5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света

https://www.24chasa.bg/avto/article/9424247 5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света 5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света www.24chasa.bg
5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света

През 2021 година отново ще има много супер автомобили, които ще се предлагат на цени над 1 милион евро. Те се водят серийни, защото се произвеждат в повече от един екзепляр, но всичкте возила са в лимитиран тираж. И той обикновено или се изчерпва бързо, или вече е напълно капариран преди даден модел да излезе в производство. Предлагаме ви списък с 10-те най-скъпи хипер коли в света, които ще се предлагат през годината.

На "последното" 10-ото място в скъпарската класация се нарежда McLaren Еlva. Първоначално бе обявено, че кабриолетът ще бъде произведен в 399 екземпляра, но след това бройката бе намалена на 149. Цената е 1,5 милиона евро. Роудстърът без покрив има V8 битурбо двигател с цели 815 к.с. и 800 Нм и достига от място до 200 км/ч за 6,7 секунди.

Следващият по ред е Bentley Bacalar от Mulliner. Тук тунинг специалистите предлагат наистина специална кола. Това е едно луксозно кабрио с интериор от 5000-годишно дърво. В света ще има само 12 такива автомобила, а цената на всеки от тях е около 1,7 милиона евро. Разполага с 6-литров 12-цилиндров двигател с мощност 659 к.с. и осемстепенна скоростна кутия. Задвижването е на 4-те колела, достига до 100 км/ч за 3,5 секунди, а максималната скорост е 322 км/ч.
На осмо място е най-скъпият електрически хиперавтомобил, но и най-мощният в света - Lotus Evia. Използвайки комплект електрически мотори, мощността достига 2029 к.с. и 1700 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3 секунди, а пробегът с едно зареждане на батерията е около 400 км. Цената е 1,9 милиона евро, като идеята е да бъдат сглобени 130 копия.

Малко по-слаб, но по-скъп, по-бърз и с по-голям обхват е Rimac C_Two. От хърватския хипер автомобил са предвидени 150 екземпляра, като всичките са продадени на цена от 2,2 милиона евро бройката.
На 6-то място е AMG Project One. Това е автомобил от Формула 1 и задвижван от хибриден 1,6 V6 двигател. Цената е около 2,3 милиона евро.

Основният конкурент на AMG идва от Aston Martin. Нарича се Valkyrie, има атмосферен двигател Cosworth V12 и цена от малко под три милиона евро.

Новият автомобил от Koenigsegg се казва Jesko и се стреми да бъде най-бързият в света. С 1600 к.с. и 1500 Нм, Jesko е неудържим и освен това горивото му е етанол E85. Класираният на 4-о място автомобил разполага с 5-литров V8 двигател с 1280 к.с и струва 3 млн. евро. Според компанията версията Absolt 500 може да вдигне над 500 км/ч.
На трето място е Lamborghini Sian FKP 37, най-бързият модел на компанията в историята. Италианският автомобил е с двигател V12 в хибридна версия, но също така и цена от 3,3 милиона евро, което е почти десет пъти повече от Aventador SVJ, на базата на която е създаден. Всички копия са продадени. Ускорението до 100 км/ч отнема 2,8 секунди, вдига 350 км/ч и само 63 късметлии ще имат възможността да се насладят на колата.

На второ място е Bugatti. Моделът Chiron Pur Sport не е най-скъпият, но е единственият, който все още не е разпродаден. Цената е подобна на гореспоменатото Lamborghini.

Напълно неочаквано най-скъпият сериен автомобил тази година е на Pagani. И не някакъв нов модел, а Huayra Tricolore. Моделът струва 5,5 милиона евро и то без данъците.
Само три бройки ще бъдат произведени в знак на почит към пилотите на италианските ВВС. Хиперколата на Pagani е най-мощната Huayra в историята. Двигателят е V12 с 36 клапана с обем 5980 кубика и двойно турбо, разработен специално за Pagani от Mercedes AMG. Мощността на мотора е 840 коня при 5900 оборота, а въртящият момент е 1100 Нм, налични от 2000 до 5600 оборота. Колата със задно предаване разчита на 7-степенна автоматична скоростна кутия Xtrac. Спирачките са Brembo с вентилирани карбоно-керамични дискове. Колелата отпред са 20-инчови от монолитна алуминиева сплав, а отзад са с 21 инча
Гумите са Pirelli P Zero Trofeo R: Предни 265/30 R20, а задните - 355/25 R21. Теглото на автомобила е едва 1270 кг.
Вътре освен италианското знаме, което е бродирано на седалките, има и елементи от алуминий и карбон. С комбинация от метал и композитен материал е изработена топката на скоростния лост.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Разрешиха мотоциклетно изложение в София през май

Разрешиха мотоциклетно изложение в София през май

Volkswagen модернизира голям завод в Испания, вместо да строи нов у нас

Volkswagen модернизира голям завод в Испания, вместо да строи нов у нас

Volvo минава само на ток и онлайн, пусна електрическия C40 Recharge

Volvo минава само на ток и онлайн, пусна електрическия C40 Recharge

Пазарът на гуми в България се е сринал с 30 процента

Пазарът на гуми в България се е сринал с 30 процента

Колите скоро ще масажират стъпалата на краката

Колите скоро ще масажират стъпалата на краката

Аржентинската футболна легенда Диего Марадона СНИМКА: Ройтерс

"Порше" на Диего Марадона се продава на търг

Покажи още

Последно от

Последно от

Видеосъдържание

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber