В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро

https://www.24chasa.bg/avto/article/8058065 В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро www.24chasa.bg
Снимка: koenigsegg.com
Снимка: koenigsegg.com

Луксозни и могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 милиона евро: автомобилостроителят Koenigsegg активно работи по дизайна и представянето на своите "суперколи" от четвърт век на пазарна ниша, която досега бе запазена за латинските суперколи.

Със Saab и Volvo Швеция влезе в 20-и век с лимузините си със строга архитектура като лутерански храм, които се наложиха като модел за подражание, когато става дума за сигурност и за . . . строгост на пътя.
Само че в цеховете на Koenigsegg в Енгелхолм, крайморски южен град, нещата вече не са такива: елитни служители, наети от цял свят шлифоват аеродинамични диаманти с двигатели като на военните самолети F16, продавани на цената на златото.


"Когато започнах (...), се запитах "защо някой би купил една от колите ми, това е неизвестна марка за непросветения, от страна, която не е известна със спортните си коли", обяснява основателят на марката Кристиан фон Кьонингсег.


"Тогава си казах, че те наистина трябва да изпъкват (...), защото в противен случай нямам причина да съм на пазара", допълва той.
Ако Bugatti и Pagani се движат бързо, колите на Koenigsegg трябва да се движат още по-бързо, да излязат извън границите на серийните коли по пътищата, да компенсират липсата на известност с представянето си.
И така през 2002-а, а това са само осем години след първите завъртания на гаечния ключ, двигателят на Koenigsegg CC8S е определен като най-мощния сериен мотор от Рекордите на Гинес. Две години по-късно Koenigsegg CCR печели титлата най-мощната в света кола серийно производство.


През 2010-те години се появява Agera RS. През 2017 година тя преодолява летвата от 400 км/ч с достигнатите 447,19 км/ч, нещо невиждано до този момент за сериен автомобил. Това лидерство обаче е отнето в последствие от Bugatti Chiron Super Sport 300+ с неговите 490,48 км/час.
"Те го направиха на закрита писта, а ние - на обществен път (...), нашият рекорд бе поставен с кола серийно производството, докато Chiron бе предсериен прототип", коментира Кристиан фон Кьонингсег.
"Но това наистина е впечатляващо", признава четиридесетгодишният мъж.

Скъпоценен камък за 3 милиона евро

Макар тези рекорди "да не са пренебрежими", най-важното преди всичко е "общото представяне на колата", казва Кристиан фон Кьонингсег.
Този здравеняк, потомък на семейство, което "не е проявяло особен интерес към колите", разказва, че той самият е пристрастен към тях още от детството си. "Четях само списания за автомобили".


Сагата Koenigsegg започва през 1994 година. А на Кристиан фон Кьонингсег ще му бъдат необходими само 10 години, за да представи Koenigsegg CC8S - неговия първи модел - на автомобилното изложение в Женева през 2003 година. Ще последват 16 нови коли, някои от които са произведени само по шест бройки.


Колата Koenigsegg продължава да бъде рядко срещан предмет: в края на 2019-а марката обяви, че по цял свят в движение има 250 нейни автомобила.


Компанията е дискретна, когато става дума за профила на купувачите. Боксьорът Флойд Мейуедър-младши и футболната звезда Златан Ибрахимович вероятно са част от клиентелата на Koenigsegg.


Тези любители на суперколите често трябва да похарчат няколко милиона евро: последното бижу на Koenigsegg - Jesko - струва близо 3 милиона евро. Заявките за планираните 125 бройки от този модел бяха запълнени за два дни. Самото производство започва тази година.
Седем до девет месеца са необходими, за да се сглоби кола като Regera. Ювелирно изработване.


"Начинът на работа е много различен в сравнение с редовното производство, това може да се оприличи на едно бижу", пояснява Марин Гадо, който отговаря за производството.


През 2020, Koenigsegg предвижда да пусне нов модел, който ще струва около 1 милион евро и от него ще бъдат пуснати повече бройки. "И тази модел ще се прави ръчно", твърди Кристиан фон Кьонингсег.

(БТА)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

СНИМКА: Ройтерс

"Рено" ще съкрати около 15 000 работни места по света

Френският автомобилен гигант "Рено" планира да съкрати около 15 000 работни места по света, от които 4600 във Франция в рамките на план за икономии в размер на 2 милиарда евро за три години, предаде Франс прес, като се позова на запознати източници, съобщава БТА. Планът ще бъде оповестен официално утре сутринта

Комфортът в седалките на новия Honda Jazz

Комфортът в седалките на новия Honda Jazz

При разработването на следващото поколение на Jazz инженерите и дизайнерите на Honda бяха единодушни в желанието си да поставят комфорта на шофьора и пътника отпред на основно място. Решенията, свързани със структурата, дизайна и ергономията бяха обмислени от всички специалисти в екипа и приложени едновременно

Модернизираха сериозно BMW Серия 5

Модернизираха сериозно BMW Серия 5

С екстериор с по-силно присъствие, облагороден в множество детайли интериор, повишена ефективност благодарение на електрификацията и актуалните иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността новото BMW Серия 5 затвърждава своята позиция на особено спортен, ефективен и напредничав модел в премиум горния сегмент на средния клас

ЕС отбеляза най-големият срив в продажбите на нови коли в историята

ЕС отбеляза най-големият срив в продажбите на нови коли в историята

Заради пандемията от COVID-19 автомобилният пазар в Европа отбеляза най-голямото намаление на продажбите, от както се води статистика. По данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) през четвъртия месец на годината в страните от ЕС са регистрирани 270 862 продажби на нови леки коли. През април 2019-а те бяха 1 143 046

Покупка на авточасти при новата политика за честен избор

Покупка на авточасти при новата политика за честен избор

С течение на времето и промяната в качеството на автомобилите все по-често се налага да купуваме какви ли не авточасти. Изборът обикновено е труден поради две основни причини: винаги има по няколко варианта на една и съща част, а цената невинаги е гаранция за качество. И ако повечето производители и търговци биха се постарали да ви продадат

Колите с вирусни филтри като в самолетите

Колите с вирусни филтри като в самолетите

Tesla вече ги вгражда, Volkswagen залага на тези с активен въглен Пандемията от COVID-19 накара водещи автомобилни производители да подобрят системите си за филтриране на купето. Много от тях от няколко години непрекъснато развиват климатичните си програми с цел максимално спиране на фините прахови частици

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Mazda MX-5

Mazda поиска кредит от 2,8 милиарда долара заради щети от пандемията

Японският автомобилен концерн Mazda е поискал кредит от 300 милиарда йени или 2,8 милиарда долара от три водещи японски банки заради загубите, понесени от пандемията от новия коронавирус. Това съобщи днес в. "Никкей", цитиран от Киодо. Обемът на продажбите на Mazda през февруари е спаднал с 14 на сто, а през март свиването е с 33 на сто

Почти никой не купува нови коли - 73,2% спад през април!

Почти никой не купува нови коли - 73,2% спад през април!

Само 1079 леки и лекотоварни автомобили са продадени през изминалия месец, повечето са договорени преди това Автомобилният бизнес в България е в колапс. Това сочат данните на регистрациите на автомобили през първите 4 месеца на годината. През април, първият месец блокиран заради пандемията от COVID - 19

Фабриката на “Ферари” е основана в Маранело през 1947 г. от Енцо Ферари.

"Ферари" очаква възстановяване през второто полугодие

Производителят на луксозни спортни автомобили "Ферари" (Ferrari) днес значително понижи прогнозата си печалбата за цялата 2020 година заради пандемията от Ковид-19, като уточни, че новата оценка допуска рязко възстановяване през втората половина на годината, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Централата на "Ферари" е в една от

Продажбите на нови коли с нива отпреди 38 години!

Продажбите на нови коли с нива отпреди 38 години!

Избухването на пандемията с COVID-19 е повлияло значително на автомобилната индустрия, сочи статистически анализ на английсакта компания JATO Dynamics. През март 2020 г. глобалните продажби на превозни средства в целия свят са паднали на 5,55 милиона бройки, което е с 39% по-малко от март 2019-а, когато са били 9,03 милиона

Пикапите F150 на "Форд"

Бизнесът очаква над 120 000 работници да се върнат в "Дачия" и "Форд"

Бизнесът тръгва: автоиндустрията очаква над 120 000 работници да се върнат от днес, 4 май, във фабриките на "Дачия" и "Форд" с подновяването на производството, пише румънският икономически вестник "Зиарул финанчиар". Вестникът цитира генералния секретар на Асоциацията на производителите на автомобили в Румъния Адриан Санду да казва

Фабрика за електрически автомобили на Tesla Inc в Шанхай, Китай. Снимка: Ройтерс

Tesla изненада с трета поредна печалба насред коронакризата

Американският производител на електрически автомобили Tesla изненадващо приключи първото тримесечие на печалба въпреки коронакризата. Чистата печалба е в размер на 16 млн. долара (14,7 млн. евро), обяви компанията на технологичния милиардер Илон Мъск в сряда след затварянето на пазара на Wall Street. Това е третото поредно тримесечие с печалба

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber