Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7575867 Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум! Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум! www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики, комфорт и модерни джаджи спрямо представителите на луксозния клас, притежаващи двигатели с вътрешно горене, даже е по-евтин. Не е за пренебрегване и фактът, че колата пести около 5000 лева на година на собственика си само от гориво, но на практика тези пари са много повече, ако пресметнете и безплатните часове в зелената и синята зона в големите градове, както и драстично малкото разходи за поддръжка и сервизиране.

Най-впечатляващо на този електрически Jaguar I-Pace е ускорението. Сухите цифри показват, че екологичният кросоувър дърпа от място до 100 км/ч за 4,7 секунди. По-бързо ускоряват само коли с бензинови двигатели с над 400 конски сили, а серийните варианти на такива са не повече от дузина. Разликата при електрическото ускорение е обаче в това, че

пълният въртящ

момент е наличен

веднага след

натискането

на педала на газта - нещо, което не може да направи нито един мотор с вътрешно горене. Jaguar I-Pace лети като истински куршум на магистралата, а по обикновен път изпреварването е детска игра - особено ако превключите на спортен режим и имате достатъчно ток в батерията, която има доста сериозен капацитет от 90 киловатчаса.

На всичкото отгоре, въпреки че е по-тежък от нормалните си аналози (малко над два тона), изцяло електрическият Jaguar I-Pace е невероятно стабилен на шосето. Центърът на тежестта е изключително ниско заради пакета батерии, който е разположен на пода, а разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е в перфектното съотношение 50:50. Освен това липсва каквото и да е изкривяване на конструкцията, много характерно за обикновен SUV, което прави колата доста палава при бързичко каране в завои.

Jaguar I-Pace има два електромотора, по един за всяка ос. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. Захранването на електромоторите се осигурява от блок литиево-йонни акумулатори на компанията LG с общ капацитет от 90 квтч. По каталог зарядът на батериите стига за изминаване на 480 км, но в реални условия колата минава между 330 и 400 км. Пълното презареждане от битовата елмрежа отнема реално повече от 10 часа, а експресното до 80% от зарядно с мощност 100 квт става за 40-50 минути. Акумулаторът има блок за предварителна подготовка, ускоряващ процеса на зареждане и автоматично понижава или повишава температурата на акумулатора при включването към зарядното устройство или елмрежата.

Окачването е подобно на това при кросоувъра F-Pace - мултилинк отпред и отзад, пневматично с три нива на пътен просвет. Това прави I-Pace и истински SUV, след като в офроуд режим подът на автомобила се вдига с осезаемите 5 см.

Ако погледнете отпред автомобила, ще се учудите, че въпреки че е само на ток, има радиаторна решетка (за разлика от Tesla). Чрез нея се охлаждат ефективно радиаторите на акумулатора. Монтирани са специални електронно управляеми жалузи, които се отварят автоматично при нужда от по-силно охлаждане на електросистемата.

Jaguar I-Pace е много

по-широк от всички

автомобили

от същия клас с двигател с вътрешно горене. Дължи се на изцяло новата архитектура и липсата на голям агрегат, скоростна кутия и други агрегати и възли, характерни за колите с бензинови и дизелови мотори. Дължината на ековозилото е 4682 мм. Заради удълженото междуосие от 2990 мм и отсъствието на централен тунел пространството за краката на задните пътници е цели 890 мм. Обемът на багажника е 656 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1453 литра до подпрозоречната линия.

В салона има само няколко бутони и врътки, всичко останало е разположено на два големи сензорни екрана - горният за инфотеймънт системата и навигацията, а долният за климатика и други функции. Използвана е нова информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, навигацията отчита топографията на маршрута, учи се от предишните повтарящи се пътувания и по този начин пести батерията.

Ако се въведат и в България някакви стимули за електрическа мобилност, няма да има много причини в този луксозен клас да се предпочете автомобил с двигател с вътрешно горене вместо с електрически. Освен ако не ви трябва много по-голям пробег...

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

За електромобилите от първо лице

Валентин Захариев, ИТ специалист, споделя за своя първи електромобил - Преди няколко месеца закупихте Вашият първи електромобил. Защо решихте да преминете на електрически автомобил? - Още от появата на първите серийни електромобили имам желание да карам такъв. Предимствата на електромобила за градски условия са безспорни - ниски нива на шум

Ето го първото електрическо Volvo

Бъдещите клиенти на Volvo ще трябва да отговорят на един основен въпрос: искате ли новото ви Volvo да бъде с кабел за зареждане или без? Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge. XC40 Recharge,

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Потенциалният купувач на нов автомобил в България отново чака софийския автосалон, за да реши да си купи кола. Това коментират вносителите на изложението, където се очаква да бъдат сключени рекорден брой сделки. Още през първия уикенд на Автосалон София 2019 бяха пласирани над 120 нови возила. За това,

Simpl – бъди в тренда с иновативната услуга дългосрочен наем на нов автомобил

SIMPL – ПЕСТИ ВРЕМЕ И ТИ НОСИ КОМФОРТ! Съвременният начин на живот е изключително динамичен, а времето все не достига. На автомобилния пазар постоянно се появяват нови фаворити, които бързо попадат в списъка ти с любими модели автомобили. Възможността да купуваш нов автомобил на всеки 3-4 години вероятно ти се струва нереална

Близо 20 000 души посетиха Автосалон София 2019 през уикенда

Огромен интерес отчитат организаторите на "Автосалон София 2019" още на старта на изложението, което беше открито в събота, 12 октомври. То ще продължи до края на седмицата. През първите два дни близо 20 000 души посетиха "Интер Експо Център", за да видят изложените автомобили и да тестват някой от 150-те предложени модели.

Италианска и китайска марка са изненадите на Автосалон София 2019

Дебютът на една малко позната не само у нас италианска марка е една от изненадите на “Автосалон София 2019”, който отваря вратите си за посетители в Изложбения център на “Цариградско шосе” днес. Компанията се казва DR и продава само кросоувъри. Прoизвeждaт ce в Итaлия c възли и aгрeгaти oт китaйcкитe кoмпaнии Сhеrry и JАС Mоtоrs,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Близо по 500 000 лева за най-скъпите коли на салона

Почти половини милион струват най-скъпите екзепляри на започващия днес софийски автосалон в международния изложбен център на “Цариградско шосе”. 406 000 лева е кросоувърът Rolls-Royce Cullinan. Английската марка участва за първи път на родно изложение. Спортният Mercedes AMG GT 63S струва 425 350 лева с ДДС.

Автосалон София 2019 в снимки и видео

Автосалон София 2019: Citroen C5 Aircross (видео)

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen

Автосалон София 2019: Skoda Kamiq (видео)

Позициониран в бързо развиващия се сегмент на градските кросоувъри, Skoda Kamiq перфектно съчетава предимствата на SUV моделите, като по-висока позиция на седене и по-голям просвет, с функционалността на компактните автомобили. С емоционалния си дизайн, най-съвременни асистиращи и инфоразвлекателни системи,

Honda с 3 новости и 1 премиера на салона в София (видео)

CR-V Hybrid, HR-V Sport, CB500F и CBR650R бяха звездите на щанда на Honda по време на Автосалон София 2019. Продажбите на спортния мотоциклет започнаха в края на август и той бе абсолютната премиера на изложението. Хибридната версия на CR-V и HR-V Sport бяха сред новостите, които марката представи на автомобилния форум на България.

Автосалон София 2019: Kia XCeed (видео)

Kia XCeed е новият градски кросоувър на Kia. Моделът комбинира практичността на SUV със спортния пакет и динамично управление на хечбек. XCeed е по-емоционален и по-динамичен по отношение на екстериора и стила на управление. Единствените компоненти от каросерията, заимствани от хечбека Ceed, са предните врати.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber