Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон!

https://www.24chasa.bg/avto/article/8041809 Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон! Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон! www.24chasa.bg
СНИМКИ:ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
СНИМКИ:ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Във времената на масово анатемосване на дизеловите автомобили не мога да не се сдържа и да започна теста на модернизирания Volkswagen Passat с това, че този изключителен германски седан може да мине между 1100-1200 км с едно зареждане на 66-литровия си резервоар. Става дума за версията със “сериозен” двулитров нафтов двигател с мощност 190 конски сили, при който няма компромиси относно тягата и максималната скорост. По време на 400-километровия пробег (половината от които по магистрала “Струма” с каране на ръба на разрешените 140 км/ч) немският седан изразходваше нафта от 5,5 до 6,5 литра на сто, и то при почти пълен багажник (обемът му е от внушителните 586 литра), трима пътници на борда, пуснат климатик и студено зимно време навън.


“Специалистите” се учудват, че в Германия продължават да почитат големите нафтови автомобили и там има ръст в търсенето им в последните месеци. Но истината е, че
прагматичните немци
все още не виждат
алтернатива
на тези коли,
които, освен - че могат да прекосят почти половин Европа с един резервоар, без проблем и риск се движат в най-лявата лента на немските аутобани, където средната скорост често надвишава 180-200 км/ч. Това се случва при абсолютен комфорт за шофьора и пътуващите, както и по максимално безопасен начин.
Тази безопасност за първи път във Volkswagen Passat се допълва и от технологията Travel Assist, която осигурява частично автономно шофиране.


Системата се задейства с натискане на бутон върху мултифункционалния волан. Заради правни и свързани с безопасността причини водачът трябва постоянно да следи какво се случва. За да гарантира това, Travel Assist (който се активира при скорост от нула до 210 км/ч) проверява дали водачът е поставил ръцете си на волана, който е първия сензативен на Volkswagen.
Той установява докосването от водача, осигурявайки интерактивен интерфейс към системи като Travel Assist. Всичко от което се нуждае е просто докосване до волана. Капацитивната повърхност след това установява дали шофьорът все още контролира автомобила, като преди това, водачът трябваше да движи леко кормилото.
Предупредителни сигнали (визуален, акустичен и движение на спирания педал) информират шофьора, ако той отдели ръцете си от волана за повече от десет секунди. Ако той не реагира, системата за аварийно спиране ще започне да намалява скоростта на Passat до пълно спиране.


Последното поколение адаптивен темпомат ACC е базиран на контрол на скоростта с предвиждаща функция. Използван преди само за контрол на разстоянието, ACC сега реагира на ограничения на скоростта, особености на местността, кръгови движения и кръстовища, като адаптира скоростта на автомобила.
Ако Passat е оборудван с DSG трансмисия, ACC се превръща и в асистент за движение в задръстване с автоматично потегляне и спиране.


Новата мултифункционална камера прави шофирането в лентата за движение перфектно и сега вече разпознава не само граничните линии на лентите, но и затревените зони.
Към нея се добавят системата за смяна на лентата, страничен асистент с предупреждение за трафик отзад, системата за аварийно спиране преден асистент със следене на пешеходците, за маневриране с прикачен товар Trailer Assist, за паркиране Park Assist.
Обновеният вариант на Volkswagen Passat
се предлага в общо
осем варианта
на задвижване
в диапазона от 120 дo 272 к.с. мощност. Освен плъгин хибриден вариант (за първи път) гамата на модела включва още три модерни TSI двигателя с максимална мощност съответно 150, 190 и 272 конски сили. Новият високоефективен двулитров турбодизелов двигател TDI Evo с максимална мощност 150 к.с. също отбелязва своята пазарна премиера в новия Passat. Другите три дизелови двигателя на Passat развиват максимална мощност 120, 190 и 240 коня.


Интериорът се отличава с нови материи и изпълнения, обновени облицовки на вратите, тапицерии в различен цвят, нови контролни прибори и включен в стандартното оборудване мултифункционален волан. На арматурното табло вече има стилно лого на Passat с подсветка вместо аналогов часовник, а в централната конзола има голямо отворено отделение за съхранение с опционален панел за индуктивно зареждане на смартфон и осветена USB-C връзка.
Нощем екраните на блока на контролните прибори Digital Cockpit и инфотейнмънт системата се сливат със светещите бутони на волана със сензативни панели и индиректното осветление (до 30 цвята) на интериора.


По желание новият Passat се предлага и в комбинация със система за адаптивно управление на окачването DCC (при някои варианти на двигателя тя е част от стандартното оборудване).
Характеристиките на работа на новите амортисьори вече могат да се конфигурират безстепенно в много по-широк аспект, паралелно с досега познатите режими Comfort, Normal и Sport.
С помощта на плъзгач водачът може да направи прецизни индивидуални настройки в целия диапазон на DCC и накрая да ги запамети като персонален режим.

Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон!

Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон!

Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон!

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

В Беларус забраниха продажбите на Skoda, дори и на употребяваните коли

В Беларус забраниха продажбите на Skoda, дори и на употребяваните коли

Шефът на Citroen: След 3 години дизеловите коли ще са едва 15%

Шефът на Citroen: След 3 години дизеловите коли ще са едва 15%

ID.4 GTX - първият спортен електрически кросоувър на Volkswagen

ID.4 GTX - първият спортен електрически кросоувър на Volkswagen

Колите с най-много повреди се сглобяват в понеделник

Колите с най-много повреди се сглобяват в понеделник

Ford ще сглобява електрически коли на 250 км от София

Ford ще сглобява електрически коли на 250 км от София

Кои са най-масовите модели в света?

Кои са най-масовите модели в света?

Покажи още

Последно от

Видеосъдържание

Съветите на специалиста

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber