Тест: Defender е все така здрав, но много различен

https://www.24chasa.bg/avto/article/8850039 Тест: Defender е все така здрав, но много различен Тест: Defender е все така здрав, но много различен www.24chasa.bg

Преди 20-ина години, на един от първите ми тестове на гамата на легендарната марка Land Rover за първи път изпробвах и култовия джип Defender. Автомобилът показа фантастични офроуд способности, промъквайки се през невероятни места - камънаци, кал и шубраци, но навръщане към София по магистрала "Тракия" буквално щяха да ми "изпадат пломбите". Тогавашният Land Rover Defender нямаше комфорт за движение с високи скорости (над 150-160 км/ч) и си беше един истински брутален офроудър, каквато слава има вече 70 години.
След кратко спиране на популярния в цял свят приключенски модел от Land Rover решиха да възобновят Defender, но този "защитник" няма нищо общо с предшествениците си. Новият Land Rover Defender все така запазил прекрасните си офроуд качества и производителите твърдят, че това е най-здравият им автомобил, правен някога, след множеството направени тестове на върха на възможностите му.

Да, Land Rover Defender е запазил прекрасните си офроуд възможности, но е добавил и забележителния комфорт на возене и каране по нормални пътища и магистрали, познат ни от другите модели на марката. Луксът и съвременните технологии за безопасност и свързаност обаче си имат цена. Затова и сегашният Land Rover Defender е много по-скъп от предишния.


Defender вече не е поставен на рама, а използва платформата D7 от Land Rover Discovery с много алуминий по тялото си. С тестовите джипки се качихме високо нагоре в Понор планина над Искърското дефиле, там където много малко кросоувъри могат да стигнат. Единственият проблем при офроуд маршрута бе да не издраскаме в някой клон боята на луксозните машини (Land Rover Defender се е превърнал в един от най-тузарските офроудъри в света).

Избробвахме Defender 110 First Edition, който разполага с двулитров дизелов двигател с мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Иначе кросоувърът се предлага и с още един нафтов вариант с 200 коня. Офроудърът разполага и с бензинови агрегати - единият с четири цилиндъра и 300 к.с., а другият с шест цилиндъра във версия мек хибрид и 400 коня мощност.

По време на прехода извън асфалта по "козите пътеки" всъдеходът успя да се вдигне от земята на 29 см, оборудван с гуми с 20-инчови джанти.
Land Rover Defender 110 First Edition също така разполага с електронно въздушно окачване с адаптивна динамика и разполага с офроуд системите Terrain Response 2 и Configurable Terrain Response. Именно въздушното окачване и модерната система за двойно задвижване 4х4 и различават коренно новия Defender от предходните модели. Технологията Terrain Response пък позволява на легендарния всъдеход да отиде на места, които са недостъпни за други автомобили дори и с 4x4.

Машината се предлага и с вградената технология Clearsight Ground View, която позволява директен изглед през предния капак на Defender. Системата "прожектира" множество външни изгледи, включително под автомобила и колелата. Така независимо пътната настилка, чувството за безопасност в колата е несравнимо. Новият Defender може да тегли с лекота прикачен товар с тегло до 3500 кг.

Defender 110 First Edition предлага такива глезотии като отопляем кожен волан, предна централна конзола с хладилно отделение и метални пластини на праговете на вратите с надпис First Edition. Сядайки на седалките имайте предвид, че те може да са с тапицерия от зърнеста кожа и здрав вълнен текстил, а предните с подгряване с 12-степенно електрическо управление и функция за запаметяване с подглавници с 2-степенно ръчно управление.
Новият Defender е и първият автомобил с два вградени LTE модема за подобрена свързаност, докато новата сензорна информационно-развлекателна система на Jaguar Land Rover от Pivi Pro е с водещ в индустрията дизайн и споделя електронен хардуер с най-новите смартфони. Моделът First Edition пък е оборудван с 10-инчов интерактивен дисплей за водача и аудиосистема Meridian с мощност 400W и 10 високоговорителя плюс суббуфер.


В автомобила може да бъде добавен хладилник, допълнителна седалка или да няма нищо между двете предни седалки. Може да бъдат сложени и още две седалки в багажника, за да се превърне Defender в седемместен. Всъдеходът разполага с място за чаши, отвори за електрическо захранване, докато пространството за багаж варира от 231 литра с три реда за съхранение до 916 л с два реда, както и от 2233 л, когато всички седалки са прибрани без предните.

Тест: Defender е все така здрав, но много различен

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Volkswagen вади 11 млрд. евро за електрически коли до 2024 г.

Volkswagen вади 11 млрд. евро за електрически коли до 2024 г.

13 000 по-малко нови леки коли у нас, най-зле сме в целия ЕС

13 000 по-малко нови леки коли у нас, най-зле сме в целия ЕС

5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света

5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света

С електрическата стъргалка за лед ЕДИ 4 скрежът няма шанс

С електрическата стъргалка за лед ЕДИ 4 скрежът няма шанс

И руски олигарси не успяха да спасят Spyker от фалит

И руски олигарси не успяха да спасят Spyker от фалит

2020-а: Новите коли с 15 950 по-малко у нас, употребяваните с 40 860!

2020-а: Новите коли с 15 950 по-малко у нас, употребяваните с 40 860!

Покажи още

Последно от

Последно от

Видеосъдържание

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber