19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор)

https://www.24chasa.bg/avto/article/7853899 19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор) 19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор) www.24chasa.bg

Сериозен спад в продажбата на нови дизелови леки коли отчита АСЕА (Асоциацията на автомобилните производителите в Европа). С 19 процента е намаляло търсеното на автомобили с нафтови двигатели в България за първите девет месеца на годината спрямо 2018-а. В Европейския съюз сривът от началото на годината е по-малък - 16,4 процента.

От юли до септември 2019 г. броят на дизеловите автомобили, регистрирани в целия ЕС,

е намалял с

14,1% до

1 милион бройки В резултат на което пазарният дял на дизела намалява под 30%. Четири от петте най-големи пазари в ЕС отбелязват двуцифрен спад, като продажбите на дизели в Испания са с 34,7% по-малко, италианското търсене се свива с 24,5%, продажбите във Великобритания намаляват с 20,8%, а френското търсене - с 12,6%. Германия обаче регистрира увеличение от 4,7% през последното тримесечие.

Бензиновите нови возила в България за първите 9 месеца на тази година са 15 975 спрямо 14 647 за същия период на 2018-а, или 9,1% отгоре. Ако се погледне третата четвърт на годината у нас, бензиновите коли са с ръст 3,7 процента, или 4725 бройки, спрямо 4555 през същия период за миналата година.

Интересен е фактът, че в Германия има намаления на търсенето през първите 9 месеца на бензинови возила с 3,1 процента, като за целия ЕС увеличението е с 3,4%. Продажбите на бензинови автомобили се “възползват” от този спад на търсенето на дизели, увеличавайки се с 6,1% (или 121 216 бройки) през третото тримесечие на 2019 г.

Колите с бензинови двигатели сега представляват 59,5% от пазара на ЕС. Чисто електрическите превозни средства в Европа заемат едва 3,1% от общите продажби на нови автомобили в целия регион.

В България до началото на октомври са продадени едва 220 чисто електрически превозни средства, като зад нас са само Литва (120), Естония (82) и Латвия (71).

Въпреки скромния пазар у нас има ръст от 65,4 процента спрямо същия период на 2018-а, или 133 бройки тогава.

Най-много коли

на ток

от страните в ЕС са пласирани в Германия - 74 542 бройки, или увеличение с 48,4 процента. Това се дължи и на държавната субсидия за електрически превозни средства, която набъбва до 6000 евро. (Виж 3-а стр.) Иначе в Европа номер 1 по продажби на електрически автомобили е Норвегия с 61 547 бройки (+18,3%).

В България продажбите на плъгин хибридите са едва 39 бройки до началото на октомври, а при класическите хибриди са 1370 (+24,2%).

Комбинираните екологични превозни средства с водородни клетки, на газ и метан (APV) са имали пазарен дял от 36 % в ЕС през последното тримесечие. За първите 9 месеца увелчението не е толкова голямо - 7,5 процента.

По този показател - продажби на нови автомобили с фабрично монтирани газови и метанови уредби,

България

е абсолютен

рекордьор

в Европа Увеличенито до началото на октомври спрямо първите девет месеца на миналата година е 643 процента! У нас са пласирани 1800 нови коли с алтернативно задвижване спрямо 242 през 2018 година.

Проучване на ACEA акцентира и върху промяната в десетилетната тенденция за намаляване на средните CO2 емисии сред новите автомобили. С понижение от 2007 до 2016 година с около 40 грама на километър, през 2017 и 2018 година от асоциацията отчитат последователни увеличения със съответно 0,3% и 1,8%. Осредненият показател за България при новите автомобили за 2018 г. е на ниво от 128,1 грама СО2 на километър при среден за Европа от 120,6 г. Така от АСЕА твърдят, че няма връзка между намаляването на продажбите на дизелови коли и вредните емисии.

Най-големият бонус за електрически автомобили е в Румъния

От ACEA (Асоциацията на автомобилните производители в Европа) обявиха, че само 12 държави от ЕС предлагат бонуси или премии на купувачите на електрически превозни средства. Освен това тяхната парична стойност се различава значително в различните страни.

Стабилни стимули за закупуване на електромобили има в Румъния (до 11 500 евро), Словения (до 7500 евро), Франция (до 6000 евро), но в същото време има държави, в които не съществуват каквито и да било преференции и данъчни облекчения за покупката на подобни автомобили. Така е и в България. У нас преференциите при закупуване на чисто електрическа кола се свеждат до безплатно паркиране в синя и зелена зона в големите градове и липсата на годишен пътен данък. Няма никакви преференции при покупката на нов “мек” или плъгин хибриден автомобил.

В Румъния държавата дава 10 хиляди евро при покупка на електромобил, като добавя и още 1500 евро, ако се бракува кола на повече от осем години. За плъгин хибрид бонусът е 4500 евро.

В Словения за лека кола на ток се получават 7500 евро, а за лекотоварен автомобил тип “баничарка” - 4500 евро. В Испания бонусът е до 5500 за лека кола, 6000 за лекотоварен автомобил, 8000 евро за товарни возила от категория N2 и М2 и 15 000 евро за камион.

Във Франция освен 6-те хиляди евро за нови електически автомобили се полагат и 5000 за употребявани возила на ток. В Ирландия държавата приспада до 5000 евро за електромобили и плъгин хибриди, а в Швеция - 5500 евро за електромобил, Във Великобритания се приспадат до 4050 евро, в Австрия се полагат 3000 евро за покупка на нова кола на ток и два пъти по-малко за плъгин хибриди, а във Финландия сумата е 2000 евро за коли на ток.

Преди дни германското правителство и автомобилната индустрия се договориха да продължат съвместните субсидии за закупуване на електрически автомобили. Те се очаква да бъдат увеличени, а схемата за прилагането им удължена до края на 2025 г. Премията за закупуване, въведена преди повече от три години, изтича в края на декември.

За електрически автомобили на стойност до 40 000 евро потребителските субсидии трябва да нараснат до 6000 евро в сравнение с 4000 евро, които се даваха досега. За хибриди в този ценови диапазон купувачите вече ще получават субсидия в размер на 4500, а не 3000 евро. Германското правителство и производителите са осигурили по 600 млн. евро за сегашния план за субсидии на електрически автомобили.

Освен потребителската отстъпка за електрически превозни средства на срещата са обсъдени и начини за ускоряване на изграждането на национална мрежа от станции за зареждане на електрически автомобили.

В момента Германия разполага с около 21 000 станции за зареждане на електрически коли. Канцлерът Ангела Меркел заяви, че страната трябва да изгради през следващото десетилетие един милион такива станции.

Данните на ACEA сочат, че в Европа има изградени 143 589 зарядни станции за електрически автомобили и зареждаеми плъгин хибриди. Резултатът за България е 108, като след страната ни се подреждат само Кипър, Гърция и Малта.

Почти една трета от новите коли, продадени в Норвегия миналата година, са били изцяло електрически, което е нов световен рекорд на фона на усилията на страната за спре продажбите на коли, задвижвани с помощта на изкопаеми горива, до 2025 година.

За да намали въглеродните емисии и замърсяването на въздуха, Норвегия почти не облага с данъци електромобилите и предлага някои стимули като безплатно паркиране и зарядни станции в опит да насърчи прехода от дизелови и бензинови към електрически модели.

Делът на електромобилите е нараснал до 31,2 процента от всички продажби миналата година спрямо 20,8 процента през 2017 година и едва 5,5 на сто през 2013 година, докато продажбите на дизелови и бензинови коли отчитат рязък спад.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Четвъртото поколение Skoda Octavia "гори" по 5 лв. на 100 км, ако е на метан (видео)

Четвъртото поколение Skoda Octavia "гори" по 5 лв. на 100 км, ако е на метан (видео)

Четвъртото поколение на Skoda Octavia, версии седан и комби, ще се предлага с цели пет варината на задвижване: бензин, дизел, метан, лек хибрид и плъгин хибрид. Моделът е наедрял и визуално сиално изменен и ще се прадлага на европейските пазари от пролетта. Octavia е втория модел на чехите след Superb, който ще има и хибридни версии.

19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор)

19% срив на продажбите на нови дизелови коли у нас, огромен скок при автомобилите на газ и метан (Обзор)

Сериозен спад в продажбата на нови дизелови леки коли отчита АСЕА (Асоциацията на автомобилните производителите в Европа). С 19 процента е намаляло търсеното на автомобили с нафтови двигатели в България за първите девет месеца на годината спрямо 2018-а. В Европейския съюз сривът от началото на годината е по-малък - 16,4 процента

Срив на продажбите на нови дизелови коли. В България с 19%, в Европа с 16,4% (Обновена)

Срив на продажбите на нови дизелови коли. В България с 19%, в Европа с 16,4% (Обновена)

Сериозен спад в продажбата на нови дизелови леки коли отчита АСЕА (Асоциацията на автомобилните производителите в Европа). С 19 процента е намаляло търсеното на нафтови возила в България за първите девет месеца на годината спрямо 2018-а. В Европейския съюз сривът от началото на годината е по-малък - 16,4 процента. От юли до септември 2019 г

Тест на Mahindra KUV100: Най-евтиният и малък джип е индийски!

Тест на Mahindra KUV100: Най-евтиният и малък джип е индийски!

От година позната по цял свят компания Mahindra предлага два от своите модели. По-малкият - KUV100, е кросоувър, който е най-малкият (3,7 метра дължина) и най-евтин у нас. Mahindra е не само автомобилен, но и промишлен гигант, даже по-голям от Tata, която спаси преди време английските Jaguar и Land Rover.

Ангела Меркел Снимки: Ройтерс

Меркел приветства усилията на VW към електрификация

Германският канцлер Ангела Меркел приветства усилията на Volkswagen към електрификация на представянето на автомобила ID.3, съобщи investor.bg. Тя заяви, че насърчаването на потребителите да купуват електромобили чрез т. нар. „екологичен бонус“ е опция, която се обсъжда в момента. Посещението на германския канцлер в обновения завод за електрически

Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler създават автогигант за 50 млрд. долара!

Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler създават автогигант за 50 млрд. долара!

Ръководствата на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group потвърдиха, че преговарят за сливане на двате компании. Ако това стане факт, ще се роди могъщ автогигант с обща капитализация от 50 милиарда долара, включващ марките Citroеn, DS, Opel, Peugeot, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Lancia, Maserati, Jeep и Ram.

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

100 812 лв. дарения за #steniskanabala на "Мото-Пфое"

100 812 лв. дарения за #steniskanabala на "Мото-Пфое"

На 28 октомври 2019 в София се състоя церемонията по връчване чековете за стипендии на първокурсници бенефициенти от Випуск 2019 по програмата #steniskanabala. Благотворителната инициатива на Мото-Пфое осигурява равен старт в живота след завършването на 12-и клас на български абитуриенти, които продължават образованието си във висше учебно

Новият Volkswagen Golf си говори с околните

Новият Volkswagen Golf си говори с околните

Новият VW Golf e първата кола в света с технологиите Car2X и WLANp. Те позволяват на превозните средства да комуникират директно помежду си и заобикалящата ги среда и по този начин да работят по-безопасно. Volkswagen Golf е най-успешният европейски автомобил за повече от четири десетилетия. За 45 години от Golf са продадени 35 милиона единици,

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Тест: И Mini влезе в "Клуб 300"

Романтичната ера на суперминито на легендарната марка Mini приключи през 2000 г., когато британската компания бе закупена от BMW. След това обаче започна епохата на невиждан възход на Mini. През 2007-а баварците възродиха хитовия от 70-те години на миналия век Clubman, а през 2010-а представиха и първия кросоувър на марката - Countryman.

Столичанин спечели чисто нов автомобил от "Автосалон София 2019"

Столичанин спечели чисто нов автомобил от "Автосалон София 2019"

Най-голямото автомобилно събитие за годината в България - "Автосалон София 2019", приключи с най-приятната част, а именно - раздаването на наградите. Най-голямата от тях - чисто нов автомобил, спечели Златко Турлаков от София. Той посети салона в последния му ден и си избра Volkswagen T-Cross. Самите награди бяха изтеглени от малки деца в

За електромобилите от първо лице

За електромобилите от първо лице

Валентин Захариев, ИТ специалист, споделя за своя първи електромобил - Преди няколко месеца закупихте Вашият първи електромобил. Защо решихте да преминете на електрически автомобил? - Още от появата на първите серийни електромобили имам желание да карам такъв. Предимствата на електромобила за градски условия са безспорни - ниски нива на шум

Ето го първото електрическо Volvo

Ето го първото електрическо Volvo

Бъдещите клиенти на Volvo ще трябва да отговорят на един основен въпрос: искате ли новото ви Volvo да бъде с кабел за зареждане или без? Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge. XC40 Recharge,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber