Тест на XCeed: Тази Kia е най-готината!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7681736 Тест на XCeed: Тази Kia е най-готината! Тест на XCeed: Тази Kia е най-готината! www.24chasa.bg

Сигурно ще ме помислите за полудял, но най-новият кросоувър на корейците от Kia - XCeed, по ме кефи от прехваления Porsche Macan. И това не е само защото XCeed е в пъти по-евтин от поршето. Дизайнът на повдигнатия азиатски автомобил, проектиран във Франкфурт, по нищо не отстъпва на Macan, а вътре луксът и удобството надминават всички очаквания за този клас автомобили и посягат да достигнат нивото на премиум марката Porsche. Ако щете, отзад XCeed може да бъде сбъркан с Porsche Macan и според мнозина стои по-стилно и агресивно с модерните си светодиодни стопове. Даже и с бутафорната мощна изпускателна система. Колата се предлага с избор от цели 12 цвята, като според мен боядисана с Quantum Yellow, разработен специално за този модел, просто изглежда върхът!
Изненадите с блестящия дизайн
на четвъртия
кросоувър
в портфолиото
на корейците
не спират с брилянтната му осанка. Преди теста си мислех, че колата просто е повдигнат вариант на хечбека Ceed и няма да има толкова много разлика между двата модела. Технически може да се твърди, че е така - кросоувърът е снабден с едни и същи двигатели и скоростни кутии.


Дотук свършват и приликите. Компанията Kia е решила да развива Ceed като отделен суббранд. След традиционния хечбек, практичното комби, стилния и имиджов “шутинг брейк”, вече имаме и кросоувър.
Клиренсът на XCeed е 17 см при стандартните 16-цолови колела и не по-малко от 18 см при топоборудването с 18-цолови. Колесната база е еднаква с хечбека - 2650 мм, но XCeed е по-широк с 2,5 см. С дължина от 4395 мм XCeed е с 85 мм по-дълъг от 5-вратата версия и с 90 мм по-компактен спрямо Sportage. Обемът на багажника при XCeed достига 426 л, с 31 литра повече спрямо Ceed. При сгънати задни седалки, капацитетът достига 1378 литра.


XCeed има същата основа като Ceed, но окачването е по-различно. Кросоувърът вози малко по-меко от хечбека и по лош път се чувства много по-уверено. Удобството при пътуване е подобрено и чрез въвеждането на нови адаптивни амортисьори отзад, които допълнително намаляват шума и вибрациите. Въпреки увеличения просвет и омекотяването на окачването воланът се чувства добре от шофьора, има обратна връзка и спокойно може да превземате дори и по-остри завои с повечко газ, без да се страхувате, че ще се хлъзнете към банкета встрани от пътя.


Клиентите могат да избират между три турбобензинови двигателя с директно впръскване. Еднолитровият T-GDi генерира 120 к.с. и максимален въртящ момент от 172 Нм, докато 4-цилиндровият 1,4-литров T-GDi е със 140 коня и 242 Нм. Високоефективният 1,6-литров T-GDi, който се предлага и за версиите Ceed GT и ProCeed GT, е най-мощният мотор с 204 коня и въртящ момент от 265 Нм.
XCeed се предлага и с два дизелови варианта. 1,6-литровият мотор може да бъде съчетан със 115 или 136 коня. С изключение на еднолитровия бензинов всички агрегати могат да бъдат окомплектовани с 6-степенна ръчна скоростна кутия или 7-степенна трансмисия с два съединителя. 1-литровият мотор се предлага с 6-степенна ръчна.
XCeed разполага
с богат набор от
асистиращи системи
и технологии за безопасност, които включват интелигентен автопилот с функция Stop&Go, система за следене на мъртвата зона, предупреждение за сблъсък с разпознаване на пешеходци, интелигентен асистент за ограничение на скоростта, паркинг асистент, автоматично управление на дългите светлини, асистент за поддържане на траекторията в лентата на движение, предупреждение за бдителността на водача. XCeed се предлага със система за предупреждение при неволно напускане на пътната лента (Lane Following Assist), която представлява технология за автономно шофиране от второ ниво. Тя разпознава пътната маркирова, като по този начин поддържа траекторията на XCeed в пътното платно, контролира ускорението, спирането и управлението в зависимост от колоната превозни средства пред автомобила.

Системата използва външни сензори, за да поддържа безопасна дистанция спрямо превозното средство, отпред и оперира в скоростен диапазон от 0 до 180 км/ч.
Колата може да бъде оборудвана с аудиосистема JBL Premium с технология Clari-Fi, двузонен климатроник, електрически отопляеми странични огледала, отопляем волан, подгряване на предното стъкло, отопляеми и вентилирани предни седалки и отопляеми задни седалки.
XCeed е сред първите автомобили в Европа, които предлагат иновативната телематична система UVO Connect, която предоставя полезна информация на водача при шофиране. Достъпна през опционалния 10,25-инчов сензорен екран и смартфона на клиента, UVO Connect включва Live фирмена система, която използва собствена eSIM карта за изтегляне и актуализация на текущи данни. Така водачът получава достъп до информация за трафика, прогнозата за времето, POIs, както и подробности относно паркирането на посочен адрес - включително такса за платен паркинг, местоположение и свободни места.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Столичанин спечели чисто нов автомобил от "Автосалон София 2019"

Най-голямото автомобилно събитие за годината в България - "Автосалон София 2019", приключи с най-приятната част, а именно - раздаването на наградите. Най-голямата от тях - чисто нов автомобил, спечели Златко Турлаков от София. Той посети салона в последния му ден и си избра Volkswagen T-Cross. Самите награди бяха изтеглени от малки деца в

За електромобилите от първо лице

Валентин Захариев, ИТ специалист, споделя за своя първи електромобил - Преди няколко месеца закупихте Вашият първи електромобил. Защо решихте да преминете на електрически автомобил? - Още от появата на първите серийни електромобили имам желание да карам такъв. Предимствата на електромобила за градски условия са безспорни - ниски нива на шум

Ето го първото електрическо Volvo

Бъдещите клиенти на Volvo ще трябва да отговорят на един основен въпрос: искате ли новото ви Volvo да бъде с кабел за зареждане или без? Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge. XC40 Recharge,

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Потенциалният купувач на нов автомобил в България отново чака софийския автосалон, за да реши да си купи кола. Това коментират вносителите на изложението, където се очаква да бъдат сключени рекорден брой сделки. Още през първия уикенд на Автосалон София 2019 бяха пласирани над 120 нови возила. За това,

Simpl – бъди в тренда с иновативната услуга дългосрочен наем на нов автомобил

SIMPL – ПЕСТИ ВРЕМЕ И ТИ НОСИ КОМФОРТ! Съвременният начин на живот е изключително динамичен, а времето все не достига. На автомобилния пазар постоянно се появяват нови фаворити, които бързо попадат в списъка ти с любими модели автомобили. Възможността да купуваш нов автомобил на всеки 3-4 години вероятно ти се струва нереална

„Байду" получи разрешение да тества автономни автомобили с пътници

Властите на град Цанджоу, провинция Хъбей, дадоха на технологичен гигант „Байду" разрешение да започне тестове на своите интелигентни свързани автомобили (ICV), които могат да возят пътници. Това е първият път, в който компанията ще може да проведе изпитания в района Пекин-Тиендзин-Хъбей, предаде Радио "Китай"

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Италианска и китайска марка са изненадите на Автосалон София 2019

Дебютът на една малко позната не само у нас италианска марка е една от изненадите на “Автосалон София 2019”, който отваря вратите си за посетители в Изложбения център на “Цариградско шосе” днес. Компанията се казва DR и продава само кросоувъри. Прoизвeждaт ce в Итaлия c възли и aгрeгaти oт китaйcкитe кoмпaнии Сhеrry и JАС Mоtоrs,

Близо по 500 000 лева за най-скъпите коли на салона

Почти половини милион струват най-скъпите екзепляри на започващия днес софийски автосалон в международния изложбен център на “Цариградско шосе”. 406 000 лева е кросоувърът Rolls-Royce Cullinan. Английската марка участва за първи път на родно изложение. Спортният Mercedes AMG GT 63S струва 425 350 лева с ДДС.

Автосалон София 2019 в снимки и видео

Автосалон София 2019: Citroen C5 Aircross (видео)

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen

Автосалон София 2019: Skoda Kamiq (видео)

Позициониран в бързо развиващия се сегмент на градските кросоувъри, Skoda Kamiq перфектно съчетава предимствата на SUV моделите, като по-висока позиция на седене и по-голям просвет, с функционалността на компактните автомобили. С емоционалния си дизайн, най-съвременни асистиращи и инфоразвлекателни системи,

Honda с 3 новости и 1 премиера на салона в София (видео)

CR-V Hybrid, HR-V Sport, CB500F и CBR650R бяха звездите на щанда на Honda по време на Автосалон София 2019. Продажбите на спортния мотоциклет започнаха в края на август и той бе абсолютната премиера на изложението. Хибридната версия на CR-V и HR-V Sport бяха сред новостите, които марката представи на автомобилния форум на България.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber