Смяна на батерии у нас на коли Tesla: скъпо и само в Австрия и Италия

https://www.24chasa.bg/avto/article/8758301 Смяна на батерии у нас на коли Tesla: скъпо и само в Австрия и Италия Смяна на батерии у нас на коли Tesla: скъпо и само в Австрия и Италия www.24chasa.bg

“Ново сърце” струва най-малко 22 000 лева - варненска фирма удължава живота на старото с основен ремонт

Кой ще сменя батериите на електрическите автомобили у нас, тъй като изтича 8-годишният срок, в който това трябва да се случи?

Все повече българи се замислят дали да не си купят коли на ток, или поне хибриди. С всяка година те стават все по-популярни, но чисто електрическите варианти остават скъпи. Те са, ограничен пробег или пък съществуват притеснения за издръжливостта на батериите им.

Може би затова

в България са

регистрирани

едва 1445 чисто

електрически

автомобила

(бензин - електрическите хибриди са 8701, а дизел-електрическите - 853), било то нови или употребявани.

Всички коли на ток се предлагат с гаранция на батериите от 8 години, или 160 000 километра пробег като нови.

Най-голям проблем имат клиентите на Tesla у нас. Притежателите на автомобили на ексцентричния милиардер Илън Мъск у нас са 128 души. Повечето от колите на американската компания са взети употребявани, и скоро преминават гаранционните 8 години и предстои истински проблем с батериите.

Най-близките

магазини

и официални

сервизни

центрове на Tesla

се намират в

Австрия

и Италия Американската компания имаше планове да навлезе в Източна Европа и на Балканите, но пандемията от коронавирус забави плановете .

Според различни източници цената на допълнителната батерия на колите на Мъск варира от 12 500 до 40 000 долара в зависимост от капацитета и дали ще върнете старата за рециклиране.

Ако почти всичките закупени коли на Tesla у нас са втора ръка, плащането на подобни суми за втора батерия е лишено от финансова логика. Цените на употребяваните модели се движат от 55 000 лева за Tesla Model S S85 на 7 години през 100-тина хиляди за нов Tesla Model 3 и над 200 хил. лева за Tesla Model X P100D Performance. 12 500 долара е цената на допълнителния акумулатор именно за Tesla Model S с обем на батерията от 85 квтч.

Грубите сметки показват, че ако се наложи да смените батерията на една от най-евтините употребявани тесли, това ще струва на собственика почти 22 000 лева!

Американците се усетиха и за последния си и най-достъпен автомобил - Model 3, предлагат да бъде заменен само най-износеният модел на батерията, което струва от 5 до 7 хиляди долара. Така или иначе акумулаторите, които използва този модел на Илън Мъск, издържат поне 1500 цикъла на зареждане и разреждане, което означава максимален побег между 480 хил. и 800 хил. км.

Заради високите цени на батериите наша фирма от Варна предлага ремонт на батериите на Tesla за всички модели с гаранция от 6 месеца. Цената на поправката на акумулаторите варира от хиляда до 3000 лева в зависимост каква е повредата. “Трябва да се направи задълбочена диагностика. Цената се определя от състоянието на батерията - дали ще се сменят само клетки или цял модул”, поясниха пред “24 часа” от фирмата.

Според данни, публикувани от потребителите на форума Tesla Motors Club, за първите 100 000 км повечето акумулаторни батерии на Tesla деградират с 5%. За следващите 100 000 км този процес върви с по-бавни темпове.

След изминаване

на 250 000 км

качеството

на батерията на

електромобила

се е влошило

с 9,2%

По този начин сметката показва, че 10% намаление на капацитета на батерията ще бъде налице при около 300 000 км пробег.

Освен това Tesla не предлага на собствениците на коли на компанията гаранция срещу намаляване на обема на батерията на моделите Model S и Model X. В гаранционната документация на возилата пише: “С времето батерията и в зависимост от интензивността на експлоатация постепенно ще губи своя капацитет. Това е закономерен процес, за който гаранцията не важи.”

Наскоро екcпeрти oт кaнaдcкaтa кoмпaния Gеоtаb изчиcлихa cкoрocттa, c кoятo губят кaпaцитeтa cи бaтeриите нa eлeктрoмoбилитe. В прoучвaнeтo ca били включeни 6300 кoли нa тoк oт рaзлични мaрки.

Cпoрeд aвтoритe нa изcлeдвaнeтo батериите губят cрeднo пo 2,3% oт кaпaцитeтa cи нa гoдинa. Тoвa oзнaчaвa, чe при тoлкoвa мaлки зaгуби пoвeчeтo бaтeрии би трябвaлo дa нaдживeят aвтoмoбилитe, нa кoитo ca мoнтирaни.

Стeпeнтa нa aмoртизaция зaвиcи в гoлямa cтeпeн oт хaрaктeриcтикитe нa oхлaдитeлнaтa cиcтeмa. В Tеslа Mоdеl S, кoятo имa вoднo oхлaждaнe, бaтeриятa губи пo 2,3% oт кaпaцитeтa cи гoдишнo.

В cъщoтo врeмe aкумулaтoрът нa Nissаn Lеаf, кoйтo имa пacивнo въздушнo oхлaждaнe, зaгубитe ca 4,2% нa гoдинa.

Трябва да се има предвид, че електрическите превозни средства са изключително нови за пазара и притесненията, свързани с тях, са напълно разбираеми - Tesla Model S е по пътищата от 2012 година, а Roadster от 2008-а.

От Tesla имат много примери на техни автомобили, изминали стотици хиляди километри с изключително малко изхабяване на батерията.

Една от защитите на батериите, която всички производители на електроколи използват, са така наречените буфери на пълнене.

Шофьорите на екологичното превозно средство никога не използват цялата налична електрическа енергия в батерията. Когато колата покаже, че батерията е на 0%, всъщност не е. Буфер от енергия предотвратява споменатото зареждане от 0 до 100%, което би скъсило живота на батерията.

Една от най-лошите ситуации за литиево-йонната батерия е тя да бъде изтощена до нула процента и да не бъде заредена. Резервът от енергия при електромобилите е начин за превенция на подобни ситуации - 0% за шофьора не означава 0% за батерията.

Този вид защита на батериите е резултат

от опита с

електромобила

Tesla Roadster Първоначално Roadster не е разполагал с буфер и е било възможно батерията да бъде изтощена докрай. Ако дълго време електромобилът не бъде свързан към зарядна станция за зареждане, капацитетът на батерията спада до такава степен, че дори е възможно и смяната на батерията с нова.

Tesla има малко по-различен подход за предпазване на батерията в сравнение с други производители. От американската компания обръщат голямо внимание на крайното зареждане - техните електромобили се зареждат до 90%. Клиентът също така може да настрои буфера в зависимост от личните си предпочитания в диапазона между 50 и 90%.

Така, когато трябва да се пътува по-дълго, може да се зареди с максимално количество енергия, но ако колата се кара по-малко всекидневно, е разумно батерията да не се пълни догоре.

Литиево-йонните батерии са най-продуктивни при температура около 21 градуса. Въпреки че студът намалява пробега и влошава представянето на електромобила, той не е такава заплаха за живота на батерията, както високите температури.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Китай създава повече удобства за зареждането на електрически коли

Китай създава повече удобства за зареждането на електрически коли

Властите и производителите на автомобили в Китай засилват усилията си за по-лесно и бързо зареждане на електрически превозни средства, тъй като удобството и времето са основна грижа за потенциалните купувачи. Това съобщи Радио Китай. Миналата седмица в документ Министерството на транспорта посочи, че ще насърчи местните власти да изградят бързо

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Тест на BMW X3 M Competition: Един твърде перфектен SUV!

За вече над 20 години са минали през ръците ми стотици нови автомобили за тестване. Въпреки това човек не може да остане безразличен и изпитва особено чувство, когато кара автомобил, който е мощен, бърз, скъп и натъпкан с всички технологии и екстри, които е измислила автомобилната индустрия. BMW X3 M Competition е дяволски бърза машина и се

Тест: Jazz релакс в малка кола

Тест: Jazz релакс в малка кола

Вече 20 години Honda Jazz шества из европейските пътища, като набра огромна популярност и сред българските почитатели на японските машини. Преди време колега ме помоли да му дам съвет каква кола да си купи - като искаше задължително да не е с ръчна скоростна кутия, да не е много голяма, но да събира достатъчно багаж (пътува обикновено сам

Цените на горивата в България са намалели най-много от цяла Европа

Цените на горивата в България са намалели най-много от цяла Европа

От началото на годината цената на бензина в България и Словения е намаляла най-много в цяла Европа, сочи изследване на РИА "Новости" за покупателната способност на хората в 35 държави, сравнявайки спрямо средната заплата колко литра гориво може да си купиш на месец. У нас цената на обикновенния бензин през настоящата година се е сринала с 22

Тест: Defender е все така здрав, но много различен

Тест: Defender е все така здрав, но много различен

Преди 20-ина години, на един от първите ми тестове на гамата на легендарната марка Land Rover за първи път изпробвах и култовия джип Defender. Автомобилът показа фантастични офроуд способности, промъквайки се през невероятни места - камънаци, кал и шубраци, но навръщане към София по магистрала "Тракия" буквално щяха да ми "изпадат пломбите"

Новата Kia Sorento с режими за кал, сняг и пясък

Новата Kia Sorento с режими за кал, сняг и пясък

Четвъртото поколение на KIA Sorento ще бъде оборудвано с новоразработения режим Terrain Mode от момента на старта на продажбите на новия модел в Европа през второто полугодие на 2020г. Terrain Mode ще осигури на водачите на Sorento подобрено сцепление, стабилност и контрол на поведението при движение в кал, сняг и пясък

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Съд в Германия: Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ

Съд в Германия: Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ

Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ, реши съд в Мюнхен, Германия миналата седмица. Използването на думата "автопилот", заедно с други маркетингови материали, предполагат, че превозното средство може да шофира самостоятелно, каза съдът. Но технологията все още изисква водачът да бъде нащрек по всяко време

Тест на новата Skoda Octavia: Кола за помъдрелите с бяло в косите

Тест на новата Skoda Octavia: Кола за помъдрелите с бяло в косите

За хората около и над 50-годишна възраст коли като новото поколение Skoda Octavia са една бяла лястовица сред ятото от всевъзможни кросоувъри в съвременния автомобилен свят. Направена на новата платформа на Volkswagen Golf, колата дава още повече както на шофьора, така и на пътниците. И да, ще има и Scоut версия с 4х4

Продажбите на нови коли у нас скочиха двойно спрямо май

Продажбите на нови коли у нас скочиха двойно спрямо май

През юни в България са били регистрирани 2283 нови леки коли, което е с 29,9% под миналогодишното ниво за месеца, сочи статистиката на АСЕА (Асоциацията на европейските автомобилни производители). Общо резултатът у нас за първата половина на 2020 година е 10 161 продадени нови леки коли или минус 44,5%

Witkar - първата кола за споделено пътуване в Европа е от 1970 г.

Witkar - първата кола за споделено пътуване в Европа е от 1970 г.

Първите споделени проекти на електрически автомобили датират от 70-те години на миналия век. Програмата Witkar (бялата кола) е дръзкото предложение на Амстердам да намали броя на личните автомобили в града и е първата в Европа. Споделеното електрическо пътуване, което изпреварва времето си с половин век, е измислено от Луд Шимелпенинк

Първият изцяло електрически кросоувър на BMW - iX3

Първият изцяло електрически кросоувър на BMW - iX3

BMW представи първия си изцяло електрически кросоувър - iX3. Така BMW X3 е първият модел, който ще се предлага както с високо ефективни бензинови и дизелови двигатели, така и с Plug-in хибридна система и чисто електрическо задвижване. Въвеждането на пазара на новото BMW iX3 стартира още през 2020 г. с продажбите на китайския пазар

Термоизолирани автомобили – транспорт на свежест и здраве

Термоизолирани автомобили – транспорт на свежест и здраве

Tрансформа® представя новата концепция Izo Line леки и лекотоварни автомобили Новата линия Izo Line се предлага за всички популярни марки и модели леки и лекотоварни автомобили. Със своите иновационни технически решения и завишени термоизолационни характеристики новата линия напълно отговаря на европейските тенденции за изработване на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber