Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7575867 Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум! Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум! www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики, комфорт и модерни джаджи спрямо представителите на луксозния клас, притежаващи двигатели с вътрешно горене, даже е по-евтин. Не е за пренебрегване и фактът, че колата пести около 5000 лева на година на собственика си само от гориво, но на практика тези пари са много повече, ако пресметнете и безплатните часове в зелената и синята зона в големите градове, както и драстично малкото разходи за поддръжка и сервизиране.

Най-впечатляващо на този електрически Jaguar I-Pace е ускорението. Сухите цифри показват, че екологичният кросоувър дърпа от място до 100 км/ч за 4,7 секунди. По-бързо ускоряват само коли с бензинови двигатели с над 400 конски сили, а серийните варианти на такива са не повече от дузина. Разликата при електрическото ускорение е обаче в това, че

пълният въртящ

момент е наличен

веднага след

натискането

на педала на газта - нещо, което не може да направи нито един мотор с вътрешно горене. Jaguar I-Pace лети като истински куршум на магистралата, а по обикновен път изпреварването е детска игра - особено ако превключите на спортен режим и имате достатъчно ток в батерията, която има доста сериозен капацитет от 90 киловатчаса.

На всичкото отгоре, въпреки че е по-тежък от нормалните си аналози (малко над два тона), изцяло електрическият Jaguar I-Pace е невероятно стабилен на шосето. Центърът на тежестта е изключително ниско заради пакета батерии, който е разположен на пода, а разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е в перфектното съотношение 50:50. Освен това липсва каквото и да е изкривяване на конструкцията, много характерно за обикновен SUV, което прави колата доста палава при бързичко каране в завои.

Jaguar I-Pace има два електромотора, по един за всяка ос. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. Захранването на електромоторите се осигурява от блок литиево-йонни акумулатори на компанията LG с общ капацитет от 90 квтч. По каталог зарядът на батериите стига за изминаване на 480 км, но в реални условия колата минава между 330 и 400 км. Пълното презареждане от битовата елмрежа отнема реално повече от 10 часа, а експресното до 80% от зарядно с мощност 100 квт става за 40-50 минути. Акумулаторът има блок за предварителна подготовка, ускоряващ процеса на зареждане и автоматично понижава или повишава температурата на акумулатора при включването към зарядното устройство или елмрежата.

Окачването е подобно на това при кросоувъра F-Pace - мултилинк отпред и отзад, пневматично с три нива на пътен просвет. Това прави I-Pace и истински SUV, след като в офроуд режим подът на автомобила се вдига с осезаемите 5 см.

Ако погледнете отпред автомобила, ще се учудите, че въпреки че е само на ток, има радиаторна решетка (за разлика от Tesla). Чрез нея се охлаждат ефективно радиаторите на акумулатора. Монтирани са специални електронно управляеми жалузи, които се отварят автоматично при нужда от по-силно охлаждане на електросистемата.

Jaguar I-Pace е много

по-широк от всички

автомобили

от същия клас с двигател с вътрешно горене. Дължи се на изцяло новата архитектура и липсата на голям агрегат, скоростна кутия и други агрегати и възли, характерни за колите с бензинови и дизелови мотори. Дължината на ековозилото е 4682 мм. Заради удълженото междуосие от 2990 мм и отсъствието на централен тунел пространството за краката на задните пътници е цели 890 мм. Обемът на багажника е 656 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1453 литра до подпрозоречната линия.

В салона има само няколко бутони и врътки, всичко останало е разположено на два големи сензорни екрана - горният за инфотеймънт системата и навигацията, а долният за климатика и други функции. Използвана е нова информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, навигацията отчита топографията на маршрута, учи се от предишните повтарящи се пътувания и по този начин пести батерията.

Ако се въведат и в България някакви стимули за електрическа мобилност, няма да има много причини в този луксозен клас да се предпочете автомобил с двигател с вътрешно горене вместо с електрически. Освен ако не ви трябва много по-голям пробег...

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

"Нисан" ще съкрати над 10 000 работни места в цял свят

Японският автомобилен гигант "Нисан" (Nissan Motor Co.) ще съкрати драстично повече от 10 000 работни места по целия свят, съобщи агенция Kyodo News, цитирайки източници, запознати с този въпросу предаде БНР. Автомобилният производител ще извърши съкращенията, които ще засегнат 7% от неговата обща работна сила, чрез комбинация от мерки,

Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber