19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор)

https://www.24chasa.bg/avto/article/7853899 19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор) 19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор) www.24chasa.bg

Сериозен спад в продажбата на нови дизелови леки коли отчита АСЕА (Асоциацията на автомобилните производителите в Европа). С 19 процента е намаляло търсеното на автомобили с нафтови двигатели в България за първите девет месеца на годината спрямо 2018-а. В Европейския съюз сривът от началото на годината е по-малък - 16,4 процента.

От юли до септември 2019 г. броят на дизеловите автомобили, регистрирани в целия ЕС,

е намалял с

14,1% до

1 милион бройки В резултат на което пазарният дял на дизела намалява под 30%. Четири от петте най-големи пазари в ЕС отбелязват двуцифрен спад, като продажбите на дизели в Испания са с 34,7% по-малко, италианското търсене се свива с 24,5%, продажбите във Великобритания намаляват с 20,8%, а френското търсене - с 12,6%. Германия обаче регистрира увеличение от 4,7% през последното тримесечие.

Бензиновите нови возила в България за първите 9 месеца на тази година са 15 975 спрямо 14 647 за същия период на 2018-а, или 9,1% отгоре. Ако се погледне третата четвърт на годината у нас, бензиновите коли са с ръст 3,7 процента, или 4725 бройки, спрямо 4555 през същия период за миналата година.

Интересен е фактът, че в Германия има намаления на търсенето през първите 9 месеца на бензинови возила с 3,1 процента, като за целия ЕС увеличението е с 3,4%. Продажбите на бензинови автомобили се “възползват” от този спад на търсенето на дизели, увеличавайки се с 6,1% (или 121 216 бройки) през третото тримесечие на 2019 г.

Колите с бензинови двигатели сега представляват 59,5% от пазара на ЕС. Чисто електрическите превозни средства в Европа заемат едва 3,1% от общите продажби на нови автомобили в целия регион.

В България до началото на октомври са продадени едва 220 чисто електрически превозни средства, като зад нас са само Литва (120), Естония (82) и Латвия (71).

Въпреки скромния пазар у нас има ръст от 65,4 процента спрямо същия период на 2018-а, или 133 бройки тогава.

Най-много коли

на ток

от страните в ЕС са пласирани в Германия - 74 542 бройки, или увеличение с 48,4 процента. Това се дължи и на държавната субсидия за електрически превозни средства, която набъбва до 6000 евро. (Виж 3-а стр.) Иначе в Европа номер 1 по продажби на електрически автомобили е Норвегия с 61 547 бройки (+18,3%).

В България продажбите на плъгин хибридите са едва 39 бройки до началото на октомври, а при класическите хибриди са 1370 (+24,2%).

Комбинираните екологични превозни средства с водородни клетки, на газ и метан (APV) са имали пазарен дял от 36 % в ЕС през последното тримесечие. За първите 9 месеца увелчението не е толкова голямо - 7,5 процента.

По този показател - продажби на нови автомобили с фабрично монтирани газови и метанови уредби,

България

е абсолютен

рекордьор

в Европа Увеличенито до началото на октомври спрямо първите девет месеца на миналата година е 643 процента! У нас са пласирани 1800 нови коли с алтернативно задвижване спрямо 242 през 2018 година.

Проучване на ACEA акцентира и върху промяната в десетилетната тенденция за намаляване на средните CO2 емисии сред новите автомобили. С понижение от 2007 до 2016 година с около 40 грама на километър, през 2017 и 2018 година от асоциацията отчитат последователни увеличения със съответно 0,3% и 1,8%. Осредненият показател за България при новите автомобили за 2018 г. е на ниво от 128,1 грама СО2 на километър при среден за Европа от 120,6 г. Така от АСЕА твърдят, че няма връзка между намаляването на продажбите на дизелови коли и вредните емисии.

Най-големият бонус за електрически автомобили е в Румъния

От ACEA (Асоциацията на автомобилните производители в Европа) обявиха, че само 12 държави от ЕС предлагат бонуси или премии на купувачите на електрически превозни средства. Освен това тяхната парична стойност се различава значително в различните страни.

Стабилни стимули за закупуване на електромобили има в Румъния (до 11 500 евро), Словения (до 7500 евро), Франция (до 6000 евро), но в същото време има държави, в които не съществуват каквито и да било преференции и данъчни облекчения за покупката на подобни автомобили. Така е и в България. У нас преференциите при закупуване на чисто електрическа кола се свеждат до безплатно паркиране в синя и зелена зона в големите градове и липсата на годишен пътен данък. Няма никакви преференции при покупката на нов “мек” или плъгин хибриден автомобил.

В Румъния държавата дава 10 хиляди евро при покупка на електромобил, като добавя и още 1500 евро, ако се бракува кола на повече от осем години. За плъгин хибрид бонусът е 4500 евро.

В Словения за лека кола на ток се получават 7500 евро, а за лекотоварен автомобил тип “баничарка” - 4500 евро. В Испания бонусът е до 5500 за лека кола, 6000 за лекотоварен автомобил, 8000 евро за товарни возила от категория N2 и М2 и 15 000 евро за камион.

Във Франция освен 6-те хиляди евро за нови електически автомобили се полагат и 5000 за употребявани возила на ток. В Ирландия държавата приспада до 5000 евро за електромобили и плъгин хибриди, а в Швеция - 5500 евро за електромобил, Във Великобритания се приспадат до 4050 евро, в Австрия се полагат 3000 евро за покупка на нова кола на ток и два пъти по-малко за плъгин хибриди, а във Финландия сумата е 2000 евро за коли на ток.

Преди дни германското правителство и автомобилната индустрия се договориха да продължат съвместните субсидии за закупуване на електрически автомобили. Те се очаква да бъдат увеличени, а схемата за прилагането им удължена до края на 2025 г. Премията за закупуване, въведена преди повече от три години, изтича в края на декември.

За електрически автомобили на стойност до 40 000 евро потребителските субсидии трябва да нараснат до 6000 евро в сравнение с 4000 евро, които се даваха досега. За хибриди в този ценови диапазон купувачите вече ще получават субсидия в размер на 4500, а не 3000 евро. Германското правителство и производителите са осигурили по 600 млн. евро за сегашния план за субсидии на електрически автомобили.

Освен потребителската отстъпка за електрически превозни средства на срещата са обсъдени и начини за ускоряване на изграждането на национална мрежа от станции за зареждане на електрически автомобили.

В момента Германия разполага с около 21 000 станции за зареждане на електрически коли. Канцлерът Ангела Меркел заяви, че страната трябва да изгради през следващото десетилетие един милион такива станции.

Данните на ACEA сочат, че в Европа има изградени 143 589 зарядни станции за електрически автомобили и зареждаеми плъгин хибриди. Резултатът за България е 108, като след страната ни се подреждат само Кипър, Гърция и Малта.

Почти една трета от новите коли, продадени в Норвегия миналата година, са били изцяло електрически, което е нов световен рекорд на фона на усилията на страната за спре продажбите на коли, задвижвани с помощта на изкопаеми горива, до 2025 година.

За да намали въглеродните емисии и замърсяването на въздуха, Норвегия почти не облага с данъци електромобилите и предлага някои стимули като безплатно паркиране и зарядни станции в опит да насърчи прехода от дизелови и бензинови към електрически модели.

Делът на електромобилите е нараснал до 31,2 процента от всички продажби миналата година спрямо 20,8 процента през 2017 година и едва 5,5 на сто през 2013 година, докато продажбите на дизелови и бензинови коли отчитат рязък спад.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Произведена в Шанхай Tesla набира популярност в Китай

Произведена в Шанхай Tesla набира популярност в Китай

Магазините на Tesla в Шанхай се напълниха с клиенти, след като новите данъчни облекчения влязоха в сила този месец. Това съобщи Радио "Китай". Повечето от поръчките са за достъпния седан Модел 3, произведен в огромния завод в града. Въпреки отслабения пазар за електрически автомобили в Китай, новите данъчни облекчения свалят цената на Tesla в

Какво покрива застраховка “Гражданска отговорност”

Какво покрива застраховка “Гражданска отговорност”

Сигурно сте си мислили “Има ли смисъл да я плащам, след като не ми се налага да я използвам?”. Със сигурност това е по-добрият вариант. Тя е в полза не на вас, а на трети лица, в случай, че са пострадали и вие сте причината за това. Какво представлява Тя е договорът ви със застрахователната компания

Снимка: Ройтерс

Китайската Geely може да купи и Aston Martin

Акциите на Aston Martin поскъпнаха рязко след слухове, че китайската Geely преговаря за закупуване на дял от закъсалия британски производител на елитни автомобили, съобщава Financial Times, цитиран от economic.bg. Англичаните обявиха загуби в размер на $92.3 млн. (€82.8 млн.) за третото тримесечие на миналата година заради спадащите продажби в

В Rolls-Royce всичко е специално!

В Rolls-Royce всичко е специално!

Пътната полиция обяви, че през изминалата година у нас е продаван по един нов Rolls-Royce на месец. Истинският бум, не само в България, а и по цял свят безспорно се дължи на първия SUV на легендарната марка, наречен Cullinan. Всичките модели на британската компания повече от век обаче са символ на разточителство и мерило за състоянието на

Снимка: koenigsegg.com

В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро

Луксозни и могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 милиона евро: автомобилостроителят Koenigsegg активно работи по дизайна и представянето на своите "суперколи" от четвърт век на пазарна ниша, която досега бе запазена за латинските суперколи. Със Saab и Volvo Швеция влезе в 20-и век с лимузините си със строга архитектура като лутерански храм

Иван Михайлов: Няма окончателно решение къде ще бъде заводът на VW

Иван Михайлов: Няма окончателно решение къде ще бъде заводът на VW

България има солидни позиции на автомобилната карта на света - у нас оперират над 250 компании, в които работят повече от 65 хиляди души, казва Иван Михайлов, председател на Автомобилен клъстер – България. Според  Иван Михайлов автомобилният бранш продължава да отбелязва устойчив ръст и генерира над 10% от БВП

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

т 1 януари 2020 г. новите автомобили ще трябва да определят реалното потребление на гориво в съответствие с европейското законодателство за CO2. Тези OBFCM устройства (On-Board Fuel Consumption Meter - бордови измерватели на разхода на гориво) са задължителни за поставяне в леки и лекотоварни автомобили.

Проектът ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган. СНИМКА: РОЙТЕРС

В Бурса ще произвеждат по 175 000 електрически коли годишно

Турция заяви, че планира да произвежда до 175 000 коли годишно в съответствие с проект за електрическа кола, който ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган, привличайки инвестиции от 22 милиарда лири (3,7 милиарда долара) за период от 13 години, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Новият проект ще получава държавна подкрепа като

Реджеп Ердоган Снимка: Ройтерс

Ердоган представя на 26.12. първия турски електромобил, ще го подкара

Президентът Реджеп Тайип Ердоган ще представи в петък на церемония в Гебзе, окръг Кодажаели /Северозападна Турция/, първия електрически автомобил турско производство, съобщава турският телевизионен канал НТВ. Проектът за електрически автомобил в сегмент С е разработен от турския консорциум Инициативна група за автомобил на Турция

8 ситуации, в които трябва да имате покривало за кола

8 ситуации, в които трябва да имате покривало за кола

Автомобилът е голяма инвестиция и жизненоважен за ежедневието. От работа до просто шофиране до хранителния магазин, автомобилите са важни за почти всичко, което правите. От само себе си се разбира, че трябва да поддържате колата си в най-доброто възможно състояние. Здравото покривало за кола е сравнително евтина покупка

Предлагат у нас китайски електрически клонинг на Mini за 24 000 лв!

Предлагат у нас китайски електрически клонинг на Mini за 24 000 лв!

В сайтовете за продажби на нови и употребявани автомобили в България наред с десетките обяви на чисто китайски мънички автомобили за символични пари, от няколко дни може да се види и прелюбопитна обява за продажбата на чисто електрическо возило с произход Китай и фабрика в Италия. Дизайнът на автомобила копира външно и в интериора последните

Тест на Peugeot 208: способен да омагьосва!

Тест на Peugeot 208: способен да омагьосва!

Новото Peugeot 208 изглеждаше вдъхновяващо още сред лъскавите щандове сред стотиците модерни коли на салона в Женева в началото на март. Сега вече мога да твърдя, че този автомобил може да омагьосва, когато го видите и на пътя. Не е новина, че френските компании Peugeot и Citroen, обединени под групата PSA, правят дизайнерски продукти,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber