Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

https://www.24chasa.bg/avto/article/7655851 Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км www.24chasa.bg

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас. Революционният за компанията от Волфсбург автомобил има пълноценни пет места, а багажникът е с обем 385 литра.

Базовата версия на колата няма да е по-скъпа от 30 000 евро. Масовите доставки на ID.3 в Германия ще започнат от средата на 2020 г., като още отсега може да капарирате електрическото возило и в България

срещу сумата

от 2000 лева

VW ID.3 е с един електромотор, който развива 204 к.с. (150 квт) и 310 Нм въртящ момент. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 квтч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км.

При използване на мощна зарядна станция с прав ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.

Електрическото задвижване на ID.3 използва синхронен електродвигател с постоянни магнити, силова електроника и предавателна кутия, интегрирани заедно в състава на задния мост. Акумулаторната батерия с високо напрежение има плоска форма, която дава възможност за ефективно вграждане в подовата платформа на каросерията, което спестява място.

Въртящият момент на електромотора се предава към колелата на задния мост с помощта на едностепенна предавателна кутия. Двигателят, силовата електроника и трансмисията са обединени в общ модул с компактни размери. Разположението на акумулаторната батерия в долната част на каросерията има положителен ефект върху неутралното поведение на пътя, тъй като спомага за постигане на извънредно нисък център на тежестта при ID.3, както при състезателните автомобили. ID.3 също се характеризира с идеално разпределение на теглото между предния и задния мост, което в съчетание със задното предаване на модела води до изключително динамично поведение на пътя.

Благодарение на липсата на централен тунел и по-късите надвеси на каросерията Open Space концепцията на интериора на ID.3 дава възможност за формиране на изненадващо обширно вътрешно пространство и демонстрира нови стандарти в класа на компактните автомобили с усещане за простор, сравнимо с това при моделите в долния сегмент на средния клас. Пътниците в ID.3 получават възможност да се насладят на мобилно пространство с изцяло нова концепция, оформление и дизайн. Във Volkswagen го наричат Open Space - чисто и ефирно пространство.

Електрическата

кола буквално

общува с водача

и взаимодейства активно със заобикалящата го среда. Човекът зад волана разбира веднага и напълно интуитивно функциите и предназначението на всичко около него. Освен от екрана на блока с контролните прибори зад волана водачът може да се запознае с цялата необходима информация и посредством новия сензорен екран с диагонал десет инча, разположен централно на арматурното табло. Със своята светлинна LED лента, функцията ID. Light помага на водача в навигацията и може също да подаде предупреждение за спиране при възникване на някаква опасност. Включеният в допълнителното оборудване на модела head-up дисплей с разширена реалност AR (Аugmented Reality) прожектира най-важната информация директно върху челното стъкло, като водачът възприема изобразените данни като свободно плаващи в пространството на разстояние три до десет метра пред автомобила. Всички прибори за управление - включително бутоните на електрорегулируемия мултифункционален волан, използват чувствителни на докосване сензорни бутони. Това се допълва от интелигентна функция за гласово управление с естествени фрази.

Асистиращите

функции използват

данните от

видеокамера

на челното стъкло, която се грижи и за разпознаването на пътните знаци. Функциите за комфорт и безопасност в ID.3 включват система Front Assist функция City за аварийно спиране в градски условия и разпознаване на пешеходци, спирачка за предотвратяване на последващи сблъсъци след инцидент и асистиращи системи за поддържане и смяна на лентата на движение Lane Assist и Side Assist. Част от оборудването е и асистентът за паркиране Park Assist (спира сама колата при движение на заден ход, ако има препятствие) с включена камера за обратно виждане, както и системата за достъп без ключ (Kessy Advanced) с осветление на дръжките на вратите.

Мултимедийната система на ID.3 включва навигационна система с възможност за актуализация на навигационната информация. Комфортната функция за мобилна телефония предлага и панел за индуктивно зареждане за смартфони. Озвучителната система може да бъде допълнена с пакета Beats, който предлага сравнима с концерт на живо акустична атмосфера със своите осем високоговорителя и събуфер.

Стандартното оборудване на базовата версия на ID.3 1ST включва навигационна система, аудиосистема с цифров радиоприемник DAB+, отопление на седалките и на волана, подлакътници на предните места, заряден кабел Mode 2 и 18-цолови алуминиеви джанти.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Ето го първото електрическо Volvo

Бъдещите клиенти на Volvo ще трябва да отговорят на един основен въпрос: искате ли новото ви Volvo да бъде с кабел за зареждане или без? Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge. XC40 Recharge,

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Потенциалният купувач на нов автомобил в България отново чака софийския автосалон, за да реши да си купи кола. Това коментират вносителите на изложението, където се очаква да бъдат сключени рекорден брой сделки. Още през първия уикенд на Автосалон София 2019 бяха пласирани над 120 нови возила. За това,

Simpl – бъди в тренда с иновативната услуга дългосрочен наем на нов автомобил

SIMPL – ПЕСТИ ВРЕМЕ И ТИ НОСИ КОМФОРТ! Съвременният начин на живот е изключително динамичен, а времето все не достига. На автомобилния пазар постоянно се появяват нови фаворити, които бързо попадат в списъка ти с любими модели автомобили. Възможността да купуваш нов автомобил на всеки 3-4 години вероятно ти се струва нереална

Близо 20 000 души посетиха Автосалон София 2019 през уикенда

Огромен интерес отчитат организаторите на "Автосалон София 2019" още на старта на изложението, което беше открито в събота, 12 октомври. То ще продължи до края на седмицата. През първите два дни близо 20 000 души посетиха "Интер Експо Център", за да видят изложените автомобили и да тестват някой от 150-те предложени модели.

„Байду" получи разрешение да тества автономни автомобили с пътници

Властите на град Цанджоу, провинция Хъбей, дадоха на технологичен гигант „Байду" разрешение да започне тестове на своите интелигентни свързани автомобили (ICV), които могат да возят пътници. Това е първият път, в който компанията ще може да проведе изпитания в района Пекин-Тиендзин-Хъбей, предаде Радио "Китай"

Близо по 500 000 лева за най-скъпите коли на салона

Почти половини милион струват най-скъпите екзепляри на започващия днес софийски автосалон в международния изложбен център на “Цариградско шосе”. 406 000 лева е кросоувърът Rolls-Royce Cullinan. Английската марка участва за първи път на родно изложение. Спортният Mercedes AMG GT 63S струва 425 350 лева с ДДС.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон София 2019 в снимки и видео

Автосалон София 2019: Citroen C5 Aircross (видео)

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen

Автосалон София 2019: Skoda Kamiq (видео)

Позициониран в бързо развиващия се сегмент на градските кросоувъри, Skoda Kamiq перфектно съчетава предимствата на SUV моделите, като по-висока позиция на седене и по-голям просвет, с функционалността на компактните автомобили. С емоционалния си дизайн, най-съвременни асистиращи и инфоразвлекателни системи,

Honda с 3 новости и 1 премиера на салона в София (видео)

CR-V Hybrid, HR-V Sport, CB500F и CBR650R бяха звездите на щанда на Honda по време на Автосалон София 2019. Продажбите на спортния мотоциклет започнаха в края на август и той бе абсолютната премиера на изложението. Хибридната версия на CR-V и HR-V Sport бяха сред новостите, които марката представи на автомобилния форум на България.

Автосалон София 2019: Kia XCeed (видео)

Kia XCeed е новият градски кросоувър на Kia. Моделът комбинира практичността на SUV със спортния пакет и динамично управление на хечбек. XCeed е по-емоционален и по-динамичен по отношение на екстериора и стила на управление. Единствените компоненти от каросерията, заимствани от хечбека Ceed, са предните врати.

На салона в София Peugeot показва кола, скутер и велосипед на ток (видео)

Peugeot демонстрира своя преход към електричеството на салона в София. Новият напълно елетрически модел е-208 ще бъде показан премиерно в рамките на изложението. Френската компания проектира себе си в ерата на енергийния преход и електрификацията и води посетителите към визията си за бъдещето с електрически автомобил, скутер и велосипед.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber