрид (кола с двигател с вътрешно горене и електромотор), румънската държава възстановява 4250 евро. 734 евро е екобонусът за нова кола с дизелов или бензинов двигател.

В Румъния вече е възможно да се получи

финансов бонус

и ако бракувате

старата си кола

и купите нов

мотоциклет

В страната има и план от 53 милиона евро за създаване на станции за зареждане на електрически превозни средства. Програмата има за цел да създаде мрежа от зареждащи станции в цяла Румъния за хибридни и електрически коли. Той ще обхваща градски, крайградски и селски райони.

В Гърция се възстановяват 15% от цената на електрически автомобили (до 5500 евро), плюс допълнителни 1000 евро, ако стар автомобил е бракуван (на 10 или повече години).

25% е намалението от цената на електрическа кола за такси в размер до 8000 евро (15% за плъгин хибриди), плюс 2500 евро, ако се бракува старо такси.

Има и допълнителни стимули за фирмени нови автомобили, които имат и електрически мотор, като са освободени от данъци, ако струват до 40 000 евро. Отделно се приспадат и 30% от лизинговите разходи за фирмени електрически автомобили и плъгин хибриди.

От 15 юни 2020 г. са въведени стимули за закупуване на електрически автомобили и в Унгария. Те са 7350 евро за автомобили с цена до 32 хил. евро и 1500 евро за коли до 44 000 евро. Освободени са от данъци фирмените електрически и плъгин возила.

В Хърватия бонусът за колите само на ток е 9200 евро и 4600 евро за плъгин хибриди.

В Австрия варира от 1250 до 3000 евро при закупуване на нови електрически автомобили и микробуси, които са в състояние да пропътуват поне 50 км само на ток и цената им е до 60 хил. евро.

На 16 юни 2020 г. испанското правителство одобри план в размер на 3,75 млрд. евро за насърчаване на испанската автомобилна индустрия. Осигуряват се средства и данъчни облекчения, както и инвестиции в иновации и обучение. Първият транш от 1,53 милиарда евро бе отпуснат през 2020 г., а останалите средства ще бъдат дадени през тази година.

Размерът на директната субсидия варира от 400 до 1000 евро в зависимост от ефективността на превозното средство и е за нови коли до 35 000 евро, купени от физически лица. Бонусите не са само за електрически автомобили и плъгин хибриди, а и за такива на газ и метан, както и за дизелови и бензинови возила.

Освен това търговците на нови коли са задължени да добавят 1000 евро към бонуса от държавата за електрически пробег до 40 км или за возилата на метан и газ.

В Италия заради коронавируса бонусите бяха вдигнати. Чисто електрическите превозни средства са субсидирани с 6000 евро вместо с 4000. Всеки, който бракува стар автомобил във връзка с покупката на електромобил, получава 10 000 евро. Хибридите с емисии на CO2 между 21 и 60 г/км са субсидирани с 6500 или 3500 евро. Увеличените стимули се финансират съвместно от държавата и производителите на автомобили. Също така има и петгодишно освобождаване от данъци за електрическите коли от датата на първа регистрация. След този период има 75% намаление.

В Германия

парите са

удвоени под

формата на

нова “премия

за иновации”

За електрическите коли субсидията се удвои от 3000 на 6000 евро, които струват до 40 000 евро, и от 2500 на 5000 евро при цена от 40 000 до 65 000 евро. За плъгин хибридите става до 4500 евро за коли, струващи до 40 000 евро, и 3750 евро за превозни средства от 40 000 до 65 000 евро. Допълнително условие е автомобилите да отделят максимум 50 г CO2 на км или да имат електрически обхват от поне 40 км. Това изискване важи до 31 декември 2021 г., след това се вдига на 60 км, а от 1 януари 2025 г. става 80 км. Производителите остават задължени да плащат допълнителна премия за покупка от 2500 до 3000 евро за кола на ток и 1875-2225 евро за плъгин хибридите. Тази мярка е ограничена до 31 декември 2021 г. Така в Германия общият размер на бонуси за покупка на автомобили по ценова листа до 40 000 евро са 9000 евро за чисто електрически и 6750 евро за плъгин хибриди.

Франция също

увеличи

стимулите за

кола, която

може да измине

поне 50 км в

електрически

режим

Леки и лекотоварни автомобили, отделящи по-малко от 20 г CO2 на км, имат право на бонус в зависимост от цената и типа на клиента. 7000 евро се полагат за домакинства за коли под 45 000 евро и 5000 евро за такива, струващи над 45 хил. евро. За електрически велосипеди и за домакинства с ниски доходи бонусът е 200 евро.

Има и схема за скрап при покупка на кола с емисии до 50 г CO2/км и цена до 60 000 евро. При предаване на стария автомобил се полагат 5000 евро за домакинства в зависимост от доходите и 2500 евро за фирми.

Има и премия за преобразуване за скрап при предаване на стар автомобил и закупуване на нов с всякакви задвижвания. Тази субсидия е ограничена до 3000 евро, предлага се само за домакинства с ниски доходи и е ограничена до максимум 200 000 превозни средства, които заменят кола на минимум 9-годишна възраст. Двата бонуса могат да бъдат комбинирани и купувачът на автомобил да получи до 12 000 евро стимули.

В цяла Европа бонусите за покупка на нова кола се увеличават, а за електрическа достигат и до 10 000 евро.

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Искате нов Mercedes? Ще трябва да почакате повече от година

Искате нов Mercedes? Ще трябва да почакате повече от година

Volvo смени логото

Volvo смени логото

7,7 млн. нови коли няма да бъдат произведени заради дефицита на чипове

7,7 млн. нови коли няма да бъдат произведени заради дефицита на чипове

Еколози съдят BMW и Mercedes, искат забрана на бензина и дизела

Еколози съдят BMW и Mercedes, искат забрана на бензина и дизела

Австрийци сложиха бензинов мотор на Tesla

Австрийци сложиха бензинов мотор на Tesla

България е сред аутсайдерите по зарядни станции за електрически коли в Европа

България е сред аутсайдерите по зарядни станции за електрически коли в Европа

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber