На Moto Expo 2020 идват CRF1100L Africa Twin Adventure Sports и CBR1000RR-R SP Fireblade

https://www.24chasa.bg/avto/article/8235837 На Moto Expo 2020 идват CRF1100L Africa Twin Adventure Sports и CBR1000RR-R SP Fireblade На Moto Expo 2020 идват CRF1100L Africa Twin Adventure Sports и CBR1000RR-R SP Fireblade www.24chasa.bg
На Moto Expo 2020 идват CRF1100L Africa Twin Adventure Sports и CBR1000RR-R SP Fireblade

На изложението Moto Expo 2020 от 20 до 24 март в зала Асикс Арена в София ще видим и зве големи изненади от Honda - приключенеца CRF1100L Africa Twin Adventure Sports и супербайка CBR1000RR-R SP Fireblade.
За 2020 г. моторът е цялостно преработен с агресивен, компактен рали стил, фокусиран върху офроуда. Освен това, комфортът, технологиите и възможностите на машината са значително подобрени с добавената опция за Showa EERA.
Africa Twin и неговият подобрен вариант Adventure Sports се развиха. Байкът стана по-лек, по-мощен, с още по-ясна и различима идентичност. Машината е с 5 кг по-лека, с 10% подобрено съотношение мощност / тегло, благодарение на намаляването на теглото в различни области, включително двигател, рама и подвижно рамо. Така ездачите получават оптимално оборудване за справяне с всяко истинско приключение - от кратък офроуд до маратон за преминаване на цял континент.
Africa Twin пристигна в Европа с нов, съвместим с нормите Euro5 двуцилиндров паралелен двигател. Основната архитектура на 8-клапанния агрегат SOHC остава непроменена. Двигателят обаче има по-голям работен обем от 1084 куб. см., спрямо 998 кубика преди. В резултат на това максималната мощност се увеличава със 7% до 75 кВт при 7500 об/мин. Максималният въртящият момент е с 6% по-голям и достига до 105 Нм при 6250 об/ мин. Моторът обаче запазва гладкото си отдаване на мощността и предаването на въртящия момент.
За по-големият обем диаметърът остава 92 мм, но ходът на буталото е по-дълъг - 81,5 мм, вместо 75,1 мм досега. Степента на сгъстяване е 10,1: 1. Втулките на цилиндъра сега са алуминиеви и заедно с други подобрения, както и спестяване тегло при трансмисията, двигателят с механична трансмисия вече е с 2,5 кг по-лек - 66,4 кг, а версията с DCT е 2,2 кг е по-лека - 74,9 кг.


И двете трансмисиси на Africa Twin – механична и DCT, са 6-степенни. Трансмисията с два съединителя DCT става все по-популярна. В новия DCT на Africa Twin функцията на системата за определяне на завоя се управлява чрез IMU. То позволява още по-естествени модели на превключване, когато са в автоматичен режим „D“ или „S“.
Захранващият блок се държи в нова рамка с алуминиева подрама. Тя е закрепена с болтове, а не е заварена към основната рамка. Балансът на здравина и твърдост на стоманената двойна рамка беше ревизиран изцяло. Алуминиевата подрама с болтове замества интегралната стоманена конструкция от предишния дизайн и е 40 мм по-тънък при ширина 195 мм.
Опция при Africa Twin Adventure Sports е системата на окачване с електронно оборудвано регулиране - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA). Showa EERA е синхронизиран към четирите предварително зададени режима на каране и е с възможност за регулиране по желание в двата режима на потребителя. Showa EERA има три предварителни възможности за настройки на задното окачване. Използва и шестканалния инерционен измервателен уред (IMU). Той включва Ride by Wire и Honda Selectable Torque Control (HSTC). Има нови функции, включително круиз контрол, Cornering ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control и автоматично задействащи се аварийни светлини. Предлагат се шест режима на каране. Четири имат предварително зададени нива на мощност, спиране с двигателя и ABS характеристики за различни условия на езда: пътуване (Tour), градско (Urban), чакъл (Gravel) и Off-road. Има два режима на потребителя.
Моделът Africa Twin Adventure Sports се предлага и със стандартно окачване на Showa. С дължина на хода от 230 мм, 45-милиметровата обърната вилка поглъща удара с дълъг ход и разполага с ревизирани вътрешни настройки за подобряване на цялостната работа.


CRF1100L Africa Twin Adventure Sports е напълно оборудван за дълъг път. По-големият резервоар от 24,8 л осигурява пробег от над 500 км. По-широкият преден обтекател, петстепенното регулируемо ветрово стъкло, стандартно отоплените ръкохватки и ACC гнездото носят още по-голям комфорт и практичност.
Супербайкът CBR1000RR-R SP Fireblade е най-бързият сериен мотоциклет на Honda. Самото име Fireblade винаги е било символ на скорост, бързина, страст и адреналин. И на победи. Този невероятен спортен мотоциклет с обем 1000 куб. см е роден да бъде бърз. В изграждането му голямо участие има Honda Racing Corporation (HRC). Моторът е напълно нов и проектиран на база на програмата за развитие на HRC в MotoGP.


Мотоциклетът има безпрецедентни нива на производителност и контрол. Въпреки мощността, двигателят му отговаря на еконормите Euro5.
Това се дължи на новия четирицилиндров 1000-кубиков редови двигател, който има голяма ефективност на изгаряне на горивото. Максималната мощност от 160 кВт е при 14 500 об/мин, а максималният въртящ момент от 113 Нм при 12 500 об/мин. За да се постигне ефективност на изгаряне на горивото и намаляването на триенето, двигателят на RR-R е с диаметър и ход на буталото 81 х 48,5 мм. Те са същите като на състезателния RC213V. Диаметърът на буталото е най-големият размер сред четирицилиндровите 1000-кубикови машини. Степента на сгъстяване е 13.0:1. Загубите от триене са намалени с 35%. Разпределителният вал е с по-големи отвори, за да се осигури издръжливост. Той е със същата конфигурация като RC213V-S.
Като всеки съвременен мотоциклет CBR1000RR-R SP Fireblade е натъпкан с електронни системи. Той използва Throttle by Wire (TBW). Системата е базирана и разработена на тази, използвана от RC213V-S и управлява прецизно дроселната клапа. За CBR1000RR-R SP, TBW е подобрен за по-бърза реакция чрез редица приложения на газта.
Honda Selectable Torque Control (HSTC) е оптимизиран с регулиран режим на стартиране и с добавена мощност. Нова е системата за спиране с двигателя и както и Wheelie Control (контрол на вдигането на предното колело при ускорение). Бързата смяна на предавките (куикшифт) е стандарт. HSTC се регулира чрез 9 нива. Във връзка със съществуващото управление за директно плъзгане, HSTC работи безпроблемно и предоставя максимална увереност на ездача. CBR1000RR-R е оборудван и със Start Mode - режим за състезания. Дори и с изцяло отворена газ, този режим оставя водача да се фокусира върху освобождаването на съединителя и потеглянето. Също като в MotoGP, когато се изисква прецизно стартиране.
Теглото на мотоциклета е 201 кг с течностите. Междуосието вече е 1455 мм и има по-голяма стабилност, с промени в баланса и центъра на тежестта. Алуминиевата рамка позволява много по-точна настройка на баланса. Четирите основни компоненти на рамката са заварени, а двигателят вече се монтира на шест места.
Шестосен модул за инерционно измерване (IMU) осигурява точна 3D оценка на динамиката на каране. Той осигурява вход за управление на всички електронни системи. Също така управлява новата електронна амортисьорна кормилна система Honda от 3 нива (HESD).
Шампионската машина от MotoGP - RC213V за 2018 г. на Honda наложи част от своята аеродинамика на CBR1000RR-R Fireblade SP. В това се включват и крила за увеличаване на силата на притискане и подобряване на стабилността при спиране. Положението за езда също е много по-компактно.
Напълно персонализираният 5-инчов TFT дисплей предлага интуитивно управление, командвано чрез опростен четирипосочен превключвател в лявата дръжка. Системата Smart Key на Honda добавя удобство.
Нова е предната обърната вилка 43 мм Ohlins NPX в SP версията. Тя заменя NIX вилката на предишния модел, а второто поколение Ohlins Object Based Tuning интерфейс (OBTi) предлага по-фино управление на настройките отпред и отзад. Предните дискове са с по-голям диаметър – 330 мм и работят с нови 4-бутални спирачни апарати. На SP версията и двата апарата са Brembo Stylema, а ABS-ът е регулируем за каране на писта.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Kia показа в Детройт най-бързия модел в историята си.

Коронавирусът отмени и най-престижните автомобилни изложения

Най-посетеният автосалон в света - този в Париж и един от най-популярните в САЩ - в Детройт няма да се проведат заради епидемията от коронавирус. Новината дойде почти едновременно от организаторите на двете прояви, пише "Дневник". И докато за това в Щатите изненадата не е голяма, защото е насрочено за юни

По време на криза: продават употребявано Bugatti за 3,5 млн. евро!

По време на криза: продават употребявано Bugatti за 3,5 млн. евро!

Опустушителната икономическа криза, която тепърва ще набира скорост заради пандемията от коронавирус, явно кара и богатите по света да се разделят с любимите си "играчки". Немският дилър на луксозни коли Hollmann International продава Bugatti Chiron Sport, излязъл от завода през октомври 2019 г. Продавачът оценява използвания хиперкар на 3 милиона

Защо водачите на Audi не се притесняват, ако автомобилът им аварира на пътя

Защо водачите на Audi не се притесняват, ако автомобилът им аварира на пътя

Преди да тръгнат на дълъг път, в България или в чужбина, отговорните водачи имат навика да проверяват състоянието на автомобила. В много от съвременните коли обаче шофьорите, дори и да имат по-голяма техническа грамотност, реално могат да проверят само гумите и евентуално нивото на маслото и някои експлотационни течности

"Фиат-Крайслер" Снимка: Ройтерс

Fiat-Chrysler се надява да заработи в Италия от идната седмица

"Фиат-Крайслер" (Fiat-Chrysler) се надява да възобнови част от производството на автомобили в трите си завода в Италия от идната седмица, ако получи зелена светлина от правителството, заяви днес Джанлука Фико от синдиката на италианските металоработници, цитиран от Ройтерс. По-рано този месец Италия забрани пътуванията в страната и нареди да бъдат

Xiaomi пусна електроскутер на цената на GSM

Xiaomi пусна електроскутер на цената на GSM

Eдна от водещите китайски компании за смартфони - Xiaomi, представи модел скутер на цената на среден клас GSM. Eкологичните двуколесни модификации са с имената A1 и A1 Pro, като се различават само по капацитета на батерията. Най-евтината версия струва от 420 долара. Xiaomi A1 е оборудван с батерия от 768 квтч, докато A1 Pro има 960 квтч

България с най-голям ръст в продажбите на лекотоварни коли в Европа

България с най-голям ръст в продажбите на лекотоварни коли в Европа

България е една от малкото страни в Европа, а и с най-голям ръст, в продажбите на лекотоварни автомобили (до 3,5 тона), сочи стастиката на Асоциацията на европейските производители (АСЕА). През февруари покачването на сделките с ванове и баничарки у нас е с 31,7 на сто, а през първите два месеа на годината с 21,2%

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

14 млн. европейци от автобизнеса могат да останат без работа

14 млн. европейци от автобизнеса могат да останат без работа

Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) прогнозира безпрецедентна криза за автоиндустрията, причинена от разпространението на коронавирусна инфекция COVID-19. Поради спирането на работата на заводи, разкъсването на веригите за доставки и затварянето на автокъщи 14 милиона души може да загубят работата си, смятат от АСЕА

50 години Range Rover

50 години Range Rover

Land Rover отпразнува златен юбилей от създаването на Range Rover, като изгради огромна снежна арт инсталация на ледената писта в Арджеплог, в северната част на Швеция. Произведението на изкуството, широко 260 метра, бе поставено в центъра на тестовия терен, през който всички модели на Land Rover са преминали при производство

Заради коронавируса в Китай доставят колите на адрес, а ключовете с дрон

Заради коронавируса в Китай доставят колите на адрес, а ключовете с дрон

Пандемията от коронавирус, която парализира целия свят, накара един от водещите китайски производители да предложи усъвершенствани онлайн услуги при поръчката и доставката на нов автомобил. Компанията стартира доставка на новите си коли и по-специално на новия си SUV - Geely Icon, на посочения от клиента адрес обезпаразитен

Италиански професор: Няма нужда от маска, ако сте сам в колата!

Италиански професор: Няма нужда от маска, ако сте сам в колата!

Трябва ли да нося маска, когато шофирам? Как мога да дезинфекцирам машината си? Как трябва да се предпазя при зареждане с гориво? Има много въпроси, които шофьорите си задават в условията на пандемията от коронавирус. На тези въпроси отговаря професор Фабрицио Преляско, вирусолог от Миланския университет и здравен директор на IRCCS Galeazzi

Шок! С 30% са намалели продажбите на нови коли у нас още през февруари

Шок! С 30% са намалели продажбите на нови коли у нас още през февруари

Още преди да настъпи пандемията от коронавирус в България продажбите на нови автомобили у нас са се сринали с близо 1/3. Това сочат официалните данни на АСЕА (Асоциацията на автомобилните производители в Европа). През февруари спадът за България е 29,2 процента, като това е най-голямото пропадане от всички страни в Европа

Kia представи новото Sorento

Kia представи новото Sorento

Четвърто поколение на глобалния SUV флагман на Kia - Sorento, е мощен, прогресивен и многофункционален модел, проектиран и конструиран, така че да устои на всякакви предизвикателства. Новият модел е резултат от съвместната работа на екипите в Корея, Европа и Северна Америка. Като основен модел в глобалната линия на КИА

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber