Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7559955 Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук! Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук! www.24chasa.bg

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е, а на всичкото отгоре при каране се изпитва истинско удоволствие с отличното си пътно поведение, независимо дали се движите по планински път, или по магистрала.

Focus е първата кола на марката, използваща новата платформа C2. Автомобилът вече не е толкова евтин, но пък предлага всички съвременни полезни системи за активна и пасивна безопасност. Колата буквално може да е натъпкана с всевъзможни джаджи като head-up дисплей, система Active Park Assist 2 за автоматизирано паркиране, нова система Stop & Go за автоматично следване на пътния поток, Speed Sign Recognition и Lane-Centring технология за движение в засилен трафик, и още много други.

Външните размери на новото поколение са почти непроменени, но различното разполагане на компонентите от задвижването и окачването е позволило сериозно увеличаване на междуосието с 53 мм.

Това води до

внушително

по-голямо

пространство вътре

Пътниците на предните седалки са получили още място за раменете (1421 мм), а тези на задните - с три сантиметра повече за колената и плосък под. Новият Focus също така разполага с щедро багажно пространство от 375 литра, а при сгъване на задните кресла с едно дръпване на лостче вместимостта достига до 1354 литра.

Общото тегло на автомобила, в зависимост от нивото на оборудване и двигателя, е намалено с почти 90 килограма. По този начин колата става още по-пъргава независимо какъв е двигателят под предния капак.

Колата се предлага и с два вида окачване. При версиите с по-високо оборудване е независимо, а при базовите модификации с “добрата стара” торсионна греда. И в двата случая автомобилът остава като зелепен на пътя дори и при движение с висока скорост в път с остри завои.

Focus за първи път разполага с технологията CCD на Ford, която поддържа режими на шофиране Normal, Sport и Eco, позволявайки да се регулират реакциите на педала на газта, 8-степенната автоматична скоростна кутия, електронното сервоусилване на волана и адаптивния круиз контрол спрямо ситуациятя на пътя. Когато е оборудван с CCD,

Focus може да

разполага и с

режимите на

шофиране Comfort

и Eco Comfort

Качеството на материалите вътре в купето е на изключително ниво. Във високите версии на оборудване седалката на водача има 18 електрически настройки, а кормилната колона се регулира в дълбочина и във височина. При версиите с автоматична скоростна кутия няма скоростен лост. Той е заменен от въртящ се регулатор, подобен на този, с които са оборудвани последните модели на Jaguar.

Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система старт-стоп за намалени разходи за поддръжка и се комбинират стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия и новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза и плавна смяна на предавките за небрежно шофиране на автопилот.

Спечелилият множество награди 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost на Ford е оптимизиран и се предлага с мощности 100 и 125 к.с., а новият 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор EcoBoost е наличен в два варианта - със 150 и 182 коня. Разходът на гориво е намален с помощта на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди. Новите дизелови двигатели EcoBlue на Ford с турбокомпресори са направени така, че да предоставят по-висока мощност, по-голям въртящ момент при ниски обороти и подобрена икономия на гориво. Новият 1,5-литров турбодизел се предлага с мощност от 95 и 120 к.с., като и в двата варианта въртящият момент е 300 Нм. Големият 2-литров турбодизел е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент 370 Нм.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

За електромобилите от първо лице

Валентин Захариев, ИТ специалист, споделя за своя първи електромобил - Преди няколко месеца закупихте Вашият първи електромобил. Защо решихте да преминете на електрически автомобил? - Още от появата на първите серийни електромобили имам желание да карам такъв. Предимствата на електромобила за градски условия са безспорни - ниски нива на шум

Ето го първото електрическо Volvo

Бъдещите клиенти на Volvo ще трябва да отговорят на един основен въпрос: искате ли новото ви Volvo да бъде с кабел за зареждане или без? Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge. XC40 Recharge,

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Потенциалният купувач на нов автомобил в България отново чака софийския автосалон, за да реши да си купи кола. Това коментират вносителите на изложението, където се очаква да бъдат сключени рекорден брой сделки. Още през първия уикенд на Автосалон София 2019 бяха пласирани над 120 нови возила. За това,

Simpl – бъди в тренда с иновативната услуга дългосрочен наем на нов автомобил

SIMPL – ПЕСТИ ВРЕМЕ И ТИ НОСИ КОМФОРТ! Съвременният начин на живот е изключително динамичен, а времето все не достига. На автомобилния пазар постоянно се появяват нови фаворити, които бързо попадат в списъка ти с любими модели автомобили. Възможността да купуваш нов автомобил на всеки 3-4 години вероятно ти се струва нереална

Близо 20 000 души посетиха Автосалон София 2019 през уикенда

Огромен интерес отчитат организаторите на "Автосалон София 2019" още на старта на изложението, което беше открито в събота, 12 октомври. То ще продължи до края на седмицата. През първите два дни близо 20 000 души посетиха "Интер Експо Център", за да видят изложените автомобили и да тестват някой от 150-те предложени модели.

Италианска и китайска марка са изненадите на Автосалон София 2019

Дебютът на една малко позната не само у нас италианска марка е една от изненадите на “Автосалон София 2019”, който отваря вратите си за посетители в Изложбения център на “Цариградско шосе” днес. Компанията се казва DR и продава само кросоувъри. Прoизвeждaт ce в Итaлия c възли и aгрeгaти oт китaйcкитe кoмпaнии Сhеrry и JАС Mоtоrs,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Близо по 500 000 лева за най-скъпите коли на салона

Почти половини милион струват най-скъпите екзепляри на започващия днес софийски автосалон в международния изложбен център на “Цариградско шосе”. 406 000 лева е кросоувърът Rolls-Royce Cullinan. Английската марка участва за първи път на родно изложение. Спортният Mercedes AMG GT 63S струва 425 350 лева с ДДС.

Автосалон София 2019 в снимки и видео

Автосалон София 2019: Citroen C5 Aircross (видео)

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen

Автосалон София 2019: Skoda Kamiq (видео)

Позициониран в бързо развиващия се сегмент на градските кросоувъри, Skoda Kamiq перфектно съчетава предимствата на SUV моделите, като по-висока позиция на седене и по-голям просвет, с функционалността на компактните автомобили. С емоционалния си дизайн, най-съвременни асистиращи и инфоразвлекателни системи,

Honda с 3 новости и 1 премиера на салона в София (видео)

CR-V Hybrid, HR-V Sport, CB500F и CBR650R бяха звездите на щанда на Honda по време на Автосалон София 2019. Продажбите на спортния мотоциклет започнаха в края на август и той бе абсолютната премиера на изложението. Хибридната версия на CR-V и HR-V Sport бяха сред новостите, които марката представи на автомобилния форум на България.

Автосалон София 2019: Kia XCeed (видео)

Kia XCeed е новият градски кросоувър на Kia. Моделът комбинира практичността на SUV със спортния пакет и динамично управление на хечбек. XCeed е по-емоционален и по-динамичен по отношение на екстериора и стила на управление. Единствените компоненти от каросерията, заимствани от хечбека Ceed, са предните врати.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber