Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7598825 Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин! Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин! www.24chasa.bg

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво.

Става въпрос за Plug-in хибридната модификация BMW 330e, която тествахме в околностите на Мюнхен.

Тези автомобили стават все по-полярни в Западна Европа, защото са реална алтернатива на возилата, които разполагат само с двигатели с вътрешно горене, както и на чисто електрическите, които си остават с ограничен пробег. Plug-in системата е далеч по-подходяща от класическия хибрид заради възможността да карате изцяло на ток без грам замърсяващи емисии и нула разход на гориво. Свърши ли ви енергията от батериите пък, спокойно може да превключите на бензиновия двигател (това става автоматично, разбира се),

без да се

притеснявате,

че ще закъсате

някъде по пътя

По каталог седанът BMW 330e би трябвало да мине до 60 км при нулеви локални емисии и среден разход на бензни 1,7 литра на сто.

В реалния живот това е трудно достижимо, но пък с лекота може да стигнете до 40-45 км реален пробег само на ток. Средният разход на гориво, който постигнахме при двежение на магистрала и нормален извънградски път за около 90 км пробег, пък бе 2,5 литра на сто! Без изключване на климатика или други икономични “хитринки”.

В BMW 330e Sedan Plug-in хибридната система се състои от двулитров четирицилиндров бензинов турбодвигател със 184 к.с. и електромотор с постоянна мощност 68 к.с. и максимална мощност 113 к.с. Заедно двата компонента на задвижването развиват системна мощност 252 к.с. и въртящ момент 420 Нм. Хибридното задвижване помага на бавареца да ускорява от място до 100 км/ч за 6 сек, максималната му скорост е електронно ограничена на 230 км/ч. В режим на шофиране HYBRID BMW 330e седан може да се движи чисто електрически със скорост до 110 км/ч - с 30 км/ч по-бързо в сравнение с предишния модел. В режим ELECTRIC е възможно движение само на ток до 140 км/ч - срещу 120 км/ч досега.

Екологичният баварец разполага и с още един специален режим, при който натискайки бутончето вляво от скоростното лостче с изображение на непълна батерия, бензиновият двигател започва да играе ролята на зареждач на батерията. При него обаче разходът на бензин скача на 10-12 литра на сто, така че трябва много точно да си направите сметката дали да включвате програмата. Този режим си заслужава, ако ви остават около 50-ина километра до влизане в центъра на някой град и възнамерявате да карате още толкова в населеното място само на ток при чакани задръствания.

Серийно беемвето разполага и с функцията XtraBoost, което е нещо като кикстартер при автомобилите с двигатели само с вътрешно горене. Тя се активира чрез включване на режима SPORT. За подпомагане на бензиновия агрегат в режим XtraBoost

електромоторът

временно

предоставя

до 41 к.с. към

постоянната

мощност

По този начин шофьорът разполага с още мощ. Така за първи път при хибриден модел на BMW се предлагат максимално спортна и в същото време прецизна характеристика на педала на газта, както и специфична програма на превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящи превключвания при спиране. XtraBoost може да бъде ползвана до минимално ниво на заряд на високоволтовата батерия. Тя е на разположение и при кикдаун, както и при селектор на трансмисията в позиция M/S. Изживяването при шофиране е съпроводено от специфични настройки на звука.

Акумулаторите са разположени под задните седалки, а резервоарът за гориво - над задната ос. По този начин вместимостта на багажника се намалява незначително. При необходимост обемът от 375 литра може да бъде увеличен чрез сгъване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.

Новата функция BMW eDrive Zone и дигиталната услуга BMW Points стимулират шофирането с нулеви емисии в екологичните зони и предлагат допълнително намаляване на разходите. Ако градовете обявят екозони само за автомобили с нулеви емисии, в бъдеще те ще могат да бъдат разпознати автоматично с помощта на технологията Geo-Fencing.

При навлизане в такава зона автомобилът автоматично преминава в чисто електрически режим. От следващата година функцията BMW eDrive Zones ще бъде въведена серийно при BMW Plug-In хибридните автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

"Нисан" ще съкрати над 10 000 работни места в цял свят

Японският автомобилен гигант "Нисан" (Nissan Motor Co.) ще съкрати драстично повече от 10 000 работни места по целия свят, съобщи агенция Kyodo News, цитирайки източници, запознати с този въпросу предаде БНР. Автомобилният производител ще извърши съкращенията, които ще засегнат 7% от неговата обща работна сила, чрез комбинация от мерки,

Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber