Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

https://www.24chasa.bg/avto/article/7655851 Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км www.24chasa.bg
Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас. Революционният за компанията от Волфсбург автомобил има пълноценни пет места, а багажникът е с обем 385 литра.

Базовата версия на колата няма да е по-скъпа от 30 000 евро. Масовите доставки на ID.3 в Германия ще започнат от средата на 2020 г., като още отсега може да капарирате електрическото возило и в България

срещу сумата

от 2000 лева

VW ID.3 е с един електромотор, който развива 204 к.с. (150 квт) и 310 Нм въртящ момент. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 квтч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км.

При използване на мощна зарядна станция с прав ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.

Електрическото задвижване на ID.3 използва синхронен електродвигател с постоянни магнити, силова електроника и предавателна кутия, интегрирани заедно в състава на задния мост. Акумулаторната батерия с високо напрежение има плоска форма, която дава възможност за ефективно вграждане в подовата платформа на каросерията, което спестява място.

Въртящият момент на електромотора се предава към колелата на задния мост с помощта на едностепенна предавателна кутия. Двигателят, силовата електроника и трансмисията са обединени в общ модул с компактни размери. Разположението на акумулаторната батерия в долната част на каросерията има положителен ефект върху неутралното поведение на пътя, тъй като спомага за постигане на извънредно нисък център на тежестта при ID.3, както при състезателните автомобили. ID.3 също се характеризира с идеално разпределение на теглото между предния и задния мост, което в съчетание със задното предаване на модела води до изключително динамично поведение на пътя.

Благодарение на липсата на централен тунел и по-късите надвеси на каросерията Open Space концепцията на интериора на ID.3 дава възможност за формиране на изненадващо обширно вътрешно пространство и демонстрира нови стандарти в класа на компактните автомобили с усещане за простор, сравнимо с това при моделите в долния сегмент на средния клас. Пътниците в ID.3 получават възможност да се насладят на мобилно пространство с изцяло нова концепция, оформление и дизайн. Във Volkswagen го наричат Open Space - чисто и ефирно пространство.

Електрическата

кола буквално

общува с водача

и взаимодейства активно със заобикалящата го среда. Човекът зад волана разбира веднага и напълно интуитивно функциите и предназначението на всичко около него. Освен от екрана на блока с контролните прибори зад волана водачът може да се запознае с цялата необходима информация и посредством новия сензорен екран с диагонал десет инча, разположен централно на арматурното табло. Със своята светлинна LED лента, функцията ID. Light помага на водача в навигацията и може също да подаде предупреждение за спиране при възникване на някаква опасност. Включеният в допълнителното оборудване на модела head-up дисплей с разширена реалност AR (Аugmented Reality) прожектира най-важната информация директно върху челното стъкло, като водачът възприема изобразените данни като свободно плаващи в пространството на разстояние три до десет метра пред автомобила. Всички прибори за управление - включително бутоните на електрорегулируемия мултифункционален волан, използват чувствителни на докосване сензорни бутони. Това се допълва от интелигентна функция за гласово управление с естествени фрази.

Асистиращите

функции използват

данните от

видеокамера

на челното стъкло, която се грижи и за разпознаването на пътните знаци. Функциите за комфорт и безопасност в ID.3 включват система Front Assist функция City за аварийно спиране в градски условия и разпознаване на пешеходци, спирачка за предотвратяване на последващи сблъсъци след инцидент и асистиращи системи за поддържане и смяна на лентата на движение Lane Assist и Side Assist. Част от оборудването е и асистентът за паркиране Park Assist (спира сама колата при движение на заден ход, ако има препятствие) с включена камера за обратно виждане, както и системата за достъп без ключ (Kessy Advanced) с осветление на дръжките на вратите.

Мултимедийната система на ID.3 включва навигационна система с възможност за актуализация на навигационната информация. Комфортната функция за мобилна телефония предлага и панел за индуктивно зареждане за смартфони. Озвучителната система може да бъде допълнена с пакета Beats, който предлага сравнима с концерт на живо акустична атмосфера със своите осем високоговорителя и събуфер.

Стандартното оборудване на базовата версия на ID.3 1ST включва навигационна система, аудиосистема с цифров радиоприемник DAB+, отопление на седалките и на волана, подлакътници на предните места, заряден кабел Mode 2 и 18-цолови алуминиеви джанти.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първият модел, носещ номер 2101, е разработен на основата на FIAT 124.

Лада чукна 50 г. преди да напусне ЕС и България

Руснаците правят 800 промени във Fiat 124 През април се навършиха 50 години от началото на производството на съветските автомобили LADA, пуснати на пазара в началото под марката "Жигули". Преди ден от руската компания официално потвърдиха, че спират да продават моделите си в ЕС, включително и в България

Новите етикети за гуми - като при печки и хладилници

Новите етикети за гуми - като при печки и хладилници

Съветът на ЕС прие регламент с нови правила за етикетиране на автомобилните гуми, които предстои да бъдат въведени и в нашето законодателство. Те ще влязат в сила от 1 май следващата година. Идеята е новите етикети да позволят на купувачите да изберат по-ефективни гуми, което да им спести пари. От друга страна

СНИМКА: Ройтерс

"Рено" ще съкрати около 15 000 работни места по света

Френският автомобилен гигант "Рено" планира да съкрати около 15 000 работни места по света, от които 4600 във Франция в рамките на план за икономии в размер на 2 милиарда евро за три години, предаде Франс прес, като се позова на запознати източници, съобщава БТА. Планът ще бъде оповестен официално утре сутринта

Комфортът в седалките на новия Honda Jazz

Комфортът в седалките на новия Honda Jazz

При разработването на следващото поколение на Jazz инженерите и дизайнерите на Honda бяха единодушни в желанието си да поставят комфорта на шофьора и пътника отпред на основно място. Решенията, свързани със структурата, дизайна и ергономията бяха обмислени от всички специалисти в екипа и приложени едновременно

Модернизираха сериозно BMW Серия 5

Модернизираха сериозно BMW Серия 5

С екстериор с по-силно присъствие, облагороден в множество детайли интериор, повишена ефективност благодарение на електрификацията и актуалните иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността новото BMW Серия 5 затвърждава своята позиция на особено спортен, ефективен и напредничав модел в премиум горния сегмент на средния клас

Покупка на авточасти при новата политика за честен избор

Покупка на авточасти при новата политика за честен избор

С течение на времето и промяната в качеството на автомобилите все по-често се налага да купуваме какви ли не авточасти. Изборът обикновено е труден поради две основни причини: винаги има по няколко варианта на една и съща част, а цената невинаги е гаранция за качество. И ако повечето производители и търговци биха се постарали да ви продадат

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Между 28 и 40% ще е спадът на пазара на нови коли у нас през 2020 г.

Между 28 и 40% ще е спадът на пазара на нови коли у нас през 2020 г.

От 28 до 40 процента ще е намалението на продажбите на новите автомобили през 2020 година заради пандемията от COVID-19. Това прогнозира председателят на управителния съвет на ААП (Асоциацията на автомобилните производители в България) и шеф на "BMW България" Александър Миланов във видеоконферентна връзка с автомобилни журналисти

Колите с вирусни филтри като в самолетите

Колите с вирусни филтри като в самолетите

Tesla вече ги вгражда, Volkswagen залага на тези с активен въглен Пандемията от COVID-19 накара водещи автомобилни производители да подобрят системите си за филтриране на купето. Много от тях от няколко години непрекъснато развиват климатичните си програми с цел максимално спиране на фините прахови частици

Mazda MX-5

Mazda поиска кредит от 2,8 милиарда долара заради щети от пандемията

Японският автомобилен концерн Mazda е поискал кредит от 300 милиарда йени или 2,8 милиарда долара от три водещи японски банки заради загубите, понесени от пандемията от новия коронавирус. Това съобщи днес в. "Никкей", цитиран от Киодо. Обемът на продажбите на Mazda през февруари е спаднал с 14 на сто, а през март свиването е с 33 на сто

Почти никой не купува нови коли - 73,2% спад през април!

Почти никой не купува нови коли - 73,2% спад през април!

Само 1079 леки и лекотоварни автомобили са продадени през изминалия месец, повечето са договорени преди това Автомобилният бизнес в България е в колапс. Това сочат данните на регистрациите на автомобили през първите 4 месеца на годината. През април, първият месец блокиран заради пандемията от COVID - 19

Фабриката на “Ферари” е основана в Маранело през 1947 г. от Енцо Ферари.

"Ферари" очаква възстановяване през второто полугодие

Производителят на луксозни спортни автомобили "Ферари" (Ferrari) днес значително понижи прогнозата си печалбата за цялата 2020 година заради пандемията от Ковид-19, като уточни, че новата оценка допуска рязко възстановяване през втората половина на годината, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Централата на "Ферари" е в една от

Продажбите на нови коли с нива отпреди 38 години!

Продажбите на нови коли с нива отпреди 38 години!

Избухването на пандемията с COVID-19 е повлияло значително на автомобилната индустрия, сочи статистически анализ на английсакта компания JATO Dynamics. През март 2020 г. глобалните продажби на превозни средства в целия свят са паднали на 5,55 милиона бройки, което е с 39% по-малко от март 2019-а, когато са били 9,03 милиона

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber