Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7598825 Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин! Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин! www.24chasa.bg

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво.

Става въпрос за Plug-in хибридната модификация BMW 330e, която тествахме в околностите на Мюнхен.

Тези автомобили стават все по-полярни в Западна Европа, защото са реална алтернатива на возилата, които разполагат само с двигатели с вътрешно горене, както и на чисто електрическите, които си остават с ограничен пробег. Plug-in системата е далеч по-подходяща от класическия хибрид заради възможността да карате изцяло на ток без грам замърсяващи емисии и нула разход на гориво. Свърши ли ви енергията от батериите пък, спокойно може да превключите на бензиновия двигател (това става автоматично, разбира се),

без да се

притеснявате,

че ще закъсате

някъде по пътя

По каталог седанът BMW 330e би трябвало да мине до 60 км при нулеви локални емисии и среден разход на бензни 1,7 литра на сто.

В реалния живот това е трудно достижимо, но пък с лекота може да стигнете до 40-45 км реален пробег само на ток. Средният разход на гориво, който постигнахме при двежение на магистрала и нормален извънградски път за около 90 км пробег, пък бе 2,5 литра на сто! Без изключване на климатика или други икономични “хитринки”.

В BMW 330e Sedan Plug-in хибридната система се състои от двулитров четирицилиндров бензинов турбодвигател със 184 к.с. и електромотор с постоянна мощност 68 к.с. и максимална мощност 113 к.с. Заедно двата компонента на задвижването развиват системна мощност 252 к.с. и въртящ момент 420 Нм. Хибридното задвижване помага на бавареца да ускорява от място до 100 км/ч за 6 сек, максималната му скорост е електронно ограничена на 230 км/ч. В режим на шофиране HYBRID BMW 330e седан може да се движи чисто електрически със скорост до 110 км/ч - с 30 км/ч по-бързо в сравнение с предишния модел. В режим ELECTRIC е възможно движение само на ток до 140 км/ч - срещу 120 км/ч досега.

Екологичният баварец разполага и с още един специален режим, при който натискайки бутончето вляво от скоростното лостче с изображение на непълна батерия, бензиновият двигател започва да играе ролята на зареждач на батерията. При него обаче разходът на бензин скача на 10-12 литра на сто, така че трябва много точно да си направите сметката дали да включвате програмата. Този режим си заслужава, ако ви остават около 50-ина километра до влизане в центъра на някой град и възнамерявате да карате още толкова в населеното място само на ток при чакани задръствания.

Серийно беемвето разполага и с функцията XtraBoost, което е нещо като кикстартер при автомобилите с двигатели само с вътрешно горене. Тя се активира чрез включване на режима SPORT. За подпомагане на бензиновия агрегат в режим XtraBoost

електромоторът

временно

предоставя

до 41 к.с. към

постоянната

мощност

По този начин шофьорът разполага с още мощ. Така за първи път при хибриден модел на BMW се предлагат максимално спортна и в същото време прецизна характеристика на педала на газта, както и специфична програма на превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящи превключвания при спиране. XtraBoost може да бъде ползвана до минимално ниво на заряд на високоволтовата батерия. Тя е на разположение и при кикдаун, както и при селектор на трансмисията в позиция M/S. Изживяването при шофиране е съпроводено от специфични настройки на звука.

Акумулаторите са разположени под задните седалки, а резервоарът за гориво - над задната ос. По този начин вместимостта на багажника се намалява незначително. При необходимост обемът от 375 литра може да бъде увеличен чрез сгъване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.

Новата функция BMW eDrive Zone и дигиталната услуга BMW Points стимулират шофирането с нулеви емисии в екологичните зони и предлагат допълнително намаляване на разходите. Ако градовете обявят екозони само за автомобили с нулеви емисии, в бъдеще те ще могат да бъдат разпознати автоматично с помощта на технологията Geo-Fencing.

При навлизане в такава зона автомобилът автоматично преминава в чисто електрически режим. От следващата година функцията BMW eDrive Zones ще бъде въведена серийно при BMW Plug-In хибридните автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

За електромобилите от първо лице

Валентин Захариев, ИТ специалист, споделя за своя първи електромобил - Преди няколко месеца закупихте Вашият първи електромобил. Защо решихте да преминете на електрически автомобил? - Още от появата на първите серийни електромобили имам желание да карам такъв. Предимствата на електромобила за градски условия са безспорни - ниски нива на шум

Ето го първото електрическо Volvo

Бъдещите клиенти на Volvo ще трябва да отговорят на един основен въпрос: искате ли новото ви Volvo да бъде с кабел за зареждане или без? Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge. XC40 Recharge,

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Потенциалният купувач на нов автомобил в България отново чака софийския автосалон, за да реши да си купи кола. Това коментират вносителите на изложението, където се очаква да бъдат сключени рекорден брой сделки. Още през първия уикенд на Автосалон София 2019 бяха пласирани над 120 нови возила. За това,

Simpl – бъди в тренда с иновативната услуга дългосрочен наем на нов автомобил

SIMPL – ПЕСТИ ВРЕМЕ И ТИ НОСИ КОМФОРТ! Съвременният начин на живот е изключително динамичен, а времето все не достига. На автомобилния пазар постоянно се появяват нови фаворити, които бързо попадат в списъка ти с любими модели автомобили. Възможността да купуваш нов автомобил на всеки 3-4 години вероятно ти се струва нереална

Близо 20 000 души посетиха Автосалон София 2019 през уикенда

Огромен интерес отчитат организаторите на "Автосалон София 2019" още на старта на изложението, което беше открито в събота, 12 октомври. То ще продължи до края на седмицата. През първите два дни близо 20 000 души посетиха "Интер Експо Център", за да видят изложените автомобили и да тестват някой от 150-те предложени модели.

Италианска и китайска марка са изненадите на Автосалон София 2019

Дебютът на една малко позната не само у нас италианска марка е една от изненадите на “Автосалон София 2019”, който отваря вратите си за посетители в Изложбения център на “Цариградско шосе” днес. Компанията се казва DR и продава само кросоувъри. Прoизвeждaт ce в Итaлия c възли и aгрeгaти oт китaйcкитe кoмпaнии Сhеrry и JАС Mоtоrs,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Близо по 500 000 лева за най-скъпите коли на салона

Почти половини милион струват най-скъпите екзепляри на започващия днес софийски автосалон в международния изложбен център на “Цариградско шосе”. 406 000 лева е кросоувърът Rolls-Royce Cullinan. Английската марка участва за първи път на родно изложение. Спортният Mercedes AMG GT 63S струва 425 350 лева с ДДС.

Автосалон София 2019 в снимки и видео

Автосалон София 2019: Citroen C5 Aircross (видео)

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen

Автосалон София 2019: Skoda Kamiq (видео)

Позициониран в бързо развиващия се сегмент на градските кросоувъри, Skoda Kamiq перфектно съчетава предимствата на SUV моделите, като по-висока позиция на седене и по-голям просвет, с функционалността на компактните автомобили. С емоционалния си дизайн, най-съвременни асистиращи и инфоразвлекателни системи,

Honda с 3 новости и 1 премиера на салона в София (видео)

CR-V Hybrid, HR-V Sport, CB500F и CBR650R бяха звездите на щанда на Honda по време на Автосалон София 2019. Продажбите на спортния мотоциклет започнаха в края на август и той бе абсолютната премиера на изложението. Хибридната версия на CR-V и HR-V Sport бяха сред новостите, които марката представи на автомобилния форум на България.

Автосалон София 2019: Kia XCeed (видео)

Kia XCeed е новият градски кросоувър на Kia. Моделът комбинира практичността на SUV със спортния пакет и динамично управление на хечбек. XCeed е по-емоционален и по-динамичен по отношение на екстериора и стила на управление. Единствените компоненти от каросерията, заимствани от хечбека Ceed, са предните врати.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber