Тест на BMW Серия 1: Предно предаване за най-европейското беемве

https://www.24chasa.bg/avto/article/7933101 Тест на BMW Серия 1: Предно предаване за най-европейското беемве Тест на BMW Серия 1: Предно предаване за най-европейското беемве www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Смело може да се каже, че най-малкото BMW - Серия 1, е и най-европейското. Моделът, който е вече трето поколение и е с 15-годишна история с над 2,5 млн. произведени бройки, е с 80 процента продажби на Стария континент. “Единичката” за “ужас” на най-запалените фенове на баварската марка е изградена върху нова платформа, която предлага само предно предаване (плюс 4х4, естествено).
Съветвам обаче дори и най-ревностните привърженици на задвижването на задните колела да не отписват този модел, защото и най-големите “разбирачи” ще установят по достойнство усилията на хората от инженерния отдел на марката. Те са направили така, че автомобилът да не проявява склонност към недозавиване, така характерно за колите с предно.


Това се постига с дебютиращата в автомобил с двигател с вътрешно горене технология ARB (actuator contiguous wheel slip limitation), позната на някои от чисто електрическото BMW i3s, която
позволява бърз
контрол на колата
при завой
При ARB сензорът за приплъзване е разположен директно в блока за управление на двигателя вместо в управляващия блок на системата за контрол на стабилността DSC. Така информациите се предават три пъти по-бързо, а доловимият от шофьора контрол се извършва дори 10 пъти по-скоростно. В тясно взаимодействие със системата за контрол на стабилността DSC това ограничение на приплъзването значително редуцира недозавиването под влияние на мощността без стабилизиращи от шофьора намеси, които иначе са типични за автомобилите с предно задвижване. Технологията ARB се подпомага и от серийния BMW Performance Control (инерционното разпределение на въртящия момент).


Към колата имаме на разположение и М спортно окачване със снижена с 10 мм каросерия, а ако желаете, може и да добавите адаптивно М окачване VDC (Variable Damper Control). При него водачът може да избира между две характеристики на амортисьорите - Comfort и Sport.
С други думи, тестваното от нас BMW 120d xDrive с дизелов двигател с мощност 190 конски сили нямаше никакви проблеми при каране с по-високи скорости по нормален път с повечко и остри завои. С колегата не усетихме голяма разлика от другите модели на германската марка като пътно поведение.
Да не говорим, че колата не само че изглежда повече от масивна за размерите си, но в първата си половина е и изненадващо широка. Ако има разлика в обема и разстоянието между раменете на пътуващите на предните две седалки в сравнение с трета или пета серия, тя е минимална - нещо наистина забележително за кола от този клас. Пътниците отзад се наслаждават на увеличено с 13 мм пространство за лактите, като отпред то е с 42 мм повече. Вместимостта на багажника е набъбнала с 20 до 380 литра.


С този дизелов двигател с въртящ момент 400 Нм при 1750-4000 оборота (има и още два нафтови с по-малка мощност със 116 и 150 коня) колата не само върви мощно и изпреварва без никакво колебание, но има и забележителен разход на гориво, който
се колебае между
4,1 и 5,1 литра
на сто
И това са близо до реалните стойности.
BMW Серия 1 се предлага и с два бензинови двигателя. Първият е със 140 к.с., а вторият при BMW M135i xDrive е “върхът на сладоледа” с 306 коня под капака. Това е и най-мощният четирицилиндров агрегат на BMW. С него “единичката” ускорява от 0 до 100 км/ч за само 4,8 сек (4,7 секунди с M Performance пакет).
BMW 116d, BMW 118d и BMW 118i серийно се оборудват с модернизираната шестстепенна механична скоростна кутия. Новост е изключително модерната седемстепенна трансмисия Steptronic с два съединителя, която се предлага като опция за BMW 116d и за BMW 118i.


Екстрите, с които е “накичена” колата, са изненадващо много за този клас автомобили. Преди да тръгнем с колегата, решихме да използваме представения за първи път в Серия 3 BMW Intelligent Personal Assistant, който има и функция личен консиерж. С няколко чуквания по екрана на централната конзола лесно
може да се
свържете с
персоналния си
асистент
Реалният човек от другата страна на телефонната линия (оказа се, че колцентърът на баварците е в Барселона и на български отговарят момче или момиче в работно време) може да направи така, че да настрои навигацията вместо вас, което е суперудобно (а и безопасно) по време на движение. Освен това автопиколото може да побъбри с пътуващите, да ви информира за резултатите от последните футболни мачове, да ви запази маса в ресторант и т.н. Ние лично го попитахме дали се очаква дъжд в Благоевград и Сандански в следващите няколко часа.


Като опция се предлага например и Park Distance Control (PDC). Камерата за обратно виждане, или асистентът за паркиране, позволява автоматизирано паркиране в паркоместа, разположени успоредно или перпендикулярно на пътното платно, както и автоматизирано изкарване на колата, разположени успоредно на пътното платно. Опционалният BMW Digital Key пък дава възможност за отключване и заключване на автомобила със смартфона чрез Near Field Communication (NFC). За отключване на автомобила смартфонът просто се поставя до дръжката на вратата - дори и батерията на телефона да е изтощена. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в поставката за него или в нишата за безжично зареждане. Водачът може да сподели дигиталния ключ с до 5-има души.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Какво покрива застраховка “Гражданска отговорност”

Какво покрива застраховка “Гражданска отговорност”

Сигурно сте си мислили “Има ли смисъл да я плащам, след като не ми се налага да я използвам?”. Със сигурност това е по-добрият вариант. Тя е в полза не на вас, а на трети лица, в случай, че са пострадали и вие сте причината за това. Какво представлява Тя е договорът ви със застрахователната компания

Снимка: Ройтерс

Китайската Geely може да купи и Aston Martin

Акциите на Aston Martin поскъпнаха рязко след слухове, че китайската Geely преговаря за закупуване на дял от закъсалия британски производител на елитни автомобили, съобщава Financial Times, цитиран от economic.bg. Англичаните обявиха загуби в размер на $92.3 млн. (€82.8 млн.) за третото тримесечие на миналата година заради спадащите продажби в

В Rolls-Royce всичко е специално!

В Rolls-Royce всичко е специално!

Пътната полиция обяви, че през изминалата година у нас е продаван по един нов Rolls-Royce на месец. Истинският бум, не само в България, а и по цял свят безспорно се дължи на първия SUV на легендарната марка, наречен Cullinan. Всичките модели на британската компания повече от век обаче са символ на разточителство и мерило за състоянието на

Снимка: koenigsegg.com

В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро

Луксозни и могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 милиона евро: автомобилостроителят Koenigsegg активно работи по дизайна и представянето на своите "суперколи" от четвърт век на пазарна ниша, която досега бе запазена за латинските суперколи. Със Saab и Volvo Швеция влезе в 20-и век с лимузините си със строга архитектура като лутерански храм

СНИМКИ:ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон!

Във времената на масово анатемосване на дизеловите автомобили не мога да не се сдържа и да започна теста на модернизирания Volkswagen Passat с това, че този изключителен германски седан може да мине между 1100-1200 км с едно зареждане на 66-литровия си резервоар. Става дума за версията със “сериозен” двулитров нафтов двигател с мощност 190 конски

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

т 1 януари 2020 г. новите автомобили ще трябва да определят реалното потребление на гориво в съответствие с европейското законодателство за CO2. Тези OBFCM устройства (On-Board Fuel Consumption Meter - бордови измерватели на разхода на гориво) са задължителни за поставяне в леки и лекотоварни автомобили.

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Проектът ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган. СНИМКА: РОЙТЕРС

В Бурса ще произвеждат по 175 000 електрически коли годишно

Турция заяви, че планира да произвежда до 175 000 коли годишно в съответствие с проект за електрическа кола, който ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган, привличайки инвестиции от 22 милиарда лири (3,7 милиарда долара) за период от 13 години, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Новият проект ще получава държавна подкрепа като

Реджеп Ердоган Снимка: Ройтерс

Ердоган представя на 26.12. първия турски електромобил, ще го подкара

Президентът Реджеп Тайип Ердоган ще представи в петък на церемония в Гебзе, окръг Кодажаели /Северозападна Турция/, първия електрически автомобил турско производство, съобщава турският телевизионен канал НТВ. Проектът за електрически автомобил в сегмент С е разработен от турския консорциум Инициативна група за автомобил на Турция

8 ситуации, в които трябва да имате покривало за кола

8 ситуации, в които трябва да имате покривало за кола

Автомобилът е голяма инвестиция и жизненоважен за ежедневието. От работа до просто шофиране до хранителния магазин, автомобилите са важни за почти всичко, което правите. От само себе си се разбира, че трябва да поддържате колата си в най-доброто възможно състояние. Здравото покривало за кола е сравнително евтина покупка

Предлагат у нас китайски електрически клонинг на Mini за 24 000 лв!

Предлагат у нас китайски електрически клонинг на Mini за 24 000 лв!

В сайтовете за продажби на нови и употребявани автомобили в България наред с десетките обяви на чисто китайски мънички автомобили за символични пари, от няколко дни може да се види и прелюбопитна обява за продажбата на чисто електрическо возило с произход Китай и фабрика в Италия. Дизайнът на автомобила копира външно и в интериора последните

Тест на Peugeot 208: способен да омагьосва!

Тест на Peugeot 208: способен да омагьосва!

Новото Peugeot 208 изглеждаше вдъхновяващо още сред лъскавите щандове сред стотиците модерни коли на салона в Женева в началото на март. Сега вече мога да твърдя, че този автомобил може да омагьосва, когато го видите и на пътя. Не е новина, че френските компании Peugeot и Citroen, обединени под групата PSA, правят дизайнерски продукти,

Двигателите на новите коли издържат до  250 000 км без ремонти

Двигателите на новите коли издържат до 250 000 км без ремонти

Съвременните автомобили са по-безопасни и комфортни, но с годините се чупят по-бързо Производителят е длъжен да прави компромис между екология, цена, клиентска удовлетвореност и надеждност Потребителят става част от изпитателния процес на новите модели, защото фирмите бързат да ги пуснат на пазара Увеличените интервали за смяна на маслото

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber