Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7559955 Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук! Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук! www.24chasa.bg
Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е, а на всичкото отгоре при каране се изпитва истинско удоволствие с отличното си пътно поведение, независимо дали се движите по планински път, или по магистрала.

Focus е първата кола на марката, използваща новата платформа C2. Автомобилът вече не е толкова евтин, но пък предлага всички съвременни полезни системи за активна и пасивна безопасност. Колата буквално може да е натъпкана с всевъзможни джаджи като head-up дисплей, система Active Park Assist 2 за автоматизирано паркиране, нова система Stop & Go за автоматично следване на пътния поток, Speed Sign Recognition и Lane-Centring технология за движение в засилен трафик, и още много други.

Външните размери на новото поколение са почти непроменени, но различното разполагане на компонентите от задвижването и окачването е позволило сериозно увеличаване на междуосието с 53 мм.

Това води до

внушително

по-голямо

пространство вътре

Пътниците на предните седалки са получили още място за раменете (1421 мм), а тези на задните - с три сантиметра повече за колената и плосък под. Новият Focus също така разполага с щедро багажно пространство от 375 литра, а при сгъване на задните кресла с едно дръпване на лостче вместимостта достига до 1354 литра.

Общото тегло на автомобила, в зависимост от нивото на оборудване и двигателя, е намалено с почти 90 килограма. По този начин колата става още по-пъргава независимо какъв е двигателят под предния капак.

Колата се предлага и с два вида окачване. При версиите с по-високо оборудване е независимо, а при базовите модификации с “добрата стара” торсионна греда. И в двата случая автомобилът остава като зелепен на пътя дори и при движение с висока скорост в път с остри завои.

Focus за първи път разполага с технологията CCD на Ford, която поддържа режими на шофиране Normal, Sport и Eco, позволявайки да се регулират реакциите на педала на газта, 8-степенната автоматична скоростна кутия, електронното сервоусилване на волана и адаптивния круиз контрол спрямо ситуациятя на пътя. Когато е оборудван с CCD,

Focus може да

разполага и с

режимите на

шофиране Comfort

и Eco Comfort

Качеството на материалите вътре в купето е на изключително ниво. Във високите версии на оборудване седалката на водача има 18 електрически настройки, а кормилната колона се регулира в дълбочина и във височина. При версиите с автоматична скоростна кутия няма скоростен лост. Той е заменен от въртящ се регулатор, подобен на този, с които са оборудвани последните модели на Jaguar.

Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система старт-стоп за намалени разходи за поддръжка и се комбинират стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия и новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза и плавна смяна на предавките за небрежно шофиране на автопилот.

Спечелилият множество награди 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost на Ford е оптимизиран и се предлага с мощности 100 и 125 к.с., а новият 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор EcoBoost е наличен в два варианта - със 150 и 182 коня. Разходът на гориво е намален с помощта на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди. Новите дизелови двигатели EcoBlue на Ford с турбокомпресори са направени така, че да предоставят по-висока мощност, по-голям въртящ момент при ниски обороти и подобрена икономия на гориво. Новият 1,5-литров турбодизел се предлага с мощност от 95 и 120 к.с., като и в двата варианта въртящият момент е 300 Нм. Големият 2-литров турбодизел е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент 370 Нм.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

13 000 по-малко нови леки коли у нас, най-зле сме в целия ЕС

13 000 по-малко нови леки коли у нас, най-зле сме в целия ЕС

5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света

5,5 милиона евро струва най-скъпата серийна кола в света

С електрическата стъргалка за лед ЕДИ 4 скрежът няма шанс

С електрическата стъргалка за лед ЕДИ 4 скрежът няма шанс

И руски олигарси не успяха да спасят Spyker от фалит

И руски олигарси не успяха да спасят Spyker от фалит

"София Франс Ауто" e официален вносител и на Citroen

"София Франс Ауто" e официален вносител и на Citroen

Продават на търг Ferrari на Тръмп

Продават на търг Ferrari на Тръмп

Покажи още

Последно от

Последно от

Видеосъдържание

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber