Тест: новият Golf дава повече, много повече

https://www.24chasa.bg/avto/article/8676358 Тест: новият Golf дава повече, много повече Тест: новият Golf дава повече, много повече www.24chasa.bg

Да си призная честно, не съм от най-големите фенове на един от най-разпознаваемите и продавани модели в света - Volkswagen Golf. Най-успешният европейски автомобил със 7-те си генерации и над 35 милиона продадени бройки за 45 г. обаче няма как да не предизвиква поне уважение у тези, които въртят волана. У нас голфът се асоциира с Перник, както и често с неразумното каране на част от притежателите му. Истината е обаче, че тази кола е изграждала доверието си сред милионите си ревностни почитатели вече почти половин век с изключителната си здравина, удобство, сигурност и забележително пътно поведение. Само с един бегъл поглед в сайтовете за покупка на употребявани модели Volkswagen Golf ще се уверите, че тези екземпляри държат едни от най-високите цени. И това не се дължи на мода, а с изграден с годините имидж на изключително надеждна кола.


Наглед осмото поколение на Volkswagen Golf не предлага големи изменения спрямо предшественика. Това обаче е измамно и се дължи главно на това, че
няма драстични
изменения във
външния вид
Отворите ли вратата и подкарате ли новия голф, ще установите, че разликите са огромни.
В интериора на Volkswagen Golf има само по едно въртящо се копче и то е разположено във вратите на колата и служи за регулиране на страничните огледала. Таблото е по скандинавски изчистено, има огромни сензорни дисплеи и скрити бутони, а воланът - нов, кожен, удобен и “нацвъкан” с безброй бутончета.
Прекалено дигиталната атмосфера вътре в купето може първоначално да стресне истинския фен на Volkswagen Golf, но само след минути общуване с лъскавите екрани ще се уверите в удобството с боравенето с менютата, опростени като в съвременен смартфон.
Новият Golf
изглежда по-скъп,
но за парите си
дава много повече
не само заради това, че купето изглежда като при компютърен стимулатор. Воланът и педалите са все още на мястото си, но скоростният лост е заменен с лъскав контролер, изпълнен в изящния стил на последните модели на Porsche.


Колата разполага с доста революционни джаджи за общуване като Car2X, която дава възможност за отключване на вратите без използване на ключ, а чрез смартфон.
Това е първият VW, който стандартно е оборудван с Car2X. Чрез тази система Golf получава информация от останалите автомобили в радиус до 800 м в допълнение на сигналите от пътната инфраструктура, за да предупреждава водачите за опасности и да препраща тези сигнали към други автомобили с Car2Х.
Сигналът покрива
обхват от
360 градуса
Car2X се основава на радиовръзка и не изисква Wi-Fi или мобилен интернет.
Въпреки лекото увеличаване на габаритите новият Golf е с 35 до 70 кг по-лек от досегашния модел. Това влияе и за запазването на добре познатото отлично пътно поведение.

Още с началото на продажбите Golf ще се предлага с избор от девет двигателя и пет хибридни варианта. Опциите за задвижване включват бензин (TSI), дизел (TDI) и задвижване с природен газ-метан (TGI), два четирицилиндрови бензинови агрегата с 90 и 110 к.с., два 4-цилиндрови дизелови със 115 к.с. и 150 к.с., както и TGI със 130 коня.
От 5-те хибридни версии на осмия Golf три са меките хибриди, означени с буквите eTSI на задния капак. Те разполагат с 48-ватова литиево-йонна батерия и последното поколение ефективни бензинови двигатели TSI със 110, 130 и 150 коня.
Именно най-мощния със 150-те коня вариант и тествахме.
Електрическата
помощ към
двигателя се усеща
най-вече при
потегляне от място, но тя помага и да се разтовари моторът от “грижи” като захранване на климатроника и по този начин да се запази цялата му мощност. При модификацията eTSI с Mild-Hybrid технологията стартер-генератор подпомага и при ниска скорост. При движение без тяга и при спиране той служи за рекупериране на енергия, която се съхранява в литиево-йонната акумулаторна батерия. Така с наличието на батерията пада разходът на бензин, както и така важните за ЕС вредни емисии.


Иначе голфът се държи превъзходно на пътя, дори и да карате по-екстремно и с високи скорости. За това помага и електронното управление на окачването DCC. То предлага избор от фини настройки с помощта на регулатор, с жестово управление или по желание чрез гласови команди. Режимите COMFORT, ECO и SPORT могат да бъдат персонализирани. В режим SPORT втвърдените настройки на ходовата част допускат минимални колебания на каросерията. В режим COMFORT пък акцентът е подобряване на комфорта.
Като заключение със сигурност може да се каже, че осмото поколение на Volkswagen Golf дава много повече за парите си и със сигурност ще се справи с “нелоялната” конкуренция на модерните кросоувъри.

Тест: новият Golf дава повече, много повече

Тест: новият Golf дава повече, много повече
СНИМКА: Георги Луканов

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Китай създава повече удобства за зареждането на електрически коли

Китай създава повече удобства за зареждането на електрически коли

Властите и производителите на автомобили в Китай засилват усилията си за по-лесно и бързо зареждане на електрически превозни средства, тъй като удобството и времето са основна грижа за потенциалните купувачи. Това съобщи Радио Китай. Миналата седмица в документ Министерството на транспорта посочи, че ще насърчи местните власти да изградят бързо

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Тест на BMW X3 M Competition: Един твърде перфектен SUV!

За вече над 20 години са минали през ръците ми стотици нови автомобили за тестване. Въпреки това човек не може да остане безразличен и изпитва особено чувство, когато кара автомобил, който е мощен, бърз, скъп и натъпкан с всички технологии и екстри, които е измислила автомобилната индустрия. BMW X3 M Competition е дяволски бърза машина и се

Тест: Jazz релакс в малка кола

Тест: Jazz релакс в малка кола

Вече 20 години Honda Jazz шества из европейските пътища, като набра огромна популярност и сред българските почитатели на японските машини. Преди време колега ме помоли да му дам съвет каква кола да си купи - като искаше задължително да не е с ръчна скоростна кутия, да не е много голяма, но да събира достатъчно багаж (пътува обикновено сам

Цените на горивата в България са намалели най-много от цяла Европа

Цените на горивата в България са намалели най-много от цяла Европа

От началото на годината цената на бензина в България и Словения е намаляла най-много в цяла Европа, сочи изследване на РИА "Новости" за покупателната способност на хората в 35 държави, сравнявайки спрямо средната заплата колко литра гориво може да си купиш на месец. У нас цената на обикновенния бензин през настоящата година се е сринала с 22

Тест: Defender е все така здрав, но много различен

Тест: Defender е все така здрав, но много различен

Преди 20-ина години, на един от първите ми тестове на гамата на легендарната марка Land Rover за първи път изпробвах и култовия джип Defender. Автомобилът показа фантастични офроуд способности, промъквайки се през невероятни места - камънаци, кал и шубраци, но навръщане към София по магистрала "Тракия" буквално щяха да ми "изпадат пломбите"

Новата Kia Sorento с режими за кал, сняг и пясък

Новата Kia Sorento с режими за кал, сняг и пясък

Четвъртото поколение на KIA Sorento ще бъде оборудвано с новоразработения режим Terrain Mode от момента на старта на продажбите на новия модел в Европа през второто полугодие на 2020г. Terrain Mode ще осигури на водачите на Sorento подобрено сцепление, стабилност и контрол на поведението при движение в кал, сняг и пясък

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Съд в Германия: Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ

Съд в Германия: Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ

Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ, реши съд в Мюнхен, Германия миналата седмица. Използването на думата "автопилот", заедно с други маркетингови материали, предполагат, че превозното средство може да шофира самостоятелно, каза съдът. Но технологията все още изисква водачът да бъде нащрек по всяко време

Тест на новата Skoda Octavia: Кола за помъдрелите с бяло в косите

Тест на новата Skoda Octavia: Кола за помъдрелите с бяло в косите

За хората около и над 50-годишна възраст коли като новото поколение Skoda Octavia са една бяла лястовица сред ятото от всевъзможни кросоувъри в съвременния автомобилен свят. Направена на новата платформа на Volkswagen Golf, колата дава още повече както на шофьора, така и на пътниците. И да, ще има и Scоut версия с 4х4

Продажбите на нови коли у нас скочиха двойно спрямо май

Продажбите на нови коли у нас скочиха двойно спрямо май

През юни в България са били регистрирани 2283 нови леки коли, което е с 29,9% под миналогодишното ниво за месеца, сочи статистиката на АСЕА (Асоциацията на европейските автомобилни производители). Общо резултатът у нас за първата половина на 2020 година е 10 161 продадени нови леки коли или минус 44,5%

Witkar - първата кола за споделено пътуване в Европа е от 1970 г.

Witkar - първата кола за споделено пътуване в Европа е от 1970 г.

Първите споделени проекти на електрически автомобили датират от 70-те години на миналия век. Програмата Witkar (бялата кола) е дръзкото предложение на Амстердам да намали броя на личните автомобили в града и е първата в Европа. Споделеното електрическо пътуване, което изпреварва времето си с половин век, е измислено от Луд Шимелпенинк

Първият изцяло електрически кросоувър на BMW - iX3

Първият изцяло електрически кросоувър на BMW - iX3

BMW представи първия си изцяло електрически кросоувър - iX3. Така BMW X3 е първият модел, който ще се предлага както с високо ефективни бензинови и дизелови двигатели, така и с Plug-in хибридна система и чисто електрическо задвижване. Въвеждането на пазара на новото BMW iX3 стартира още през 2020 г. с продажбите на китайския пазар

Термоизолирани автомобили – транспорт на свежест и здраве

Термоизолирани автомобили – транспорт на свежест и здраве

Tрансформа® представя новата концепция Izo Line леки и лекотоварни автомобили Новата линия Izo Line се предлага за всички популярни марки и модели леки и лекотоварни автомобили. Със своите иновационни технически решения и завишени термоизолационни характеристики новата линия напълно отговаря на европейските тенденции за изработване на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber